Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:13

Ik haal ook met gemak 2 a 3 weken, int begin niet hoor. Heeft wel wat oefening gekost. Int begin trok ik ze er soms zo af. Heel goed opruwen, dat helpt het best

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:47

Mbt tot de allergie, het is vaak wel handig om zelf even een korte cursus te doen. Dan leer je goed schoon werken en lakken, en hoe je het bij de huid weg houdt of weg haalt als je toch een foutje hebt gemaakt of het is gaan uitvloeien. Dan heb je al iets minder risico.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:05

Afbeelding
Voor de liefhebber; dit zijn de short vierkante van Doonails :)

Ik had alleen deze keer wel heel veel moeite om de oude nagels eraf te krijgen. Er zitten nu ook nog allemaal lijmresten op de oude nagels -O-
Iemand nog tips om dit eraf te krijgen? De vorige set heb ik nog even erbij gepakt maar die is echt helemaal schoon, nergens een stukje lijm te zien. Ik weet niet of ik ze zo wel opnieuw weer kan gebruiken :(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:08

Hoi! Ik was jullie kwijt. Inmiddels een paar jaar verder :+

Jiska wat een mooi kleurtje !
Mijn nagels zijn weer wat aan het groeien. Een vriendin heeft ze gelakt met pink gellak.

Afbeelding

Vorige jaar heb ik ze heel mooi gehad of was het al jaar ervoor. Ging ik ook naar salon toe.

Toen brak ik mijn vinger en werden later mijn nagel bedden heel gevoelig. Ik was er toen een periode mee gestopt en begon weer te bijten.

Als er een stevige lak opzit dan blijf ik er wel af

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 09:46

Afbeelding
Afbeelding

Peel off base hield drie weken. Heb echt het idee dat de kleur uitmaakt ook, meestal red ik het twee weken. Drie weken vind ik de uitgroei wel genoeg en ik had iets last van lifting op mijn wijsvingers. Kan iedereen de eilandmethode© aanraden om te gebruiken als je een peel off base hebt. Tweede foto is hoe ik mijn peel off aanbreng op mijn nagels

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:09

Wat bedoel je, laat je het dan langzaam uitzakken totdat het de hele nagel bedekt, of heb je een verhoging zo in het midden?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:39

Nee, peel off base van PG is tamelijk vloeibaar dus je ziet dat niet. Door alle randen vrij te laten heb ik niet zo snel last van lifting. Het blijft dat een goede 3 weken zitten, misschien langer maar dan ben ik wel toe aan iets anders

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 23:00

Ik snap wat je bedoelt wanneer ik naar je eerste foto kijkt. Ik laat aan de zijkanten ook een klein beetje vrij.

Wat bedoel je met de tweede foto?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:53

De eerste foto is uitgroei na drie weken, de tweede foto is hoe ik de peel off base aanbreng. Het is alleen transparant, het is dus de plek in het midden op mijn nagel dat er wat plakkerig uitziet. Je ziet ook dat het geen bolling veroorzaakt op mijn andere nagels

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:25

Ik vind het wel heel erg weinig base. De kleur zet je een stuk ruimer en komt dan direct op de nagel, zonder base.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:29

Hierover komen nog twee lagen rubber base, twee lagen kleur en 1 laag top coat. Valt wel mee denk ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:52

Ja dat verandert de zaak ;) Dat vertelde je er nog niet bij :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:57

Raineri schreef:
Hierover komen nog twee lagen rubber base, twee lagen kleur en 1 laag top coat. Valt wel mee denk ik.

Sorry ik ben de draad even kwijt. Wat is nou precies het voordeel van dat eilandje peel-off base ?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:02

Persoonlijk heb ik dan minder last van lifting

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:34

Maar is het dan wel makkelijk te verwijderen als de ,gewone, lakken er omheen op de nagel zitten?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:48

Heeft iemand hier ook glas gellak?
Ik heb net wat glas kleuren in bestelling gezet. Vond dat eerst maar zo zo, maar over een cateye is het toch wel heel tof!
Afbeelding

Voor nu een kleur die ik niet zo vind.
Ik heb deze kleur al sinds 2016 en nu voor de tweede keer aangebracht.
Afbeelding
Mat leek het me toch best nog wel een leuke kleur dus voila! Ik wilde eigenlijk graag een herfsttint, maar ga naar een foute party waarbij roze ons thema gaat zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:57

F_Orumster schreef:
Ik heb net wat glas kleuren in bestelling gezet. Vond dat eerst maar zo zo, maar over een cateye is het toch wel heel tof!
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Mat leek het me toch best nog wel een leuke kleur dus voila! Ik wilde eigenlijk graag een herfsttint, maar ga naar een foute party waarbij roze ons thema gaat zijn.

Welke heb je besteld en waar?

Ik heb momenteel een set die een beetje glassy is
Maar t komt niet zo goed over op de fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:05

F_Orumster schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die glas gellak is leuk zeg! Mooi

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:08

Was even een voorbeeld foto hoor, ik heb ze nog niet!

Fleurtje ik heb besteld bij born pretty. Scheelt toch best wat en ik vind de kwaliteit fijn.

Ik heb een groene, rode, beetje bruinrode en een zachtroze glass gekocht. Leuk voor in de wintermaanden ook, ben benieuwd!

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 19:41

Ben heel benieuwd of de kleuren in het echt net zo mooi zijn als op de foto en hoe makkelijk het lakt. Hoe lang is de levertijd?

Hier gelwraps gebruikt als test. Werken mooi, blijft heel mooi maar na 10 dagen wel wat lifting langs de randen.
Afbeelding
Afbeelding

Nu voor Build it Base Soft Pink met een laagje normale gellak Rosewater Pink er over;

Afbeelding
Afbeelding

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 21:25

Ik heb al een tijd niks meer met mijn nagels gedaan. Behalve afbreken en scheuren.

Ik twijfel om Doonails een te proberen, die soft press ons. Vind ze er wel goed uitzien bij mensen hier! Hoe bevallen die voor mensen die ook problemen hebben met mooie nagels mooi houden? Ik zou zo graag iets hebben wat een week of 2-3 blijft zitten (en wat minder tijdrovend dan gellak). Hoe preppen jullie? En heeft iemand een tip voor een niet al te dure tool voor het opruwen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 08:36

Ik gebruik de doonails press ons nu geloof ik al een dik jaar. Nog altijd super tevreden erover!
Nagels moeten bij mij echt hufter proof zijn aangezien ik altijd bezig ben met m’n handen en dagelijks paarden verzorg + mesten.

Normaal blijven ze zeker 2 weken zitten, soms 3 weken en ze zijn makkelijk aan te brengen met de spullen die meegeleverd worden.

Ik plak ze zelf met lijm en heb nu het probleem dat ik ze wil vervangen maar dat ze na 3 weken nog muurvast zitten :')

Hier m’n set die nu 3 weken zit
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 08:41

F_Orumster schreef:

Fleurtje ik heb besteld bij born pretty. Scheelt toch best wat en ik vind de kwaliteit fijn.

Ik heb een groene, rode, beetje bruinrode en een zachtroze glass gekocht. Leuk voor in de wintermaanden ook, ben benieuwd!

[ Afbeelding ]

Heb je je nieuwe producten al getest? :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 08:44

fleurtjeuh schreef:
F_Orumster schreef:

[ Afbeelding ]

Heb je je nieuwe producten al getest? :D

Ben ik ook benieuwd naar :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:12

Nog niet! Ik heb een ongeluk gehad met de speed pedelec en er even niet aan toe gekomen (lichte hersenschudding). Ik hoop deze week ervoor te gaan zitten.