Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:09

pien_2010 schreef:
en weet je dat ik serieus even dacht dat dit een satirisch grapje was→ ik schoot echt in de lach ervan en zag toen dat het door 112 is geplaatst :o
Op zo'n moment denk ik dan: "wat leven we eigenlijk in een rare wereld".
Hier is het lente, dus speelt niet, het verbod met sneeuwballen gooien. _O- Tjha laten we er maar om lachen, want het heeft toch ook wel iets zots.

Ik dacht het ook, maar dat komt omdat ik al zoiets voorbij had zien komen op FB... Maar het is gewoon serieus. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:14

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:16

Kan jouw Yaris dat ook :P ?

Dat van die sneeuwballen geloofde ik ook niet. Wat moet je nu doen als iemand buiten je gezin je inpepert? Mag je niks terug gooien?

Dit weer is wel ideaal voor corona proof sneeuwpret. Bijna niemand heeft fatsoenlijke banden onder de auto dus wij hadden het bos bijna voor onszelf. Normaal moet je er in het weekend echt niet zijn nu was het heerlijk rustig. En zo mooi alles!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:48

Ja tuurlijk kan mijn yaris dat :j en ik ook en we zijn net zo nog hier door het dorp gecrossed :D

En toen kwam ik er achter dat ik zat te dagdromen :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:01

SusanH schreef:
Kan jouw Yaris dat ook :P ?

Dat van die sneeuwballen geloofde ik ook niet. Wat moet je nu doen als iemand buiten je gezin je inpepert? Mag je niks terug gooien?

Dit weer is wel ideaal voor corona proof sneeuwpret. Bijna niemand heeft fatsoenlijke banden onder de auto dus wij hadden het bos bijna voor onszelf. Normaal moet je er in het weekend echt niet zijn nu was het heerlijk rustig. En zo mooi alles!

Hier precies hetzelfde. Wij hebben heerlijk genoten van het bos in de buurt terwijl dat normaal nooit wil in het weekend

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:38

Het is een drama op veel plekken maar heb wel het gevoel dat dit veel mensen goed doet, even met de kids de sneeuw in , goed moe worden en Corona even vergeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:41

bigone schreef:
Het is een drama op veel plekken maar heb wel het gevoel dat dit veel mensen goed doet, even met de kids de sneeuw in , goed moe worden en Corona even vergeten.

Ja was heerlijk. Dochter was gister best down. En vandaag niks van gemerkt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:32

Fijn omte lezen SusanH.
Ook hier veel foto's van kinderen en kleinkinderen via de app in de sneeuw gehad en dat maakt dus ook ons zeer gelukkig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:47

Klinkt gek maar dit hadden we gewoon even nodig. Even iets anders dan corona

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:50

Ik ben vannochtend rond 9 uur een rondje gaan lopen door nog best verse sneeuw.
En vanmiddag in mijn tuin een sneeuwpop gemaakt, moeilijk met deze sneeuw.
Het was best fijn inderdaad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:03

Ik ben de deur niet uit geweest en hoop dat AH morgen wel bestellingen bezorgt, anders zit ik mooi zonder boodschappen.
Ben als de dood dat ik val en iets breek, ben motorisch wat ontspoord en erg lomp en onhandig. Blijf dus maar binnen zolang dat witte spul er ligt. Poes vond het wel grappig op het balkon, voor 2 minuten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:10

:knuffel: voor Morrie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:15

Morrie lastig. Hopelijk komt AH morgen wel.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:20

taxi chaufeuse heeft gebeld voor mijn zoontje, die rijden morgen niet. Dus mijn zoontje zit nog een dag thuis, heb zelf ook geen auto tot mijn beschikking sochtends dus ja dan houdt het op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:29

Denk dat op mijn werk de meeste cliënten morgen ook thuis blijven omdat busjes niet rijden. Dochter gaat morgen wel, wij hoeven alleen de straat over. Met dit soort situaties wel heel handig. Ik ben blij dat school niet alle adviezen strak opvolgt. Zo mag een mondkapje maar het is niet verplicht. Kinderen zitten naast 1 ander kind, en mengen niet met andere klassen in het gebouw. Normaal helpt de bovenbouw ook in bijvoorbeeld groep 3 met lezen, of doen ze projecten met kinderen uit andere klassen. Dat is nu allemaal niet. Ze vormen een bubbel zoals ze dat noemen. Mag de pret niet drukken, ze mogen weer naar school.
..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:34

Voor jullie dan zeker fijn :j

Wij kijken het morgenochtend aan of het verantwoord is om pad te gaan.
Het is wel erg leuk natuurlijk, op school in de sneeuw spelen *\o/*

Ik vind het wel lastig qua kleding, want welke temperatuur zal het in de klas zijn...?
Heb een lekkere gekookte wollen broek en trui voor meneer klaarliggen in ieder geval.
En geef dan nog een setje reserve-kleding met iets minder warme wollen trui mee in zijn tas.

Wollen inlegzooltjes in zijn laarzen, wollen sokken, wol-zijde colletje er onder en een belachelijk warme winterjas gevoerd met een soort synthetisch berenvel....die dan toch nog van pas komt :P

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:38

Ik ben nu ook mijn werk vooral met corona bezig. Dus ik besloot om 5.30 naar de binnenstad te wandelen. Heerlijk als je over de verse sneeuw als eerste gaat.
Geen andere mensen, nou ja 1 politie-auto en een sneeuwschuiver.
Heb echt heerlijk even kunnen luchten.
Omdat het nu bijna carnaval is en ik vorig jaar met carnaval besmet raakte, krijg ik steeds meer het; het duurt nu al een heel jaar gevoel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:50

Wij kregen vanavond bericht dat de kinderen morgen ijs/sneeuwvrij hebben ivm code oranje.
Ook geen online les.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:50

Hoe gaat het nu met je Raket? Nog restklachten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:02

Helaas mijn dagelijkse boswandeling dus gemist vanwege het weer. Geen risico genomen. Weg was ook echt slecht, heeft gisteren flink geijzeld. Dus niet alleen de sneeuw maar er ligt hier dus ook een laag ijs. Met sneeuwruimen hebben we dat echt met een schop los moeten bikken.
Verder weinig mensen op straat, de weinige die er reden waren Belgen, en aan de samenstelling in de auto te zien niet noodzakelijk. Dacht dat de grens dicht zat behalve noodzakelijk?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:06

Tja er zijn geen grenscontroles en we hebben dus open grenzen. Dat is toch hetzelfde gedoe als met die vrijwillige quarantaine als je vanuit een risicogebied komt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:22

pien_2010 schreef:
Hoe gaat het nu met je Raket? Nog restklachten?

Nee, gelukkig niet. Ik heb wel heel lang een ontregeld astma gehad. Maar ook dat is nu even over.

Neonlight, Nederlanders in België worden gecontroleerd. Belgen in Nederland niet. Ze zitten hier zelfs in vakantieparken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:26

Ok, hier wordt wel even extreem moedeloos van, ze hebben op 25 Jan. hun 2e prik met Pfizer gekregen, dus niet net 3 dagen geleden of zo:

-O-
Citaat:
In einem Altersheim in Deutschland sind 14 Bewohner positiv auf die britische Corona-Variante getestet worden, nachdem sie bereits die zwei Impfdosen erhalten haben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:33

Nu zitten we hier vrij dicht bij België, normaal gezien is de helft van het verkeer al uit België, woon werkverkeer. Maar dit duidelijk niet. Zitten ook geen vakantieparken tussen de grens en hier. Leek meer op niet noodzakelijk in ieder geval, en met code rood, "dichte" grenzen en 1 persoon bezoek regel zie ik dus eigenlijk niets als overtredingen. Plus dat de ziekenhuizen hier echt vol liggen.
En het was ook echt slecht op de weg hier. Het begon om 20 uur met sneeuw, maar vanaf 22 uur heeft het meer dan 3 uur ijs geregend. Hoelang precies weet ik niet, want toen gingen we naar bed. :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:34

opisop_shop schreef:
Wij kregen vanavond bericht dat de kinderen morgen ijs/sneeuwvrij hebben ivm code oranje.
Ook geen online les.

Wij zijn ook dicht. En na omschakeling fysiek moeten wij morgen weer online...
Dit terwijl ik dit weekend net de computer weer naar school heb gebracht :+
Hele slechte WiFi hier zal pittig worden.