Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:25

Ik ben vooral toen ik op mezelf woonde heel veel aangekomen. Had echt 0 sociale controle wbt eten dus at eigenlijk alleen maar ongezonde meuk. De laatste 2 jaar woonde ik boven een snackbar, een Chinees en een Turkse bakker, toen ben ik echt onwijs uitgedijd. Neem daarbij dat ik vooral veel bier dronk en als ik op school at was het altijd enorm ongezond (patat, gefrituurde snacks etc). Nu ben ik al die kilo's dus weer langzaam aan het wegwerken, maar helaas is het kwijtraken niet zo makkelijk als het eraan vreten :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:31

Jammer is dat he :+
Voor het eerst op mezelf gaan wonen was bij mij overigens ook een grote reden om aan te komen. Idd die sociale controle, en ik vond het maar gedoe om voor alleen mezelf te koken, zeker omdat ik in die tijd om 6.30 van huis ging en als alles meezat om 18.30 weer thuis was, meestal echter later. Ik moest met de trein, dus de helft van de tijd at ik dan wat op het station.

Afvallen daarna ging overigens ook het beste toen ik nog alleen woonde, veel minder verleidingen omdat ik gewoon nooit wat in huis had en alleen rekening met mezelf hoefde te houden met koken.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:32

Ik vind sinds ik alleen woon alles stukken makkelijker. Als ik geen chips in huis wil is dat er niet.. Ik kookte al wel voor mezelf thuis denk dat idd scheelt anders neig je idd makkelijker naar het bestellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:40

Ik kookte ook wel thuis al voor mezelf maar toen ik net op mezelf woonde vond ik het toch wel lastig om elke dag ook echt uitgebreid voor mezelf te koken. Vaak kookte ik liever iets ongezonds als ik dan toch uitgebreid in de keuken ging staan (lekkere romige risotto oid). Ik vond het makkelijker om minder tussendoortjes te eten, maar ik vond de verleiding vaak toch wel erg groot als ik dan door de supermarkt liep. Aan de ene kant dus makkelijker om gezonder en minder te eten, maar het vergt wel wat meer discipline. Nu ik weer bij m'n ouders zit merk ik dat ik het vooral makkelijker vind om gezond te ontbijten en lunchen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:43

Ik kan het helaas nog niet zeggen, maar ik denk ook dat ik het makkelijker ga krijgen. Bij ons thuis is de standaard meestal 'het moet op', en dan met ALLES. Het wordt nu al steeds makkelijker om te weigeren, mijn lijf is verdorie geen prullenbak! Maar met de lekkernijen is het gewoon moeilijk. Terwijl ik alleen prima met 2 of 3 blokjes chocola kan doen. En totaal niet de behoefte heb om alles op te eten.

Maar ja, zeker? De tijd zal het leren... Met 40 uur werken en een paard is het toch lastig om niet meteen uit je werk met een lege maag de boodschappen te doen :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:45

Even nu we toch over lekker en ongezond praten.. Ik heb zooo een trek in eerste paasdag.. <<) Bij mijn ouders thuis altijd super uitgebreid ontbijten met echt alles wat lekker is.. pistoletjes uit de boven croissantjes donuts paasbrood duivenkater.... Smiddags lekker paaseitjes en nog meer chocola. En savonds maakt schoonmoeder lief altijd veel te culinair en onwijs lekker avond eten met zo een 6 gangen haha? :=

Dat word een paar dagen voor af en na compenseren :=

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:47

Ik vind vooral de feestjes zo moeilijk, biertje en een wijntje erbij, 'platje' (bord friturrsnacks) is dan ook zo besteld.
En eet toch wel vaak samen met huisgenoten, wel gezellig maar past niet altijd goed in je dag.

Gisteren een enorme twix bar gemaakt voor een jarig huisgenootje.
Maar dat ding staat nu dus op tafel en is wel verschrikkelijk lekker....
Stukje gehad net, nu verder vanaf blijven en hopen dat hij gauw op is :+ Vanavond wel weer hardlopen en morgen zaaltrainen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:51

Jullie zijn ech slecht voor de motivatie :')
Ik heb juist besloten vandaag weer op goede voet verder te gaan.

Gisteren is oma gecremeerd, met na afloop koffie met vlaai en bij de koffietafel asperges op limburgse wijze en daarna broodjes en klontjesmik(limburgs suikerbrood). 'S avonds was ik zo op, dus iets te eten besteld. Had weinig trek dus een turkse pizza met kofte gegeten, viel wel mee. Ergens tussendoor bij mijn ouders nog de chipsla geplunderd met mijn man en broer ;)

Vanochtend de weegschaal maar gepakt, maar blijf netjes onder de 75kg. Niks er af, niks erbij ondanks dat ik geleefd heb op bonbons, chips en andere troep de afgelopen week. Ten kostte van de normale maaltijden overigens, dus wellicht daarom weinig gevolgen voor het gewicht, maar niet zoals ik het wil natuurlijk. Stress zal ook wel aardig wat verbrand hebben.

Dus gisteren met alle motivatie die ik had mijn lunch nog klaargezet voor vandaag, die ga ik zo maar eens opeten. Even weer wat vitamientjes binnen gaan krijgen. Nog 2 weken door bijten en dan gaan we op vakantie en daarna is alles weer normaal als het goed is....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:54

Ik vind het ook lastig om voor mezelf afwisselend te koken... eet vaak iets van rijst of pasta. Heb weinig plek voor dingen in de vriezer. Maar ik eet regelmatig met m'n vriend, dan is het makkelijker om veel groente te eten. Ik probeer ook voor 2 porties te koken.

Nog gecondoleerd, secricible!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:54

He sec wat poedersuiker zeg :(:) Gecondoleerd en veel sterkte ermee.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:57

Bah.. Sec veel sterkte met het verlies! :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:58

Gecondoleerd Secredible!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:59

Sec gecondoleerd :(:)

Ik had op mezelf ook erg de neiging om alles in huis te halen wat mn moeder nooit haalde. En als je alleen bent, moet je het ook allemaal zelf opeten :')
Nu met kinderen kook ik meestal wel gezond, al is het maar voor hun. Maar goed, zij willen ook wel eens pannenkoeken, patatjes etc, en dat moet ook kunnen. Soms eet ik mee, soms maak/koop ik voor mezelf een maaltijdsalade. Enige wat ik lastig vind, is dat ze bijv gek zijn op pasta, als het aan hun ligt eten ze dat iedere dag. Maar daarmee heb ik echt moeite om een normale portie te eten, met aardappelen groente vlees gaat dat veel beter en zit ik ook veel langer vol.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:01

Gecondoleerd sec :(:)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:03

Gecondoleerd sec!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:04

Gecondoleerd Sec, wat naar :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:54

Dankjulliewel.
Het was naar, maar oma was ook heel erg op en de laatste twee weken waren een heel groot gevecht van iemand wiens lichaam niet meer kan, maar een geest die nog jaren mee wilde. Dus goed dat het klaar was. Begin van het afsluiten van een hele pittige periode bij ons met vanalles en nog wat dus ben hard toe aan sleur en ritme. Blijkbaar ben ik stiekem nog best wel emotie-eter :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:12

Gecondoleerd sec! zulke dingen zijn nooit leuk :(:) Ik ben (helaas) ook een emotieeter, dus ik weet hoe het voelt (het eten dan).

Ik wil juist graag op mezelf wonen, juist zodat ik gezonder kan gaan koken :D
Mijn beide ouders, ze zijn gescheiden, koken allebei nogal ongezond en veel. Daarnaast vind ik koken altijd wel leuk. Dus vooral bij mijn vader probeer ik het vaak over te nemen, zodat er bijvoorbeeld geen halve liter olijfolie in de pan gaat :')
Gelukkig had ik nooit zo'n ruig studentenleven, ik zat ook niet bij een vereniging ofzo en ik ben ook niet echt een mensen mens. Scheelt een hoop.

@Jaimy, ik moet het vragen: Wat is duivenkater? :Y)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:23

Soort suikerbrood. Zooo vreselijk lekker vers van de bakker <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:28

Sterkte sec :(. Altijd vervelend als zoiets is ja.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:39

Sterkte sec!!

Oeee van al dit lekkere eten krijg ik trek! Maar zit nu heel netjes stukjes paprika en komkommer te eten terwijl de gebakjes van m'n collega mij al een hele dag roepen! Vanavond ga ik naar de bios en waarschijnlijk ga ik daar nog wel popcorn eten dus moet me nu even inhouden!

Klinkt allemaal lekker Jaimy!!

Ik ga met Pasen een weekendje naar Zweden, op bezoek bij een vriendin die daar stageloopt! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:57

Wat een leuke paasplannen!
Wij gaan brunchen bij sm, moet t zelf meenemen dus moet nog ff inspiratie opdoen.
Mn moeder heeft dan een logeerhond, dus daar doen we dit jaar niets. Misschien vraag ik haar om bij ons te eten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:20

Heel veel sterkte Sec!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:41

Sterkte sec :(

Ik vond het toen ik nog thuis woonde moeilijker om gezond te eten. Maar mijn vriend maakt het me ook niet makkelijk. Die vreet zoveel zooi weg dat is niet normaal. Meestal hebben we wel genoeg in huis ook aan gezonde dingen, dus ik pak op zulke momenten gewoon komkommer ofzo :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:49

Oke mijn vriend kan er idd ook wat van. Super skinny en komt niks aan.. Denk dat ie bepaalde dagen makkelijk de 6500 kcal aantikt.. Maar voor hem is dat weer een nadeel aangezien die wilt aankomen. Altijd wat :Y)