Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 15:53

Poeh, veel gepost weer.
Samantha, goed dat je weer bij de sportarts geweest bent. Ik ga iedere 5/6 weken naar mijn sporttherapeut, gewoon voor onderhoud als kado'tje aan mezelf. Ben daar echt bij gebaat.

Las iets over een bikini, als ik echt zou gaan zwemmen zou ik ook liever in badpak gaan denk ik, lijkt me lekkerder zitten.
Ik zwem echter nooit, hooguit naakt in de sauna, dus ik heb allebei niet :')

Leonie, hoe is je knie eigenlijk?

Vanmiddag weer een 'rondje' loopband gelopen. 7,5km en weer echt een fijn tempo. Ik zit er fysiek wel lekker in gelukkig.
Heb wat verschillende tempo's gelopen om me niet te vervelen (en een goed boek geluisterd);
1km ingelopen op 8,5km/uur. Daarna 5km lang afgewisseld 500mtr op 9km/uur en 500 op 10km/uur en 1,5km uitgelopen op 9km/uur.
Ging me lekker af.

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:56

Samantha_ schreef:
Die zoek ik ook Goof.
Ik heb in een winkel een model van Adidas aangehad, die waren heel licht en zonder Carbon. Maar weet niet welk model dat was.

Ik heb even zitten zoeken, maar was dat de Adizero Boston 13?
Die kkmrn echt als lichtgewicht eruit en met veel responsiviteit.
Ik vind ze wel interessant eigenlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 18:58

Goof, weer een lekkere afstand.

Ik ben nog nooit bij een sportarts of sporttherapeut geweest.

En ik dacht dat de Adizero wel een carbonplaat had? Of is dat weer een andere Adizero?
Ik heb laatst eens een paar soorten hardloopschoenen bij de Decathlon gepast en die voelden eigenlijk niet verkeerd, zijn wel net wat goedkoper dan Hoka waar ik normaal op loop. Maar het vervelende is dat ik in een winkel niet merk of een schoen bij me past of niet. Dat merk ik pas als ik langer er op loop.
Hebben jullie dat niet?

Over die Terhills, als er deze winter al een evenement geweest is die de boel heeft omgeploegd, dan denk ik niet dat het nu wel een goede bodem heeft. Het is natuurlijk ook nooit afgesloten geweest, dus er komen dagelijks weer nieuwe mensen die met nat weer de boel omploegen, al zullen ze dat niet met opzet doen natuurlijk. Ik vind het lastig in te schatten of het zwaar is of niet. De foto's van SV van het weekend zagen er steil uit en glad en dan zeg je dat het meevalt. Tja, van een foto kun je het dus niet inschatten. Maar het zijn natuurlijk wel echte heuvels.
Dit staat er op de website, maar nog steeds geen parcours (wat ik erg raar vind om eerlijk te zijn):
voor 7 en 14km
95% onverhard
Trail focus
Avontuur
(Steile) hellingen
voor 21km
Gelijkaardig als de 7 en 14km, maar inclusief terril en pontonbrug
Veel klimmen
voor 42km
75% onverhard
Offroad pareltje door de natuur
Goed begane paden
Beperkte hoogtemeters
Full package van de allermooiste passages langs oa de pontonbrug aan de Terrils, de Vallei van de Ziepbeek en zo veel meer

Misschien moet ik maar gewoon 45 minuten zuidelijker rijden en de mergelgrotten gaan opzoeken, daar ben ik ook nog nooit geweest en je komt er langs bij Kanne zegt men. Maar dan moet ik dus er tijd voor maken. Ik kan niet op 1 dag heen en weer, dat lukt ook niet bij Terhills overigens.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 20:03

Arrghh ik hou het niet bij hier!

Ik heb me door Goof laten inspireren en net een rondje gedaan met 4x500m rustig en 4x500m vlotter. Niet te gek. En mijn vriend wilde een sprintje op het eind.

Afbeelding

Samantha wat lekker dat je gaat zwemmen, in bikini is dat toch prima? Kijkt geen hond van op denk ik.

Jammer van je schoenen tiggs, ik ga toevallig eind volgende week ook naar Alphen ad Rijn en wil ook even langs de trailrun store daar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:11

Haha grappig. Het loopt ook best makkelijk weg; 500 om 500 mtr.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:32

Ik weet dus echt niet welke het waren, ik heb ze bij run2day aangehad, en eigenlijk niet op het model gelet.
Lekker loopje!

Ik ben toch maar niet gaan zwemmen. Ik dacht, de arts zegt rustig aan doen, en dan ga ik een sport doen die ik helemaal niet gewend ben.
Ik heb wel nog uurtje op de tacx gefietst.

Nog even gezocht naar Adidas schoenen, misschien was het model adios.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:35

Had jij een training van maar een half uurtje SV? Kan dat wel? Haha.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:16

Toch maar weer de 10 km aangetikt, Muppetmayo!
Over het zo koud hebben… heb je niet te weinig kleren aan met het hardlopen?
Ik trek na afloop meestal m’n fleecebadjas aan omdat ik vaak eerst wat eet/drink. Als ik eerst nog een stuk in de auto moet reizen, trek ik vaak wat droogs aan en m’n winterjas. Kachel goed hoog.

Klinkt goed, Leonie. Het is een combi van goed naar je lijf blijven luisteren en niet te hard van stapel lopen. Ga je nog een keer voor zo’n spuit of werkt die een lange tijd?

Wat stoer dat je aan een hele marathon denkt, Wdj!

Het zag er best nog wel glibberig uit daar, Germie. Maar wel een mooie omgeving!

De route was grotendeels openbaar, Ninus. Tussen 8,5 en 9 km was een stukje privéterrein, dacht ik. En de slinger tussen km 19 en 20 was een pad tussen percelen door wat best ook eens privéterrein zou kunnen zijn.

Fijn dat de sportarts weer even gekeken heeft, Samantha.

Wat een leuk vooruitzicht, Tiggs! Rotterdam trekt me persoonlijk niet zo maar ik denk dat het wel een feestje is om daar te lopen.

Mooie afstand, Goof! Lekker relaxed.

Het is dinsdagavond, dus trainingsavond met de loopgroep. Onze trainers waren beide helaas verhinderd maar een van onze leden had een hele leuke training gemaakt.
Ik twijfelde eerst nog om te gaan. Na de Devil’s Trail in december voelde ik me goed genoeg om te gaan lopen maar verzuurde ik wat tijdens de training en sindsdien zeurt mijn knie ook weer wat.
Toch maar gegaan vanavond en eigenlijk heb ik best lekker gelopen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:15

Hahaha Samantha. Goed dat je zelf tot de conclusie bent gekomen dat het misschien niet helemaal het moment was. Denk wel dat het echt een enorm waardevolle toevoeging kan zijn. Ik vind zwemmen echt heel vermoeiend. Volgens mij is dat echt mega goed voor je conditie.
bikini of badpak zou ik me echt 0 zorgen over maken.

Goof, vind het echt kanp dat je dat op loopband kan. Merk jij ook verschil in impact? Ik heb het idee dat een loopband meer impact geeft. Zelf word ik er ook altijd heel duizelig op :( . Buiten dat ik het dood en dood stom vind.

Ah wel leuk zo sv. Laagdrempelig toch een interval.

Puera fijn dat je goed gelopen hebt. Geen last van de knie nu?

Na mijn run zondag, had ik maandag iets last maar echt niet veel. Zeker niet vergeleken met hoe het voor de injecties was. Met de kracht sessie in de gym heel voorzicht ook een klein beetje benen mee genomen. Zodra het niet goed voelde, meteen gestopt met de oefening.
Gister weer gelopen. Eerste 2/3 km voelde zo goed! Alsof ik helemaal fit was en er niks aan de hand was! ik kon wel janken van geluk. Helaas speelde daarna langzaam de knie wel weer wat op en toen ik bij de 6km was, voelde het weer als, ik kan beter stoppen. Nog 1 km naar huis gelopen. Het is zo een verdomde lastige blessure om in te schatten. Eigenlijk wil ik vandaag dolgraag weer even gaan rennen maar ik denk dat ik er goed aan doe, mijn knie rust te geven. Daarna heb ik 8 dagen lang geen rust moment gepland omdat ik alle spinninglessen in de gym geef ivm vakanties :+ Ben benieuwd wat mijn knie daarvan vind.
26 feb moet ik weer terug voor de volgende injecties. Het zijn echt maar kleine spuitjes hoor. geen mega naalden ofzo.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 11-02-26 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:26

O dat lijkt me lastig Leonie, fijn dat je in elk geval het eerste stuk goed kon lopen.
Benieuwd wat je knie vind van de spinning lessen.

Ik heb net m’n zooltjes gekregen, ga ze straks in lunch pauze proberen, mag 30 min vandaag, maar misschien doe ik rondje in de wijk dan kan ik zooltjes wisselen halverwege als het nodig is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:34

Leonie, wat balen he. Ik herken wat je zegt, na x-aantal kilometers speelt mijn knie ook op. Ben nu fanatiek oefeningen aan het doen om alles sterker te maken.

Loopband, ja ik moet wel vooruit blijven kijken anders ga ik wiebelen haha.
En ik moet ook niet meteen afstappen, dan krijg ik zo'n zelfde gevoel als na schaatsen meteen weglopen en wiebel ik ook. Maar ik loop er eigenlijk echt heel goed op en het gaat me makkelijk af.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:44

Jeetje Leonie (gemeend bezorgdheid- modus aan:) pas je op dat je jezelf niet in de vernieling helpt? Dan zit je nóg langer met de blessure....

We hadden gisteren training met de loopgroep, intervalletjes 400 m. Een van de redenen dat ik bij de loopgroep ben gegaan is omdat ik qua hardlopen altijd terugval in mijn lekker steady 'cruise-tempo' en eigenlijk nooit iets anders deed dan dat. Beetje een luie loper dus. Maar ik merk dat regelmatig intervallen echt wel zijn vruchten begint af te werpen, nu een aantal kunnen afronden op 04:45/ km, dat was een half jaar geleden echt ondenkbaar. Wel heen en terug naar de training (totaal 6 km) in mijn cruise tempo afgelegd. Uiteindelijk een fijne 13 km op de teller staan.

bedankt voor de tips voor de 40+ trails. Ik ga er even naar kijken!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:51

O ja dat herken ik wel Goof, van een loopband.
Wat je ook niet moet doen is omkijken,ik lag er bijna naast.

Lekker WDJ!

Ik heb net m’n easy rondje gedaan, 6k. Ok ik mocht 30 min en het werd 40.
Ik heb 2,4 km op de zooltjes gelopen, ging best goed. Daarna gewisseld, en andere schoenen dus aan.
Die liepen zo zwaar, en ik liep meteen weer blaren zelfs. Dat zijn m’n Hoka bondi schoenen, nu vraag ik me af of ze niet gewoon op zijn? Heb er 630 km op gelopen?
Ze hebben best een dikke zool met veel demping, dat is misschien ook sneller op?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 15:15

Ik vind 630km erg weinig hoor. Op mijn hoka's heb ik de 1000 altijd wel volgemaakt.

Wat fijn dat je vooruitgang merkt wdj!

Ik heb echt een k*tweek vol tegenslag.
Kwam er dus vanmorgen achter dat iemand mijn bumper finaal kapot heeft gereden. Een briefje ho maar. Gaat me 900 euro aan extra premie kosten. En bedankt.
Maandag wordt de schade beoordeeld en dan een afspraak voor reparatie.

Uitgehuild bij mijn zusje en met haar weer een etappe van het Veluwe zwerfpad gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 15:43

O wat balen zeg, niemand in de buurt met camera’s?
Zo ontzettend zuur. Wel lekker gelopen met je zusje!

Ja ik vind het ook kort. Nou heb ik nog geen enkel paar schoenen 1000 gehaald. Ik heb ook 2 paar asics met rond de 750km, waarvan ik denk, hmm die lopen ook niet zo fijn meer.
Ik ga misschien zaterdag wel even naar een winkel om te laten checken.

De podoloog gaf aan dat ik de zolen alleen met hardlopen moet dragen. Maar wen ik er juist niet sneller aan als ik ze ook gewoon draag?

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 16:00

Hi! Mag ik mij ook melden?

Ben deze week begonnen met hardlopen maar deed al wel aan lange afstandswandelen (lees 40+km per dag). Vandaag de 3.5km gelopen in 23 minuten maar er niet helemaal tevreden over. Zat wel in de flow maar toen viel mn earpod uit en toen was ik er compleet uit mentaal. Jammer, maar goed. Mn eerste doel is 5km in onder een half uur. Mn hardloopschoenen komen ook pas vrijdag binnen en mn huidige schoenen zijn erg versleten dus hopelijk gaat dat ook nog wel verschil maken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 16:52

Welkom gelato! Mooi doel. Werk je met een schema?

Dit is bijna zeker niet voor mijn huis gebeurd Samantha. Hij staat namelijk op de oprit bij ons thuis. Ik denk op de parkeerplek van school, maar daar staat maar 1 huis. Ik kijk morgen of die camera's heeft. Verder geen camera's daar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 17:22

Wdj, intervallen loont echt he. Ik ben vorig jaar veel meer intervallen gaan lopen en het verschil is echt groot. Ik vind het ook leuk dat je echt al relatief snel verbetering begint te zien.

Samantha, balen van je blaren en je schoenen. Hoe ging het met die zooltjes?

SV, echt zo kak. En ook niet de minste schade zeg -O-
Duur geintje door de lompheid van een of andere kansloos.
Wel lekker gelopen zo te zien.

Gelato, welkom. Mooi doel. Je bent al lekker bezig zo te zien.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 11:39

Leuk Tiggs! Mijn man loopt daar met zijn werk, ik ben een soort van joker, voor het geval er iemand last minute uitvalt. Ik hoop het niet, want ik ga niet zo goed op zulke enorme evenementen :=

Ik heb de Hoka Mach X3, een lichte en prima schoen. Maar ik loop ook net zo makkelijk op de Cliftons, misschien als ik nog eens een PR wil lopen of de 5 of de 10 dat ik dan het verschil merk, maar dat staat nog niet op de planning.

Ik heb in die periode zelf weinig de marathonafstand gelopen Wdj, wel verschillende 50's zoals de ISU en van Trailrunning Europe. Afgelopen november hebben we de Hydro Trail in Harderwijk gelopen, dat was wel de marathonafstand. Relatief kleinschalig, veel zand op het laatst (ik haat zand) en een redelijk scherpe cut off van 5 uur. Het is altijd grappig als de snelle lopers een trail organiseren, maar de route was mooi.

Wat ontzettend klote SV, ik snap dat je daar echt stevig van baalt. Wel mooie plaatjes, ondanks de mist!

Welkom Gelato!

Ik had me gisteren wat vergist in het weer, het regende van de mist, ik had de verkeerde lamp gepakt en die viel halverwege uit, ik had geen waterdicht jasje aan en ook geen petje op. Dus ik kwam echt totaal verregend en met 3 keer zoveel haar thuis na het lopen :')
Ik werk vandaag een extra dag thuis, dus vanochtend nog 45 minuten lage hartslag gelopen. Nog steeds mistig, maar minder nat gelukkig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 11:58

Goof schreef:
Leonie, wat balen he. Ik herken wat je zegt, na x-aantal kilometers speelt mijn knie ook op. Ben nu fanatiek oefeningen aan het doen om alles sterker te maken.

De echte goede oefeningen durf ik nu dus ook niet aan omdat het al zo gevoelig is. Ben er wel achter dat ondanks dat k zoveel in de sportschool kwam ook al van te voren, ik nog wat oefeningen ga toevoegen. kracht is 1 ding, maar de stabiliteit kan echt beter.

Wdj, lief dat je bezorgd bent hoor. Gelukkig kijken er veel professionals mee en doe ik alles op advies en na het maken van foto's en MRI. Ik deel wel die twijfel met jou van wat is er toch aan de hand dat het toch triggert? Dus die vraag ga ik zeker, weeer stellen als ik weer bij de sportarts ben.

En ja intervallen zijn heel nuttig! Net als tempo blokken.

Samantha het zou kunnen dat je schoenen al op zijn. Er hangt zoveel af van loopvorm, impact, ondergrond. De ene schoen is ook gewoon echt sneller weg dan de andere en ik denk ook echt, als je een wat oudere schoen koopt, dat het proces sneller gaat (mijn ervaring). Wel altijd zonde.
dat je blaren loopt zou ook kunnen duiden op een veranderde looptechniek. Misschien dat je nu wat anders loopt of belast?

Sv zo klote van je auto. Echt zulke mensen...
Maar wel nog een ronde gelopen <3

Welkom gelato

Ninus _O- 3 x zoveel haar? hahaha ontploft door alle regen? Wat lekker dat je vandaag dan gewoon weer even op pad kan.
De mach x3 is mijn man ook groot fan en ik heb ze al eens geprobeerd en vond ze ook erg fijn. ZOu zomaar de opvolger van mijn Saucony endorphine speed worden.

Ik had gister toch wel best wat last van mijn knie dus wel naar de sportschool geweest maar niet meer gelopen en ook geen oefeningen op de benen. Aan het einde van de dag toch 11.000 stappen gezet dus echt rustig was het ook niet :+
vanavond de spinningles geven. Dat gaat meestal wel oke dus zal wel los lopen verwacht ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 12:51

Dat is een beste buts en kras SV. Je zou zeggen dat wel iemand het gezien moet hebben.

Welkom gelato.

Hier haal ik meestal de 750km wel op Hoka's. Wel is de zool aan de achterkant dan geheel weggesleten, maar dat is soms al zo na 500km (zwarte zolen houden echt langer dan andere kleuren), maar ik merk dan nog geen verschil in demping. Ik heb mijn vorige paar gewoon weggedaan op zo'n 750km (en de Ali express Hoka look-a-likes op 600km), just in case.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:55

Ninus, met 3x zoveel haar, hahahah. Die was leuk.
Toch goed dat je gelopen hebt.

Ik heb vandaag even overgeslagen, maar ik heb een gravel fiets gekocht en die heb ik vandaag opgehaald :D
Kan niet wachten om de Veluwe verder te ontdekken buiten de fietspaden. Mijn racefiets gaat eruit denk ik, dus mocht iemand interesse hebben O:)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Leonie87 ik sluit aan bij Wdj . Doe je een beetje voorzichtig? :(:) Het klinkt wel of er langzaam iets veranderd in je knie qua pijn enzo, ondanks dat het nog niet over is. Succes met alle spinning lessen de komende tijd! Ging het gister nog een beetje ondanks dat je je knie al voelde?

Wdj het klinkt alsof je afgelopen weekend een leuke route hebt gelopen :j Wat tof dat je verschil gaat merken met de interval trainingen!

Germie respect voor je doorzettingsvermogen. Ik had al eerder gestopt denk ik met die lange run (maar nou ben ik mentaal meestal ook niet zo sterk hoor, dat geef ik direct toe :') ) Ziet er koud en glibberig uit op je foto's :brr:
Mocht je de Terhills trail niet mee gaan lopen, is het sowieso een heel mooi gebied om zelf eens iets uit te zetten, veel verschillende mogelijkheden. Sowieso daar in de buurt is het erg mooi om te trailen volgens mij. Wij hebben vorig jaar een stuk gewandeld bij het Thorpark (volgens mij). Er waren best wel wat trailrunners daar ook. Liepen toen idd ook over een stuk mijnbouw (of hoe noem je dat)

Supervixen wel fijn dat je het idee hebt dat je vermoeidheid langzaam met kleine stapjes wat minder wordt. Heb je nu vakantie? Wat een leuke loopjes (nouja... loopjes.. best wel wat kilometers) heb je weer gemaakt. Wel echt super klote van je auto :(:) , dat moet diegene toch gemerkt hebben? Echt belachelijk dat mensen de moeite niet nemen om even netjes een briefje achter te laten -:(- Ik kan daar ook echt zo boos om worden..

Tiggs wat leuk dat je de kwart van Rotterdam gaat lopen! Ik schrok toch wel heel erg van de prijs. Hij lijkt me super tof om eens te doen, maar die prijs hield me echt tegen. Jammer dat de nieuwe schoenen toch niet zo bevallen.

Samantha_ lekker laat want je bent niet gaan zwemmen, maar voor het vervolg (mocht je nog geen badpak hebben). Wij hebben jarenlang wekelijks baantjes gezwommen, dat deed ik eigenlijk altijd in een bikini (wel een beetje een "stevige" of sport variant zonder allerlei knoopjes en franjes en dingen). Die bleef altijd prima op zijn plek :)
Het klinkt of de zooltjes wel fijn zijn, ben benieuwd of je er straks profijt van hebt als je ze langer uit kunt proberen. Bijzonder om zo het verschil van je schoenen te merken zeg! Ik heb geen verstand van schoenen wanneer ze versleten zijn, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Goof ik blijf het maar knap vinden dat je zo consistent op de loopband kunt lopen :j Tof dat je een andere fiets hebt gekocht, ik hoop dat je er veel leuke kilometers op kunt maken! Heb jij nu ook vakantie?

Puera goed dat je toch naar de training bent gedaan :j Leuk om te zien dat je dan toch best lekker gelopen hebt.

Welkom gelato, je bent lekker aan het opbouwen zeg! die 5 km onder het half uur gaat je zeker lukken als je er nu al 3.5 in 23 loopt :j

Ninus ook ik moest lachen om je 3x zoveel haar opmerking. Lekker dat je s ochtends met thuiswerken ook nog even hebt kunnen lopen.

Bedankt voor alle tips mbt het zo koud hebben na het lopen, ik ga er een aantal nog proberen :)
Het gekke is dat ik het tijdens het lopen juist enorm snel veel te warm heb. Dat beïnvloed dan ook echt mijn lopen. Hartslag omhoog, alles voelt dan ook veel zwaarder. Ik denk dat het toch ligt aan te snel afkoelen daarna oid. Dat wordt dit weekend eerst lekker wat warms drinken na het lopen onder een dekentje/in een extra trui om te kijken of dat verschil maakt.
Helaas echt mega druk op het werk gehad met veel afspraken overal in Nederland, dus geen tijd gehad om doordeweeks te lopen. Woensdag was ik wel op tijd klaar, maar aan de weg naar de paarden was een ernstig ongeluk gebeurd en de hele weg afgesloten (auto ondersteboven in de sloot, persoon is nog gereanimeerd maar zonder resultaat ;( en daarop volgend een enorm onderzoek). Ik moest dus enorm omrijden om naar huis te komen waardoor ik zo laat was dat lopen er ook niet meer van kwam.
Van het weekend maar eens kijken of ik weer rustig een langer stukje kan lopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Muppet, ik ben precies zo, snel warm met lopen, maar kouwelijk kunnen zijn erna. Sportkleding is ook wel erg koud. Wat bij mij helpt is na het stoppen vlot warme kleding aan te doen. Ook al voelt dat nog te warm. Ben geneigd eerst af te koelen en uit te zweten, maar daar zit precies een omslagpunt waar ik niet te laat moet zijn. Ik wijt het aan het teveel aan spek op de billen (bij mij dan he :D ) , die toch koud raken, en zodra minder actief, en dus minder doorstroming, gecombineerd met de dunne evt natte kleding, heel rap te koud. Enkelwarmers scheelt me wat zeurtjes in de spieren onderbeen/enkels.

Sorry lieve mensen, ik lees wel steeds bij maar het schrijven van een bijleesposts lukt me niet zo goed. Wilde even op Muppet reageren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:28

Op mijn werk dus even een reactie alleen op muppet: ik heb het ook heel snel heet met lopen, maar na het lopen heel snel koud. Dus ik trek altijd meteen iets schoons en droogs aan na het lopen en ik neem altijd een handdoek mee om het ergste zweet af te drogen.
Dan de stoelverwarming aan in de auto. Soms neem ik ook thee mee in een thermosfles. Ook meteen wat eten als je klaar bent.
Vaak heb ik het dan nog koud als we thuis zijn na een trailrun, maar dan helpt de warme douche wel.
Ik heb het niet als het buiten de temperatuur boven een graadje of 12 uitkomt.

Ik moet nog even werken, maar heb eind van de middag lekker vakantie!