Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 16:59

25 km met 383 hoogtemeters!

Sommige modellen van Falke vallen wat groot. Maar qua blaren verder geen ervaring.

Leuke foto’s! Jullie hadden er ook al zo’n heerlijk zonnetje bij!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 17:40

Ik wil ook nieuwe schoenen. Ik wil eigenlijk nog een paar van mijn Brooks erbij, maar die zijn nergens meer te krijgen en daar baal ik onwijs van ;(
Ben nu aan het kijken naar Nike pegasus plus, misschien wil ik die wel proberen, maar ik ben er nog niet over uit.
Ik zoek een lichte schoen met veel energie teruggave en zonder carbonplaat.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:03

Die zoek ik ook Goof.
Ik heb in een winkel een model van Adidas aangehad, die waren heel licht en zonder Carbon. Maar weet niet welk model dat was.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:15

Er wordt volgens mij weer behoorlijk gelopen zo te lezen, leuk!

Wdj ben je uiteindelijk nog naar het bos geweest van het weekend?

Samantha_ Wat leuk dat er zo'n grote groep is voor de marathon trainingen zeg! Ziet er gezellig uit :) Wel een afstand zeg die 28 km!
Super vervelend al die blaren steeds :\ Ik heb geen blaren meer gehad sinds mijn Falke sokken. Ik heb destijds Falke en Incylence sokken gekocht na al die blaren. Daarmee tot nu toe geen blaren meer gelopen (maar aan de andere kant... het is ook minder warm dus ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het aan de sokken ligt). Heerlijk dat je een massage gaat doen, is niet duur zeg!
Die Yasso's klinken trouwens wel super leuk om te doen.

Tiggs af en toe heb je van die dagen dat alles zwaar voelt.. En ja, dat is voor een ander veel makkelijker te roepen dan voor mezelf :+
Gewoon weer gezellig meekletsen hoor!

Ninus wat een afstanden loop je :oo Gaaf zeg een huisje in de Eifel <3 Van het weekend een goede mentale training zo te horen. Super knap dat je gewoon hebt doorgezet!

F_Orumster wat een leuk gezicht die schaatsende buren!

Supervixen jij hebt er weer mooie loopjes opzitten zeg! Dat landgoed en nu het weekend weer <3 Die hoogtemeters weer _/-\o_ Het ziet er zo stijl uit! :oo Heb je het idee dat je nu langzaam iets verschil begint te merken met het slikken van ijzer of ben je nog steeds zo moe?

Germie het ziet er nog behoorlijk glad uit daar. Van het weekend wel weer een beetje normaal kunnen lopen?

Leonie87 fijn dat je knie langzaam toch beter begint te voelen! Ik duim heel hard met je mee dat dit nu de stijgende lijn naar boven is. Wel bizar dat er zoveel verschil zit in het oordeel van de podo en de osteo zeg!

Lisitano welkom terug! Wat heb je toch weer toffe dingen gedaan zeg <3 Super gaaf dat je al die kilometers ook met Meeko kunt doen <3 Heel toffe foto's ook! Die halve marathon in maart, wordt dat de CPC?

Goof wat een heerlijke foto's <3 Naar de biesbosch wil ik ook nog altijd eens (maar dan om te wandelen). Wel oliebol dat je knie op het laatste stuk weer vervelend begon te doen :\
Ik vind het wel heel leuk om te zien dat jij stiekem ook steeds sneller wordt <3
Tof zeg, die wandelvakantie in Schotland! :j

Puera jij hebt er ook echt weer een hele afstand opzitten zeg! Klinkt wel als een heel toffe trail die je hebt gedaan. Mooie foto's ook!

Nu jullie het hebben over de sportarts etc, ik herinner me dat ik idd nog steeds mijn hartslagzones wil laten meten. Goed dat jullie het melden, tnx voor de herinnering!
Het hardlopen gaat hier allemaal niet vanzelf momenteel. Daar waar ik vorige week de 8 km (wel met intervallen) had gelopen en ik niet heel ontevreden was, was het woensdags echt heel zwaar. Ik heb er 6 km uitgeperst, nauwelijks sneller dan zondag maar echt een hartslag die mega omhoog schoot. Die wilde met geen mogelijkheid naar beneden. Alles voelde ook echt super zwaar.
Zaterdag hebben we 7 km gewandeld, en halverwege schoot uit het niets mijn hartslag ook ineens gek omhoog (ik keek op mijn horloge omdat ik dacht, wat loop ik ineens te hijgen uit het niets). Na 10 min schoot hij ook net zo hard weer omlaag, zo gek! Normaal gesproken is wandelen toch niet echt heel uitdagend.
Gister wilde ik toch even hardlopen en kijken hoe ver ik richting de 10 km zou komen. Mijn hartslag bleef wel weer braaf lager, alleen zat ik dit keer mezelf mentaal enorm in de weg :+ Na 1 km vond ik het al zwaar en wilde lopen. Mezelf er echt doorheen gepraat en beloofd dat ik na 5 km mocht wandelen als ik wilde. Zo eigenlijk kilometer na kilometer mezelf erdoor gekletst en iig de 10 km weer aangetikt :D Wel echt in een mega laag tempo, maar hey, we halen iig de 10 weer! Het zag er blijkbaar ook erg moeizaam uit ik werd namelijk onderweg aangemoedigd door een andere hardloper. Die kwam me tegemoet en riep direct, je bent goed bezig! :')

Hebben jullie misschien nog een tip? Ik heb het altijd zo enorm koud na het hardlopen, wat ik ook probeer, ik krijg het niet warm meer. Dat heb ik al sinds de herfst denk ik? Ik heb geprobeerd om eerst uit te zweten en dan te douchen, direct te douchen, langer te wandelen als cooling down, korter te wandelen, jasje aan na het lopen etc etc. Het werkt allemaal niet. Ik begin al te bibberen als ik onder de douche sta (of ervoor al in mijn poging eerst uit te zweten) en de rest van de dag is het bal. Ik krijg het niet meer warm.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:52

soo wat gaan jullie hard!

Lisitano wat goed gedaan. En wat leuk dat Meeko ook op het startnummer staat. Hij heeft het ook goed gedaan *\o/*
En nieuwe schoenen is altijd fijn. Ik ken dat merk helemaal niet (361). Heb je een foto?

Ah 2x intervallen in 1 week SV. Voel je je weer wat beter?
Wat een mooie afstand en plaatjes heb je weer gelopen. Ondanks de kleine tegenslagen ga je nog steeds als een trein.

Samantha ben ook benieuwd wat er uit komt met die meting op die manier.
Wat goed dat je die 28 hebt kunnen lopen. Jij loopt ondanks wat aanmodderen wel mooi op schema voor de marathon.
Beetje late tip maar compeed blarenpleisters zijn echt heel fijn. Hoewel ik niet weet of dat ook fijn is op een teen. Want dan heb je altijd iets wat een beetje dubbel zit wat weer nieuwe wrijving geeft.
Sportmassage is altijd "fijn". Achteraf tenminste.
leuk dat het zo goed klikt met die groep en dat je zo nog wel leuke foto's krijgt.

wauw lekker hoor Ninus. "even" een marathon afstand op het strand. :D Vind dat zo knap in je eentje ook. En als het dan ook nog eens niet zo lekker loopt. Idd mentale training.
Geen tips voor ultra's. Heb nog wel een kaartje voor een leuke run in limburg 1 maart haha. Maar dat is niet persee lekker dichtbij voor jou. Kunt hem wel omzetten naar 50km en dan heb je echt flink wat hoogtemeters maar voldoet nergens aan jou eisen :+

Goof jij hebt een mooie stijgende lijn te pakken zeg. En heerlijke plaatjes <3

Puera jammer van die mist maar het ziet er echt prachtig uit! Lag die vp op die berg dat je die steeds op moest? _O- Wel slim om het zo te doen. Dat scheelt je een hoop vrijwilligers en logistiek gesleep. Maar heel netjes gelopen dus!

MM haha zo herkenbaar dat van die 1km meer, 1 km meer. Dat had ik vroeger ook altijd en zo wurgde ik me er dan doorheen. Het word echt makkelijker naar verloop van tijd.
Dat je het zo koud hebt en houd, misschien kleed je jezelf net te licht met het lopen waardoor de kou echt in je lijf trekt. Dat heb ik tenminste soms. Vooral op mijn benen. Daarom loop ik ook niet zo snel in een korte broek want als die kou op mijn benen slaat, krijg ik die er nooit meer uit.
Wat ook wel wil helpen is na het lopen direct een warme deken eromheen slaan op de bank, even 15 min ofzo blijven zitten (Kop thee erbij is extra lekker) en dan die warme douche.
Je hartslag is heel vreemd. Zou het even in de gaten houden. Als dat vaker voorkomt, even langs de huisarts.
ik zou een SMO bij de sportarts nog wel even uitstellen hoor. Je staat nu nog zo aan het begin en je groeit nog zoveel dat die informatie al heel snel achterhaald zal zijn.

Na mijn 7 vrijdag was ik nog niet super enthousiast over hoe mijn knie, erna voelde. De echte pijn is weg maar je voelt gewoon dat er iets niet klopt. Maar wat?
Zaterdag de spinningles gegeven en daarbij bijna geen klachten behalve na het echt zware klimnummer.
Niet tijdens, maar dan en dat maakt het zo vreselijk lastig.
Gister wilde ik heel graag eens kijken of ik 10km kon lopen. Ik had nog wel wat last van mijn knie na 2 dagen belasten maar bedacht me, kan altijd omdraaien. Wederom geen pijn maar ik voel een soort van band om mijn knie en die werd langzaam steeds strakker (kan het niet anders uitleggen) en het blauwe plek gevoel, word langzaam steeds beurser. Maar de echte pijn, blijft uit.
Uiteindelijk bij 8 km vond ik het wel echt wat minder comfortabel worden en ben ik even gaan wandelen. Na een tijdje nog 1 km erbij gelopen want ik was te ver van huis. Voelde niet meteen super slecht maar eenmaal thuis wel echt meteen been omhoog en rust geven. Zo na een nachtje slapen, voelt het wel weer oke-isch. Nog niet goed maar ook zeker niet zo slecht als voorheen. Heel voorzichtig een beetje hoopvol maar nog zeker niet overtuigd.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:35

jeetje, wat is er veel bijgekomen!!
Wat een mooie foto van jou en je hond Lusitano. Van de eerste spat het plezier echt af. Ik heb eerder ook wel met de hond samen hardgelopen, maar dat was een beagle. Die vond de eerste kilometers wel leuk, maar na km 5 ging de neus aan de grond en was hij afgeleid _O- .
Hoe is het nu met de blaren Samantha? Grappig die foto's van jouw run. Ik heb daar vlak bij gewoond en herkende de plek meteen!
MM: ja, ik had een route in de buurt gemaakt door Bornia en Heidestein van een 18 km. Heerlijk gelopen en eigenlijk geen stijve benen/ hinder na afloop. Nu eigenlijk de aanloop naar de HM in mei zo makkelijk gaat, begint ook het idee om ergens na de zomer een hele te lopen. Iemand een suggestie voor een leuke, het liefst een waarbij de hele route één lus is en niet meerdere dezelfde lussen? Komende maand ga ik ook weer wat georganiseerde trails lopen, vind het daarvan zo fijn dat het niet in beginsel om de tijd gaat maar om de beleving, de omgeving en het uitlopen ervan.
MM: heb je geprobeerd om na het lopen direct wat warm te eten? Iets van een kop soep of (mijn favoriet) een gebakken-groente-omelet met garnalen?
Goof: Wat goed dat je op tijd gestopt bent. 12,5 km is ook al weer een heel acceptabele afstand!
SV: jij bent ook niet te stoppen he. Ren jij überhaupt wel korte afstanden? :-)
Tiggs: je wordt gemist hoor, gewoon posten!
Puera: ook weer een flinke afstand in de benen. Wat was het mistig zeg. De omgeving daar is prachtig maar ik kan me voorstellen dat je er nu wel even genoeg van hebt gezien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 18:18

Ninus, wow een marathon.

En ik zie de zon bij Goof. Hier was het het hele weekend mistig en vanmorgen ook nog. Zaterdagavond was het zelfs zo erg op sommige stukken dat je er langzamer om moest rijden. Gisteren was het iets beter, maar meteen weer een waterkou (en het water waar we in doken was aan de oppervlakte 1 graad en op 15m diepte 2 graden. ). Dan heb ik liever sneeuw of vorst hoor.

Lisitano, ik blijf die hond leuk vinden.

SV, was het niet heel glad? Op de foto's lijkt het erg steil en glad.

Blaren, praat me er niet van. Ik heb werkelijk nooit blaren, maar helaas moest ik er zaterdag aan geloven.
Ik wilde een lange afstand doen, Kiprun vond 24km leuk, maar mijn andere schema vond dat ik 32 moest doen. Het was weer dooi, dus ik ging er van uit dat ik normaal kon lopen. Auto geparkeerd op een beetje een creepy parkeerplaats (in de zomer staat het meestal wel vol, nu was ik de enige. Er was illegaal asbest gedumpt en door de mist kon je de openbare weg niet zien (wel makkelijk met plassen ;) ) En ja, toen bedacht ik me dat ik geen hardloopsokken had meegenomen, alleen de standaardsokken die ik al aan had. Ach ja, met trainingen van 1.5 uur wissel ik nooit naar hardloopsokken, dus waarom zou dat nu een probleem worden?
Eerste stuk was zwaar, want de bovenste 2cm waren dooi, daaronder niet en dan zuigen je voeten soms gewoon even vast in de blub. En er waren nog stukken te glad om hard te lopen omdat er nog ijs en sneeuwresten lagen. Maar ach, het ging an sich wel redelijk, tempo lag natuurlijk te laag door de ondergrond, maar ik vond het qua spieren wel fijn aanvoelen. Maar na 8.5km begon ik m'n achillespees te voelen. Grrr, die voel ik zelden nog op deze manier en ik had mijn hoge trailrunschoenen aan (Lowa Fortrux ATR), dus de schoenen wat losser gedaan. En later de schoenen opnieuw aangedaan, want die sokken zaten toch niet zo fijn. En nog een keer opnieuw een schoen aangedaan, nog een keer de sokken omhoog getrokken. Ach, zo komen we er ook wel immers.
Maar helaas, na een km of 16 begon ik de bal van 1 voet wat te voelen. Maar nog niet zodanig dat ik dacht dat dit een blaar zou kunnen worden. Dus netjes verder gegaan. Helaas werd het toch een blaar en op dat moment wist ik al dat ik voorbij de 25km zou komen als ik de snelste weg naar de auto zou nemen. Ik heb tot de halve marathon het redelijk kunnen doen, daarna besloten om terug te wandelen. Want de pijn onder de bal van de voet werd toch wel erg. De achillespees was gelukkig weer normaal na het opnieuw strikken van de schoenen, dus die voet was geen probleem. Doordat ik anders ging lopen begon natuurlijk de hielspoor ook op te spelen, en dat resulteerde in de voet gewoon plat neerzetten, niet meer afwikkelen en zo maar verder wandelen. Dan is het tempo er wel geheel uit, je haalt nog geen 5km per uur, maar zo was het met de pijn te doen. Ik voelde op een gegeven moment het vocht van de blaar onder m'n voet gewoon. En ineens nam de pijn wat af. Ok, dan is de blaar waarschijnlijk door. Ik zat op een gegeven moment in dubio, de laatste 2.8m volgens Google over het fietspad wandelen omdat dit toch makkelijker liep dan onverhard, of afsnijden en onverhard naar de auto. Tcoh gekozen voor de korste weg, het werd ook al donker. Na 30.6km (en 74 hoogtemeters) was ik weer bij de auto. Er stond nog een andere auto met een vaag persoon er in, ik voelde me niet echt prettig op de parkeerplaats. Maar gelukkig is er niets gebeurd.
Thuis gekeken, inderdaad een dikke blaar onder de voet. Tja, beetje eigen schuld, maar om eerlijk te zijn had ik het gewoon niet verwacht omdat ik nooit blaren heb.
Blij dat ik gegaan ben, al was het dus de laatste 9km wel echt afzien. Geen spierpijn van het hardlopen gehad, maar nu wel spierpijn omdat ik gisteren eindelijk weer lekker kon paardrijden en dus 2 paarden lekker gereden heb.
Mijn hardloopjasje voor de winter heeft helaas ook de geest gegeven (rits stuk), dus gisteren nog een andere gehaald bij de Decathlon, al vind ik de kleur niet zo mooi, donkerblauw. Maar is wel wat dikker dan de meeste hardloopjasjes. En Falke sokken gehaald voor mijn wandelschoenen. Ik durf nu even niet meer met gewoon standaard goedkope sokken te wandelen of hard te lopen. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen heb ik bedacht dat ik een trailrun in Belgie wil gaan doen omdat ik gewoon eens in dat gebied wil kijken. Maar het parcours is nog niet bekend. Alleen dat 'er dus wel wat hoogtemeters' in zitten. Dus dan kan ik me ook niet geestelijk voorbereiden. Dat maakt het wel wat lastig natuurlijk. Dus Germie gaat nog eens nadenken. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 18:54

Muppet en leonie, het lijkt of de vermoeidheid wat minder wordt, maar kan ook zijn omdat ik de afgelopen week goed heb geslapen.
In ieder geval afgelopen week 60km kunnen aftikken en dat was al even geleden.
Muppet geen tip helaas voor het warm krijgen..

Leonie klinkt inderdaad hoopvol met je knie. Wat goed dat je op tijd bent gestopt toen je het niet vertrouwde. Snap dat je nog niet overtuigd bent.

Wdj ik loop ook kort hoor, twee avonden per week meestal 6 tot 8 kilometer intervallen of een herstelloopje.
Wil je een hele op de weg of trail lopen??

Ninus wat je ook zou kunnen doen is een georganiseerde 50km lopen en er dan zelf 30 voor of achteraan plakken bedacht ik me. Zulke dingen zie ik mensen ook wel doen.

Germie het was helemaal niet glad gelukkig. Welke trail heb je op het oog in België, want als het in de Ardennen is bijvoorbeeld en je weinig hoogtemeters gewend bent en niet zo snel bent (no offence), zou ik eerst wat hoogtemeters gaan trainen. Zeker op wat technischer terrein is dat wel een must.
In andere gebieden in België heb je vaak te maken met veel modder. Heel veel modder.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:14

Muppet, ik heb het altijd warm met hardlopen... Maar als ik het echt koud heb, dan helpt alleen in bed gaan liggen nog. Maar daar moet je maar net tijd voor hebben :+

Goof, leuk dat je zo dicht bij de Biesbosch woont! Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me heel mooi.

Samantha, ik zou een blarenpleister doen en dan daaroverheen tapen. Maar dan wel zo dat er niet te veel druk op zit, maar het ook niet kan verschuiven. Geen idee of dat haalbaar is...

Hier in Zuid-Holland hebben we echt een prachtig weekend gehad! Ik was zaterdag jurylid bij een roeimarathon op onze vereniging en er stond een heerlijk zonnetje de hele dag.

Hoogtemeters zijn pittig inderdaad. Ik ga deze zomer een paar dagen wandelen in de bergen en moet ook even bedenken hoe ik dat een beetje ga trainen.

Ik heb een paar trailschoenen gekocht. Brooks Divide 6; waren nog maar 75 euro dus heb de gok maar genomen. Ben benieuwd hoe ze lopen!

Verder ontbreekt hier de loopmotivatie een beetje helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:26

Supervixen schreef:
Muppet en leonie, het lijkt of de vermoeidheid wat minder wordt, maar kan ook zijn omdat ik de afgelopen week goed heb geslapen.
In ieder geval afgelopen week 60km kunnen aftikken en dat was al even geleden.
Muppet geen tip helaas voor het warm krijgen..

Leonie klinkt inderdaad hoopvol met je knie. Wat goed dat je op tijd bent gestopt toen je het niet vertrouwde. Snap dat je nog niet overtuigd bent.

Wdj ik loop ook kort hoor, twee avonden per week meestal 6 tot 8 kilometer intervallen of een herstelloopje.
Wil je een hele op de weg of trail lopen??

Ninus wat je ook zou kunnen doen is een georganiseerde 50km lopen en er dan zelf 30 voor of achteraan plakken bedacht ik me. Zulke dingen zie ik mensen ook wel doen.

Germie het was helemaal niet glad gelukkig. Welke trail heb je op het oog in België, want als het in de Ardennen is bijvoorbeeld en je weinig hoogtemeters gewend bent en niet zo snel bent (no offence), zou ik eerst wat hoogtemeters gaan trainen. Zeker op wat technischer terrein is dat wel een must.
In andere gebieden in België heb je vaak te maken met veel modder. Heel veel modder.

Er is over een paar weken eentje in Terhills. En aangezien dat mijnbouw is, ben ik in het gebied geinteresseerd. Ik heb al maanden terug contact gehad met de organnisatie, de tijd hoef ik me geen zorgen over te maken zeggen ze. Maar er staat dus bij dat het 'veel klimmen' is. Maar het parcours is nog steeds niet bekend. Ik heb die pagina dus al maanden op een tabblad open staan in de hoop dat het parcours er komt te staan. :+ Het stomme is dat ik natuurlijk ook gewoon een hotel kan boeken en zelf een keer kan gaan, maar ik ken mezelf, dan blijft het er bij. Ik heb al langere tijd daar in de buurt wat plekjes gebookmarkt om eens te gaan kijken, dat zou ik dan de dag er voor kunnen doen ofzo. Maar ik vind het wel erg chaotisch dat er nog geen parcours bekend is. De route van vorig jaar gaat in ieder geval wel volledig over die heulels daar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 20:02

De Terhills trail is zwaar. Veel hoogtemeters, pittig terrein en heel veel modder.
Ik zou er dus nog even goed over nadenken.
Twee vriendinnen van mij liepen de 30km en die zijn echt wel wat gewend, maar vonden hem ook pittig.

En leonie kan er volgens mij ook over meepraten. Volgens mij liep ze daar haar knieblessure op, toch leonie?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 21:47

Wij liepen daar de 43 en ik vond het eerlijk gezegd wel meevallen, maar mijn referentiekader is misschien wat anders :=

Prachtige plaatjes SV, die heb ik gemist, volgens mij heb ik jou niet op insta, ik ga eens kijken :D al ben ik niet zo actief. En brownies zijn inderdaad geweldige snacks!

1 maart naar Limburg red ik inderdaad niet Leonie, wel jammer dat het zo ver is, want ik loop er graag. Misschien ga ik inderdaad wel een paar lusjes lopen. Heb nog wel even om te puzzelen.

Jij ook al ons de mist Puera, goed gedaan! Is de route altijd toegankelijk? Dan ga ik deze ook eens lopen :j

Ik kan het ook wel eens echt heel erg koud hebben na het lopen, dan helpt eigenlijk vrij weinig en geef ik me er maar aan over. Tijdens het lopen heb ik het altijd heel warm, het komt dan wel eens voor dat ik na afloop te snel afkoel zonder dat ik er erg in heb.

Balen van de motivatie Tiggs. Heb je een doel waar je naar toe kunt trainen?

Ik denk dat ik alles goed onthouden heb, als ik je vergeten ben dan is het niet persoonlijk :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 06:32

Ik wist niet dat je insta had ninus, pb even je account :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 06:55

Goedemorgen! Ik kom nog even terug op de Terhills, wij gingen als eerste van start en daardoor was het nog niet modderig, maar ik vermoed dat de kortere afstanden wel last hadden van de enorme hoeveelheid lopers die over de natte paden denderden, het was een enorm evenement met heel veel deelnemers. Maar misschien kan Leonie daar meer over vertellen.

Haha ik ben ook niet zo actief SV :D Maar ik stuur je een bericht!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 08:39

Ja Terhills was echt prachtig maar spekglad en er zaten een paar pittige klimmen maar door de gladheid, ook afdalingen in. Het was idd ook erg groots opgezet maar na km of 5/6 was het wel beter verdeeld. De echte zwaarte van het parcours heb ik niet helemaal beleefd moet ik eerlijk bekennen maar er waren weinig vlakke stukken. Ik denk wel dat berg en dal zwaarder is. Evt heb ik de parcoursen van toen nog op gpx.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 08:45

SV: O ja, dat is wel handig om er bij te vermelden, trail.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 09:22

Muppet, ik zou idd die test doen als je wat verder bent.
Wat goed dat je de 10 hebt gehaald, zo loop ik ook wel eens als het niet gaat.
Ik krijg het na fietsen vaak niet meer warm, daarom ga ik als het koud is niet meer op fiets naar werk.

Klinkt wel al beter Leonie, ik heb ook een beetje hoop voor je!

Ja wdj was een mooie omgeving om te lopen!
Leuk je trail plannen!

Wauw Germie wat een afstand weer!

Ik ben gisteren weer bij de sportarts geweest. Stond toch weer iets scheef. Nu dus 2 dagen rust, morgen mag ik 30’ lopen, daarna weer alles.
Ik denk dat ik over een maandje preventief nog maar een keer ga.

Ik heb besloten om af en toe te gaan zwemmen. Ik denk dat ik vanavond naar het zwembad ga voor uurtje banen trekken. Ik heb alleen geen badpak, er zullen toch wel meer dames in bikini zijn?
Ik wil eigenlijk ooit een 1/8e triatlon doen haha, maar dat zwemmen zal dan toch moeten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 09:52

Ik heb nog nooit een bikini gehad. Is volgens mij meer iets voor een strand. Maar je hoeft je toch niet te schamen met een bikini?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:17

Ik zwem wekelijks en heb een sport bikini.... :-). Maar er zijn meer dan genoeg mensen in 'gewone' bikini' die baantjes trekken hoor!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:20

Ik heb het ook niet over schamen, meer praktisch.
Ik ga vanavond maar gewoon in bikini, heb bij decathlon in sale een badpak besteld, meestal zijn ze wel snel.
Alhoewel ik 2 weken terug een tafeltje voor bij mn indoor fiets heb besteld en die nog steeds niet heb…

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:51

Ik zou geen startsprong doen, dan is een kans dat je niets meer om de heupen hebt zitten. Dat heb ik wel eens gezien. Maar gewoon baantjes trekken moet kunnen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 12:10

Wdj schreef:
SV: O ja, dat is wel handig om er bij te vermelden, trail.

Iets van runforestrun, of de 7h trail? De 44km van de airborne freedomrun?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:59

Welke regio zoek je Wdj? En welke periode?

Leonie, heb jij de gpx van de 30 ook? Wel leuk om deze nog een keer te lopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 13:03

Ninus, ik doe mee aan de 1/4 in Rotterdam. Dus gelukkig iets om naartoe te trainen. Als het straks ‘s avonds wat langer licht is scheelt dat denk ik ook wel weer.

Leuk Samantha, een triathlon! Het duurt nog even, maar ik wil in 2026 de Rookie triathlon doen in Rotterdam. Die is voor beginners. Wil me nu eerst focussen op lopen en fietsen en eind van het jaar gaan zwemmen.

Mijn trailschoenen gaan terug, ben er toch niet van overtuigd. Ik zag dat er een grote trailrun store in Alphen aan den Rijn zit, dus daar wil ik misschien eens gaan kijken.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 14:57

Ninus schreef:
Welke regio zoek je Wdj? En welke periode?

Tot ca een uur vanaf Utrecht, in de periode september - november.