IMANDRA schreef:Ik snap de verwarring, maar ik heb het daar niet over letterlijk 'iedere besmetting'. Ik doelde op de 74%* aan niet (volledig) gevaccineerden op de IC's en ziekenhuizen, 74% waarvan een groot gedeelte daar niet had hoeven liggen indien ze gekozen hadden voor vaccinatie. De 74% die bedden inneemt, wat voor een groot deel eenvoudig voorkomen had kunnen worden. Bedden en personeel die ingezet hadden kunnen worden om de inhaalslag qua reguliere zorg te maken, wat nu dus niet/lastig gaat.
Een vaccinatie is zo gezet (bij de mensen die geen medische indicatie/PTSS/prikangst hebben, uiteraard), een snelle oplossing. Obesitas oplossen... das een opgave die niet zo makkelijk of snel op te lossen is.
*: dit percentage kan overigens nog hoger liggen, gezien van 11% geen informatie was, aldus de Rijksoverheid.
Edit: overigens vind ik het wel jammer dat je echt op hele specifieke, kleine onderdelen van mijn beargumentatie ingaat, in plaats van ook op de andere argumenten die ik maak. Zo maak je de discussie imo makkelijk voor jou, gezien je me aan kan vallen op woordkeuze/zinsopbouw in plaats van de daadwerkelijke inhoud.
Ik kan niet ruiken wat je bedoelt. Als jij schrijft dat besmettingen onder ongevaccineerde drukken op de zorg ga ik er vanuit dat dat is wat je bedoelt.
De cijfers qua gevaccineerd, ongevaccineerd vs opname zijn overigens schattingen. Daar ben je je van bewust? Het zijn cijfers gebaseerd op enkele rondvragen. Geen harde, feitelijke cijfers.
Het zijn dan ook niet de ongevaccineerden die drukken op de zorg. Het zijn de gevaccineerden én ongevaccineerden die (om welke reden dan ook) in het ziekenhuis belanden. Stellen dat het de ongevaccineerden zijn die de zorg belasten is gewoon niet per definitie correct