Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:35

Aaaargh, stomme weegschaal _-:( vanochtend ineens +600gram.
Doe al weken alles netjes: eten, bewegen, mood/instelling.
En jahoor, mijn beloning is lekker aankomen...

Zo, frustratie geuit. Gaan we weer door :evaw: :Y)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:41

MuSLi schreef:

:(:) Kan echt van alles zijn. Schommelen in je gewicht is doodnormaal. En voor je het weet is het er weer af!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:56

Ik weet het. Alle ervaring mee ondertussen ;) Maar momenteel frustreert het me.
Het wil momenteel gewoon even niet onder die ene grens komen.
Terwijl ik daar een paar maanden geleden ruim 1,5e kg onder zat.
Dat kan ik eventjes niet zo goed hebben nu :P Komt vast goed.

Ga gewoon verder waar ik gebleven ben hoor. Maar moest even spuien.
Beter dan opkroppen.

Hhilde

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:00

Dat is zo :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:18

MuSLi schreef:

Aah wat poedersuiker zeg! Maar t kan van alles zijn hè!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:24

Frustratie uiten helpt! Heel erg 'poedersuiker' van die 600 gram. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Vooral als je geen echte verklaring ervoor hebt, je houdt je immers goed aan 'de regels'.

Ik zou zeggen, even balen vandaag en dan zijn ze er vast morgen weer af. Je kan het!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:29

ik ben weer aangekomen... Merkte het al in dat mijn kleren van vorig jaar (toen ik lichter was) minder goed pasten. Heb vandaag een roer om gevoel, weer even o.a. het aantal cappuccino's op werk terugdringen. Ik drink mijn koffie eigenlijk altijd zwart en normaal gesproken af-en-toe een cappu op het terras. Maar die gewoonte is erin geslopen dat ik nu steeds vaker koffie met melk bestel.
En daarnaast 's avonds niet meer meesnacken met mijn vriend, ik bereken mijn kcal voor de dag en dan komt hij met een zak chips aanzetten. Die past er nooit meer bij in mijn kcaldoel.

Zoals hierboven ook werd gezegd, een schop onder mijn dikke kontje en gaan met de banaan!

edit: ik heb een diëtiste gebeld. Het voelt zwak om daarnaar uit te hoeven wijken, want er hoeft ''maar'' 7 kg in totaal vanaf. Maar het heeft me in het verleden zoveel gebracht. Zoals de slogan op hun website vermeldt staat: ''je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen'' *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:54

Ik heb het idee dat ik alleen maar af val nu. Terwijl ik toch gewoon normaal eet.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:18

Bedankt allemaal voor het welkom heten! En uiteraard bedankt voor de tips. Ik ga, zoals jullie aangeven, proberen om wat meer eiwitten en vezels te eten. Kijken of ik daar wat meer verzadigd van raak.

Jullie zijn stuk voor stuk allemaal erg goed op weg. Heel leuk om te lezen en het werkt ook erg motiverend!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:09

MuSli en Sharani, helaas kunnen ze niets meer aan de pijn doen.. ik moet er mee leren leven, en vooral bewegen volgens de internist. :+ pijnpoli denkt er overigens niet zo over, moet daar over 2 weken heen. Zal maar weer eens overleggen of ze iets kunnen betekenen, is weer erg triest momenteel.

Oo en MuSli, 600gr is maar 1x goed poepen als ik in Roosch haar woorden mag spreken :))

Ik hoop dat er toch wat verandering in de kg komt, mijn puppy paard gaat met sprongen vooruit en ik wil straks kunnen rijden!!

Mijn pony is trouwens wel een heerlijk dier, op de heen weg is hij heel blij:
Afbeelding
En terug een stuk minder:
Afbeelding

Die pony gaat het liefst hele tochten mee aan de hand en is met bijna 3km niet voldaan haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:14

Ik moet mezelf ff echt herpakken hoor -O- . Zo geen zin in sporten, eten gaat niet geweldig..
ben echt heel moe en na werk geen zin om te gaan. Zou vandaag gaan, maar kon me er echt niet toe zetten..

Gaan dit weekend wel weer buiten klimmen, maar dan sport ik voor m’n gevoel niet echt omdat je veel minder klimt dan binnen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 01:21

Weet je waarom je de energie niet hebt/het eten niet goed gaat? Eet je overdag voedzaam genoeg? Wat gaat er dan ‘fout’ en wat wil je aan beweging doen? Wellicht kun je met bewegen kleinere doelen stellen (half uur wandelen ipv twee uur sporten bv) om weer wat energie er van op te doen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:07

Ik ben na een dag werken best wel moe. Ik be na werktijd vaak heel druk, dus de avondjes niks moeten zijn heel zeldzaam. Voedzaam eten wel overdag, krijgen lunch van kantoor en daar pak ik wel salades en dat soort dingen.
Wandelen durf ik niet zo goed alleen in het donker, net als fietsen. Ben nogal een watje :+.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:39

Aight schreef:
ik ben weer aangekomen... Merkte het al in dat mijn kleren van vorig jaar (toen ik lichter was) minder goed pasten. Heb vandaag een roer om gevoel, weer even o.a. het aantal cappuccino's op werk terugdringen. Ik drink mijn koffie eigenlijk altijd zwart en normaal gesproken af-en-toe een cappu op het terras. Maar die gewoonte is erin geslopen dat ik nu steeds vaker koffie met melk bestel.
En daarnaast 's avonds niet meer meesnacken met mijn vriend, ik bereken mijn kcal voor de dag en dan komt hij met een zak chips aanzetten. Die past er nooit meer bij in mijn kcaldoel.

Zoals hierboven ook werd gezegd, een schop onder mijn dikke kontje en gaan met de banaan!

edit: ik heb een diëtiste gebeld. Het voelt zwak om daarnaar uit te hoeven wijken, want er hoeft ''maar'' 7 kg in totaal vanaf. Maar het heeft me in het verleden zoveel gebracht. Zoals de slogan op hun website vermeldt staat: ''je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen'' *\o/*

Wat goed van je! Erkennen is stap 1 en er iets mee doen snap 2. Heel goed, dit kun jij!

Wat een leuke pony hierboven <3

Ik heb 2 weegmogelijkheden: m'n thuisweegschaal en m'n sportschoolweegschaal. De beginpunten weken daar ongeveer een halve kg van elkaar af (ook correctie kleding op sportschool).
De thuisweegschaal gaf daarnet een -10,1 kg aan! *\o/*
Toch een mijlpaal! Benieuwd of de sportschoolweegschaal ook meedoet met dit heugelijke moment. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:50

Whoehoee, go Roosch *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:54

Knap Roosch *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:19

Wat goed zeg Roosch!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:23

Wat top Roosch! *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:02

Proficiat Roosch!!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:45

Lekker bezig Roos!! *\o/*

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:26

Wat goed Roosch!

Hier gaat het mentaal nog steeds niet goed. Depressie komt weer om de hoek/trauma dingen.
Maar ga elke woensdag nog wel sporten en vandaag mega schop onder mijn kont gegeven en zelf wezen sporten. Verder bezig met mindfulness/meditatie en dat lijkt wel wat te helpen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:34

MoniekJ schreef:
Wat goed Roosch!

Hier gaat het mentaal nog steeds niet goed. Depressie komt weer om de hoek/trauma dingen.
Maar ga elke woensdag nog wel sporten en vandaag mega schop onder mijn kont gegeven en zelf wezen sporten. Verder bezig met mindfulness/meditatie en dat lijkt wel wat te helpen.

Wauw, dat vind ik al een mega-overwinning, elke woensdag aan de slag en vandaag zelfs extra. Heel goed bezig! Wel heel rot voor je van je mentale gevoel momenteel. Veel sterkte.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:01

Ik heb mezelf naar de sportschool gesleept.
Ff weer een beetje gezonder ritme erin.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:34

Thanks voor de support, jullie zijn schatten! <3

Moniek, wat naar dat je mentaal niet goed zit. Dat kan echt invloed hebben op alles. :(:) kleine stapjes en kleine overwinningen, dan kom je er ook!

En hoppa voor Claudia! *\o/*

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:58

Mooie mijlpaal Roosch, goed bezig!

Moniekj :knuffel:

Claudia, goed gedaan! Iedere dag is er 1!