Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:10

Ohnee Maaikemuis. Jeetje wat heftig.
Hopelijk snel hersteld en fijn dat er niks gebroken is.

Wel jammer van je fiets, maar dat is maar materiaal.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:39

Ai au! Gelukkig ben je er zelf wel zonder grote schade (als in: botbreuken of erger) vanaf gekomen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:07

Oef, sterkte met de blauwe plekken Maaike!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:51

Sterkte en beterschap @Maaike. Hopelijk komt ook je fiets er met alleen optische schade vanaf :knuffel:

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:09

Oei dat klinkt naar maaikemuis.. sterkte :(:)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:30

@Maaikemuis, Wat vervelend is dat zeg. Gelukkig zelf niets aan overgehouden wat ernstig is. Ik hoop voor je dat de fiets te herstellen valt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:18

@maaike

Wat zuur van je val zeg! Hoe gaat het vandaag? En valt de schade aan de fiets mee? Is toch altijd een pijnlijk moment als je schade hebt aan de fiets.

--
Vandaag weer eens onverwacht een lange rit gedaan van 37 km over zand en afwisselend weg. Voornamelijk een vrij vlakke route maar wel zwaar als een aantal paden zijn omgeploegd door trekkers.

Maar ging wel mooi! Alleen door eczeem heb ik een plek op mijn hand wat behoorlijk duwde op mijn stuur. Dat fietste wel een beetje ruk. En op het einde best hevige zijsteken wat heel vermoeiend werd.

Maar was wel een mooie training! Ben nu wel echt gesloopt hoor. Ik kon wel elke keer de energie terug vinden om weer goed in het ritme te komen.

En nu als sportvoeding de snoepjes uitgeprobeerd en die waren gewoon lekker! Een soort zure matten maar dan met veel suiker. Daar kan ik wel een heel pakje van leeg eten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 06:36

Even een snelle reactie , druk druk druk ..
Van het weekend wat uitgebreider Y;(

@Maaike : balen van je val , een nat wegdek is altijd oppassen
geblazen . :(:)
Hoe gaat het nu met je ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:11

Inmiddels 2 dagen na de grondige inspectie van het asfalt en ik zie er wat bijzonder uit. Mijn linkerkant is bont en blauw, maar de schaafwonden zijn al mooi aan het helen (voordeel van het werken op een ok, genoeg verbandmiddelen en collega’s met briljante ideeën). Alleen nog enorm stijf, maar dat trekt vanzelf bij. Het is echt een geluk geweest dat ik niet de tijd heb gehad om te reageren, maar als een slappe lappenpop tegen het asfalt ben geklapt. Er is niets gebroken!

De fiets mag morgen naar de fietsenmaker en dan komt die ook wel weer goed. Misschien dat ik dan even in het bos ga fietsen. Tis net als paardrijden, gewoon weer opstappen :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:54

Goedemorgen ...

Eindelijk heb ik eens tijd hier te reageren .
Pff wat een drukke week was het , op het werk maar ook er na .

Goed bezig @ Gothico *\o/*
Klopt , ik fiets wel eens vaker in jou hoek , vooral bij mijn langer ritten .

@Maaike ; van zo,n val kan je idd wel een poosje last hebben . :(:)

Zo , gisteren heb ik een bike vind met mijn TT fiets gehad .
Dit had ik 4 jaar geleden al eens gedaan , maar de focus ligt nu op de
langere afstand en was het zinvol de afstelling te checken .
En of de kracht overdracht op de pedalen optimaal is .
( Is natuurlijk een verschil of je 20 of 180 km op je lig stuur ligt )

Allereerst werden de huidige afstellingen in kaart gebracht , zelf moest ik
allerlei beweeglijkheidstestjes doen , werden mijn voeten en beenlengte gemeten , mijn voeten gescanned ,een rondje planken op de tafel :D
Staat de heup recht , hoe is het verloop van de knieën in beweging . etc etc .
Met blauwe plakkertjes op mijn lijf op de fiets gegaan en dmv een
video analyse werden allerlei hoeken gemeten .
Mijn schoenplaatjes stonden goed , daar hoefde niets aan veranderd te worden .
Van uit de videoanalyse is hij aan de gang gedaan met hoofdzakelijk de instelling van het zadel .
Bizar wat kleine veranderingen toch een groot verschil teweeg brengen .
Verder nog advies gekregen over de aanschaf van nieuwe schoenen en helm .
Want die staan voor Barcelona nog op mijn verlanglijstje . :j

Hier zat hij met een soort van laser scanner te meten
Afbeelding

Planken op tafel , checken hoe sterk mijn core is
Afbeelding

Afbeelding

Komende week krijg ik nog een uitgebreid bike fit rapport via de email .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:12

Wat fijn dat je via de bikefit weer wat tips en tricks hebt gekregen en dat er weer wat kleine dingen zijn afgesteld :)

Ik was afgelopen dinsdagavond een rondje, ondanks dat de voorspellingen aangaven dat het heel slecht zou worden, zijn we lekker de zon achterna gereden en viel het reuze mee :D

Gisteren met z'n drieën, met de fietskar een rondje gedaan. Flink wind heen en terug daar lekker de vruchten van gepakt :j heerlijk om dit samen te kunnen doen <3

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:35

Ik ben enorm aan het twijfelen om een nieuwe tweedehands cayon fiets te kopen. Heb een mooie gezien voor best een schappelijke prijs en fullsuspension. Fietsen worden daar helemaal gecheckt en zo nodig onderdelen vervangen wat bij deze ook gedaan is. Alleen andere trappers maar die kan ik zo overzetten. Maar wel 1600 ene kan zonde van het geld andere kant van een 27,5 naar een 29'er dus ook wat meer wiel om het zomaar te zeggen.

Mijn Bulls kan ik nog verkopen voor een bedrag van 450 denk ik.

Alleen een stemmetje in mijn hoofd zegt zonde van het geld :') en niet nodig want je hebt er al 1

Edit: en de fiets staat 200 km verderop :+

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:50

2

@Time2Tri Interessant zo'n bikefit. Ik wil dat eigenlijk ook nog wel eens gaan doen. Het blijft er alleen altijd bij := Wel fijn dat je weer geholpen bent hierdoor.

@MuSLi goed bezig! En ik snap dat het gezellig is zo met zijn drieën. Lijkt me heerlijk <3

@Zebrastreep oei lastig dilemma. En die afstand is ook niet niks. Twijfels..

Hier vandaag ook even actief geweest. Ik heb mijn 4e kruisje binnen *\o/* Het was dit jaar wel een zware tocht door de vele regen en wind.. Volgend jaar weer beter weer hoop ik.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:05

Waarschijnlijk gaan we wel even kijken

Afbeelding is een beetje onduidelijk. Alleen nog even vragen naar de frame maat of dat niet te groot is.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:15

KleinBoefje schreef:
@Time2Tri Interessant zo'n bikefit. Ik wil dat eigenlijk ook nog wel eens gaan doen. Het blijft er alleen altijd bij :=

Een bike fit is zeer zeker een aanrader :j
Hij heeft het echt heel uitgebreid gedaan , en is nog betaalbaar .
Mooi kruisje , stoer hoor zeker bij dit weer/wind .

@Zebrastreep ; ik heb echt geen benul van MTB,s .
Als het jou het geld waard is , en alles past moet je het gewoon doen .
Je leeft maar 1 x

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:09

Time2Tri schreef:
KleinBoefje schreef:
@Time2Tri Interessant zo'n bikefit. Ik wil dat eigenlijk ook nog wel eens gaan doen. Het blijft er alleen altijd bij :=

Een bike fit is zeer zeker een aanrader :j
Hij heeft het echt heel uitgebreid gedaan , en is nog betaalbaar .
Mooi kruisje , stoer hoor zeker bij dit weer/wind .

@Zebrastreep ; ik heb echt geen benul van MTB,s .
Als het jou het geld waard is , en alles past moet je het gewoon doen .
Je leeft maar 1 x

Grappig daar dacht ik ook al aan :') Maar ik kan altijd nog vragen of het in termijnen kan aangezien het wel een soort van winkel is dan valt het ook wel weer mee. Plus nog een restbedrag van mijn vorige fiets.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:10

Kom ik toch even onder de meeleessteen vandaan...

Wat een prestatie KleinBoefje! Vanmorgen op de radio werd het al de hel van '22 genoemd. Super knap dat je hem uitgereden hebt _/-\o_

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:18

De stoute schoenen aangetrokken en een afspraak ingepland om te gaan kijken naar niet 1 maar twee mountainbikes. Misschien dat ik morgen en mijn beste vriend met twee nieuwe tweedehands fietsen naar huis gaan.

200 km rijden , dus ik hoop echt dat het wat is! Al ben ik best al een beetje verliefd op de fiets die ik op het oog heb maar wil niet gelijk te enthousiast doen en vervolgens er achter komen dat het niks is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:31

@Zebrastreep, ik ben heel benieuwd of en met welke nieuwe fiets je vanavond thuiskomt. Ik ben denk ik de slechtste persoon om in deze om advies te vragen aangezien ik binnen 5 maanden tijd van 1 fiets naar 3 fietsen ben gegaan... Maar zolang het uitkan en ik er gelukkig van word! We werken er hard voor.

@KleinBoefje, wat een prestatie! Een collega van mij die was bij haar ouders in Friesland en daar ging de route langs. Het werd, met recht, de hel van het noorden genoemd. Zo slecht hadden ze het nog niet meegemaakt. Ontzettend knap gedaan!

Mijn fiets ligt bij de fietsenmaker en de rekening is niet mals. Gelukkig is het allemaal te repareren of lakschade, maar ik ben er nog altijd goed zuur van. Gelukkig heb ik nog een fiets en afgelopen weekend durfde ik het wel weer aan om op de gravelbike te stappen. Voordeel aan bos is dat als je valt, je zacht valt :') . Ik merkte wel dat ik wat voorzichtig was in de bochtjes, maar na 60 km ging ik eigenlijk wel weer lekker. Misschien vanavond nog even een ritje.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:42

Ik moet mezelf echt een schop onder mijn kont gaan geven om fietsen weer meer en regelmatiger op te pakken. In aanloop naar mijn triathlon plannen heb ik begin dit jaar besloten dat hardlopen veruit mijn grootste uitdaging is met de grootste return of investment op dat moment, maar met de beslissing om in ieder geval het hardlopen 3 keer in de week prioriteit te geven is het fietsen een beetje onder gesneeuwd. Mede ook omdat ik de allereerste rit na de winter gewoon met de fiets naar mijn ouders kon en weer terug zonder gesloopt te zijn na afloop en die rit al bijna 2 keer de lengte van het fietsdeel tijdens een OD triathlon is. Helaas op een paar ritten na geen significante dingen op de fiets gedaan nog dit jaar. Tijd om na mijn main race komend weekend ook fietsen weer een plekje te geven...

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:06

Bijleespost...

@ zebrastreep: ik ben heel benieuwd waar je mee thuis komt.

@ kleinboefje: petje af voor de hel van het noorden _O_

@ maaikemuis: die pijn in de portemonnee ben je straks hopelijk weer vergeten :D En eigenlijk is fietsen net paardrijden: snel weer opstappen en rondjes maken om weer je zelfvertrouwen terug te krijgen.

@ imay: deels herkenbaar ja :j Ik train met een personal trainer en hardlopen doe ik veel vaker dan fietsen. Lekker laagdrempelig, ik hoef het korter te doen dan fietsen voor hetzelfde resultaat (= kost minder tijd dan fietsen). En in oktober loop ik een 10km evenement en daar moet ik flink naartoe trainen, dus motivatie genoeg om te gaan rennen. Terwijl ik fietsen eigenlijk veel leuker vindt...

Ik ben dit weekend lid geworden van een fietsclub in de buurt! Voor de fun en als stok achter de deur om vaker te fietsen. Ben erg benieuwd hoe me dat bevalt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:33

Oh ik ben helemaal in love

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:32

Zebrastreep schreef:

[ [url=m/yq79q5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Te gek ding <3

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:57

Wat een gaaf ding!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:37

leeslampje schreef:
Bijleespost...

@ zebrastreep: ik ben heel benieuwd waar je mee thuis komt.

@ kleinboefje: petje af voor de hel van het noorden _O_

@ maaikemuis: die pijn in de portemonnee ben je straks hopelijk weer vergeten :D En eigenlijk is fietsen net paardrijden: snel weer opstappen en rondjes maken om weer je zelfvertrouwen terug te krijgen.

@ imay: deels herkenbaar ja :j Ik train met een personal trainer en hardlopen doe ik veel vaker dan fietsen. Lekker laagdrempelig, ik hoef het korter te doen dan fietsen voor hetzelfde resultaat (= kost minder tijd dan fietsen). En in oktober loop ik een 10km evenement en daar moet ik flink naartoe trainen, dus motivatie genoeg om te gaan rennen. Terwijl ik fietsen eigenlijk veel leuker vindt...

Ik ben dit weekend lid geworden van een fietsclub in de buurt! Voor de fun en als stok achter de deur om vaker te fietsen. Ben erg benieuwd hoe me dat bevalt.

Ja, voor hardlopen hoeft het weer een stuk minder goed te zijn (al doe ik dat ook niet in de regen), en ik ben er meestal minder lang voor weg. Al heb ik nu wel weer het volgende domme idee qua hardlopen al klaar liggen dus in hoeverre dat waar blijft weet ik nog niet. Maar goed, dit weekend OD triathlon en volgend weekend nog een sprintafstand voor KiKa (als je daar aan wilt bijdragen staat er een link in mijn onderschrift #shamelessplug). Daarna een maand voordat mijn nieuwe hardloop trainingsschema weer start, ik denk dat ik dan lekker veel met de fiets op pad ga. Fietsen doe ik echt voor mijn plezier, hardlopen moet ik mezelf echt toe zetten en daar heb ik concrete doelen voor nodig anders blijf ik lekker thuis.

Zebrastreep schreef:

[ [url=m/yq79q5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje <3 <3 <3

@Maaikemus Hoe gaat het met jou inmiddels? al een beetje hersteld van je val?