Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:18

Ik vind het altijd zo leuk dat je ook aan dit topic kan zien dat het mooi weer is :D
Jullie gingen ineens snel zeg!

Mooie loopjes komen er voorbij, en medailles zijn altijd leuk!

Balen dat sommige routes niet beschikbaar zijn meer. Ik snap het ook wel met de drukte overal in de natuur maar juist als loper en helemaal jij SV, veroorzaak je niet echt overlast.

En nieuwe schoenen kunnen echt verschil maken inderdaad! Ik ben ook bijna weer toe aan een paar nieuwe temposchoenen. Ik heb nu de kinvara 14 en we zijn zo gelukkig samen dat ik die nog even houd :+

Ook mooi om te lezen dat eigenlijk iedereen lekker aan het opbouwen is!

Ik mag komende zaterdag een halve lopen. Testrun 1/2. Het doel is om de eerste 11 'easy' te lopen, dus rond de 5:30. Dan daarna een 10 km wedstrijd er van maken, ongeveer 4:50. Uiteindelijk is mijn pacetijd voor de marathon ook 4:50 dus dit is 1/4e van het geheel.

Begin mei is dan de tweede testrun. Dan mag de hele halve op 4:50 min/km. En dan moet 5 weken later de gehele show in dat tempo. Ik kan het mij nu nog niet helemaal voorstellen maar ik heb wel heel veel zin om de fitste versie van mijzelf te worden!

Zijn er mensen in dit topic die eerder hebben hardgelopen op een warme plek waar het anders warm is dan in Nederland? Ik ga dus 11 dagen naar Bonaire over 2,5 week, vriendin opzoeken, maar ben heel benieuwd hoe anderen de warmte in andere landen met het lopen hebben ervaren :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 08:00

Yep, Zuid-Afrika, Madeira, Namibië, Canada.
Komende zomer weer in Zuid-Afrika.
Je moet echt even acclimatiseren.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:02

Mag ik me hier ook melden? Ik zal voornamelijk meelezen, maar ook zeker inhaken op een aantal punten.

Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen (nu pas 4x geweest). En ik vind het echt heerlijk om te doen, vooral omdat ik mezelf iedere keer een kleine uitdaging voorschotel, en die vervolgens dan behaal. Ik loop niet op tijden maar puur op gevoel, ik denk dat dat voor mij beter werkt omdat ik in het dagelijks leven ook erg bezig ben om meer te luisteren naar mezelf. Ik stel dus iedere keer een punt, van tot daar wil ik lopen, en als ik daar ben, kijk ik tot waar ik denk nodig te zijn om te herstellen en moet vanaf daar weer hardlopen, en dat is soms best een uitdaging, maar als je het dan haalt is het des te leuker. Toevallig heeft mijn werk georganiseerd om met een clubje de 4 Engelse mijl te lopen begin juni, en daarvoor krijgen we 10 weken lang ook een training aangeboden, dus dat is een super leuk doel!

Ik heb al echt gemerkt dat schoenen super belangrijk zijn en je daardoor veel makkelijker loopt. Eerste rondje rende ik op sneakers, dat was zwaar! Daarna heb ik hardloopschoenen gekregen van mijn zus, wat een verademing al! Deze zijn van Adidas. Als ik het goed vol houd wil ik wel graag zelf schoenen uitzoeken, wellicht dat er nog meer te behalen valt!

Hebben jullie ook tips voor hardloopbroeken? Ik heb nu gewoon een lange sport legging aan van de Hema, die loopt wel fijn maar afgelopen zondag ook al heel erg warm, ik wil graag een korte broek, maar twijfel of dat een strak broekje moet worden of een los broekje (hierbij ben ik bang dat het gaat schuren)
En welk merk is dan fijn?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:28

Op Bonaire loop ik altijd om 5 uur 's ochtends en dan nog heb ik het warm, het is inderdaad acclimatiseren en je tempo aanpassen.

Lekker tempo hoor Leonie!

Fijn dat je je wat beter voelt SV! Ik duim dat het blijft doorzetten :j

Ik had noodgedwongen twee dagen rust vanwege werk en andere dingen, niks aan :+ Vanochtend op mijn gemak 12km gelopen. Vanavond nog een rondje PT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:45

Mag ik mij ook melden in dit topic?
In 2018 begonnen met hardlopen om af te vallen. Geld voor de sportschool was er destijds niet dus hardlopen was een goedkope oplossing :+ Ondanks dat ik al stond te hijgen na 100 meter hardlopen en al mijn spieren meteen verzuurde begon ik het toch leuk te vinden en uiteindelijk opgebouwd naar 10 km. Daarna een hele tijd gestopt geweest omdat mijn hardloopmaatje er mee stopte en ik het in de winter niet kon opbrengen om alleen in het donker te gaan hardlopen. Uiteindelijk in het voorjaar weer begonnen toen iemand mij uitdaagde om een 10km wedstrijd te lopen maar veel te snel weer opgebouwd na maanden niks doen en de week na de 10km wedstrijd liep ik shin splints op :( Lang mee gezeten tot dat ik nieuwe schoenen kocht. Daarna rustig gaan opbouwen en uiteindelijk liep ik weer met gemak 10-12km. Vervolgens een trainingsschema laten maken met als doel een halve marathon te lopen maar na 2 weken trainingsschema viel ik in de zomer van 2021 van mijn paard en brak mijn enkel. Uiteindelijk na herstel weer meerdere keren geprobeerd om hard te lopen maar het ging niet meer vanwege de pijn. Inmiddels begon begin dit jaar het hardlopen toch weer te kriebelen en heb ik vorige week weer eens de hardloopschoenen aangetrokken om een klein rondje te lopen. Dit ging vrijwel pijnloos en heb enkele dagen later nieuwe schoenen gehaald *\o/* Nu dus weer vol gemotiveerd om weer terug op te bouwen. Ik merk wel dat mijn conditie nog redelijk is en dat ik echt rustig aan moet doen om niet te snel weer op te bouwen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:55

Welkom ElineGC en LV19952!

Ik zweer bij de tights van fusion en velen (hier) met mij. Zo'n los kort broekje hoef ik niet aan te beginnen, schuurplekken gegarandeerd.

Leuk dat je met een groepje gaat trainen voor de 4 mijl, dat motiveert!

LV19952
Wat rot zo'n heftige val, maar wat fijn dat je nu pijnloos een rondje kan lopen. Wil je weer richting een halve trainen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:08

Welkom! Leuk, 2 nieuwe bokkers erbij.

Lies_sparkle, het viel me ook op ja haha. Mooi weer = drukte hier. Superleuk.

Ik zag weer mooie afstanden en loopjes en foto's. Leuk.

Ik loop zelf het liefst in zo strak mogelijke kleding. Ik word helemaal kriegel van alles wat los zit. En of dat een legging van Hema of Decathlon of iets duurders is, dat zul je zelf moeten uitproberen.

Heerlijk weer vandaag, ik heb vanmorgen een rondje van 6,5km door de polder gelopen. Was fijn.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:32

Ja, Fusion! Ik heb er ook een short van met een binnenbroekje. Ik vind zo’n fladderbroekje iets leuker staan dan een strakke.

Ninus, samen lopen lijkt me heel gezellig! Ik hoop dat ik tegen die tijd iets beter loop hoor :D Ik ben niet zo’n snelle en ik kan nu ook al niet zo ver.

Welkom aan de nieuwe lopers!

IMAY, ik woon in Den Haag. Zelfs langs de parcours. Wij gaan dus lekker op de fiets naar de start toe :j

Lies, wat een mooi doel. Alvast heel veel succes!

Ik heb gisteravond weer gelopen. 5 km en eigenlijk best wel dichtbij mijn oude kletstempo. Ik ging met wat loopvrienden en was eigenlijk teleurgesteld dat we alweer bij de parkeerplaats aan kwamen. Voelt dus goed!
5 km met 6:17/km. Nu langzaam het weektotaal blijven opschroeven en niet te enthousiast uitbreiden. Morgenochtend weer lekker een rondje duinen en een interval op het strand lopen. Ik heb wel wat stijve knieën vandaag dus het lijf moet ook de tijd krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:22

@ Supervixen: Doel is inderdaad nog steeds de halve marathon te lopen. Voor nu heb ik als doel de halve marathon tijdens de Venloop 2025. Bewust een jaar vooruit gepland zodat ik rustig de tijd kan nemen om er naar toe te trainen en ik niet mijn eigen lichaam voorbij loop. Qua conditie kan ik het nog steeds aan om ongetraind 5km te lopen maar lichamelijk is dat niet zo verstandig. Deze week begonnen met 4km afwisselend lopen en wandelen en dat probeer ik eerst een tijdje vol te houden zo om weer te wennen aan de belasting voordat ik ga opbouwen met intervallen en langere lopen.

Qua kleding vind ik juist die losse korte broekjes wel fijn. Gelukkig geen last van schuren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:40

Lisitano de losse broekjes vind ik ook mooier, maar ach, ik doe niet mee om er nou zo mooi uit te zien tijdens het hardlopen :+.
Liever dit dan schuurplekken.

LV19952 slim om zo lang de tijd te nemen, dan kun je mooi rustig opbouwen.
Ik ben heel gevoelig voor schuurplekken, voor alles langer dan 21km, zeker met hitte of regen, smeer ik vaseline op plekken waar ik meestal last van krijg (binnenkant bovenarm, oksel, randen sportbh op mijn rug en aan de voorkant, rand van mijn broek).

Net 8.5km gelopen in het zonnetje. Ging redelijk. Nu rust tot zaterdag en hopelijk iets betere waarden.
Vannacht was weer ruk helaas.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:42

wauw imay, dat klinken als 2 best wel pittige trainingen. goed gedaan hoor. wat is je doeltijd/tempo voor de 10 kilometer? en welk evenement?

leonie, heerlijk zo’n start op nieuwe schoenen! wat een snelheid zeg.

jeutje lies_sparkle, dat zijn pittige doelen. heel knap dat je het aandurft. mocht je er tijdens de marathon achter komen dat je doeltempo niet lukt, heb je dan een plan B? niet dat ik je zenuwachtig wil maken hoor, gewoon nieuwsgierig.

welkom eline! wat tof dat je zo je eigen manier van trainen hebt en des te fijner dat dat voor jou zo goed werkt. en meteen een leuk doel gesteld. qua korte broeken wordt fusion hier veel aangeraden maar die zijn vrij prijzig en wellicht nog niet echt handig als je nog maar net begonnen bent. ik heb zelf lange sport broeken van de H&M en voor nu een biker short ook van H&M. nog niet uitgeprobeerd. maar even een tussenoplossing omdat het toch warmer wordt en mocht ik later wel voor fusion gaan. voor de rest eens met goof, het is qua kleding ook wel uitproberen en iedereen vind iets anders lekker zitten.

lv19952, wat een verhaal zeg, dat is niet niks wat je hebt meegemaakt qua blessures. inderdaad rustig opbouwen en goed naar jezelf luisteren.

lekker bezig hoor lisitano. veel plezier morgen alvast. volgens mij wordt het prachtig weer. schroom niet om foto’s te maken van het strand, ik hou er van!

SV het was heerlijk in het zonnetje he. ik duim voor een herstellende rust en alles meer wat je nodig hebt voor zaterdag :(:)

ik heb een 5km gedaan (garmin suggestie), 34 minuten op 6:40. de eerste helft zat ik in zone 3, echt heel blij mee! ik voelde me ook goed. daarna ging m’n hartslag omhoog en kreeg hem niet meer lager, terwijl ik qua tempo juist alleen maar langzamer ging. kwestie van conditie denk ik?

Afbeelding

daarnaast is garmin aan het ‘zeuren’, ik moet (ik moet helemaal niks, maar jullie snappen wat ik bedoel :))) meer laag aërobe activiteiten doen, maar geeft vervolgens zelf geen suggesties voor komende week voor een laag aërobe activiteit. hij heeft ook wel een punt, want zit eigenlijk altijd in zone geel/rood qua hartslag tijdens al m’n lopen. dus zit nog wat in dubio of ik morgen een laag aërobe activiteit ga doen of toch wel gewoon de interval. zondag sowieso weer een 10km. keuzes keuzes. maar goed. nog wat mooie plaatjes van vanavond. want hier word ik gewoon echt heel gelukkig van!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:17

Leuke nieuwe medelopers, welkom.

Vooral ook doen waar je jezelf goed bij voelt iishunshine, heerlijke plaatjes. Snap dat je blij word om nu lekker te lopen.

Balen dat je nog steeds niet fit bent SV, zit er niets tussen de 25 en 50 in? Of dat je een back-up hebt als je de 50 start en je dan op kan laten halen als het niet meer gaat.

LV19952, welkom en dat doel ga je zo te lezen wel halen. Rustig opbouwen is key.

Fijn dat je zo lekker aan het opbouwen bent lisitano.

Gisterenavond was ik echt niets meer waard en lag om 20.00 uur al in bed. :z
Vandaag wat kunnen switchen en daardoor nog fijn een interval buiten kunnen lopen. Op het einde nog even de hartslagband aan het "werk" gezet en een sprintje ingezet totdat ik in het rood terecht kwam om daarna te kijken hoe snel ik weer herstel. Ben erg tevreden met de hartslagband, geeft een fijn en duidelijk beeld. Verliest wel even het signaal als ik een "opdracht" van Garmin krijg.

Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:03

leuke grafiekjes suusje. ik wou er inderdaad nog bijzetten dat ik sowieso ging doen wat goed voelt. alleen soms vind ik het nog lastig om dat dan weer goed aan te voelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:38

Die grafiek ziet er top uit suusje. Nam je op het eind nog een sprintje? Krijg je er geen schuurplekken van?

Als er echt nood aan de man is kun je een noodnummer op je startnummer bellen en komen ze je ophalen.
Maar ik kan natuurlijk ook gewoon terug wandelen via de kortste route naar de start. Doe wel een extra shirtje in mijn rugzak tegen afkoelen en de isolatiedeken is sowieso verplicht.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:12

@lies dat klinkt wel als een goede planning! lukt je het dan ook om dit goed uit te voeren?
Een hele op 4:50 dat is flink doorlopen! Knap!
ik zou in een ander land als het warm is gewoon echt in de ochtend gaan. Dan heb je ook nog wat aan je dag en blijft je de hitte beetje voor.

Welkom Eline en LV

Wat betref hardloopbroekjes. Ik zweer bij strakke binnenkant en flabber buitenkant. Maar in de zomer bij lange afstanden heb ik toch ook wel wat vaseline nodig tussen mijn benen.

Even rust kan ook geen kwaad ninus.

Mooie doelen wel LV, hopelijk kun je pijnvrij gaan opbouwen.

Wel balen dat het maar niet beter wil worden SV... -O-
Wel fijn dat er een back up is. Hopelijk helemaal niet nodig!

Sunshine, misschien kun je anders gewoon een stukje gaan fietsen? Dan kom je vaak toch net wat minder snel in een hogere hartslag en kun je ook je hardlooptrainigen doen zonder al te veel extra belasting?

Leuk beeld zo Suusje! Fijn dat het zo goed werkt.

Hier gister de bootcamp gedaan maar die vond ik echt te licht :o daarna nog even 10 min op die trap gaan staan en toen toch maar naar huis ivm de tijd en ik al weken slecht slaap omdat mijn dochter ligt te spoken. Kan daar dan echt beetje van balen dat ik een loei zware training in mijn hoofd/schema heb en dat dat beetje tegenvalt.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:46

Leonie, baalen dat je slecht geslapen hebt, apart dat je de bootcamp dan als te licht ervaarde, maar hopelijk gaat het gauw weer beter!

Ik vind de korte hardloop broekjes van aesics ook erg fijn, en heb er ook een van odlo, ook prima broekje, en in de aanbieding niet al te duur.

SV, baalen dat je nog steeds niet helemaal de oude bent.
Hopelijk knap je nog verder op voor de lange afstand.
Het word gelukkig wel steeds mooier weer!

Suusje, lekker gelopen! Gaaf die resultaten met de hartslagband.
Ik wil hem ook graag een keer van je lenen!

Isunshine, prachtige foto's! Leuke route heb je gelopen!
Fijn dat het goed ging, die harstlag hoeft niet te kloppen, hij gaat ook wel apart ineens stijl omhoog, als jij je goed voelde en je gas hebt terug genomen is het prima!
Lage aerobe activiteiten doe je neem ik aan al de gehele dag door, alleen daarvoor zet je niet je horloge aan, zodat het niet in de meting komt.
Als ik de paarden doe, uitmesten, voeren etc, en naar werk fiets, boodschappen haal , in huis bezig ben, zijn dat allemaal lage aerobe activiteiten, alleen ik zet daar nooit mijn horloge voor aan.
Succes zondah met je 10km!

WelkomEline,en LV, leuk dat jullie ook mee komen kletsen!
En mooie doelen ook!

Wat een prachtige dag vandaag hé, ik ga zo naar het bos, heb er zin in!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:46

Ik slaap al weken slecht doordat mijn dochter loopt te spoken, het went zeg maar |(
De bootcamp was gewoon licht, uiteindelijk had je van de 40 minuten maar 16 min getraind. ik herstel gewoon heel snel dus door alle rust erin, ben ik aan het einde van de training niet moe.
Zoals vorige week dat we 9x kracht oefeningen hebben en dan als "rust" gaan hardlopen. Dan blijf je in beweging en ervaar ik het als veer zwaarder (en dus leuker).

Ahh jaloers dat jij lekker buiten kan zijn vandaag! Geniet ervan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:47

Ben ik ook jaloers op, geniet ervan inderdaad!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:54

@leonie87 gefeliciteerd met je PR

@lies_sparkle Mooi plan voor zaterdag, dat zijn paces waar ik alleen van kan dromen maar als het je doel tempo is voor een hele marathon deze zomer is dit zeker een goede test. En wat betreft hardlopen in warmte kom ik niet verder dan Sydney eind van de zomer en dat is ook "maar" een graad of 25. Ik zou denk ik gewoon het zelfde doen als dat ik in Nederland ben als het warm is, rustig aan aftasten hoe het voelt en goed drinken, eerder dan dat je normaal zou doen.

@ElineGC Of je voor een strakker of losser broekje moet gaan hangt helemaal af van waar jij je comfortabel in voelt. Wel kan ik de tip geven dat als je voor een losser broekje gaat, zoek dan naar een broekje met liner. Dat helpt in mijn ervaring goed tegen schuren.

@iiSunshine Ik hoop 10k in 65 minuten te lopen, dat zou een PR zijn. Niet met een evenement nu, maar deze zomer heb ik 5 triathlon evenementen op de planning staan waarvan 3 op de olympische afstand, waarbij het hardloop onderdeel 10k is.

@sussje26 Mooi grafiekje, wel opvallend dat je hartslagband contact verliest als je iets van Garmin moet doen.

Ik kijk hier al de hele dag tegen een strak blauwe lucht aan, ik ga denk ik de middag vrij nemen en lekker naar het Amsterdamse Bos, uurtje hardlopen. Heb echt geen zin om de rest van de dag binnen te zitten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:43

Bonaire is wel echt killing qua warmte @Lies_Sparkle. Je zult dan heel vroeg in de ochtend het beste kunnen gaan. Ik heb op Bonaire niet hardgelopen, wel gemountainbiket. En dan begonnen we om 5:30 zodat het nog een beetje te doen was. Later op de dag was (voor ons) echt geen doen :x

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:06

leonie van welk merk heb jij de korte broeken strakke binnenkant fladder buitenkant? dank voor je tip, ik heb alleen op het moment maar 1 fiets en die is elektrisch en fiets ik elke dag ook al op naar het werk :). maar heb het anders opgelost, zie hier onder. een te lichte bootcamp, dat bedenk je ook niet, haha. was dit georganiseerd door een sportschool oid?

ieris, dank voor je broek tips. dat over laag aërobe heb je ook helemaal gelijk in. hoe was het in het bos?

imay, wauw, 5x een triatlon, vet hoor. hoe was het bij jou in het bos?

goed, ik zat dus in dubio wat ik zou gaan doen vanavond. uiteindelijk gekozen voor interval met 1km warming up, daarna 8 x 1 minuut versnellen (niet sprinten) met tussendoor 1 minuut heeeel rustig hardlopen, meer dribbelen. ging prima! daarna het halfuur nog volgemaakt door als cooling down rustig te blijven dribbelen. keek ik vervolgens bij statistieken, heb ik als score 50% laag aeroob en 50% hoog aeroob gekregen. dus toch nog mijn laag aeroob meegenomen :') *\o/* heb nog even teruggescrolled, de enige training waar ik ook laag aeroob voor heb gekregen is toen ik 8 kilometer heeeeeel langzaam heb gelopen. dus wellicht dat gewoon wat vaker doen. maar goed. de training van vanavond voelde ook gewoon lekker en goed. dus ik ben weer blij :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:10

Suusje26, dik verdiend die bos bloemen! Fijn dat je gister nog kon lopen, mooie grafiekjes! Blijf het interessant vinden om anderen hun waardes te zien.

leonie87, helaas kon ik begin van de week nog geen rust nemen, had dinsdag mijn P1 level examen van krav maga! Maar sindsdien doe ik heel rustig aan haha. Mijn HRV status staat in de garmin app als een eigen onderdeel en in mijn horloge bij training status, dan doorklikken en naar beneden. Ik kan hem ook apart toevoegen in de 'glances' die ik zie als ik vanaf het hoofdscherm (met tijd enzo) naar beneden ga, maar ik hou dat rijtje graag beperkt, omdat ik anders zoveel moet doorklikken. Maar je kan glances toevoegen als je helemaal naar beneden gaat en dan edit --> add klikt. Zo gaat het in ieder geval bij mijn garmin instinct.
Gefeliciteerd met je PR, echt een hele mooie tijd!

ieris, oh jeetje in een thermobroek :') Wel ontzettend knappe tijd heb je neergezet zeg! Wel jammer dat de route zo saai was, je wilt toch ook een beetje genieten onderweg, al helemaal bij een event.

iiSunshine, groot gelijk om rustig aan te doen! Wat een fijne plaatjes. Ik was nog op je eerdere bericht aan het antwoorden, dat niet een keuze fout is, zowel interval als een rustige loop draagt linksom of rechtsom bij aan je conditie. Maar ik lees nu dat je beide super hebt weten te combineren, dat moet vast lekker voelen. :D

IMAY, lekker bezig met de intervaltrainingen! Die moet ik toch ook echt maar eens gaan oppakken.

lies_sparkle, toffe doelen ben je naartoe aan het werken! Ik vind het heel knap dat 5:30 als een 'easy' tempo wordt beschouwd. :')

ElineGC, welkom! Wat leuk en goed dat je begonnen bent met hardlopen. Ik vind zelf losse broekjes alleen prettig als er een strak broekje onder zit (2- in 1 shorts) en die moet dan wel echt goed zitten en niet naar boven kruipen. Ik heb een asics metarun split, die is heel fijn, en eentje van under armour, maar daarvan kruipt het binnenbroekje al iets op, dus die draag ik eigenlijk niet met rennen. Verder draag ik graag korte strakke shorts, die van ninepine vind ik heel fijn en heb ook een fijne van stoic en nog een van nike, die vind ik minder.
Fusion thights wil ik nog heel graag, maar zo duur en heb al best veel sportkleding. :')

LV19952, welkom, en wat een pech! Hopelijk gaat het opbouwen dit keer weer voorspoedig!

Supervixen, ik vind het zo rot voor je dat je waarden zo laag blijven! Vooral als er een 50 km op de stoep staat, daar leef je al een behoorlijke tijd naartoe, denk ik? Ik hoop dat je de komende 2 nachten nog even bij kan tanken, ik ga voor je duimen in ieder geval! Wat mij heel goed helpt zijn de rustgevende tabletten sterk van A. Vogel, op basis van kruiden. Die houden mijn hele stresslevel net iets lager waardoor ik ook beter slaap. Ik neem ze in de ochtend en in de avond als ik merk dat mijn waarden kelderen of als ik veel stress heb, vooral met een belangrijke gebeurtenis in het vooruitzicht. Beetje laat, maar misschien heb je er nog iets aan of voor een volgende keer! De tabletten doen verder ook geen gekke dingen met je. :+

Mijn HRV was maandag helemaal naar beneden gekelderd, helaas kon ik nog niet rustig aan doen, want ik had dinsdag mijn Practitioner Level 1 examen in Krav Maga. Die ik zonder fouten heb behaald. *\o/* Ik vond het jammer dat ik niet de energie had om er ook nog van te genieten, maar heb wel alles gegeven wat ik nog in me had.
Niet hardloopgerelateerd, maar sinds het best een uitputtingsslag was van 2 uur lang, was ik wel ontzettend blij met de conditie die ik heb, mede dankzij het hardlopen.
Daarna was de koek volledig op en sindsdien doe ik rustig aan. Vandaag is mijn HRV gelukkig weer iets gestegen. Wel nog enorme spierpijn in mijn bovenlichaam. Vanochtend heb ik een rustige 6,5 kilometer door het bos gerend, met op het einde 2 korte sprintjes en dat ging eigenlijk heel lekker.
Dit weekend werken, dus dan doe ik fysiek ook rustig aan en kan ik verder herstellen.

Over 2 weken mijn eerste halve trailmarathon! Komende week wil ik nog 1 lange duurloop doen en verder wat kortere rondjes, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik heb ook geen tijdsdoel voor mezelf, wil vooral genieten. :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:32

Welkom aan de nieuwelingen, leuk dat jullie ook lekker aan het lopen zijn :j

Dat gaat helemaal goedkomen Suliko! Goed voornemen om te genieten, daar gaat het uiteindelijk om.

Qua korte broeken: ik heb Nike dryfit 2 in 1. Ik heb nooit last van schuurplekken of blaren, dus ik kies ook maar voor iets dat nog een beetje het beste er van maakt :+ Mijn lange broeken zijn van Fusion en ik heb ook Sweaty Betty broeken, die zitten ook prima. Allemaal met ruimte voor een telefoon. Voor lange afstanden gaat deze in mijn trailvest, voor korte afstanden heb ik liever niets mee, dus dan is ruimte op mijn bovenbeen handig.

Verder weet ik het niet meer :D Ik hoop dat iedereen van het mooie weer heeft genoten! Ik ben van het noorden naar Utrecht gereisd, daarna snel door naar Den Haag, toen weer naar Utrecht voor een borrel en nu weer richting noorden :z :Z Garmin zegt dat ik nog wel kan sporten, maar dat laat ik maar even voor wat het is :D
Morgen doe ik denk ik een interval, zaterdag doen we mee aan de parkrun is Sneek, op zich niet heel erg ons ding, maar de vriend van mijn nichtje loopt ook, dus het is meer voor de gezelligheid. Zondag nog een rondje en dan is het alweer bijna zover. Ik vind zo'n herstelweek ingewikkeld, heb energie voor 10.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:35

gefeliciteerd suliko met je krav maga examen zonder fouten. en dat met je lage energie level door de drukte laatste tijd, goed gedaan! succes met de trainingen voor de halve trail marathon.

drukke dag inderdaad ninus. zo blijkt maar weer dat garmin niet altijd de beste ideeën heeft. ik zit even terug te scrollen, maar kan niks vinden wat ik kan linken aan “en dan is het bijna zo ver” :D. wat heb je op de planning?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 07:37

Ruilen ninus? Mijn energie is -10. Vannacht weer ruk, HRV weer omlaag, nog donkerrood.
Ik baal er zo van en vandaag ook een drukke dag nog voor de boeg, maar ik zou het liefst slapen en op de bank hangen.

Suliko spannend, welke ga je lopen?

Je ziet steeds meer van die parkruns voorbij komen.
Wij willen in Zuid-Afrika mee gaan doen aan de parkrun in Hoedspruit.
We hadden ook nog een trailwedstrijd gevonden, maar helaas is die net wat te ver rijden vanaf waar we zitten, ruim 2 uur en hij begon al om half 7 in de ochtend. Dat is me net wat te gek in de vakantie. Maar was wel enorm tof geweest.