Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Drie dagen geleden hadden wij ook duizenden positieve tests gehad indien er veel getest werd. Dit is vanaf het begin al niet gebeurt , alleen de echte risico gevallen en steeksproefgewiijs de mensen uit de zorg. Hoe dan ook, wanneer de regering niets zou doen krijgen ze achteraf het gezeur dat ze wat hadden moeten doen. Nu grijpen ze in en is het nog steeds afwachten welke kant we op gaan, zijn er nog op tijd of gaat het de komende week echt fout. Er liggen nog steeds behoorlijk wat mensen kritiek dus het dodental zal de komende twee tot vier weken oplopen. Want er komen nog zware gevallen genoeg bij.
bigone schreef:Reactie op bericht van Psvan lot :Nee hoor, Trump wil maar één ding, nogmaals vier jaar president zijn. En hij heeft een grote bok geschoten door niet direct in te grijpen en Corona als een griepje af te doen . En nu? Ook in de USA zal het een gigantisch drama worden en er is maar één manier waarmee hij zijn gezicht kan redden, zo snel mogelijk een redding presenteren .
raket schreef:Ik weet niet hoe ik er aan kom.
Ik heb ernstig astma en heb een experimentele behandeling ondergaan. Ik slik dagelijks antibiotica. Moest stoppen met de prednison omdat dat in combinatie met het virus niet goed is.
Qua benauwdheid ben ik oké. Mijn longen klinken nog vol. En ik ben nog steeds ziek helaas. Lig alleen op bed en de bank.
rockwitch schreef:Als de kinderopvangcentra ook dicht moeten hoop ik dat mijn werk een beetje meewerkend is. Want dan heb ik beide kinderen thuis en dan voor een klantenservice thuis aan de telefoon zitten is dan wel een uitdaging.
mnka schreef:Amado schreef:Scholen dicht... lekker k*t. Kom maar door met de dikke studievertraging...
Mijn studie gaat het gewoon online verder, docenten geven de colleges online en wij hebben een slack channel om elkaar dingen te vragen
Misschien dat jouw studie dat ook gaat doen?
moonsparkle schreef:Vind het trouwens ook erg lastig voor ouders die misschien nu direct voor morgen niet weten wat ze met hun kinderen kunnen doen qua opvang, althans ik neem aan dat dat dan nog niet op gang zou zijn voor morgen als het echt allemaal sluit.
tienus63 schreef:Ben ook benieuwd wat de essentiële beroepen zijn.
Zorg, schoonmaak, transport, levensmiddelensector?
Chubby schreef:tienus63 schreef:Ben ook benieuwd wat de essentiële beroepen zijn.
Zorg, schoonmaak, transport, levensmiddelensector?
Onder vitale beroepen vallen voor de huidige situatie de volgende beroepsgroepen:
Politie, brandweer, ziekenhuis en/of ambulancevervoer
Leerkrachten en medewerkers kinderopvang
Thuiszorg, bejaardenzorg, gehandicaptenzorg