Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:11

Visagie is niet voor iedereen weggelegd, al denken helaas vele dat de laatste tijd wel. Die lipstick is inderdaad niet netjes aangebracht, hij zit dan ook niet voor niets nog op de opleiding. Misschien was dit wel 1 van de eerste keren dat die een lip moest doen? Lippen en eyeliners zijn super moeilijk op het begin. Maar aanleg is zeker nodig! De lippen die ik de eerste keer deed bij Micky Jooren waren in ieder geval wel een stuk strakker en 1 egale kleur. Ik denk dag de heer gewoon zenuwachtig was?
Had je trouwens geen cape om, om je kleding te beschermen?

Die peeloff lipstick is bv wel fijn als je dat resultaat wilt en je gaat een dagje uit naar een pretpark ofz. Geen omkijken na maar toch een tintje!

Flinke stash Jolien, in korte tijd een grote liefde voor liquids gekregen zie ik :')

Edit: ik heb trouwens instagram verwijderd. Het voegde voor mij niks toe en vond het eerder nep en irritant dan inspirerend qua meiden enz..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:26

Michelle77 schreef:
En met lipliner eronder, dan laagje lipstick, afpoederen, lipstick?

Zo heb ik het ook gedaan met mn trouwen.

Ja dat kan ik ook nog proberen.

of maar weer shoppen voor iets anders...

Lieveli klinkt goed! Foto?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:32

elkee schreef:
Visagie is niet voor iedereen weggelegd, al denken helaas vele dat de laatste tijd wel. Die lipstick is inderdaad niet netjes aangebracht, hij zit dan ook niet voor niets nog op de opleiding. Misschien was dit wel 1 van de eerste keren dat die een lip moest doen? Lippen en eyeliners zijn super moeilijk op het begin. Maar aanleg is zeker nodig! De lippen die ik de eerste keer deed bij Micky Jooren waren in ieder geval wel een stuk strakker en 1 egale kleur. Ik denk dag de heer gewoon zenuwachtig was?
Had je trouwens geen cape om, om je kleding te beschermen?

Die peeloff lipstick is bv wel fijn als je dat resultaat wilt en je gaat een dagje uit naar een pretpark ofz. Geen omkijken na maar toch een tintje!

Flinke stash Jolien, in korte tijd een grote liefde voor liquids gekregen zie ik :')

Edit: ik heb trouwens instagram verwijderd. Het voegde voor mij niks toe en vond het eerder nep en irritant dan inspirerend qua meiden enz..

Hij was al sinds september bezig en had 2 tissues bij mijn hals :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:24

Anoniem schreef:
Djilna schreef:
Ds, ik ben behoorlijk fan van de mascara's van Helena Rubinstein. Daar ga ik er ook zeker 1 van bestellen. En misschien de Dior Show of 1 van Clarins of Estee Lauder (andere dan die ik nu heb en niet fijn vind).

Welke van HR ken/gebruik jij?

LASH QUEEN FATAL BLACK
Kon er in 1e instantie door het kromme borsteltje helemaal niet mee uit de voeten. Maar ik vond hem daarna echt geweldig. Krulde mijn wimpers, geen gevlek of gekruimel :+:
Wil nu van HR een andere proberen, kijken of die ook zo goed bevalt.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:37

Kaygee schreef:
Michelle77 schreef:

Let op dat dit met een liquid niet comfortabel zit. Na 10 minuten voelt dit als schuurpapier aan, gortdroog.. Zou dan toch kijken voor een lipstick :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:42

Kaygee, ja hij is zo mooi. <3 En wat enorm balen van je GC, weer opnieuw je zoektocht starten...

Vandaag puur een foto vanwege mijn lipstick, heb verder alleen dagcreme, eyeliner en mascara op maar word zo blij van die lipstick. :))

Afbeelding

BloemBloem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:34

Stille meelezer meldt zich weer eens, wat kunnen jullie toch mooi meeeekuppen :wow:!

Hebben jullie wel eens van Wunderbrow gehoord, of wellicht zelfs ervaring mee?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:32

Ik wordt vrolijk van jouw foto shizzel :D welke lipstick is dat? Misschien heb ik er compleet overheen gelezen in alle stagedrukte maar hoe is het afgelopen bij de Mac elke? En wanneer ga je daar werken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:36

Aaaah wat lief! En het is Have Your Cake van MAC. :D

Heb zelf geen ervaringen met Wunderbrow maar wellicht iemand anders hier, BloemBloem. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:50

Shizzel schreef:
Aaaah wat lief! En het is Have Your Cake van MAC. :D

Heb zelf geen ervaringen met Wunderbrow maar wellicht iemand anders hier, BloemBloem. :)

Ben echt heel nieuwsgierig, ziet er top uit namelijk.
Zou graag mijn wenkies, met permanente make up willen laten doen, maar ik durf niet.....
Ben zo bang dat je eruit komt te zien als Pierrot de Clown :x

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:58

Zijn er hier ook mensen met wimper-extensions?

Ik heb zelf best wel een hekel aan mascara (Ja, ik doe hele make up looks zonder mascara :P ) En ik ben aan het twijfelen om misschien wimper extensions te laten zetten. Ik wil echter alleen wel een paar ervaringen weten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:09

Wat gebruiken jullie als concealer onder jullie ogen en zouden jullie mij een budget proof niet liquid concealer kunnen aanraden? :)
Heb nu 2 liquids van mua en essence, maar ik heb onlangs gelezen dat je beter een niet vloeiende gebruikt om de kleine paarse randen weg te werken, en daar bij is die mua gewoon rotslecht :+

Ik lees al superlang mee, en door jullie heb ik mijn eerste 2 mac lippenstiften gekocht, en ben ik stiekem aan het kijken naar de jeffree star liquids (wordt elke kleur uiteindelijk nog aangevuld? Zoveel uitverkocht!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:16

Ik heb gister de HR Perfect Black (geloof ik) gekocht, die in de gouden verpakking.
Vandaag voor het eerst gebruikt en hij is super fijn!
Lengte en separatie, zou alleen voor mij een tikje zwarter mogen.

Om donkere wallen, randen, etc. weg te werken heb je een zalm/roze concealer nodig.
Zijn genoeg budget varianten te vinden, maar ik moet zeggen dat ik die van Essence en Catrice echt helemaal niks vind.

Zelf gebruik ik de corrector van Bobbi Brown en die is echt super fijn.
Niet goedkoop, maar ik doe zeker een jaar met eentje, dus dan vind ik het zijn prijs wel waard.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:26

Zoiets bedoel je dan dnt?
Afbeelding
Ik moet wel zeggen dat ik nu ook niet zo enorme wallen heb, maar nav een filmpje van monika bunder ( ofzo? :+ ) dacht ik dat ik gewoon een niet vloeibare, steverigere nodig had om de kleine donkere plekjes beter te camoufleren dan zp'n liquid die je over je hele wang smeert maar die niet zoveel uitdoet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:40

Een concealer smeer je nooit over je hele wang, dat is foundation ;)

Dik, dun, dat is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Zelf vind ik voor het correcten een iets dikkere substantie fijner en ik moet zeggen dat ik nog niet echt een zalmkleurige concealer ben tegen gekomen die heel vloeibaar is.

Ik heb deze:

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:51

Wel ja dat was een beetje overdreven haha :D bedankt voor het antwoorden trouwens :)
Ik bedoelde dat driehoekje dat je zet met een vloeibare.
Dit is het filmpje waarover ik sprak, vanaf 7:40 spreekt ze over concealer. Nu ik het terugkijk, zie ik dat ze een stick gebruikt. Volgens mij gebruikt ze geen corrector, maar pure concealer?
Bestaat dus in redelijk kwaliteit in de kruidvatmerken of moet ik iets duurder gaan kijken als ik dit eens wil proberen? :)
Bronze Evening Makeup with Phoebe Tonkin by Celeb…: http://youtu.be/M45iBxrrNdQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:59

Dat driehoekje doe je inderdaad met concealer.
Daar zou ik ook geen corrector voor gebruiken.

Dat is meer om te highlighten, niet om te concealen of correcten.

Donkere, paarse wallen, plekjes, etc. doe je met een corrector.
Andere dingen concealen, zoals pukkeltjes, verkleuringen, etc. doe je met een concealer die bij je huidskleur past.
Hightlighten (onder je ogen, dat driehoekje) doe je met een concealer die net een tintje lichter is dan je huidskleur.

Corrector zou ik echt wat beter kijken, aangezien ik nog geen fijne in de drugstore ben tegen gekomen heel eerlijk gezegd.
Concealer heeft Maybelline een fijne, de fit me concealer.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:43

Fair schreef:
Zijn er hier ook mensen met wimper-extensions?

Ik heb zelf best wel een hekel aan mascara (Ja, ik doe hele make up looks zonder mascara :P ) En ik ben aan het twijfelen om misschien wimper extensions te laten zetten. Ik wil echter alleen wel een paar ervaringen weten.

Ik heb (meestal) wimperextensions. Als het net gezet is denk ik altijd wauw ik wil nooit meer anders, maar vind dat het snel minder mooi wordt. Nadelen: na 2 weken weer opvullen is duuur, als de verkeerde haar uitvalt heb je soms gaatjes, oogmakeup is moeilijk op te brengen en ook weer moeilijk af te halen, oogschaduw ed. poedert altijd een beetje op je wimpers, waardoor ze sneller lelijk worden + lekker in je ogen wrijven zit er niet in haha.

Maar het staat wel prachtig en is makkelijk !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:46

Kaygee schreef:
Michelle77 schreef:

Ik heb geen voorfoto dus dat heeft niet zoveel zin. Maar ik zag het bij Serena en ik heb wat geyoutube'd. Het is wel een 'stain' dus ik zou het alleen gebruiken op plekken waar haar zit. Ik heb ook een hoop faalfoto's gezien en ik heb gray brown, die andere 2 tinten zijn volgens mij oranje :')

edit: Ik gebruik soms ook peel off lipspul, voor een euro op de Cute app gekocht, zit als een huis. Alleen aanbrengen is rottig.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:30

Hier een stille meelezer, las wat dingen over wimperextensions en permanente make up. Als er vragen over zijn, ik zet zelf wimperextensions bij mensen en heb PMU wenkbrauwen laten zetten en draag ook wimperextensions :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:59

Ik heb drie vriendinnen met wimperextensions. 1 doet het al meer dan een jaar en dat doet ze in Zwolle. Ongeveer 75,- om te laten zetten. Best duur, maar het ziet er prachtig uit en het word heel netjes telkens bijgevuld. Het is echt mooi.

Twee andere vriendinnen hebben het ook laten zetten. De 1 voor 35,- de ander voor 25,-. Koopje. Dacht zelf ook, wow, dat gaan we dus doen. 25,- en dan maar 15,- voor bij vullen elke 3 weken. Leek me geweldig. Maar de extensions van mijn vriendinnen werden heel lelijk. Na een week waren ze al niet mooi meer, ziet het eruit als spinnenpoten en buigen ze raar. Eén vriendin zag ik na die eerste week sinds het zetten en schrok er echt van hoe lelijk het was geworden.

Ik denk zelf dat het komt omdat het steeds populairder word die wimpers en waar je eerst in het Noorden niemand had die het deed en je er voor naar de Randstad moest, zijn er nu overal plekjes in Drenthe en Groningen waar je het kan laten zetten...

Ik weet niet hoe het werkt en wat voor cursussen je ervoor moet doen, maar plekken waar je het kan laten zetten groeien als paddenstoelen uit de grond, maar de kwaliteit is vaak ver te zoeken.

Dus als je zoiets laat zetten ga echt goed na waar je het zet. Want de kwaliteit is niet overal goed. Kijk of je reviews kan vinden, of ze al lang ervaring hebben met het zetten en ga naar een echte schoonheidssalon en niet bij iemand thuis, wat ook veel gebeurd, maar wat vaak 'zwart' is en als het dus niet goed is heb je niet veel rechten op herstel, geld terug etc.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:47

Hai,

Ik hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag over foundation/concealer etc.

Ik heb altijd al donkere plekken onder mijn ogen en onzuiverheden op mijn gezicht. Nu zou ik graag wat foundation/concealer/iets anders uit willen proberen om dat wat weg te werken, het liefst niet te duur. Ben vandaag met een vriendin naar kruidvat en da geweest om te kijken. Ik heb foundation en concealer van essence bij de kruidvat gezien van rond de 3 euro. Denken jullie dat dat goed is om mee te beginnen? En wat is de beste manier om het aan te brengen?

Verdere tips zijn ook welkom :)

Alvast bedankt!

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:29

Ik heb een geweldige aankoop gedaan <<)
Egyptisch wonder poeder, het is een matte poeder wat zich aanpast aan je eigen huidskleur met een bruiningstint. Met een mac borstel erbij voor € 15,00
Afbeelding
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:36

Das sowieso geen echte mac kwast dat kan niet voor die prijs..
Heb je de poeder al getest?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:37

Die kwast kan idd niet echt zijn voor die prijs.

Wel benieuwd naar de poeder.