Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:35

Ik vind het prachtig wat jullie hebben gedaan Maaike. Fijn ook dat het nog een mooie dag was tussen misschien ook wel de emoties door.

Leeslampje same struggle haha! Maar komt wel weer goed inderdaad.

Op mijn werk hebben ze binnenkort een tijdrit op het circuit van Zandvoort met de wielerploeg die zij ook sponsoren. Best leuk alleen aan tijdrijden ga ik nog maar niet beginnen. Een grote afgang zou dat worden :Y) anders was het wel mega vet geweest denk ik.

Volgend weekend ga ik met mijn vriend in Limburg fietsen. Heb de route enigszins nog weten te beperken tot 650 hoogtemeters. Ik ben nog niet zo goed in klimmen dus wordt terror. Collega heeft al een training en drill sessie klaar staan om te oefenen _O- ik heb nu al medelijden met mezelf eigenlijk haha.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:08

Afbeelding

Even kijken of het lukt...

Chita

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:09

Volgens mij is het gelukt.
Gister even een testrondje van 18 km gemaakt. Voel nu mijn billen iets en had ook wat last van schouder/ rug. Ik denk wennen aan een hele andere houding.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:29

Wat een gave kleur echt heel mooi! Ik heb zelf een Bulls mountainbike. Hele fijne fietsen om mee te beginnen. Ik merk nu dat ik stiekem toch wel een ander merk wil. Maar het zijn wel fietsen die moeilijk kapot te krijgen zijn en veel kunnen hebben. Ik heb de banden nog nooit lek gereden bijvoorbeeld. Ze kunnen goed tegen een stootje!

@maaike wat bijzonder en vooral heel mooi!

--

Nou ik heb de eerste sportvoeding ingeslagen. Het ziet er vies uit, ik moet dat echt gaan leren eten. Ik probeer het met fietsen nu al te oefenen. Ik had laatst een broodje maar dat kreeg ik niet weg ( begon ook iets te vroeg)

Maar wel 2 rondjes op de thuisbasis *\o/* dat is mij nog nooit eerder gelukt dus dat was even een mooi moment :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:48

Ohhh wat een gave fiets, chita! Heb je wel een fietsbroek? Ik heb ook gauw geleerd dat dat de investering wel waard is :P Veel plezier met je mooie rooie ros!

Goed bezig, Zebrastreep. Waarom toch een ander merk als Bulls goed bevalt? Ik heb geen verstand van mtb's, maar ben wel benieuwd!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:14

culaccino schreef:
Ohhh wat een gave fiets, chita! Heb je wel een fietsbroek? Ik heb ook gauw geleerd dat dat de investering wel waard is :P Veel plezier met je mooie rooie ros!

Goed bezig, Zebrastreep. Waarom toch een ander merk als Bulls goed bevalt? Ik heb geen verstand van mtb's, maar ben wel benieuwd!

Ik ben verliefd geworden op Canyon fietsen. Al keek ik net even op de Bulls site en het ontwerp is wel goed vooruit gegaan. Maar Bulls maakt nog niet zo lang full suspension fietsen en de eerste ontwerpen waren niet heel goed beoordeeld. Toen de fietsen in de verkoop kwamen hebben een aantal professionele mountainbikers er een test mee gedaan of de fiets goed bleef tijdens het downhill fietsen. Eindstand brak de full suspension doormidden :') . Kan een fabrieksfoutje zijn natuurlijk maar geen lekkere uitslag natuurlijk.

En ik neig meer naar een FOX veringen en daar levert Bulls helaas niet mee ( of je moet zelf gaan knutselen maar dat lijkt mijn geen goed idee). En de kleine details zoals afwerking vindt ik bij Canyon en de andere grote merken net even wat mooier. Bulls is wat grover en simpeler in de afwerking. Maar daar betaal je natuurlijk wel minder voor dan de grote merken.

Maar ze zijn nog steeds wel populair jat goed de Bulls fietsen.... Hier in de omgeving worden ze maar al te graag meegenomen... Dat durf ik met een duurdere fiets eigenlijk niet helemaal aan.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:02

@Chita, gefeliciteerd met deze mooie kleur gravelbike. En heel veel mooie fiets kilometers gewenst.

@Maaikemuis, Ik heb het mooie verhaal en de laatste route gezien op Strava. Echt heel mooi.
Als ik dat hier zou doen heb ik er best veel binnen een paar kilometers. Maar om zoiets als eerbetoon te doen is wel echt heel mooi. En dan je eerste 100km plus rit.

Zelf niet zo veel meer gefietst. Alleen woonwerk en naar de paarden. Ik merk dat ik mijn banden weer eens moet nakijken en vooral mijn ketting weer eens schoon maken en invetten. Maar dat hoef ik gelukkig niet zo vaak te doen. Maar is wel even een werkje. Maar wat wil je met 4 meter ketting in mijn dichte ligfiets.

Mijn andere ligfietsen moet ik trouwens ook maar eens nakijken. De Chamsin moet nog een 500km beurt hebben. zit al bijna op 700km. Oeps. En mijn trike heb ik ook al even niet nagekeken, maar gebruik ik op het moment niet zo veel.

Ook mijn eenwieler moet ik maar eens de band op gaan pompen en oefenen. (Ik vind het alleen zo snel te warm.)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:12

Ik ben inmiddels chef fietsenschoonmaken thuis. Enorm rewarding!

Ik ben enorm gecharmeerd van de Canyon Grail als gravelbike. Enig probleem, hij is (zoals bijna alle fietsen) te lang voor mij. Maar ik ben ook erg blij met het Livje. Al moet ik zeggen dat, vergeleken met de Trek die ik rij op de weg, de kwaliteit van de fiets minder is.

@chita, is de fiets wel goed afgesteld op jouw lijf? Want rug en schouder pijn klinken niet fijn. En de meeste fietsen worden geleverd met een 145mm zadel of kleiner. Dat werkt prima voor mannen, maar vrouwen hebben bredere zitbeenknobbels waardoor je geen steun hebt op je zadel van je botten maar je met je hele gewicht op de zachte weefsels van je perineum en doos leunt. En die houden zo’n fietstocht een stuk minder lang vol. Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken/meten wat de breedte van je zadel is en om bij een smal zadel verder te kijken naar een breder exemplaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:08

Met je wagenpark, maaikemuis :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:30

Ik heb een te kleine schuur O:)

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:08

Maaikemuis: er is naar gekeken en volgens de verkoper is dit de juiste maat.

Het standaardmodel zit erop dus een mannenzadel. Maar hoe weet je welk zadel je fijn vindt zonder er eerst 10 te moeten kopen?

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:10

Oh en ik kan evt nog een kortere stuurpen erop doen. Maar heb er pas 1 ritje opzitten dus het zal ook allemaal nog uitproberen zijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:49

Ik bedoel meer dat de fiets de goede maat wel is, maar het heeft de aanbeveling om de fiets af te laten stellen op jou. Hoogte zadel, hoek van het zadel, zadel naar voor of achter, stuurpen, hoek stuur. Er zitten veel mogelijkheden om te verstellen aan een fiets. Soms maakt een paar mm al een wereld van verschil.

Er zijn fietsen zaken waar je een zadel meting kan doen en waar je een advies krijgt voor een zadel en je het zadel kunt uitproberen en eventueel omruilen wanneer het toch niet goed blijkt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:50

Zo he he ...eindelijk eens tijd hier te reageren Y;(

@Chita ;gefeliciteerd met je fiets , en heel veel mooie en veilig km er mee *\o/*
En idd je fiets afstellen ( bike fit ) zou ik iig doen , daar kunnen hele
kleine instellingen / veranderingen een wereld van verschil maken .

Ik hen 4-6 ook een bike fit staan met mijn TT .

Wat voor een sportvoeding heb je ingeslagen @ Zebrastreep ?

@Maaike ; Wat een mooi gebaar / herinnering aan je moeder :(:)
Er leuk zo al die naamborden te zien .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:26

Goedemorgen ,

Gisteren had ik met iemand afgesproken die in van Instagram "ken "
Samen hebben we een rondje gefietst en een half uurtje gelopen .
En vooral een hele gezellige dag gehad .
Hier een foto bij , beter gezegd in "het gezicht van Nijmegen "

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:51

Gaaf he, die mega-Romein :D Mooi en symbolisch kunstwerk vind ik dat. Werd alleen gedragen door ruiters :)) Was dit je eerste ontmoeting met je insta-buddy? Leuk dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad!

Ik heb gisteren ook eindelijk de racert weer eens afgestoft en een rondje van 20 km gereden. Was lekker buiten, he!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:08

culaccino schreef:
Gaaf he, die mega-Romein :D Mooi en symbolisch kunstwerk vind ik dat. Werd alleen gedragen door ruiters :)) Was dit je eerste ontmoeting met je insta-buddy? Leuk dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad!

Ik heb haar laatst bij de tijdrit Almere heel kort gezien en gesproken.
En daarna kwam eigenlijk het idee eens samen te gaan fietsen .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:11

Vandaag weer een rondje gedaan met onderweg het eerste sportgel. Nou daar moet ik maar even aan gaan wennen want echt lekker is het niet nee. Alsof je fluoride bij de tandarts op je gebit krijgt. Met water spoel je het wel fijn weg. Ik merkte nog niet echt verschil.

Nu was mijn energielevel al laag omdat de maandelijkse periode eraan komt dus het was ook niet lekker fietsen. Mentaal was ik niet echt moe maar mijn lichaam wou niet echt mee.

Wel nog een leuk ezelvriendje gemaakt <3 Arme beestje staat wat verscholen en alleen en lijkt duidelijk wat eenzaam. Hij kwam er direct aanrennen maar kon hem helaas niet aaien zat een groot hek tussen. Ezeltje stond eerst aan de voorkant van de weide waar veel mensen langskwamen maar is nu dus verplaatst naar de achterzijde. Vindt het ergens ook sneu hoor! Ik ga maar eens vaker langs om maar tegen hem te praten :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:51

Sportgel is wel iets waar je aan moet wennen en waarbij je even op zoek moet naar eentje die bij je past @zebrastreep.

Wij hebben vandaag weer een rondje gedaan met de kleine man. Even naar m'n vader gefietst, daar even een bakkie gedaan en kleine man gespeeld en daarna weer terug naar huis :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:53

Ik heb met Strava een Isostarpakket met korting bij elkaar gefietst. Vriendlief ook dus voorlopig hebben we voldoende om uit te proberen. Belangrijk voor mij wel want ik ben zo’n muts die makkelijk anderhalf uur kan fietsen zonder te eten en vervolgens een hongerklop te krijgen. Dus vandaag op pad gegaan met verschillende items. Ging best goed! Vooral de limonade vond ik erg lekker.

Heerlijk stukje over de Veluwe bij Lunteren gefietst. Leuke en afwisselende route met een mix van gravel, zandwegen, bospaden en asfalt. Ik heb genoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:04

Vinden jullie voor rondes van <2 uur die gels dan echt beter dan een goed ontbijt en voor onderweg een mueslireep/banaantje en/of limonade? :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:06

culaccino schreef:
Vinden jullie voor rondes van <2 uur die gels dan echt beter dan een goed ontbijt en voor onderweg een mueslireep/banaantje en/of limonade? :o

Ik heb nog nooit een gel genomen en heel wat 100km+ afstanden gereden... Gewoon op echt eten. Is dik prima voor mij.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:21

culaccino schreef:

Nee, dan heb ik genoeg aan een mueslireep. Ik heb wel altijd een gelletje bij me, mocht het fout lopen dan heb ik een snelle energievoorraad.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:34

Ik rijd eigenlijk altijd zonder speciale sport dingen. Dus gewoon weide kleding en iets van krentenbollen mee. En dan 2 bidons met water. Op lange tochten niet anders, maar vind ik wat te snoepen onderweg wel lekker.

Vandaag heb ik met paardlief gewandeld. En niet alleen. totaal 6 paarden. De 3 van mij en mijn zus en 3 van de buren. Echt gezellig. En na 1,5jaar Willow niet van het terrein af deed hij het super goed door voorop te lopen. Ik ben trots op hem.

En ik heb heerlijk een beetje door kunnen fietsen die paar kilometer van huis naar de weide en terug.
Ook nog een mede velonaut gesproken die even pauze hield. Die is opweg naar de verplaatste oliebollentocht. (Het is dat ik moet werken morgen anders was ik wel gegaan. Is 28 mei in Roermond)

En sorry dat ik nog niet echt iets gepland heb voor deze groep. Ik ben wat druk op het moment met meerdere dingen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 05:57

Goedemorgen ,

In principe kun je het tot 1,5 uur gewoon op ontbijt , water en een banaan
of plak peperkoek voor onderweg doen .
Al maakt het nog wel verschil met welke intensiteit je fietst .
Bij rustige intensiteit kan je lichaam nog de vetreserves aanspreken , en de glycogeen reserves opmaken .
Ga je voor een hogere intensiteit dan is er maar voor een 60/90 minuten glycogeen .

Voor mijn langere duurritten/ wedstrijden is natuurlijk een banaan , plak
peperkoek , reepjes mee nemen niet handig in een strakke tri-suit .
Daarbij vind ik iets "uit moeten pakken " of kauwen niet fijn .
En je hebt altijd afval .
Vandaar dat ik mijn koolhydraten alleen maar vloeibaar in de bidon heb .
Als je uit gaat van 90 koolhydraten p.u en de gemiddelde gel 30/34 gram koolhydraten heeft zou ik er drie p.u moeten nemen .
Even doorrekenen naar mijn hele triatlon ,ben ik met fietsen ca 5 uur
onderweg en zou ik dus 15 gels mee moeten nemen -O-

Het is testen , testen waar je het goed op doet en wat je fijn vind .
Zelf ben ik een koolhydraten verbrander , bij fietsen boven 2/2,5 uur
moet ik goed koolhydraten aanvullen om geen krampen te krijgen .