Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:15

SV :knuffel:
Ik wil best ruilen, ik heb nog een ruime week voor de marathon, dus dat kan.
Was het maar zo simpel hè?

Ik ga de kou trotseren en een interval lopen, niet te ingewikkeld :D

@Sunshine, wij lopen volgende week de Heuvelland marathon

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:27

@iiSunshine Fijn dat je een manier gevonden hebt om ook die low aerobic zone van Garmin te raken. En die intervaltraining klinkt als een leuke training.

@Suliko Gefeliciteerd met het halen van je Practitioner 1. Hopelijk ben je er inmiddels wel weer wat van bijgekomen.

@Ninus Wat een hoop reizen gister. En veel plezier zaterdag in Sneek.

@Supervixen super balen dat je energie zo laag blijft. Hopelijk kom je vandaag en morgen ondanks je drukke dag vandaag wel aan een beetje rust toe nog.

Het Amsterdamse Bos was gister heerlijk lopen, al was het iets frisser dan ik dacht dat het zou zijn. Ik loop er al regelmatig de parkrun op zaterdagochtend, maar had voor gister mijn eerste 10k sinds ik weer aan het opbouwen ben op de planning staan dus die route zou niet toereikend zijn. Nu zijn er een 5k, 10k en 21k route door het bos uitgestippeld met paaltjes. Perfect, dan hoef ik zelf niet na te denken over waar ik ben en waar ik heen moet zodat ik niet aan het einde van mijn run nog 5k bij mijn fiets vandaan ben. Er was op net iets meer dan 2k echter een bruggetje afgesloten voor onderhoud en geen makkelijke omlooproute aangegeven dus dat route idee viel in duigen. Toen maar rustig de afslag genomen en gewoon random een beetje af en toe links of rechts gegaan. Twee keer gekeken op Google maps of ik niet veel te ver weg zou gaan van mijn fiets als ik een bepaalde keuze zou maken en uiteindelijk 10k gelopen in 1:11:42 moving time en 1:17:25. Voelde de hele tijd comfortabel en hartslag was super netjes in mijn zone 2 dus echt dik tevreden. Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in dat ik dit met een week of 3 ook 40s per km sneller zou kunnen maar dat zie ik wel weer wanneer het zover is...

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:01

Sunshine, mijn fijnste korte broek is van nike. Ik heb er 2 van decathlon maar die kruipen omhoog :(
ik zoeker dus nog een fijne bij.
Mijn bootcamp is altijd bij de sportschool. Onze trainer doet dit jaar mee aan het seizoen van kamp van koningsbrugge dus zeker niet flauw. :Y) Ik herstel gewoon te snel ofzo.
haha mooi dat je zo toch je laag aeroob training hebt meegenomen.

Super bedankt voor je uitleg Suliko, ik had al even lopen zoeken maar mijn horloge heeft het gewoon niet helaas.
Gefeliciteerd met het behalen van je Examen. Nu even rust pakken dan maar!

Ahh Ninus ja dat is lastig je, stilzitten dan... Het is voor een goed doel! Is jou datum ook 17-03 dan?

Wel tof Sv om te gaan lopen op je vakantie! Ik ga 3 weken paardrijden in Mongolië, telt dat ook? :')

Lekker gelopen IMAY! Zone 2 is wel laag, dan kun je echt nog wel wat meer dus wie weet! Wel slim overigens voor het opbouwen voor je lijf om et gewoon rustig aan te doen. Snelheid is ook niet alles.

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:06

Imay, wat lekker gelopen zeg. Je eerste 10km weer. Grappig, jouw zone 2 is mijn zone 4/5.
Ninus, koud was het vanmorgen he! Ik moest me er heel even toe zetten hoor.
SV, wat onwijs kak dat je niet fitter bent geworden deze dagen. Ga je wel lopen morgen?

Ik heb vanmorgen 12,5km gelopen. Wilde 15 doen, maar ik was te moe weer na een intensieve week met coaching en gesprekken, dus dit was prima. Prachtig weer, ik heb echt heel fijn gelopen en weer mijn tijd op 10km verbeterd.
En ik ben erg blij met mijn hartslag de laatste weken, die blijft zo keurig laag.
Waar die voorheen ineens piekte en hoog bleef gaat hij nu omhoog, zakt na een x-aantal kms weer en blijft dan stabiel laag in mijn zone 3 en 4.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:36

Wat een mooie lopen weer in het zonnetje <3
Goof, dat bos ziet er prachtig uit. Wat een mooie afstand!

Ik heb gisteren een enorm drukke dag gehad maar ik wilde zó graag even hardlopen in dat mooie weer. Ik moest baby meenemen en eenmaal onderweg kon ik het niet laten de duinen in te lopen. Dat was wel een beetje een vergissing want ik heb me een beetje stuk gelopen. Mijn kuiten zijn enorm stijf en ik heb vandaag toch wat last van mijn bekkenbodem. Die drukke dag op de benen hielp natuurlijk ook niet.
Er was vrij veel wind in de duinen en met die wagen zijn ook kleine heuvels gewoon zwaar.
Maar goed, klein stapje terug maar en weer mezelf herinneren rustig aan te blijven hollen. Het was wel prachtig weer, ik heb zo genoten ondanks het afzien.

Afbeelding

Zondag CPC met mijn zoontje en de halve marathon aanmoedigen *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:45

Knap dat je toch gegaan bent. Dit mooie weer nodigt ook wel uit he.
Veel plezier dit weekend.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:17

Knap hoor dat je dat doet met de wagen. Vind dat echt wel Dapper. En als je genoten hebt, is het toch fijn he! Dat weer ook echt {:}

Oe lekker goof! FIjn dat je hartslag nu stabieler blijft. Dan weet je dat je goed bezig bent.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 07:54

Helaas geen Sallandtrail voor mij. Vannacht een totale ruknacht met maar 4 uur slaap. Veel te veel gepiekerd.
Echt heel teleurstellend, ik baal van mezelf. Ben de positiviteit even kwijt.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:13

Supervixen schreef:
Helaas geen Sallandtrail voor mij. Vannacht een totale ruknacht met maar 4 uur slaap. Veel te veel gepiekerd.

Ach wat naar zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:25

Jee wat baalen SV, wat vervelend zeg dat je zo slecht geslapen hebt.
Had echt zo gehoopt dat je op zou knappen, en je mooie loop kon doen.
Heel veel sterkte, en een :knuffel:
Hoop echt dat je snel weer de oude bent.
Misschien bij de huisarts je bloed laten testen, ik heb dat een maand terug laten doen, voelde me steeds koud en moe, en bleek een laag hb en ijzer tekort te hebben.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:28

Dikke knuffel SV :knuffel:
Snap dat je baalt. Misschien is wat Iris zegt zo gek nog niet.

Veel plezier Suusje en Iris, hier is het fris, maar schijnt de zon, hoop daar ook! {:}

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:38

Dat is ronduit kl*te sv! Ik had het je ook zo gegund.

Weet verder even niet wat te zeggen, ik hoop dat het lukt om lief te zijn voor jezelf en weer gauw de energie hebt om naar een ander groot event toe te leven. Maar ik snap het als je daar nu geen boodschap aan hebt. :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:41

Als dit door blijft gaan, ga ik inderdaad vragen of ik bloed kan laten prikken. Dat had ik zelf ook al bedacht inderdaad.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:15

Ik zag het net op Insta SV… superkl*te!! Snap dat je jouw positieve mindset even kwijt bent..
:(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:31

Ach SV, wat superkak zeg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:50

Supervixen schreef:

Oh nee, ik moest vannacht nog aan je denken. Ik had zo voor je gehoopt dat je net op tijd op zou knappen. Niet bij jezelf leggen hoor! De periode er naartoe ging al niet lekker. Niet zo streng zijn voor jezelf :(:)
Ik hoop dat je de dag een beetje oké doorkomt. Helemaal ruk natuurlijk dit.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:53

SV, dikke knuffel voor jou :(:) ik had het je zo gegund. weet voor de rest ook niet zo goed wat ik moet zeggen. ik wens je alles toe wat je de komende tijd nodig hebt om te herstellen. ik zie op insta net dat je aan het wandelen bent, hopelijk kun je wat genieten van de zon.

imay, ik vond het inderdaad ook best fris de afgelopen dagen! maar wel met een lekker zonnetje. wel stom van je route. ik kan daar dan ook altijd zo van balen als iets is afgesloten als ik per se die route in mijn hoofd had. en dan ben jij ook nog eens niet echt bekend daar dus. maar zo te lezen goed opgelost. je wil dus over 3 weken de 10k op 6:30 min/km lopen?

goof, wat goed gedaan zeg! ook van je hartslag echt top. dat moet vast lekker voelen, zowel tijdens als na het lopen.

lisitano, door de duinen met een wagen, wat ben jij een bikkel zeg! maar inderdaad wel goed op jezelf letten maar gelukkig ben je daar goed bewust van als ik het zo lees. en wederom fijn dat je zo hebt genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 13:09

@ Supervixen: jeetje wat balen zeg :(:) Hopen dat je snel weer opgeknapt bent

@ Lisitano: Wauw dat ziet er wel uit als een hele mooie omgeving om te lopen zeg!

@ Goof: netjes die 12,5 km! ziet er ook wel uit als een mooie omgeving om te lopen. Ik vind het altijd maar eng in mijn eentje in het bos :+

Veel plezier allemaal met jullie loopjes dit weekend! Hier donderdag na het werk nog even een rondje gegaan samen met mijn vriend. Rustig rondje van 4.5 km weer met 1 wandelpauze. Ging eigenlijk wel lekker en mijn schenen blijven vrij goed aanvoelen. Dus nog rustig deze afstand even zo volhouden voordat ik weer ga opbouwen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:40

Wat super klote SV! Ik denk wel de beste keuze maar niet de leukste.
idd misschien maar even langs de ha als het zo aanhoud.
:knuffel:

Ik was een beetje in twijfel omdat ik al wel wat gas terug wil nemen in aanloop naar vorige week maar ben in plaats van de bootcamp gaan spinnen. Dit was echt een hele zware sessie echt puur op kracht en stuk minder echt op interval/hartslag kracht. Wel een mooi grafiekje maar echt hoog komt mijn hartslag niet. Mijn benen liepen wel echt compleet vol. Daarna nog wat upperbody gedaan.
Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:00

Jouw maximale hartslag ligt ook niet 'heel hoog'. Hoe zit je in de zones als je aan het hardlopen bent?

Ik heb vandaag de halve van Haren dus gelopen :). Net boven de 1:50. Dik tevreden want mijn geschatte eindtijd was 1:49. Gemiddeld 5:17 min/km. Ik moest nog plassen dus startte helemaal achterin het startvak met 1500 lopers voor mij :+ Dus ik ben 20 kilometer aan het inhalen geweest, dat was een gekke race maar het smaakte ook wel naar meer. Trainer is ook tevreden en we gaan nu volle bak door met het schema om die gewenste 3:30 te lopen in juni.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:05

Netjes gedaan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:07

Zo, netjes zeg lies_sparkle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:26

Super netjes zeg lies_sparkle!! Mooie tijd heb je neergezet.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:51

Lies-sparkle, super gedaan! Echt netjes, en leuk dat je je zo goed voelde en nog zo veel mensen hebt ingehaald!
Een mooie opsteker voor de marathon!

Leonie, lekker sportief bezig geweest! Mooi je hartslag laag gehouden, ziet er netjes uit, kan me voorstellen dat de spinning fietsen erg zwaar zijn.

Vandaag hadden wij ik en Suusje een hele mooie leuke trail van 20km in Eerbeek, de Lenteloop.
De route was echt heel tof, en orgineel, we moesten meerdere keren over boomstammen springen, stijl naar beneden, over bruggetjes, en nog een soort trapje krukje over een hekje, een weiland in.
Echt een pittige route, veel smalle paadjes, echt een trail trail!
Ik ging niet zo slim wat te hard van start, en later misten we met 8 man een bordje van de route.
We hebben even stilgestaan en daarna zijn we terug gegaan, en hebben we via een ander pad de route weer gevonden.
De laatste 10km wat rustiger gelopen, ging lekker.
1.43m over gedaan, deze doen we volgend jaar weer!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:32

Jemig ieris wat een tempo weer. Knap!