Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:39

Rose_Sonny schreef:
Ik weet nu zeker dat de weegschaal die ik heb niet goed is xD

Ik ben 400 gram zwaarder dan gisteren (geen idee hoe en totaal het verkeerde moment om ineens aan te komen :'( )
Mijn vetpercentage is lager, mijn vochtpercentage is gelijk en mijn spierpercentage is ook lager.
Dus alles is lager, behalve het gewicht, ben dus enorm veel lucht aangekomen of zo :')

Ik baal alleen wel echt totaal van die 400 gram erbij, dat was gisteren ook al. Toen zag ik het nog enigszins aankomen, maar gisteren heb ik keurig gegeten en gedronken, ben nog naar de sportschool geweest (ondanks dat het ontzettend zeer deed toch doorgezet), nog met de hond gelopen en nog 1 paard gelongeerd. Dus in theorie zou ik niet mogen aankomen, helaas is de praktijk dus anders..
Hoop wel dat ik vrijdag alles plus meer er weer af heb, want anders ga ik echt huilen (zou huilen nog gewicht schelen xD)

Je moet je niet verkijken op je gewicht per dag :) De enige reden dan wegen per dag slim zou zijn is omdat het zoveel fluctueert, dus dat je aan het einde van de week een week-gemiddelde kan nemen en die kan vergelijken met een week eerder.

Er kunnen zoveel redenen zijn dat je één dag zwaarder bent dan de dag ervoor. Bijv. als je veel koolhydraten eet, die houden meer vocht vast dan eiwit/vet. Of als je getraind hebt en je spieren zijn beschadigd (dus spierpijn) dan houden ze ook vocht vast. Of als je veel vezels hebt gegeten (wat supergezond is!) dan is je spijsvertering wat langzamer en nemen die ook meer vocht op!

Ik worstel er zelf ook mee om geen waarde-oordeel aan de weegschaal te hangen, maar uiteindelijk blijft het slechts een getal die niet bepaalt hoe jij als persoon bent of hoort te voelen. (ja makkelijker gezegd dan gedaan :o )

@esther wat knap! Dat is echt goed! Hoe heb jij het opgebouwd? Ik durf nog niet eens met dead-hangs te beginnen hahah

@amanda helemaal gelijk, dat proces is zo moeilijk hè

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:47

Hhilde: 1 misstap is inderdaad geen reden om op te geven. Gewoon weer verder gaan met goed voor jezelf zorgen, jij kan dit!

Rose_sonny: minder goed slapen kan ook al veroorzaken dat je wat aankomt. En 400 gr. kan ook zonder voor ons duidelijke reden gebeuren. Als je iedere dag weegt zal je altijd momenten hebben dat je gewicht omhoog gaat, ook als je netjes eet. Zolang de trend over langere tijd maar naar beneden gaat.
Ik voel me zelf prettiger om maar ongeveer 1 keer per week te wegen, omdat ik onzeker wordt van momenten dat de weegschaal stijgt.

Je bent de afgelopen tijd heel snel afgevallen, dan weet je eigenlijk zeker dat er ook een periode komt dat het langzamer gaat. Vergeet niet dat je om 1 kg vet af te vallen , 7000 kcal minder moet eten. Dat is heel veel. Als jij er voor zorgt dat je in een calorie tekort blijft, zal die weegschaal echt blijven dalen. Laat je niet ontmoedigen door een plus op de weegschaal en kijk naar de langere termijn.

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:03

Op zich kun je natuurlijk prima elke dag op de weegschaal staan, als je je er verder niet door laat beïnvloeden. Uiteindelijk geeft ook het dagelijks wegen een beeld van hoe het proces verloopt en wat mogelijk invloed heeft op stijgingen en dalingen.

Hier vanochtend zoals verwacht flink lager dan gisteren (gisteren veel spierpijn = vocht). -0.6 vanochtend op de weegschaal en m'n benen voelen nog steeds wel zuur. Dus wie weet wat hij morgen zegt :P

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:12

Ik snap inderdaad dat het niet altijd naar beneden kan gaan, maar ik was er zo aan gewend, heb voor vrijdag toch best wel een beetje stress erover (wat vast niet helpt)

Ik vind het wel fijn om iedere dag te wegen, ik weg zelfs 2x per dag, waarbij ik dus in de avond adhv mijn gewicht kan zeggen of ik ergens de bocht uit ben gevlogen om het zo te zeggen. Momenteel geeft het mij een beetje houvast (al helpt het wel dat het steeds naar beneden ging natuurlijk). En tot nu toe was het steeds redelijk te verklaren, en dat vond ik prettig :=

Bedankt iedereen voor de bemoedigende woorden, ik probeer er niet te veel waarde aan te hechten en door te zetten. Al komt er nu een bepaalde grens heel dicht in zicht (inmiddels dus weer 800 gram verder van verwijderd), en ik wil wel heeeeeeel graag daaronder :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:15

Herkenbaar hoor @Rose_Sonny. Hopelijk kun je die grens snel eens doorbreken :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:48

Wel fijn dat jouw weegschaal wel heel lief was Musli!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:50

Rose_Sonny schreef:
Wel fijn dat jouw weegschaal wel heel lief was Musli!

Ja, zeker fijn. Maar gisterochtend gaf hij +1.0kg aan ten opzichte van de dag ervoor :')
Dus heel blij ben ik er ook nog niet mee hoor :Y) We komen er wel weer.
Gewoon lekker doorgaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:52

Wat mij helpt is wel tussentijds wegen -en me de rambam schrikken na zo een weekend als afgelopen weekend- maar alleen de vrijdagmetingen zie ik als "officieel". En nu maar een schietgebedje doen dat het vrijdag allemaal wel meevalt :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:16

Ik zou het heel vervelend vinden als ik één vaste dag zou meten en ik net die dag in een piek zit. Terwijl ik dat anders kan relativeren naar de dagen er omheen ;) Maar kan me voorstellen dat sommige mensen liever niet dagelijks geconfronteerd worden met hun gewicht(sveranderingen).

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:29

De aanhouder wint: vanochtend meer dan een kilo in de min op de weegschaal *\%/* en de spierpijn is vertrokken, dus dat was vast aan elkaar gekoppeld, zoals ik dacht.

Nu zit ik aan de bovengrens van m'n comfortabele zone, dus het mag nog een klein beetje naar beneden. Maar zeker niet ontevreden hoor :D

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:09

*\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd MuSLi!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:24

Lekker!! *\o/*

Hier hangt ie nog vast op 0,7 boven m'n beste low van vorige week.

Ik zeg het maar zo. Stug doorgaan en blijven poepen. :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:08

Goed bezig müsli!

Hier +600 gram, maar gesport en moet ongesteld worden deze week -O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:14

Goed bezig MuSLi!

Ik zit nu precies in het midden van mijn comfort zone, maar wil de komende tijd proberen om nog wat te zakken in gewicht om wat speling te hebben met de feestdagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:24

Ik mag morgen naar de diëtiste. Ik ben heel benieuwd aangezien ik voor mijn gevoel buikvet kwijt ben en ik hoop dat het boksen allemaal heeft geholpen.
Ik schrik me rot als er meer dan 3 kilo af is, mede door corona.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:54

Ik ben gisteren langs de winkel geweest om gezond en lekker te kunnen eten. Ik ga even 2 weken heel goed mijn best doen. Hopelijk doet het dan wel wat...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:23

Purny: succes bij de diëtiste.

Thirzasarah: gezond eten levert altijd wat op :j , je lijf zal sowieso er dankbaar voor zijn. Hopelijk laat de weegschaal het ook zien!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:32

wat fijn purny! als je buikvet weg zou zijn! Succes!
Tirzasarah: idd goed voor jezelf zorgen is ook al winst!

Hier heb ik de draad weer een beetje op kunnen pakken na mijn teleurstelling vorige week. Ik merk dat de stap naar de diëtiste (volgende week afspraak) ook helpt daarmee. Lekker én gezond eten vraagt in mijn geval iets meer plannen :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:21

Het was zeker niet dat ik ongezond at maar pakte de laatste tijd vaker een broodje dan dat ik groente met vlees at tussen de middag. Ik deed eigenlijk altijd heel fanatiek koolhydraat arm maar als je niet goed in je lijf zit is dst gewoon erg lastig vol te houden. Ik lette wel op wat ik at en dus niet grote porties nam maar ik hoop dat dit gewoon net even een op stapje kan geven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:46

Dat zou heel goed kunnen Thirzasarah, voor mij zijn teveel koolhydraten ook altijd het probleem. Zolang ik zorg dat ik op mijn eiwitten en vezels let gaat het prima.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:14

Succes vandaag bij de dietiste @purny.

Goed dat je in de winkel gezonde lekkere dingen hebt gehaald @Sharani.
Gezond eten kost inderdaad soms wel wat tijd/planning.
Het is makkelijker om gewoon zo even wat te pakken.

Hier dinsdag een uurtje kickbokstraining gedaan. En gisteren weer een uurtje Hyrox training.
Doortrainen voor het volgende event; januari in Maastricht. Vandaag eventjes rust :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:28

1,2 kilo eraf. Nu totaal al 2,5 kilo afgevallen. Het begin is et

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:33

purny schreef:

*\o/* Goed bezig!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:51

purny schreef:

Lekker hoor!

Hier -300 tov gisteren, maar ongesteld geworden en plas me een ongeluk :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:53

purny schreef:

Lekker Purny, goed bezig *\o/*