Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 13:55

Ik vond die topcoat heel ingewikkeld om te gebruiken aangezien het kwastje heel snel hard word... Ik ben niet handig dus doe ik het maar zo _O-

Als je wel "goed" bent in nagels dan werkt het vast allemaal maar ik ben echt een stumper...

carina

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:07

Ik heb ook de doonails besteld. Ben erg benieuwd!

@Tarzan, hoe is je experiment met de lijmstickers verlopen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:36

Goed, ze bleven muurvast zitten, enige wat ikzelf vervelend vond was dat m’n eigen nagel eronder ging scheuren van boven omdat de neppe niet pal op je nagel zit. Dus heb ze losgeweekt na 1,5 week en nieuwe met lijm opgeplakt :+

Ik denk dat het net is wat je zelf fijn vind. Ze zaten met stickers wel ook muurvast. En eerlijk, ik ben ook niet zuinig met m’n nagels, mest elke dag de stal, ben met de paarden bezig, doe aan krachttraining en ben zo lomp als wat :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:13

Ik heb na mijn laatste berichtje hier ook de Doonails soft gel press ons gehad, en echt verbaasd over hoe goed ze bleven zitten met de stickers. Ik moest redelijk wat moeite doen om ze eraf te krijgen na 5 dagen. Ze zagen er wel heel mooi en natuurlijk uit.

Ik vond de sticker resten van de nagel halen ook best pittig, en heb daarbij ook 2 van de nagels beschadigt -O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 06:32

Ja die stickers plakken echt niet normaal goed, daar was ik ook best verbaasd over :')
Jammer dat je je nagels beschadigd hebt, ik heb ze extra lang in het badje geweekt en kreeg ze er met enige moeite vanaf.

Wel fijn dat ze mooi bleven zitten prugelpiet :D

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:03

Ik gebruik ook al een hele tijd Doonails en ik week ze er nooit af. Na 10-14 dagen 'ververs' ik en dan ga ik met de platte kant van het nagelstokje tussen mijn nagel en de plaknagel door. Even in de lengte heen en weer en je wipt ze er af.
Daarna met de punt van het stokje even een beginnetje maken tussen de sticker en de plaknagel en het stokje draaien. Dan draai je zo de sticker er af.

Vanaf 1:28 min. https://www.youtube.com/watch?v=S83XnDfa9ls

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:45

Nadeel van gelnagels die je op je eigen nagel moet bevestigen vind ik de onderzijde. Dat je je eigen nagels ziet zitten.
Ik zelf gebruik nu geltips die ik met lijm onder de lamp vast moet zetten. Dat is nog een secuur werkje. De lijm moet tot de rand van je nagel gedrukt worden en dan onder de lamp..
Er blijft wel eens een tikkeltje ruimte tussen en daar komt dan vuil in. De lijm zelf trekt ook vuil aan wat een rouw rand creeerd. Die onderkant doe ik dus met topcoat na om dat te voorkomen..
Mijn eigen nagels doe ik kort zodat je ze niet ziet. Vind dat echt lelijk mamelijk ook bij anderen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:48

Popstra, ik zie mijn eigen nagel niet zitten als ik ze erop heb geplakt? Je ziet er niet aan dat het niet m'n eigen nagels zijn in ieder geval

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 12:00

prugelpiet schreef:
Ik heb na mijn laatste berichtje hier ook de Doonails soft gel press ons gehad, en echt verbaasd over hoe goed ze bleven zitten met de stickers. Ik moest redelijk wat moeite doen om ze eraf te krijgen na 5 dagen. Ze zagen er wel heel mooi en natuurlijk uit.

Ik vond de sticker resten van de nagel halen ook best pittig, en heb daarbij ook 2 van de nagels beschadigt -O-

Als je ze goed weekt en daarna met het houten stokje over de nagel gaat met lijmresten krijg ik ze er altijd makkelijk af. Zonder stokje, bijvoorbeeld met je nagels werkt echt niet. Heel apart, maar het stokje werkt echt suuuper goed.

@Tarzan, als jij ze verlijmt, dan gooi je ze altijd weg bij verwijderen? Wat ik begreep is dat je de nagels dan niet kan hergebruiken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:49

Ik frees ze er dan af ja :o Maar nu hoorde ik laatst van iemand die ze ook heeft dat je ze ook met lijm los kunt weken en nog eens kunt gebruiken, dus dat ga ik maar eens proberen

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:44

Oh ja da lijkt mij zo zonde idd. Maar zelfs dan is het nog steeds goedkoper dan een stylist. Dus is maar net hoe je het bekijkt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 09:03

Ja precies ik ben uiteindelijk toch minder geld en tijd kwijt dan dat ik ze laat doen dus ik zit er niet zo mee :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:49

Hier weer terug naar 1 van mn favoriete kleuren <3
DVOK DM39
Een blauwe glitter met roze magnetische deeltjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 07:36

Wellicht een tip voor jullie, wie wel eens op TEMU shopt :)

Voor mijn vakantie ben ik eenmalig naar de nagelsalon geweest, puur omdat ik
er een keer geen zin in had het zelf te doen, en ik graag naast een pedicure ook op handen
en voeten french manicure wilde.

Mijn oog viel op hun merk, zag er werkelijk heel luxe uit, de rekening overigens ook €115,- :=, maar goed, wat ik zei eenmalig.

Heb een foto gemaakt van de nagellak en ben eens gaan speuren :+, kwam dus allemaal van TEMU vandaan. Inmiddels heb ik een heel aantal lakjes gekocht incl. topcoat etc. en ik ben er helemaal weg van. Veel beter dan PG!

XEIJAYI is het merk :-)

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 08:11

Nou als er al gifstoffen in de kleding zit, wil ik niet weten wat er in de lakjes zit :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 08:51

Ik zou ook ver weg blijven van shein, temu, wish etc.
Het is ongereguleerd volgens onze richtlijnen... dus je weet niet wat er allemaal in zit en of het schadelijk is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:39

Ik ben daar blijkbaar niet zo ingewikkeld in :+ :)) Ben heel blij met de lakjes, en tot nu
toe geef ik nog geen licht in het donker :D :D :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:44

Was een vriendin van mij ook, met temu mascara. Ze gebruikte het al een tijd en niks aan de hand... maar opeens ging het toch mis. Met als resultaat dermatitis en een allergie, alle wimpers verloren en kan nu na 2 jaar nog steeds niks van mascara gebruiken, en heeft eigenlijk nog steeds geen echte wimpers terug :')
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar waarom zou je met je lijf extra risico's nemen?
Gewone gel lak is al vrij heftige en moet je goed gebruiken.

Je hoeft er zeker niks mee, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :P
Aangezien sommige mensen niet weten hoe de regulering van stoffen daar werkt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:28

Ik heb vroeger altijd pinkgellac gebruikt. Hebben jullie een fijn merk om mee te werken? Vond de base en topcoat van dat merk niet fijn

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:09

ik heb topcoat van Yinger en de basecoat wel van Pink, maar dan de rubber base, vind de normale basecoat en topcoat van hen ook niet fijn.

Alle kleurtjes ook van Pink Gellac overigens. Huidige kleur niet gepost en zit er al 2 weken op, dus even geen foto.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:33

Topcoat ga ik ook aanpassen omdat ik hem niet fijn vind.
Base coat is oké, maar moet wel heel weinig peel off base gebruiken en 2 laagjes rubber base coat zodat het twee weken blijft zitten. Weet niet of dat aan de base coat ligt?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:38

Dat ligt volgens mij aan de peel off base.
Ik ben het soms met een dag al kwijt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:17

Ja, maar als ik twee laagjes rubber base doe gaat het een stuk beter. Merk soms ook per kleur verschil.
Ik gebruik met de peel base de eiland methode: enkel een stipje of streepje die ver weg blijft Van alle randen.
Maar peel base werkt het zeker in de hand ja. Ik vind frezen gewoon freselijk :+ en na 2 weken heb ik enorme uitgroei.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:28

Maar je kan toch de toplaag er af vijlen en dan weken in spic en span remover, dan krab je de lak er met zo'n stokje zo af.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:56

Vandaag de Doonails binnen gekregen, maar ik weet het niet zo goed... Voor de duim zijn ze vrij smal, heb daar een mm tekort ongeveer. En vind ze te lang, hoe makkelijk zijn ze korter te vijlen?

Kan het natuurlijk niet uitproberen als ik ze terug wil sturen.