De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:16

Echwel schreef:
Voor mij vallen huisvuil ophalers enz er ook onder

Dit is hoe ons scholenbestuur het oppakt. Ik verzin het niet zelf.

Heel veel mensen vinden hun werk essentieel overigens. Op de lange termijn is dat ook zo natuurlijk. Maar voor twee weken is nagenoeg iedereen misbaar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:17

Libera schreef:
Doe echt mijn best om bij te lezen maar het gaat zo ontzettend hard in dit topic...

Lees hier steeds over mensen die thuis willen blijven door een loopneus oid, snot is helemaal geen symptoom van Corona?

Nee, maar wel een maatregel van het RIVM.

lenaa_tje

Libera schreef:
Doe echt mijn best om bij te lezen maar het gaat zo ontzettend hard in dit topic...

Lees hier steeds over mensen die thuis willen blijven door een loopneus oid, snot is helemaal geen symptoom van Corona?

Wij mogen niet werken met een verkoudheid en verhoging inderdaad door het rivm.

cursebreaker

Chubby schreef:
Echwel schreef:

Heel veel mensen vinden hun werk essentieel overigens. Op de lange termijn is dat ook zo natuurlijk. Maar voor twee weken is nagenoeg iedereen misbaar.

Mwah. Wat als een van je dieren echt spoed hulp nodig heeft van een DA en die dan niet mag krijgen en overlijdt? Voor velen zijn hun dieren net zo onmisbaar als mensen. Er zijn toch wel meer beroepen die niet echt gemist kunnen worden zomaar. Maar er zijn zeker ook beroepen die velen als vitaal zien, maar waar het idd wel even zonder kan als het moet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:18

Loopneus, niezen, hoesten, keelpijn of koorts voor het niet zorgpersoneel is thuisblijven. De zorg moet er koorts bij hebben :(:)

Mijn dierenarts is voor spoed en euthanasie open. Al het andere is stilgelegd. Zodat hun risico op besmetting verlaagd is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-03-20 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:19

Een dierenarts moet werken. Moeten namelijk dieren kunnen helpen, zelfde eed als artsen zeg maar. Anders kunnen ze aangeklaagd worden. Maar wij( kleine dap) gaan dus wel maatregelen treffen..

rockwitch

Maar loopneus omdat je buiten hebt gelopen die binnen gewoon weer over is lijkt me dan toch niet tellen.

cursebreaker

rockwitch schreef:
Maar loopneus omdat je buiten hebt gelopen die binnen gewoon weer over is lijkt me dan toch niet tellen.

Tuurlijk wel, want als mensen zelf gaan bepalen waar hun symptomen vandaan komen is het toch niet meer onder controle te houden want dan gaan gegarandeerd mensen met wel beginnende corona klachten gewoon hun gang en misschien een hoop mensen besmetten. Wat symptomen betreft moet alles gewoon over 1 kam geschoren worden nu, ook als je zeker weet dat je symptomen niet corona gerelateerd zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-03-20 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:20

rockwitch schreef:

Milde verkoudsheidsklachten zijn milde verkoudheidsklachten....
Waarom het risico nemen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:20

Loopneus is loopneus nu. Ook voor anderen wel zo duidelijk. Want die denkt ah die loopt buiten dan kan ik ook wel met mijn loopneus buiten zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:21

karuna schreef:
Loopneus, niezen, hoesten, keelpijn of koorts voor het niet zorgpersoneel is thuisblijven. De zorg moet er koorts bij hebben :(:)

Mijn dierenarts is voor spoed en euthanasie open. Al het andere is stilgelegd. Zodat hun risico op besmetting verlaagd is.

Onderwijs ook koorts hoor (voor deze maatregel)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:23

Chubby schreef:
Echwel schreef:

Dat zal nog vies tegenvallen.

Ik kan zo al heel veel banen bedenken die onmisbaar zijn. Ook voor 2 weken.

En dan heb ik het niet alleen over de mensen in de zorg, maar wat dacht je van politie en brandweer e.d.?

De mensen die in de supermarkten werken (zoals ik) zijn die ook misbaar?
Mensen die bij waterzuivering werken bijvoorbeeld, of op energiecentrales.

De dierenartsen, de assistentes die jouw dier redden zodra er een spoedgeval is?
Heb jij voor 2 weken voer staan? Of zijn de mensen die jouw brokken en hooi brengen toch wel onmisbaar?

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:23

Sorry als ik wat dubbel zeg hoor...

Voor het eerst sinds de jaren 70 spreekt de minister president het volk toe over de huidige situatie (steun betuigen en oproep aan NL) maandag om 19.00.
Bizar. :o Ik vind het zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:24

cursebreaker schreef:
rockwitch schreef:

Tuurlijk wel, want als mensen zelf gaan bepalen waar hun symptomen vandaan komen is het toch niet meer onder controle te houden. Wat symptomen betreft moet alles gewoon over 1 kam geschoren worden nu, ook als je zeker weet dat je symptomen niet corona gerelateerd zijn.

Lijkt mij niet. Ik heb altijd buiten op de fiets een loopneus in de winter, dat is vrij normaal ook, en ik weet heel goed wanneer het iets anders is. Binnen heb ik geen loopneus. Daar blijf ik niet mee thuis. Iedereen moet toch gewoon zelf zijn gezond verstand blijven gebruiken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:24

Marjo, bv. alle mensen die zorgen voor de betaling van het inkomen van een ander...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:25

Muurp schreef:
rockwitch schreef:

Waarom het risico nemen?

Maar dan ben je toch niet verkouden. Ik neem echt geen risico, maar als ik in de kou mijn hond heb uitgelaten gaat mijn neus lopen. Maar dan ben ik niet verkouden.
Ik bedoel ik hou me echt aan de richtlijnen, daarom zit mijn dochter al de hele week thuis ivm hoesten.

IMANDRA

Giolli schreef:
Sorry als ik wat dubbel zeg hoor...

Voor het eerst sinds de jaren 70 spreekt de minister president het volk toe over de huidige situatie (steun betuigen en oproep aan NL) maandag om 19.00.
Bizar. :o Ik vind het zo erg.

Oh wauw wist niet dat het zo uitzonderlijk is.

Persconferentie is aan de gang op npo1 nu!

Mellow

Nu op rtl 4 is de persconferentie bezig.

Dani

Moderatoropmerking:
Ik heb (nogmaals) een aantal berichten verwijderd vanwege het bespreken van specifieke, individuele modacties. Daar is dit topic niet voor bedoeld.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:26

Marjo schreef:
Dat zal nog vies tegenvallen.

Ik kan zo al heel veel banen bedenken die onmisbaar zijn. Ook voor 2 weken.

En dan heb ik het niet alleen over de mensen in de zorg, maar wat dacht je van politie en brandweer e.d.?

De mensen die in de supermarkten werken (zoals ik) zijn die ook misbaar?
Mensen die bij waterzuivering werken bijvoorbeeld, of op energiecentrales.

De dierenartsen, de assistentes die jouw dier redden zodra er een spoedgeval is?
Heb jij voor 2 weken voer staan? Of zijn de mensen die jouw brokken en hooi brengen toch wel onmisbaar?

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Voor sommige van die beroepen is denk in ieder geval wel gedeeltelijk te regelen dat ze zo min mogelijk in de buurt komen van mensen. Bezorgen van voer e.d. kan zoveel mogelijk zonder kort contact o.a en bij dierenarts praktijken zullen ze idd alleen spoed moeten gaan doen en dan zo min mogelijk medewerkers bij elkaar - en op andere plekken dan ook. Ik denk dat bij veel wel gedeeltelijk tijdelijke oplossingen te vinden zijn waardoor vele beroepen toch nog minimaal door kunnen gaan, maar dat wordt wel een heel geregel nu en hopen dat ook iedereen zich daar gewoon keihard voor gaat inzetten en het niet blijft afdoen alsof het allemaal mee gaat vallen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:27

Marie_Anne schreef:
Lijkt mij niet. Ik heb altijd buiten op de fiets een loopneus in de winter, dat is vrij normaal ook, en ik weet heel goed wanneer het iets anders is. Binnen heb ik geen loopneus. Daar blijf ik niet mee thuis. Iedereen moet toch gewoon zelf zijn gezond verstand blijven gebruiken.

Jij kunt dat wel weten van jezelf, maar dat risico kan nu gewoon niet gelopen worden om er van uit te gaan dat iedereen van zichzelf 100% zeker weet waar de symptomen vandaan komen, dus dan beter gewoon alles over 1 kam scheren en dat iedereen zich houdt aan het advies; bij die symptomen gewoon advies aanhouden. Velen gebruiken helaas geen gezond verstand momenteel, waardoor dit soort advies gegeven wordt wat dan voor iedereen geldt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-03-20 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

rockwitch schreef:

Dat dacht ik vrijdag ook, natte neus van buiten zijn.
Inmiddels loopt dat ding de hele dag en gisteren een vaag soort keelpijn erbij. Mijn dochter nu ook.

Echt wel dat ik uit de buurt van andere mensen blijf. Even niet naar mijn paard, gelukkig moet ze nog 2 maanden voor veulen. Staat vol pension dus wordt goed voor gezorgd.
Alleen de hond wordt uitgelaten.

Anoniem

Muurp schreef:
rockwitch schreef:

Waarom het risico nemen?

Dat zijn toch geen verkoudheidsklachten? Verkoudheid is iets heel anders. Dit komt gewoon door de koude lucht in je neus.

Berdien

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 18:28

Poeh, alles dicht vanaf VANDAAG 18.00 tot 6 april dicht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:29

Jup, horeca, scholen, sportscholen etc.

Goed dat ze niet alleen scholen sluiten.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 15-03-20 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt