Rose_Sonny schreef:Ik weet nu zeker dat de weegschaal die ik heb niet goed is xD
Ik ben 400 gram zwaarder dan gisteren (geen idee hoe en totaal het verkeerde moment om ineens aan te komen :'( )
Mijn vetpercentage is lager, mijn vochtpercentage is gelijk en mijn spierpercentage is ook lager.
Dus alles is lager, behalve het gewicht, ben dus enorm veel lucht aangekomen of zo
Ik baal alleen wel echt totaal van die 400 gram erbij, dat was gisteren ook al. Toen zag ik het nog enigszins aankomen, maar gisteren heb ik keurig gegeten en gedronken, ben nog naar de sportschool geweest (ondanks dat het ontzettend zeer deed toch doorgezet), nog met de hond gelopen en nog 1 paard gelongeerd. Dus in theorie zou ik niet mogen aankomen, helaas is de praktijk dus anders..
Hoop wel dat ik vrijdag alles plus meer er weer af heb, want anders ga ik echt huilen (zou huilen nog gewicht schelen xD)
Je moet je niet verkijken op je gewicht per dag

Er kunnen zoveel redenen zijn dat je één dag zwaarder bent dan de dag ervoor. Bijv. als je veel koolhydraten eet, die houden meer vocht vast dan eiwit/vet. Of als je getraind hebt en je spieren zijn beschadigd (dus spierpijn) dan houden ze ook vocht vast. Of als je veel vezels hebt gegeten (wat supergezond is!) dan is je spijsvertering wat langzamer en nemen die ook meer vocht op!
Ik worstel er zelf ook mee om geen waarde-oordeel aan de weegschaal te hangen, maar uiteindelijk blijft het slechts een getal die niet bepaalt hoe jij als persoon bent of hoort te voelen. (ja makkelijker gezegd dan gedaan

@esther wat knap! Dat is echt goed! Hoe heb jij het opgebouwd? Ik durf nog niet eens met dead-hangs te beginnen hahah
@amanda helemaal gelijk, dat proces is zo moeilijk hè