Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:00

Moniek, eens met Roosch, zoek het in de kleine stapjes dan komt het wel goed. Naar dat je slecht in je vel zit :(:) .

Claudia, goed dat je gegaan bent!

Gisteren was mijn weegschaal weer heel lief, een nieuw laag, het nette eten en meer bewegen van afgelopen week gaf meteen resultaat, dat werkt motiverend :j.

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:12

Gefeliciteerr roosch!!!

Geniet idd van iedere kleine stap.

Hier de laatste tijd door een flink dal gegaan. Mijn depressie/burn out werd steeds erger.
Sinds vorige week aan de medicatie en ik begin me weer een stuk beter te voelen.
Afgelopen 1.5 week ook niet echt bijgehouden wat ik had. Ook nog een keer uit eten geweest etc.
Dus ik bleef een beetje hangen. Kwam een paar honderd gram aan, maar niet super veel.

Sinda gisteren weer alles op aan het schrijven en meteen weer afgevallen.
Ik ben nu 7.5kg afgevallen. Al zijn het de laatste 10 dagen dus maar 200 gram. Maar het is er weer af.
Nu hopen dat het goed blijft gaan en dit niet weer een tijdelijke goede tijd is.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:16

Heeft iemand nog een goed recept als avondeten voor 6911kcal :D

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:18

Heel veel pizza :') ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:20

Slagroomtaart met extra slagroom. Of iets anders vettigs?
Gebakken bacon

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:29

Hoe heb je zoveel kcal verbrand :=

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:32

Ik denk dat LifeSum ergens een verkeerde calculatie heeft gemaakt haha.
Ik heb meerdere apps op mijn telefoon, denk dat het eea heeft opgeteld wat niet had gemoeten haha

Had wel een actieve dag hoor, met ruim 50km op de fiets, bijna 20 op het paard en nog 3 gewandeld.

Ik ben totaal kapot en kan geen stap meer zetten. Mijn knie is ook totaal ontevreden met mij :=
Maar heb een leuke dag gehad in ieder geval

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:01

Oh dat is wel echt heerlijk! Lekker genieten van je voldane gevoel :D

Wij zijn een weekend weg en ben heel blij met het eten vandaag. Heb dingen gegeten die ik normaal niet eet (poffertjes, vegan tapas met bijbehorende dessert tapas, Starbucks PSL), maar wel echt tot ik me voldaan voelde en dus overal eerder gestopt met eten. Bij alles wat laten staan ook. Ben echt bizar snel beter aan het voelen hoeveel ik op kan. Alleen de monstertjes in mijn hoofd nog vertellen dat ik mag genieten en dit allemaal geen ‘slecht’ eten is, als ik maar luister naar mijn lichaam.

Daarnaast 10.000 stappen gezet, een half uur gebasketbald en drie kwartier gezwommen + een escape room gedaan. Ook beweging genoeg, zeker voor mijn doen/lichaam.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:41

Klinkt goed @HHilde. En oef, dat is flink fanatiek @Rose_Sonny. Go @Arabella, wat goed dat je je zo herpakt hebt :D

Hier een paar hectische dagen achter de rug, waarin eten echt op een laatste plaats stond. Dus niet heel veel gegeten en ook niet opgelet. Vandaag een freaking zwaar evenement gehad, bijna 1000kcal verbrand daarmee. Heb best netjes gegeten, maar wel lekker een Mc Flurry gehaald op de terugweg :P

Vanochtend op de weegschaal gestaan, die was flink gezakt en daarna nog eens op gaan staan en toen gaf hij ineens een kilo meer aan. Zo wazig -O- morgen nog maar eens kijken..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:12

Moniekj, wat rot dat het nog steeds niet goed gaat, ik vind het wel superknap dat je er toch zo mee bezig bent en jezelf pusht. Dikke knuffel!

Claudia, hopelijk lekker gesport!

Sharani, wat fijn zeg! Goed bezig!

Arabella, ook voor jou een dikke knuffel en een compliment dat je het toch weer opgepakt hebt!

Rose_Sonny, ik vond het al zoveel, 6000 kcal hahaha. Maar toch ben je wel heerlijk actief bezig geweest!

Hhilde, dat vind ik echt knap, dat je zo goed naar je lijf kan luisteren. Ik heb dan echt een duiveltje op mijn schouder die zegt, pak maar gewoon. Echt heel goed en je bent ook lekker actief bezig geweest.

Musli, dat is balen, daarom stap ik er altijd maar 1 keer op :') En die mcflurry moet af en toe kunnen.

Hier al sinds gisteren echt ziek. Mijn man was de hele week al aan het hoesten, schorre stem, dus ik dacht eerst dat ik de dans zou ontspringen ( ik ben normaal veel vaker ziek dan hij ) maar vrijdagavond voor we gingen uiteten voelde ik het al aan mijn keel. Van vrijdag op zaterdagnacht maar 3 uur geslapen, dikke keelpijn, compleet verstopt wat neus betreft. Gisteren echt flink afgezien, het enige wat ik gedaan heb is in bad zitten en op de bank liggen, echt verschrikkelijk.

Gisterenavond ging het al wat beter, vannacht ook redelijk geslapen. Keelpijn is al zowat weg, alleen nog een beetje dik en krijg al wat meer lucht. Met mijn neus snuiten kwam er ook lekker dikke gele slijm uit dus :')

Gisteren 2 liter water gedronken waaronder twee hete mokken water met citroensap. Ook ondanks nul beweging toch goed kunnen houden aan mijn kcal doel. Vandaag ga ik weer een poging tot met de hond wandelen doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:09

Ai Amandavd, veel beterschap!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:44

Oe beterschap Amanda..

Ik heb wel vandaag behoorlijk moeten inleveren door mijn activiteit gisteren. Ik wilde toch testen of mijn knie het al aan kon een het antwoord is nee, helaas.

Had vandaag een afspraak, 10km verderop ongeveer. Ik ben daar heen gefietst en weer terug, en daar heb ik een klein blokje om gelopen met een paard. Verder heb ik helaas niks kunnen doen vandaag en bovenstaande was al echt op karakter, en niet omdat het zo goed ging...

Hebben jullie ook ervaring met weegschalen (thuis) die vetpercentage etc meten? Die van ons kan dat, maar ik heb zo mijn twijfels erbij hoor accuraat het is. Aan de andere kant, als het iedere dag even onbetrouwbaar is, kan het wel iets zeggen over of ik echt vet afval of bijvoorbeeld spier of vocht. Dus ik heb vanochtend toch gekeken (en gehuild) naar de metingen en dan wil ik kijken of ik op de juiste manier bezig ben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:54

Ik heb daar toevallig laatst naar zitten kijken. Het is dat ik wat krap zit, maar ik zou er best een willen. :j

Vervelend van je lijf, zo stom als dat tegenzit! :(:)

Veel beterschap, Amanda!

Haha die 6000 kcal, sorry, daar heb ik geen recept voor! :))

Wij hebben een weekend weg met een feestje gehad. De weegschaal zal wel even boos zijn, morgen maar weer kijken. :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:11

Beterschap amanda!!

Rose_sunny, ik heb een 'goedkope' gehad die dat deed en weet niet zo goed wat ik er van vond. Ik zelf zat in mijnbeste periode rond de 20% lichaamsvet en denk dat dat wel aardig klopte.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 23:16

Van mijn PT begreep ik dat je dan een weegschaal moet hebben waarbij je ook iets in je handen hebt. Soort handvat. Zodat de meting door heel je lijf geleidt. Hij zei dat anders alleen je benen gemeten worden en het niet representatief is.

https://silvergear.eu/health/slimme-pro ... ugQAvD_BwE zoiets dus

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:00

Wij hebben er ook 1 die vet kan meten, maar ik ben een beetje sceptisch. Hij zegt ook hoeveel kcal mag eten, maar als ik dat aanhoud val ik om :') . Hij zegt altijd rond de 1200.

Wel een goed feestje Roosch?

Lekker rose_sonny! 10 kilometer fietsen is echt heerlijk :).

Beterschap Amanda! Hoe voel je je?

Klinkt als drukke dagen müsli! Op wen evenement staan, voor werk of wat anders?

Goed bezig Hilde!

Hoe was jullie weekend verder :)?

Hier weer een klim weekendje gehad in Duitsland, inclusief kamperen. Eten was niet helemaal top, maar wel veel geklommen en gewandeld van de auto naar klim gebied (en 2x 70 meter moeten dalen, en stijgen. Daar zijn m’n korte pootjes niet voor gemaakt :+). Was wel echt een heel leuk en gezellig weekend :).

Merk wel dat m’n buik sneller protesteert als ik ongezond eet. Goeie reminder ook wel :+.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:28

Rond de 1200 is wel heel weinig inderdaad!

Klimweekend klinkt wel leuk!

M'n weegschaal was vandaag ook echt niet blij, bijna anderhalve kilo zwaarder dan voor het weekend. :o

Denk toch echt nog vocht, dus even goed doorspoelen vandaag en vanavond weer fanatiek aan de bak. Even kijken of we het recht kunnen trekken.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:31

Ik twijfelde vandaag om wel of niet naar de sportschool te gaan, mijn weegschaal zei dat ik het niet mocht overslaan, 400 gram zwaarder dan gisteren := (overigens allemaal vet als ik de analyse mag geloven)

Heb dus gelijk de andere weegschaal die hierboven gelinkt staat besteld :')

Ik vind nieuwe weegschalen wel eng, straks ben ik daar zwaarder op dan op mijn huidige :=

Hoop dat je je kilo's zo weer weg spoelt Roosch! Je had er wel een leuk weekend voor in ieder geval

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:35

Es_ther schreef:

Nee, een sportevenement waar ik aan mee deed.

Afbeelding

Even kapot gaan :P Gisteren een rustig rondje hardgelopen om de benen een beetje los te maken/houden.
En vandaag een welverdiende rustdag. Eventjes helemaal niks, op sportief gebied dan ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:37

Klinkt als een heel fijn weekend @Esther!

Ik sluit bij jullie aan @Roosch en Rose_Sonny -O- Ook mijn weegschaal vond het vanochtend nodig om een zwaarder gewicht aan te geven. Hij zoekt het maar even uit. Ik heb me keurig gedragen. Ik denk dat het door vocht (spierpijn) komt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:24

MuSLi schreef:
Es_ther schreef:

Nee, een sportevenement waar ik aan mee deed.

[ [url=m/jLq9c9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even kapot gaan :P Gisteren een rustig rondje hardgelopen om de benen een beetje los te maken/houden.
En vandaag een welverdiende rustdag. Eventjes helemaal niks, op sportief gebied dan ;)

Mijn God man :') .

Ik ben pull-ups aan het oefenen, ik kan er nu 1 zonder weerstand band :') .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:51

Hhilde, dankjewel!

Rose_sonny, dankjewel, ik ben heel benieuwd hoe je de weegschaal gaat bevallen. Hier ook eentje die alles meet maar zonder handvat dus ik neem dat altijd met een korreltje zout.

Roosch, dankjewel! Dat klinkt inderdaad als een hoop vocht dus ben benieuwd wat die zegt zodra je dat weer weggespoeld hebt :)

Tirzasarah, dankjewel!

Es_ther, dankjewel, inmiddels een stuk opgeknapt, nog flink wat slijm om weg te hoesten :') en nog wat verstopt maar voel mij wel een stuk beter. Denk dat je het eten echt wel gecompenseerd hebt met klimmen en wandelen! Wel goed dat je dat opmerkt dat je lijf reageert op wat ongezonder eten, dat is inderdaad een prima reminder dan :D

Musli, jezus, dat is voor mij inderdaad kapot gaan :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 00:57

Zo’n weegschaal twijfel ik ook altijd aan :=

Mijn grote valkuil is slecht voor mezelf zorgen. Hier laat ontbeten, nog veel later geluncht en laat avond gegeten. Dus vanavond daar direct last van en iets meer gegeten dan ik wilde :+ Nu gewoon verder weer goed voor mezelf zorgen en niet na één ‘misstap’ (wat nog best mee valt) weer alles loslaten.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:17

Ik weet nu zeker dat de weegschaal die ik heb niet goed is xD

Ik ben 400 gram zwaarder dan gisteren (geen idee hoe en totaal het verkeerde moment om ineens aan te komen :'( )
Mijn vetpercentage is lager, mijn vochtpercentage is gelijk en mijn spierpercentage is ook lager.
Dus alles is lager, behalve het gewicht, ben dus enorm veel lucht aangekomen of zo :')

Ik baal alleen wel echt totaal van die 400 gram erbij, dat was gisteren ook al. Toen zag ik het nog enigszins aankomen, maar gisteren heb ik keurig gegeten en gedronken, ben nog naar de sportschool geweest (ondanks dat het ontzettend zeer deed toch doorgezet), nog met de hond gelopen en nog 1 paard gelongeerd. Dus in theorie zou ik niet mogen aankomen, helaas is de praktijk dus anders..
Hoop wel dat ik vrijdag alles plus meer er weer af heb, want anders ga ik echt huilen (zou huilen nog gewicht schelen xD)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:09

Hhilde schreef:
Zo’n weegschaal twijfel ik ook altijd aan :=

Mijn grote valkuil is slecht voor mezelf zorgen. Hier laat ontbeten, nog veel later geluncht en laat avond gegeten. Dus vanavond daar direct last van en iets meer gegeten dan ik wilde :+ Nu gewoon verder weer goed voor mezelf zorgen en niet na één ‘misstap’ (wat nog best mee valt) weer alles loslaten.

Ik denk dat dit juist net zo, misschien zelfs belangrijker is dan het afvallen zelf. Dat mentale proces dat het niet in 1x 100% goed hoeft te zijn en dat 1 'misstap' niet alles kapot maakt.