De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:01

Persconferentie staat nu op 17.30,maar het lijkt dus al wel duidelijk wat de grootste maatregelen zijn alleen hoe gaan ze het opvangen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:01

Ben ook benieuwd wat de essentiële beroepen zijn.
Zorg, schoonmaak, transport, levensmiddelensector?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:02

bigone schreef:
Drie dagen geleden hadden wij ook duizenden positieve tests gehad indien er veel getest werd. Dit is vanaf het begin al niet gebeurt , alleen de echte risico gevallen en steeksproefgewiijs de mensen uit de zorg. Hoe dan ook, wanneer de regering niets zou doen krijgen ze achteraf het gezeur dat ze wat hadden moeten doen. Nu grijpen ze in en is het nog steeds afwachten welke kant we op gaan, zijn er nog op tijd of gaat het de komende week echt fout. Er liggen nog steeds behoorlijk wat mensen kritiek dus het dodental zal de komende twee tot vier weken oplopen. Want er komen nog zware gevallen genoeg bij.

Joh, bijna iedereen die in het ziekenhuis binnen komt, en ook maar enigszins luchtwegklachten heeft, wordt getest. Of die cijfers die we hebben nu wel of niet representatief zijn, op het moment dat we veel meer overledenen zouden hebben door corona dan zouden we dat echt wel weten.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 15-03-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:02

Als de kinderopvangcentra ook dicht moeten hoop ik dat mijn werk een beetje meewerkend is. Want dan heb ik beide kinderen thuis en dan voor een klantenservice thuis aan de telefoon zitten is dan wel een uitdaging.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:03

bigone schreef:
Reactie op bericht van Psvan lot :Nee hoor, Trump wil maar één ding, nogmaals vier jaar president zijn. En hij heeft een grote bok geschoten door niet direct in te grijpen en Corona als een griepje af te doen . En nu? Ook in de USA zal het een gigantisch drama worden en er is maar één manier waarmee hij zijn gezicht kan redden, zo snel mogelijk een redding presenteren .

Volgens mij is stap 1 een schuldige aanwijzen... In die geval Europa _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:03

raket schreef:
Ik weet niet hoe ik er aan kom.
Ik heb ernstig astma en heb een experimentele behandeling ondergaan. Ik slik dagelijks antibiotica. Moest stoppen met de prednison omdat dat in combinatie met het virus niet goed is.

Qua benauwdheid ben ik oké. Mijn longen klinken nog vol. En ik ben nog steeds ziek helaas. Lig alleen op bed en de bank.

Er wordt hier nog steeds aan je gedacht hoor. Vervelend dat je nog steeds beroerd bent. Is de koorts wel wat gezakt?

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:04

Amado schreef:
Scholen dicht... lekker k*t. Kom maar door met de dikke studievertraging...

Mijn studie gaat het gewoon online verder, docenten geven de colleges online en wij hebben een slack channel om elkaar dingen te vragen :)

Misschien dat jouw studie dat ook gaat doen?

moonsparkle

Vind het trouwens ook erg lastig voor ouders die misschien nu direct voor morgen niet weten wat ze met hun kinderen kunnen doen qua opvang, althans ik neem aan dat dat dan nog niet op gang zou zijn voor morgen als het echt allemaal sluit.

capopjekop

rockwitch schreef:
Als de kinderopvangcentra ook dicht moeten hoop ik dat mijn werk een beetje meewerkend is. Want dan heb ik beide kinderen thuis en dan voor een klantenservice thuis aan de telefoon zitten is dan wel een uitdaging.

Kijk eens op social media. Er zijn heel veel mensen die hulp aanbieden voor mensen die gewoon moeten werken en nu in de problemen komen.

Ik snap dat je je kinderen niet zomaar overal wil achterlaten, maar mss zit er wel een goede bekende van je bij zo'n hulpgroep

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:05

Ik ben docent in het voortgezet onderwijs. De leerlingen blijven morgen thuis (was al besloten), maar de (paar) docenten die nergens last van hebben gaan gewoon naar school. Dan geven we vanuit daar les via een programma waardoor de leerlingen gewoon op hun normale tijd met hun eigen laptop inloggen en mij en mijn powerpoint kunnen volgen. Ik ga morgen geen nieuwe stof aanbieden, eerst maar eens kijken tot in hoeverre ik iedereen bij de les kan houden (zijn maar kleine groepen gelukkig). Ik vind het een mooie oplossing.
Normaal ga ik trouwens met het ov, maar morgen pak ik de auto.

Van mijn andere werk (dierenpark) is alles dicht en gesloten, dus ik heb aankomende week veel vrije tijd. Ik heb me dus opgegeven bij als ready2help van het Rode kruis, kan ik me mooi nog nuttig maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:05

moonsparkle schreef:
Persconferentie staat nu op 17.30,maar het lijkt dus al wel duidelijk wat de grootste maatregelen zijn alleen hoe gaan ze het opvangen.

Ze zeggen nu 18u op het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:06

De persconferentie is nu naar 17.30 gezet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:06

Als je gewoon ziek bent zit je ook thuis. Dus dat je thuis zit morgen omdat de kinderen vrij zijn en je nog geen opvang hebt geregeld moet gewoon kunnen lijkt mij qua werkgever. Dat is toch calamiteiten verlof

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:07

opisop_shop schreef:
Als je gewoon ziek bent zit je ook thuis. Dus dat je thuis zit morgen omdat de kinderen vrij zijn en je nog geen opvang hebt geregeld moet gewoon kunnen lijkt mij qua werkgever. Dat is toch calamiteiten verlof

Wat denk je dat er gebeurt als half NL calamiteitenverlof opneemt? :')

Photograph

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:07

Mensen die stelen gewoon wc papier uit andermans karretjes..

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:08

mnka schreef:
Amado schreef:
Scholen dicht... lekker k*t. Kom maar door met de dikke studievertraging...

Mijn studie gaat het gewoon online verder, docenten geven de colleges online en wij hebben een slack channel om elkaar dingen te vragen :)

Misschien dat jouw studie dat ook gaat doen?

Helaas niet, zit in mijn afstudeer jaar en heb net 7 maanden stage achter de rug, moet nog een maand. (Wat dus ook niet verder kan) en had mijn pvb’s komende tijd

Om me maar nuttig te houden doe ik nu boodschappen voor ouderen/zieke mensen die het huis niet uit kunnen/mogen/willen

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:08

moonsparkle schreef:
Vind het trouwens ook erg lastig voor ouders die misschien nu direct voor morgen niet weten wat ze met hun kinderen kunnen doen qua opvang, althans ik neem aan dat dat dan nog niet op gang zou zijn voor morgen als het echt allemaal sluit.

Zo onverwachts is het toch niet dat de scholen dichtgaan? De meesten hebben (hoop ik) toch wel nagedacht over wat-als..

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:11

Wat betreft de studievertraging: ons is aangeraden om de eerste weken van juli vrij te houden, omdat dan mogelijk uitloopweken worden gehouden om achterstand in te halen. Zo zijn er meerdere oplossingen te bedenken om de vertraging beperkt te houden.

Ben erg benieuwd naar de persconferentie en of er oplossingen geboden worden voor examenklassen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:11

tienus63 schreef:

Onder vitale beroepen vallen voor de huidige situatie de volgende beroepsgroepen:
 Politie, brandweer, ziekenhuis en/of ambulancevervoer
 Leerkrachten en medewerkers kinderopvang
 Thuiszorg, bejaardenzorg, gehandicaptenzorg

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:12

Wij waren vanmiddag met de honden op de hei, kwamen we langs de schaapskooi daar.
Zwart van de mensen en gezinnetjes met kinderen, kijken bij de lammetjes.
Ook in de schuur waar schapen en lammetjes zaten, ook vol met gezinnetjes. :?
Dat snap ik dan niet echt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:13

Voor mij vallen huisvuil ophalers enz er ook onder

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:14

Chubby schreef:
tienus63 schreef:

Onder vitale beroepen vallen voor de huidige situatie de volgende beroepsgroepen:
 Politie, brandweer, ziekenhuis en/of ambulancevervoer
 Leerkrachten en medewerkers kinderopvang
 Thuiszorg, bejaardenzorg, gehandicaptenzorg

Ik vind supermarkt daar ook wel onder vallen; mensen die in DC's werken en vrachten rijden.

Vuilnis ophalen kan met wagen met grijparm en waar dat niet kan, waar nog met mensen de bakken gepakt worden, mensen gebruik laten maken van ondergrondse containers die machinaal geleegd worden bv.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:14

@Amado: voor jou is t wel heel zuur zeg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:15

Niet teveel stressen om de examens! Dit is een hoog uitzonderlijk geval iets en is geen invloed op. Ik neem aan dat scholen nu echt wel gaan kijken of er vakken mogelijk vervallen kunnen worden of ingevuld op een andere manier. Ik heb bijv ook drama/spel lessen die zullen er nu ook heel anders uit gaan zien dan wat we deden. Ook heb ik examens op stage maar die kan ik gewoon nog uitvoeren als het goed is. Misschien dat er wat vertraging op komt maar verder probeer ik mij daar zo min mogelijk druk om te maken. Ik vind mijn gezondheid belangrijker dan dat een studie misschien wat langer duurt.

Ik ben nu ook even gestopt met het maken van bepaalde opdrachten omdat er nu een grote onduidelijkheid is. Mijn prioriteit ligt bij de examens nu en de rest zie ik wel. Ontwikkelingsportfolio probeer ik nu goed bij te houden dan loop ik daar mee bij. Voor de rest maar zien wat er gaat gebeuren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:16

Doe echt mijn best om bij te lezen maar het gaat zo ontzettend hard in dit topic...

Lees hier steeds over mensen die thuis willen blijven door een loopneus oid, snot is helemaal geen symptoom van Corona?