Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:10

silvericathy schreef:
Sheran schreef:
Bij mij stond het in de bevestiging. Maar iedereen Pfizer/Moderna toch?

Heb inmiddels de bevestiging binnen en inderdaad een van deze twee, welke is onbekend en kiezen is ook niet mogelijk.

Vind dat laatste best vervelend, je kunt je dus niet inlezen en zelf beslissen wat er in je gespoten wordt.

Mijn huisarts gaf aan dat ze ter plekke vaak niet moeilijk doen als je het een of het ander wil. Verder prikt Barendrecht alleen Pfizer en Ridderkerk alleen Moderna. Pfizer is verreweg het meest voorkomend.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:42

silvericathy schreef:
Sheran schreef:

Heb inmiddels de bevestiging binnen en inderdaad een van deze twee, welke is onbekend en kiezen is ook niet mogelijk.

Vind dat laatste best vervelend, je kunt je dus niet inlezen en zelf beslissen wat er in je gespoten wordt.

Jawel hoor… zolang me aangeeft dat je 2e prik niet op dezelfde locatie gegeven wordt.

Tenzij je voor moderna wil gaan, dan moet je aangeven dat je je tweede prik op dezelfde locatie krijgt.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:42

Moderna wordt op 10 plekken in heel Nederland gevaccineerd, dus de kans dat je Moderna krijgt is echt minimaal. Kiezen hangt ook helemaal af van de coördinator van die dienst. Soms is er iets mogelijk, maar in principe is het geen keuzemenu. Als er nog veel Pfizer over is, hebben de mensen geluk en krijgen ze Pfizer ipv Moderna. In principe krijgt namelijk iedereen die nu voor het eerst komt, de vaccinatie met Moderna, tenzij onder de 18 of als je je 2e vaccinatie op een locatie hebt waar geen Moderna wordt gevaccineerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:43

Nathalie18x schreef:
Moderna wordt op 10 plekken in heel Nederland gevaccineerd, dus de kans dat je Moderna krijgt is echt minimaal. Kiezen hangt ook helemaal af van de coördinator van die dienst. Soms is er iets mogelijk, maar in principe is het geen keuzemenu. Als er nog veel Pfizer over is, hebben de mensen geluk en krijgen ze Pfizer ipv Moderna. In principe krijgt namelijk iedereen die nu voor het eerst komt, de vaccinatie met Moderna, tenzij onder de 18 of als je je 2e vaccinatie op een locatie hebt waar geen Moderna wordt gevaccineerd.

Weet je zeker dat, dat niet meer is?
Hier in de provincie zijn er al 3 plekken waar ook moderna wordt geprikt of is dat misschien toeval

Nathalie18x

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:47

De 1e vaccinatie met Pfizer? Ja, op de meeste locaties uiteraard wel, want er zijn maar een aantal Moderna locaties. Of bedoelde je iets anders?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:48

Nathalie18x schreef:
De 1e vaccinatie met Pfizer? Ja, op de meeste locaties uiteraard wel, want er zijn maar een aantal Moderna locaties. Of bedoelde je iets anders?

De moderna locaties. Hier in de provincie zijn er dus al 3 die ook moderna prikken.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:52

Het zou kunnen dat ze dit opgeschaald hebben! Vorige week heb ik vanuit de GGD begrepen dat het er nog 10 waren. Ik weet wel dat er wat nieuwe locaties bijkomen deze maand, die ook Moderna gaan vaccineren. Dit zijn pop up locaties, dus waarschijnlijk alleen voor de komende 2 maanden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:55

Nathalie18x schreef:

Wat jij hier stelt is dus onzin. Hoe klein was de kans dat ik moderna zou krijgen na onderzoek, 9 van de 10 locaties had ik in beeld en de locatie waar ik kwam bleek op de dag van mijn vaccinatie ENORM veel moderna weg te prikken. Het leek wel of er een grote levering Moderna was geweest want die locatie (Middenmeer) prikte alle ‘eerste prikken’ weg met moderna.

Alleen omdat mijn tweede locatie onzeker was kreeg ik pfizer wat op dat moment aldaar enorm veel discussie opleverde tussen de medewerkers aldaar.

Ik gok dat er op meer dan 10 locaties moderna geprikt word na mijn eigen ervaring.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:59

Ja zoals ik in het bericht hierboven zei, zou het kunnen dat ze Moderna gaan verspreiden over wat kleinere locaties. Hier weet ik verder nog niks van, dus als dat zo is , mijn excuses. Het is alleen niet zo netjes om te liegen over de locatie van je 2e vaccinatie. Als de admins iemand niet kunnen vinden in het systeem omdat diegene dus eigenlijk geregistreerd staat voor Moderna, wordt er altijd gekeken waar de locatie is van de 2e vaccinatie. Liegen over de plek van je 2e vaccinatie is dus eigenlijk zinloos.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:07

Ik ben vorige week tegen gekomen dat Den Bosch en Veghel ook Moderna prikken, ik was er al acht in dit topic tegen gekomen en met Middenmeer van AMYII erbij kom ik al op elf. Ik meen dat Moderna meer is gaan leveren dus wellicht dat ze ook de locaties waar met Moderna geprikt wordt op zijn gaan voeren.
Overigens prikte Veghel op de dag dat ik er was alleen Pfizer dus ze prikken niet alle dagen met Moderna.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:15

Nathalie18x schreef:
Ja zoals ik in het bericht hierboven zei, zou het kunnen dat ze Moderna gaan verspreiden over wat kleinere locaties. Hier weet ik verder nog niks van, dus als dat zo is , mijn excuses. Het is alleen niet zo netjes om te liegen over de locatie van je 2e vaccinatie. Als de admins iemand niet kunnen vinden in het systeem omdat diegene dus eigenlijk geregistreerd staat voor Moderna, wordt er altijd gekeken waar de locatie is van de 2e vaccinatie. Liegen over de plek van je 2e vaccinatie is dus eigenlijk zinloos.

Ik heb daar niet over gelogen, mijn tweede locatie is Amsterdam Noord dus dat ligt een stukje uit elkaar. Beetje jammer dat jij ervan maakt dat ik erover zou liegen? >;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:16

Ja klinkt logisch inderdaad! Maar nogmaals, er is echt niks mis met Moderna. Veel mensen willen graag Pfizer want de buurman/tante/zusje heeft het gehad en dat is goed bevallen. Echter met meer Moderna, hoop ik dat mensen gaan zien dat dat echt geen vergif is en het een betrouwbaar vaccin is.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:17

Iemand vroeg hier waarmee men in Appelscha prikt; grotendeels Moderna.

Ik heb deze ook gehad en op een dag een zere arm en iets duf gevoel geen bijwerkingen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:25

Nathalie18x schreef:
Ja klinkt logisch inderdaad! Maar nogmaals, er is echt niks mis met Moderna. Veel mensen willen graag Pfizer want de buurman/tante/zusje heeft het gehad en dat is goed bevallen. Echter met meer Moderna, hoop ik dat mensen gaan zien dat dat echt geen vergif is en het een betrouwbaar vaccin is.

Echter blijft staan dat ik me aangevallen voel op het stukje ‘liegen’ over mijn tweede vaccinatie locatie. Ik vind het jammer dat je het als zodanig genoemd hebt. Er is nl in mijn geval niks aan gelogen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:29

silvericathy schreef:
Sheran schreef:

Het zijn vrijwel identieke vaccins, dus dat lijkt me ook geen keus die je leken moet laten maken. Nog afgezien van alle logistieke dingen die daarbij komen kijken.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:33

AmyII schreef:
Nathalie18x schreef:

Echter blijft staan dat ik me aangevallen voel op het stukje ‘liegen’ over mijn tweede vaccinatie locatie. Ik vind het jammer dat je het als zodanig genoemd hebt. Er is nl in mijn geval niks aan gelogen.

Oh dat bericht was niet op jou als reactie. Ik bedoelde trouwens ook niet dat je hebt gelogen over je vaccinatie. Het ging mij om het bericht eerder op die pagina omdat iemand het jammer vond dat er niet gekozen kon worden. Jij gaf aan dat je dan aan moest geven dat je het 2e vaccin op een andere locatie zou krijgen. Ik zeg alleen maar dat het niet netjes is om dit te doen, daarnaast geeft het ons ontzettend veel extra werk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:48

Weet iemand toevallig waar ze mee prikken in Amsterdam (johan Cruijff boulevard) en Badhoevedorp (loevesteinse randweg)? Niet dat het uitmaakt, gewoon benieuwd :))

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:49

Nathalie18x schreef:
AmyII schreef:

Ik gaf niet aan dat je dan een andere locatie moet opgeven, ik zei dat IK mijn prik op een andere locatie krijg en dat ik daardoor pfizer heb gekregen.

Ik heb absoluut geen behoefte om mensen ‘uit te nodigen’ tot het ‘liegen’ om een andere locatie want ik heb daar geen enkel belang bij.

Alleen, in mijn geval kreeg ik pfizer omdat ik verwacht dat ik mijn 2e prik op een ander locatie krijg. Omdat het bij ons een ritje tussen Friesland en Amsterdam scheelt zegmaar.

Oh dat bericht was niet op jou als reactie. Ik bedoelde trouwens ook niet dat je hebt gelogen over je vaccinatie. Het ging mij om het bericht eerder op die pagina omdat iemand het jammer vond dat er niet gekozen kon worden. Jij gaf aan dat je dan aan moest geven dat je het 2e vaccin op een andere locatie zou krijgen. Ik zeg alleen maar dat het niet netjes is om dit te doen, daarnaast geeft het ons ontzettend veel extra werk.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:51

IMANDRA schreef:
Weet iemand toevallig waar ze mee prikken in Amsterdam (johan Cruijff boulevard) en Badhoevedorp (loevesteinse randweg)? Niet dat het uitmaakt, gewoon benieuwd :))

In de Heineken Musichall prikken ze pfizer (tot vorige week in elk geval) en ik weet dat ze tot vorige week moderna (en pfizer) prikten in de Calandhal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:52

Ja, wel redelijk bizar dat mensen zo'n voorliefde hebben voor Pfizer! Moderna is ook echt ontzettend goed :) Volledig onterecht dus, denk ik. Ze zijn vrijwel identiek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:53

Het had mij echt niet uitgemaakt.
Een vriend van me is met Moderna geprikt, zijn vrouw en mijn partner beiden met Pfizer, mijn beide ouders ook met Pfizer.
En ik wist het niet, tot het moment dat ik gisteren op de priklocatie kwam en Pfizer kreeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:55

Marije_jiplover schreef:
Het had mij echt niet uitgemaakt.
Een vriend van me is met Moderna geprikt, zijn vrouw en mijn partner beiden met Pfizer, mijn beide ouders ook met Pfizer.
En ik wist het niet, tot het moment dat ik gisteren op de priklocatie kwam en Pfizer kreeg.

Hier ook niet maar ik stond ook open voor AZ.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:58

Sheran schreef:
Ja, wel redelijk bizar dat mensen zo'n voorliefde hebben voor Pfizer! Moderna is ook echt ontzettend goed :) Volledig onterecht dus, denk ik. Ze zijn vrijwel identiek.

Ik heb geen voorliefde, zou elk vaccin nemen indien nodig echter wordt mijn tweede op een andere locatie geprikt. En DUS geeft de GGD mij pfizer omdat Moderna niet overal geprikt wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:58

Waarom voorkeur voor of Pfizer of Moderna?
Imo zijn die gelijk.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:06

Echter lijkt het me belangrijk om het te vermelden als je tweede prik niet op dezelfde lokatie plaats vind, de personen die de intake verzorgen kijken dat namelijk niet na ofzo.