[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:55

Gefeliciteerd Mandy!! Fijne verjaardag! en geniet van de taart!! :9
Welkom Goldenhero, en succes met je doel! gaat niet makkelijk worden denk ik. Jammer dat je in korte tijd zoveel bent aangekomen!

Bah Dora, balen van je blessure!
Haha Denice, paardlief wel weer kunnen vangen? en geen enge dingen gebeurd?

Tja vitamine C... ik heb even opgezocht en ik krijg denk ik wel al een hele berg binnen omdat ik heel veel groente eet, waar Vit c in zit. Vanavond boodschappen doen, misschien toch een potje meenemen. Alle beetjes helpen natuurlijk :Y)

Vanochtend had ik een hele platte buik! komt vast van mn Jillian Marathon van gisteren! haha, kan niet wachten totdat ik straks weer kan gaan knallen!

Ik weet alleen nog niet wat we gaan eten vanavond... iemand goede ideeën?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:05

Maar als je groente kookt gaat vitamine c verloren. Rauwe paprika schijnt een vitamine c bom te zijn, zal voor veel mensen vast wel lekker klinken als tussendoortje :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:11

Ik eet eigenlijk iedere dag wel een rauwe paprika. Heb ook gehoord over vitamine C dat die pillen niet werken, alles wat je teveel inneemt pies je zo weer uit en in je groentes en fruit zit over het algemeen meer dan genoeg.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:11

Yep, had ik ook gelezen.
Ik eet bij ontbijt en lunch altijd rauwkost, daar zit meer vit. c in dan gekookte groente, maar als ik groente warm maak, stoom ik het altijd en dan beetgaar (of in de wok) dus dan zit er altijd nog meer in dan echte doorgekookte, te gare groente, dus nogmaals, ik krijg al heel veel vit. c binnen door de groente die ik eet.
Lijstje van groente waar vit. c inzit (ik heb de groente die ik eet aangestreept):

Groente
Net als fruit is groente rijk aan voedingsvezels, dus goed voor de stoelgang. Naast vitamine C, bevat groente natuurlijk nog meer vitaminen en ook mineralen. Rauwe groente bevat meer vitamine C dan gekookte groente, want helaas gaan er veel vitaminen verloren tijdens het kookproces. De ene groente bevat meer vitamine C dan de andere. Groenten die veel vitamine C bevatten zijn: asperges, bloemkool, broccoli, bleekselderij, courgette, doperwten,koelieboontjes, tomaat, radijs, rammenas, raapstelen, postelein, prei, peultjes, rode en groene paprika, paksoi, okra, koolrabi, koolraap, rode kool, spitskool, savooienkool, groene kool, chinese kool, boerenkool, taugé, spruitjes, snijbiet, sopropo, veld- en molsla, tuinbonen, witte kool, zuurkool, andijvie, artisjok, aubergine, champignons, klaroen, kousenband, pompoen, rabarber, schorseneren, knolselderij, spinazie, ui, venkel, witlof, wortelen, sperziebonen en snijbonen. Groente is dus de perfecte bron voor vitamine C, en er valt voldoende in te variëren!

bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... eding.html

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:41

Mandy, gefeliciteerd met je verjaardag :)

Dora, balen van je blessure. Hopelijk valt het mee :=

Goldenhero, je doel klinkt niet echt haalbaar (op een gezonde manier en zonder jojo effect). Ik zou je doel minimaal bijstellen naar 6kg. 6kg die er niet terug aankomen heb je veel meer aan :j dan 10 eraf en daarna 12 erbij.

Denice, hahaha jouw paard helpt jou op zijn eigen manier _O-

Wbt druiven:
Ik denk persoonlijk dat je nog altijd beter een paar druiven kunt pakken dan zo'n 'tussendoor-koekje' (sultana, snelle jelle etc). Maar je moet het doseren. Ik doe 3 dagen met een bak van 500 gram :)

Ik heb gisteren als tussendoortjes alleen maar druiven gegeten bij gebrek aan iets anders en ik ben 900 gram afgevallen op 1 dag? _O-

De teller staat nu op 70.2 *\%/*

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:45

mooie foto Winner!

Mandy gefeliciteerd en geniet er idd van

Succes Goldenhero, dat is een pittig doel, maar met veel sporten (bijv de shred van Jillian Michaels) moet het denk wel haalbaar zijn (ik pas nu een kleinere broek dan eerder met dit gewicht), gaat uiteindelijk toch om in de jurk te passen en niet het getal neem ik aan?

Druiven zit idd veel suiker in, maar met mate lijken ze met idd beter dan koekjes met dezelfde hoeveelheid suikers

Gefeliciteerd Dais.. nog een beetje en je zit onder de 70

Ik slik wel standaard vitamines bij.. ben vegetarier en wil zeker zijn dat ik genoeg B12 en ijzer binnenkrijg (ben toch al gevoelig voor bloedarmoede)

Gister uit eten geweest met collega's.. was de enige die geen toetje nam :D had er eigenlijk geen moeite mee aangezien ik toch al vol zat.. lekker groene thee genomen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:52

Tja, maar ik eet ook geen koekjes... Dan kan ik beter op een wortel of paprika knagen ipv een paar druiven.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:53

Goed bezig Chessie!
Ik vind dat toch altijd wel moeilijk, omdan voet bij stuk te houden. Ik ben geloof ik sinds januari ook maar 1 keer uiteten geweest (en dan nog 4 keer wokken, maar dat is wel redelijk goed te doen)

Meiden: dilemma: ik ga maandag dus koken voor vriendinnetje, die binnenkort ook naar mijn diëtiste gaat. Dus ik wil eigenlijk gezond koken en geen toetje in huis halen (eet ik zelf namelijk nooit)
Nu is zij wel zo van: nu kan ik nog genieten dus neem ik het ervan... Ik ben best wel beïnvloedbaar door haar. Toen ik laatst bij haar ben gaan eten heb ik wel toetje gepakt. Totaal tegen mijn gevoel in...
Wat moet ik doen? Gewoon lekker gezond koken? Zij komt toch bij mij? Dan moet ze eigenlijk ook eten wat ik haar voorschotel toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:55

Wollie, jij kookt. Zij eet wat de pot schaft. Anders moet ze zelf maar koken :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:56

Ja heb je ook gelijk in! Moet maar zo denken, ik ben waar ik nu ben door mezelf en mijn goede nieuwe eetgewoontes, dat moet ik niet in de plomp gooien voor haar...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:59

Inderdaad! Als ik kook voor vrienden houd ik alleen rekening met allergieen en verder eten ze het maar op :))

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:00

:D :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:02

Mootje schreef:
Tja, maar ik eet ook geen koekjes... Dan kan ik beter op een wortel of paprika knagen ipv een paar druiven.

Als je die graag lust wel ja :j

Chessie, goed bezig en alleen maar thee genomen :D

Wollie, zij komt bij JOU. Als ze ergens ongezond wilt gaan eten zijn er vast wel snackbars in de buurt waar ze naartoe kan. Vriendinnen van mij hebben ook even moeten wennen aan mijn nieuwe leefstyle. Ipv een koekje/chocolade bij thee vroeg ik of ze er een appel of peer bij wilde... of een gekookt eitje! Maar het werkt goed, ze hebben het opgepakt en resultaat gezien zonder echt veel moeite ervoor te moeten doen. Laat haar zien hoe het lekker én gezond kan zijn en je zult een inspiratiebron zijn :j

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:07

Heb je ook helemaal gelijk in Dais!
Toen ik laatst bij haar was gaan eten was ze helemaal negatief over zichzelf e.d. en ze zei, ja als ik alleen maar met eten bezig ben, ben ik ook niet gelukkig... Dus ik doe waar ik me goed bij voel...
en laatst waren we gaan zwemmen, en toen zag ze dus goed hoeveel ik al kwijt was en toen kreeg ik vorige week een berichtje dat ze toch naar huisarts was gegaan voor een doorverwijzing naar diëtiste...
Dus ik heb haar toch wel aan het denken gezet en dus achteraf blijkt dat ze toch niet echt deed waar ze zich goed bij voelde.... Ach ja, dat punt moet je ook zelf bereiken... Heb ik ook gehad.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:09

Wat ik me afvroeg(trouwe meelezer)

Zijn er hier ook mensen die een bepaald dieet volgen? of zitten hier enkel mensen die het met ''gezond eten'' doen?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:12

Ik heb van alles wat voor bij zien komen:
- Amber Albarda (niet echt een dieet)
- Sonja Bakker
- Weight Watchers
- Atkins
- Modifast
- South Beach
- Cambridje
- Eiwitshakes
- Soepdieet
en noem het maar op.

Ik ben bij een diëtiste, die me eigenlijk gezondere eetgewoontes heeft aangeleerd :Y)
Laatst bijgewerkt door wollie2004 op 17-05-13 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:12

Dat punt hebben we allemaal wel gehad denk ik... Het moment dat je je kop uit het zand haalt en jezelf moet confronteren... Maar dat moet je wel doen, anders gaat die knop ook niet om :n

Ik was niet ongelukkig met mijn gewone gewicht van 82 kilo, maar ineens ging het vrij hard richting 89 en toen scheurde ik uit mijn broek en toen kon ik er echt niet meer omheen :') Ik werd echt te zwaar haha.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:14

Ja dat is erg confronterend, als je je kleding echt niet meer past...
Ben er gelukkig nooit uitgescheurd, maar dat scheelde niet veel hoor!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:15

Ik ben blij dat het gebeurde hoor .. wie weet waar ik anders nu stond van gewicht :\ Een echte eye opener :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:17

:')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:33

Dais_ schreef:
Ik ben blij dat het gebeurde hoor .. wie weet waar ik anders nu stond van gewicht :\ Een echte eye opener :')

:')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:03

Ik snap er niets meer van, afgelopen week best slecht gegeten toen ik het weekend in NY was en daarna nog wat lekkere dingen op en een paar keer frisdrank tussendoor.
Ging vandaag op de weegschaal staan om te zien of de schade heel erg was. -1,3 :?
Ach, soms zit het mee zullen we maar zeggen. Zit nu in het totaal op -9,9 dus nog 4,1 te gaan tot mijn eerste doel.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:07

_O- haha.. goedzo Dais

Bij mij was het er hard aangekomen na verlies van vorige paard.
Nu moest het er wel af om m'n nieuwe jonge paard te gaan inrijden en je wilt toch ook fit zijn voor het geval ze wat vlug zou zijn (gelukkig blijkt het wel een vlugge, maar een enorm lieve tot nu toe <3 )

Misschien kun je gewoon een toetje maken van fruit Wollie?
Of bij een echt bakker oid 1 bonbon halen, heeft zij een 'toetje' en dan kun je zelf niet mee eten :D

Lekker Katja, metabolisme goed op gang

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:18

Dank voor de felicitaties :D

Wollie, over die vriendin, 'genieten nu het nog kan', dat heb ik zelf ook te lang gedacht := tot je ineens geen kleding meer past. Misschien kun je haar er van overtuigen dat nu al kleine aanpassingen maken alleen maar werkt als een voordeel?:)

Hier is mijn gewicht het zelfde als gister, dus ik ben een blij mens haha :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:37

@Mandy: gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@Steffi: ik doe sinds anderhalve week dr. Dukan.