[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:54

Hoi allemaal! Ik lees al een hele tijd mee en heb ook actiever gepost een tijdje geleden. Het ging minder en ik liet het diëten even liggen.

Maar zit nu met een probleem. Misschien zelfs een 'eetprobleem'... Ik zou graag jullie mening horen.
Thuis kwamen de (mij bekende) eetbuien steeds vaker. Voelde ik me rot, MOEST ik eten. Er waren dagen dat ik 6-8000 kcal at. Maar nu ik sinds 1 week in de kliniek ben (andere psychische problemen) loopt het echt uit de hand. 's Middags 12 belegde boterhammen, 's avonds 2 maaltijden en 3 toetjes, nu net een heel witbrood... Ik schaam me dood, kom ontzettend aan, maar het lukt me niet om van het eten af te blijven. %)

En dat terwijl ik aan het afvallen was... de 10 kilo die er met moeite af was gegaan zit er weer aan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:57

Safiera, wat sneu, wel knap dat je het hier durft te melden.
Wordt je daar in de kliniek niet begeleid qua eten, ze moeten toch weten dat je daar problemen mee hebt?
Heel veel sterkte!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:00

Hoi Safiera, ik herken veel van jouw verhaal, alleen had ik het dan in wat mindere mate.
Ik ben ook een emo eter.
Sinds kort lijkt er een knop bij me omgegaan te zijn.
Ik wist het al wel maar het uitvoeren, ppfff.
Ik at om gelukkiger te worden, alleen hielp dat niet meer, ik at wel, maar werd niet gelukkiger ervan.
Maar ja ik was het zo gewend hé.
Het is ook kort termijn oplossing.
Eten werd ik op het moment wel eens gelukkiger van, maar dat geluk gevoel vervloog gauw weer.
Als ik met de dieren bezig ben blijf ik veel langer gelukkig.
En je komt er niet van aan :) .
Dus een dikke win, win.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:02

Hoi safiera, fijn dat je er weer bent; had je al gemist.
Eetbuien ken ik wel, zou hulp vragen bij profs inderdaad, zodat je een andere relatie krijgt met eten en op een andere manier met emoties om kent gaan :(:) :(:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:04

wat rot safiera! wat knap dat je je hier meld!

ik heb als avondeten een klein biefstukje op, aardappels en wat wokgroente.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:06

Weet er trouwens hier iemand hoe slecht druiven voorde lijn zijn?

SteffiiY

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:07

in druiven zit veel suiker dacht ik, toch?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:07

R.X , dat is op de vorige pagina uitgebreid besproken.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:23

haha, jaa de befaamde druivendiscussie :')
Klinkt lekker Steffie!

Hee Safiera, wat rot zeg!! indd wat RX zegt, kan de kliniek je daar niet in begeleiden? Dikke knuffel voor jou! :(:)

RX: jou verhaal kon mijn verhaal wel zijn. ook erg herkenbaar!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:34

Mandy, gefeliciteerd!! :D <3 En ook nog afgevallen, super!! :D

Dora, goed bezig!! :D En wat vervelend van je lies.. hopelijk is het gauw weer over, bah.. :(:)

Dais_ schreef:
nomarjet schreef:
Wat is een ander gezond tussendoortje dan fruit ?

Gekookt eitje :)

Ik zit nu aan de havermoutpap, maar hij is mislukt. Mijn lepel kan er rechtop in staan haha.

Zojuist op de weegschaal gestaan en ik ben gelukkig alweer 1.4kg kwijt vd 1.8 die er vorige week ineens aanzat.

Haha gadver :P dat klinkt wel heel vies ja van je havermout. Super zeg weer wat eraf :D

Mootje, goed bezig meid!!! :D

Tarzan, wat een leuk en gezond alternatief zeg! Lekker ook, perzik, pruim, mmm :D

Mootje schreef:
Ik heb al 11 jaar geen pruimen gegeten... De laatste keer nam ik een hap en toen zag ik een worm 'zwaaien' :r
Wel een fijn initiatief!

Gadver :') eerst het verhaal van de havermout nu dit.. ook een goede om te willen afvallen: gewoon dit soort verhalen lezen, haha :D eetlust verdwijnt spontaan :P

Cassandra, wat goeddddddddd <3 wat fijn voor je meis!! :D

cass1991 schreef:
Ja ben zooo blij!! jammer alleen dat ik zaterdag dan met paulien bij een pannenkoeken huis ga eten :P achja daar ga ik dan van genieten en gewoon weer verder waar ik gebleven was! :D

ach ja maak genoeg mee, ook minder leuke dingen! de agressive mensen, maar inderdaad ook mensen die bloemen eten, koffie willen zetten en dan het koffiedik in de kopjes doen enzo...ach we lachen ook genoeg ;)

Nee joh, van een pannenkoek kom je niet gelijk kg’s aan hihi :D (en zowel is het bij mij vocht ofzo, want de volgende dag ben ik het weer kwijt :D)

Winner, geweldige foto zeg <3 en wat zie jij er goed uittt :D <3 Ik ga zo even je topic bekijken!

C_esther, goed bezig!

Iedereen aan de vit. C :') haha!

Welkom GoldenHero :)!

LynnDenise schreef:
Maar als je groente kookt gaat vitamine c verloren. Rauwe paprika schijnt een vitamine c bom te zijn, zal voor veel mensen vast wel lekker klinken als tussendoortje :)

Ik ben een tijdje bij de internist geweest, en ze zagen dat o.i.d mijn ijzer te laag was. Haar tip: eet rauwe paprika! :D

Chessie, goed zeg dat je het toetje hebt kunnen laten staan :D

Wollie, misschien kun je een gezond toetje maken (een bakje met gemengd fruit ofzo)? En verder: jij kookt inderdaad, dus jij bepaalt :D

Ik volg inderdaad hetzelfde ‘levensstijl’ als Wollie, bij de diëtiste :)

Avaluna, wat leuk als er een kuikentje Mandy gaat heten :D <3

Welkom Sandra :)

Safiera, meid wat naar voor je! Maar ik heb veel respect dat je het zo durft te zeggen. Zou je dat ook kunnen doen tegen je begeleid(st)er(s)? Misschien kunnen zij je verder helpen?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:36

Zo, en nu een vraagje aan jullie, haha.

Sommige van jullie eten toch geen tussendoortjes (Mootje?). Ik vond het zelf wel heel fijn, ga het ook weer oppakken denk ik :). Maar dan 3 gezonde maaltijden per dag + 2x een glas soja melk/yoghurt/o.i.d.

Ik heb soja gekocht omdat ik steeds zo'n last van mijn darmen krijg als ik melk/yoghurt eet, echt niet leuk meer.. (speelt mijn spastische darm heel erg op denk ik). Wil dus even geen melk/yoghurt producten meer eten, kijken of het beter gaat.. :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:50

paulien ik eet alleen geen tussendoortjes op vrije dagen omdat ik dan later wakker ben! paulien ik hoop dat het dan vocht is, ach vanaf volgende week kan ik weer sporten! :D

dora: wat vervelend van je lies zeg! hoop dat het snel over is! :(:)

safiera: wat onwijs vervelend! :(:) hier hoef je je niet te schamen, misschien dat we je zelfs kunnen motiveren! hoop dat ze ook daar wat voor je kunnen betekenen! :(:)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:58

Ojee, ik heb een foutje gemaakt ik bedoelde rozijnen. 8)7

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:04

Ik leef ook nog hoor!

Ik ga morgen bijlezen en proberen te reageren... Ben deze week lekker naar Rome geweest *\o/* :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:05

Knakker: de kliniek doet er vrij weinig aan, ze weten misschien ook niet hoe serieus het is. Al heeft mijn vriend laatst wel aangegeven dat het met eten niet goed gaat (tegen hem ben ik wel eerlijk geweest).

RX: fijn dat er bij jou verandering in is gekomen zeg! Wat je zegt over dat gelukkig worden van eten herken ik helemaal. Ik roep ook steeds dat het eten me helpt. En in k-utsituaties is dat ook wel zo. Het bied afleiding en troost.

avaluna: je hebt wel gelijk... maar psychotherapie (nog meer psychotherapie) zie ik eigenlijk niet zo zitten... :=

wollie2004: bedankt voor de knuffel :) Misschien toch maar om een gesprek vragen op de kliniek... al ben ik bang dat ze mijn eten gaan afpakken en zo...

Madeira: jullie hebben wel gelijk, ik moet er hier over gaan praten

cass1991: dat hoop ik ook!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:10

Hoi, ik heb een vraagje.
Is het mogelijk om op 2maand ong 5kg af te vallen zonder echt een crashdieet te moeten doen?
En heeft er daar iemand speciale tips voor?
Alvast bedankt! :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:12

Safiera, ik weet niet of je medicatie gebruikt (hoef je ook niet te zeggen hoor),
maar wat medicatie geeft je ook heel erg trek.
Dat eten je gelukkig maakt kan kloppen maar waarschijnlijk is dat een soort van afleiding een vlucht inderdaad.
De oorzaak ligt ergens anders.
Goed van je dat je er wel met je vriend over hebt.
Probeer na te denken waar je verder gelukkig van word en waar je juist ongelukkig van word en of je aan dat laatste kan werken, met of zonder hulp.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:14

lotte_horses, dat is wel te doen lijkt mij. :) Succes met je treven.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:19

Oké, bedankt!
ik ga het topic eens doorlezen (of toch een deeltje ervan := ) en proberen mee te volgen (ben wel eerder een stille meelezer) om wat tips op te doen. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:23

Ongeveer 1 kg per week is gezond houd dat in je achterhoofd.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:46

Lotte, moet mogelijk zijn hoor! Verder ga ik mee met Lous.

Ik durf morgen echt niet op de weegschaal te staan := beetje laten gaan net met hapjes op tafel..
Nou goed, je bent maar 1 keer jarig! Mijn oom schatte dat ik 25 kilo kwijt was := wel leuk natuurlijk!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:49

Van harte nog en geniet er nog even van, ik duik mijn bed in.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:49

Dankjewel, slaap lekker!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:12

Alle nieuwe mensen welkom of die er een tijdje terug uit zijn geweest; goed dat jullie er weer zijn!

Safiera, :(:) heel vervelend zeg, ik zou inderdaad ook praten met mensen vanuit de kliniek. En in plaats van een heel wit brood desnoods voor bruine boterhammen gaan, misschien zit je dan wat sneller vol.

Babsiej, naar je zin gehad in Rome? :D

Lotte_horses, je hebt een goed haalbaar doel, succes!

Vanochtend gaf de weegschaal -3.8 kilo aan en één van mijn broeken zit nu ook minder strak. *\o/*
Oh en die van dat paardje ging voor een ander die al dezelfde rijstijl had, helaas. Maar ga misschien bij een ander paardje kijken, dus hopen dat dat iets is!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:11

goedzo naoom!