Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:33

lisitano, wat fijn om te lezen dat je er zo van geniet. dat moet vast veel motivatie geven en inderdaad heerlijk voelen. en met dit weer erbij al helemaal *\o/*

ik zie veel speedgoats en hoka voorbij komen hier, ik loop zelf op asics. maar dat zijn wellicht wat meer “beginner” schoenen. ik heb iig al wel een winkel gevonden/bedacht voor m’n 2e paar :D maar ja, ik heb op deze nog maar 200 gelopen, dus nog even wachten. zo veel loop ik nog niet in de week/maand

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:53

Asics is toch ook prima? Als het bevalt, lekker op blijven lopen.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:05

ja, ga ik zeker doen :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 00:13

iiSunshine schreef:
lisitano, wat fijn om te lezen dat je er zo van geniet. dat moet vast veel motivatie geven en inderdaad heerlijk voelen. en met dit weer erbij al helemaal *\o/*

ik zie veel speedgoats en hoka voorbij komen hier, ik loop zelf op asics. maar dat zijn wellicht wat meer “beginner” schoenen. ik heb iig al wel een winkel gevonden/bedacht voor m’n 2e paar :D maar ja, ik heb op deze nog maar 200 gelopen, dus nog even wachten. zo veel loop ik nog niet in de week/maand

Ja heerlijk! Ik ben tot nu toe vooral in de regen op pad geweest dus vandaag was heel welkom. Zeker met duinen en strand als achtertuin is hardlopen een cadeautje :D

Ik loop zelf ook op Asics hoor. Ik heb altijd de GT-2000 tegen overpronatie. Die gebruik ik normaal voor de lange afstanden maar helaas had mijn hond eentje als kauwmateriaal gebruikt. Die moet ik dus ook nog vervangen :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 05:48

Hoi dames! Ik heb me een poosje afzijdig gehouden en heb ook niet bijgelezen moet ik eerlijk bekennen.... Een poosje geleden zaten we er hier mentaal niet lekker in wegens privé omstandigheden. Helaas is mijn schoonvader overleden (wat we toen al aan zagen komen), waardoor hardlopen even op een lager pitje kwam.

In de tussentijd wel weer wat loopjes gedaan. O.a. een extreem natte en winderige Lansingerlandrun, waar bij mij een oude heupblessure kwam opzetten na 20km... We moesten er nog 10km op dat moment. Wel uitgelopen maar totaal niet zoals we wilden. Liepen de eerste 16/17km een mooie steady 6:00min p/km. Toen wat last van de wind en daarna dus die blessure. Uiteindelijk met een gemiddelde van 6:43min p/km over de streep binnen gekomen.

Toen even wat rustiger aangedaan en wat fysio behandelingen gehad.

Afgelopen zondag weer een trainingsloop gehad van 30km. Hierbij hielden we de groep van 6:00 netjes bij tot aan 20km toen mijn man het niet meer kon bijbenen, we zijn toen samen afgezakt. Met een paar keer wandelen tussendoor. Uiteindelijk 6:17min gemiddeld, dus een mooie tijd en pr op deze afstand!

A.s. zaterdag is het weer tijd voor een halve marathon "wedstrijd", waar we wel vertrouwen in hebben. Tot aan 20km gaat gewoon goed, dus die ene km kan er dan ook wel bij! We hopen een PR te lopen (2:06 is dat nu).

De week erna de laatste trainingsloop en meteen de laatste lange run voor de marathon, deze zal iets van 32km zijn. We hopen dan met 6:10/6:15 te kunnen lopen. Maar dat zien we dan wel!

Ons doel is nog steeds de marathon onder de 4,5u en dat lijkt nog steeds haalbaar te zijn!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:36

oh lisitano, dat klinkt inderdaad fantastisch zo’n achtertuin <3 de asics 2000 heb ik ook om dezelfde reden :j alleen een beetje jammer van de hond, haha. waren ze al wel bijna aan vervanging toe toevallig?

iirrssjjee, gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie. vervelend van je heupblessure, maar desondanks lees ik toch wel nette tijden. goed gedaan hoor. succes met de laatste trainingen voor de de marathon!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 09:38

Thanx allemaal, ik was ook echt blij met mijn eindtijd. De ronde tijden gingen wel echt overal heen :+
Hoop de halve wel wat strakker te lopen :Y)

Ja lekker he Goof die zon {:} was echt genieten dit weekend.

Lekker sunshine! Toch mooi onder die 30 minuten kunnen komen. Op naar die 10KM.

Balen dat het zo ruk ging SV. Misschien toch nog de nasleep van je lijf die aan het opruimen is zodat je straks gewoon helemaal fit bent!

jammer dat het zo chaotisch was Ninus en gelukkig jezelf niet bezeerd! Lijkt me wel hele rare ervaring hoor zo in de nacht. Ik loop vaak zat in de avond maar dat is geen trail en zeker niet met andere mensen :') .

Ahh heerlijk listinao! Zeker alsje er zo van geniet. Door te lopen, loop ik vaak de spierpijn eruit van de krachttraining. Ideaal.
Wat is CPC?

Hier ook een paar Ascics maar pak toch liever mijn Saucony. Hoka is mijn man helemaal fan van.

Gecondoleerd Irisje. Wel nog flinke afstanden voor tijdens een blessure! Waar ga je lopen dit weekend? In Drunen toevallig of?

Mijn knie voelde eigenlijk helemaal prima na zaterdag, tot ik gister een zand heuveltje op rende met mijn dochter op mijn rug. Toen begon die weer te zeuren. Daardoor de krachttraining maar besloten te skippen (en omdat ik gewoon moe was). Nu baal ik er wel van want nu kan ik pas woensdag weer kracht doen en deze hoorde echt nog bij de powerweek maar niks aan te doen. Heel blijven is belangrijker dan mijn schema perfect volgen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:16

iiSunshine schreef:
oh lisitano, dat klinkt inderdaad fantastisch zo’n achtertuin <3 de asics 2000 heb ik ook om dezelfde reden :j alleen een beetje jammer van de hond, haha. waren ze al wel bijna aan vervanging toe toevallig?

Nee :') Ik had ze nog niet zo lang. Ellendeling. Gelukkig is hij inmiddels uit die schoenenkauw-fase dus ze zijn weer veilig.

Iris, gecondoleerd. Succes met de verdere voorbereidingen.

Leonie, klopt. Ik heb het er ook uit gelopen denk ik want vandaag heb ik nergens last van.
CPC is de City Pier City run in Den Haag. 5, 10 of 21,1 km. 1,5 jaar geleden heb ik de halve gelopen, nu kan ik niet mee doen omdat het te kort op mijn bevalling zat. Dus ik ga voor de 1 km met mijn 3-jarige zoontje. Het is een heel drukke loop maar de sfeer is fantastisch en het is hier in elk geval een heel bekende loop.
Balen van je knie. Goed dat je even rust hebt genomen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:49

Ik zie asics ook zeker niet als beginnersschoenen, vallen ook min of meer in dezelfde prijsklasse als hoka's. Ik heb heel lang op asics gelopen als wegschoen, nu 2 soorten brooks voor wegschoenen, asics trailschoenen en sinds kort een paar salomon trailschoenen erbij. Het is vooral heel persoonlijk welk merk en welk soort schoen binnen dat merk goed past en bevalt.

Mijn HRV is tot zijn laagst gezakt. -O- En los van de indicatie van mijn horloge, voel ik dat ook. Iets te veel stress en weinig slaap. Ik deed al een stuk rustiger aan afgelopen week, maar ik had zaterdag een seminar Combat Krav Maga van 3 uur lang en die wilde ik niet missen. Dat was ook echt meer dan 3 uur lang (liep uit, enkel 5 min drinkpauze tussendoor) technieken toepassen, klappen geven, klappen opvangen en om elkaar heen bewegen. Ik was erna volledig kapot, kon mijn armen niet meer optillen. Heb nog nooit zoveel blauwe plekken gehad. Ik heb mezelf voor idioot verklaard, want ik vond het wel heel leuk en leerzaam. :')
Gister even mee geweest met mijn vriend naar de sportschool, kort op de band gerend en wat oefeningen met lichte gewichten gedaan. Meer om wat beweging in mijn stijve spieren te krijgen, dat hielp wel! Dit weekend ook eindelijk goed kunnen slapen, maar helaas zei mijn horloge vandaag toch echt dat ik overbelast ben. Wat ik wel knap vind, want tijdens het seminar droeg ik niet eens mijn horloge, die heb ik handmatig toegevoegd, maar dan heeft hij geen waardes van de intensiteit van de training. Dus dit is gebaseerd op mijn HRV en mijn dagelijkse waardes, waardoor ik het wel serieus neem. Nu maar even prioriteit geven aan rust en herstel.

ieris, wat interessant dat je daadwerkelijke waardes toch zo afwijken van wat garmin zegt! Maar wel verhelderend, 1,5 uur in zone 5 lopen is uh, knap.

Goof, wat fijn zeg, het klinkt zo simpel! Ik draag ook geen zooltje voor mijn beenlengteverschil, wel voor mijn houding. Volgens mij vond mijn podotherapeut mij een twijfelgeval toen ik kind was, een lengteverschil waarbij je normaal wel een verhogend zooltje geeft, maar hoopte ze dat ik eruit zou groeien. Ook doordat je anders heel erg afhankelijk wordt van zo'n zooltje en je ook (binnenshuis) niet meer op blote voeten/slippers kan lopen. Helaas ben ik er niet uitgegroeid, maar heeft mijn lichaam op zich wel zijn manier gevonden om er goed mee om te gaan.

Ninus, oh wat irritant van je vulling! Maar wel een lekker sportief weekend gehad. Vallen in het donker kan je wel vergeven worden. Je schoenen zijn in ieder geval prachtig ingelopen. :D

Leonie, oeh geen idee hoe lang ik zou willen fietsen! Ligt er ook aan waar het naartoe gaat, maar zal wel tussen de 2 en 4 weken zijn, als ik ga. Balen dat je knie zo vervelend doet! Wel echt een hele mooie 18 km heb je neergezet, wat een goed tempo ondanks de omstandigheden!

iiSunshine, gefeliciteerd, mooie tijd ook! Leuk dat je naar de 10 km toe gaat werken.

SV, balen dat het nog steeds niet lekker gaat, en dat terwijl je eindelijk van je gesnotter af bent. Ik hoop dat je voor 9 maart weer even alle energie en goede waardes terug hebt.

Lisitano, heerlijk dat je weer kan genieten van het sporten en lopen!

iirrssjjee, gecondoleerd en sterkte! Wel knap dat je zo vlot weer de lange afstanden hebt kunnen oppakken!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:18

Klinkt al een pittige seminar Suliko, ondanks je stress en weinig slaap wel fijn dat het zo goed ging. Hopelijk kun je komende dagen wat bijkomen.

Leuk om samen met je zoontje de CPC te gaan rennen Lisitano. Hier zijn de kinderen ook steeds enthousiaster aan het worden. Komend weekend doen ze wee mee met een kidsrun. Mijn zoontje wil nu alleen niet trainen, want hij wil zijn energie bewaren :')

Vervelend dat je knie nog steeds niet goed voelt Leonie87. Kan je thuis niet nog wat aangepaste krachtoefeningen doen?

Fijn je weer terug te zien iirrssjjee, ondanks het lager ptije heb je aardig wat km in de benen zitten weer. Veel plezier voor komende zaterdag alvast.

Die schoenendroger van jullie draaien overuren of niet Ninus? Haha, liepen ze goed?

Vervelend dat je nog steeds niet fit bent SV, nog maar 7 weken tot de meivakantie... :')

Gisteren in de zon de acht kastelen loop gelopen. Ik had het best even zwaar met de warmte. Laat mij maar lekker met -10 lopen, deze overgang was aardig pittig. De laatste 8 km was meer een mentale strijd aan het worden en heb hele gesprekken in mijn hoofd gevoerd. Iris had mij heel lief opgewacht om de laatste meters mee te rennen, maar ik kon geen woord meer zeggen. Hoewel mijn hartslag ok bleef, was mijn ademhaling slecht en voelde ook wat irritatie in mijn knieen. Vanmorgen wel naar de krachttraining geweest, deze week staat in het teken van de core, dus gelukkig was dat nog enigzins goed te doen.

Toen ik gisteren thuis kwam stond er wel heel lief een mooie bos bloemen klaar, mijn vriend vond dat ik dat wel verdiend had. <3

Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:32

@leonie87, nee in Dordrecht!
@de rest. Bedankt! We hebben nu eigenlijk nog meer motivatie om de marathon te gaan lopen.... Mijn man wil dat in een sportshort van zijn vader gaan doen namelijk, dus die trainingen zijn pittig, maar door de drive lukken ze ons wel!

@suusje26, heb je de 8 kasten gezien? Ik hoorde dat er een typfout was gemaakt dus dat ze dus kasten hadden neergezet langs de route? Hahaha. Ik moest ook wennen aan het weer. We gingen kort gisteren (korte broek en shirt) maar was best warm ja.

Iemand hier ervaring met de caubergtrail? Ik zag m voorbijkomen en hij leek me wel heel vet! Ik zou dan voor de 9km gaan hoor! Is 2 weken voor de marathon, dus doe dan geen lange afstanden meer.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:04

Ow leuk Lisitano! ik ben gek op Den haag. heb daar wel ooit de mud masters beach edition gelopen in het mulle zand. MENNN dat was echt zwaaar.

Balen Suliko dat je je zo leeg voelt (en je horloge dat ook zegt). Misschien toch gewoon even 1 of 2 dagen rust pakken? Vaak helpt dat wel.
Waar vind je de HRV in je horloge? ik zie dat nergens terug.

Ah wat lief Suusje! Heb je het dan gelijk zo warm ja? Hoe doe je dat in de zomer of wen je er dan aan?
Wel balen dat je ademhaling dan zo van slag is, kun je die met oefeningen dan proberen onder controle te krijgen? Knieën zijn maar lastige dingen :Y)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:29

Wat lief Suusje en dik verdiend <3
De schoenendroger was nog bezig met de schade van zaterdagavond :D maar draait inderdaad overuren! Ik heb met deze schoenen nooit een centje pijn, ik loop er zo op weg, zo fijn!

De zomer is ruk, ik kan absoluut niet tegen de warmte en loop dan maar om 5 uur 's ochtends :D

Sterkte iirrssjeee :knuffel: Ondanks de omstandigheden wel goed bezig! Geen ervaring met de Caubergtrail.

Balen Suliko, inderdaad maar even rust.

Wat leuk Lisitano, lopen met je zoontje! Dat zijn geen evenementen voor mij, ik houd niet zo van (heel veel) mensen := Half mei ben ik overigens weer een nachtje in Den Haag en ga ik weer een rondje lopen, als je het leuk vindt kunnen we ook samen lopen (voel je niet verplicht hoor!)?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:56

Suusje, je hebt het echt super gedaan hoor! Mooi tempo gelopen.

Suliko, en SV, beterschap, hopelijk knappen jullie snel op!

Irisje, waren jullie ook in Vorden? Ik heb geen kasteel gezien, wel een paar kasten, vond het wel super orgineel die medaille!
Sterkte nog met jullie verlies.
Liep de vader van je vriend ook hard?
Wel tof om dan in het zelfde broekje te lopen
Ik ken de cauberg trail niet

Ninus, zo dat ziet er erg uit, die nieuwe schoenen! Je hebt ze wel meteen goed ingewijd!
Ja hoka trailschoenen vind ik ook fijn!

Leuk lisitano dat je met de kidsrun mee gaat doen!
Mijn zoontje is nu wat minder actief, maar misschien doet hij zaterdag wel mee met de lenteloop, is maar 1km.

Leonie, goed gelopen! Sterkte met je knieën!
Goed dat je wat rustiger aan doet.
Een gemiddelde rust hartslag is trouwens tussen de 60-100, dus ik vind mijn rusthartslag niet hoog.
Ben wel erg benieuwd naar mijn echte hartslag in combinatie met een hartslag band, want die van Garmin schat mijn hartslag steeds wat te hoog in
Had jij een lage rust harstlag bij de inspannings test?

Isunshine, aesics zijn geen beginners schoenen hoor! Beginners schoenen vind ik meer een stel goedkope gympen met slechte demping.
Het maakt ook niet uit waar je mee begint, als het voor jou maar fijn loopt!
En met 200km kun je er nog lekker ver mee vooruit.
Gefeliciteerd nog met je leeuw medaille!

Gisteren mee gedaan aan de acht kasten loop!
30km, ging lekker. In de rij voor de w.c zagen we nog wat vrienden van SV in de verte.
Maar konden helaas geen praatje maken, we moesten het startvak in.
De eerste 5km liep ik met een pacer groepje van 2.52uur.
Ik wilde ongeveer 10,5 km per uur gaan lopen.
Dat liep niet zo lekker, het groepje was heel druk, en ik had geen fijn tempo.
Toen iets naar voren gelopen, en daar bij een groepje van 3 aangesloten, dat ging fijn tot ongeveer 20km, daarna viel het groepje uit elkaar, en liepen we meer ieder voor zich.
Ik had de dresscode niet gelezen, en liep bijna als enige met een lange broek, was nog een thermo broek ook nog {:} *pum*
Ik kreeg het wel warm, maar omdat ik rustig liep, was het wel goed te doen.
Ik heb mooi geoefend met gelletjes en drank onderweg.
De route was wel echt oersaai.
Ik houd echt meer van in de bossen lopen, dit was alsof ik door mijn eigen straat liep, maar dan 30km lang.
Veel asfalt wegen, en gekke klinker paden,en gelukkig nog een klein stukje bos in de route.
Binnen gekomen in 2.45 uur, ben ik tevreden mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:13

Ieris, echt een saaie route ja. Ik heb hem ook een keer gelopen, voor mij nooit meer.
Een thermobroek haha de hel zeg!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:56

leonie, goed dat je naar jezelf luistert en er voor kiest rustig aan te doen.

suliko, dat je HRV zo laag is kan ik wel begrijpen. chapeau voor je doorzettingsvermogen. nu maar even lekker rusten inderdaad.

jeetje ieris, dat lijkt me dubbel zo pittig met een saaie route en een thermo broek. maar daardoor extra goed gedaan!

ik neem even 2 dagen rust, woensdag een herstel loopje, donderdag interval en zondag weer een lange run. lijkt me prima voor deze week :D ik heb tot nu toe altijd extra motivatie en zin na een race/evenement, maar vind het ook wel lekker dat ik nu even 2 maandjes niks heb.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:10

Oh Iris, in je thermobroek :') Held! En ik snap dat je tevreden bent met je tijd :j
Welke gelletjes heb je nu? En sportdrank?

En waren het nu kasten of kastelen? Kastelen kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar kasten? :=

Ik ga me zo klaarmaken voor de bootcamp, dat is verplaatst en ik dacht dat het wel een goed idee was, maar mijn maandagritme is daar niet op ingesteld geloof ik :z :Z

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:21

Er was een typfout op de medaillelinten gemaakt. Het heet de acht kastelenloop, maar op het lint stond kasten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:50

2:45 is een keurige tijd zeg voor 30km!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:25

Klopt wat SV zegt, er was een foutje op de medaille gemaakt. Ze hebben er zelfs de regionalekrant mee gehaald. (Zie dat het artikel in de stentor alleen voor abonnees is, deze legt het ook uit)

https://www.contactzutphen.nl/nieuws/sp ... -wendingen

Ik vond de route wel prima, denk dat ie beter is dan de marathon van Rotterdam waar je geen enkele boom tegenkomt denk ik :Y)

Zit je vandaag beter in je dinsdagritme Ninus? :')

Klinkt als een mooie planning iiSunshine.

Hier staat deze week 2 duurlopen van 1 uur en een interval op de planning, soort van "rust"week. Ben er blij om, want had geen zin om weer 95 minuten op de hardloopband te staan.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:48

Knap hoor Ieris! 2:45 aan het lopen klinkt zo lang maar is echt knappe tijd hoor voor 30km!
Thermobroek is wel warrrrum {:} maar toch lekker uitgelopen!
Jammer dat de route zo saai was. beetje bos of oud centrum is dan leuker he.
Wel echt heeel slecht dat ze een typfout op de medailles maken :+

Mijn rusthartslag is in de ochtend rond de 40 en bij de test zat ik op 46.

Even rust is soms ook wel lekker he sunshine! Gewoon even niet "moeten" en dan weer met extra energie de volgende training in.

Was de bootcamp gelukt ninus?

Mennn op de loopband is helemaal vreselijk Suusje. Kun je niet buiten lopen?

@sv ik ben helemaal verslaafd aan jou podcast tip. Vind het echt heel erg leuk en super interessant hoe alles wetenschappelijk onderbouwt is. Heb er onderwerpen uitgehaald die me aanspraken en ben denk ik al 8 of 9 afleveringen verder :Y) (ik luister altijd op de fiets naar me werk dus 50 min per dag ongeveer).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:06

Haha wat leuk! Ik luister ook alleen de afleveringen die me aanspreken en inderdaad ook op de fiets naar mijn werk.
Hier lijken de negatieve waardes iets te stabiliseren. Vannacht beter geslapen, HRV nog steeds rood helaas, maar iets minder stress en rusthartslag gaat niet nog verder omhoog.
Voel me ook iets beter dan gisteren. Ik zie dus een sprankje hoop. Misschien vanmiddag na het werk een kort, rustig rondje.
Hopelijk zet dit herstel door.
Inmiddels wel 4 zieke collega's op het werk, dus er heerst wel van alles.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:03

@iiSunshine Wat een leuk aandenken, die leeuwenmedaille. En wat betreft beginnersschoenen, alle merken hebben een "beginner schoen", betekent niet dat je een beginner bent als je er op loopt. Betekent imo alleen maar dat ze heel veelzijdig te gebruiken zijn en je er makkelijk op weg loopt.

@Supervixen Fijn dat je beter geslapen hebt, hopelijk trekken alle andere indicatoren ook snel bij en voel je je ook echt wat uitgeruster/energieker. Echt bizar hoe goed die Garmins kunnen voorspellen hoe goed we ons voelen...

@Ninus Wat een heerlijke modderschoenen dit weekend. En hoe was je bootcamp gisteravond?

@Lisitano Woon je zelf in Den Haag? Als niet, let dan op werkzaamheden van de NS, Den Haag Centraal is als ik het goed begrepen heb lastig te bereiken komend weekend... Sowieso veel plezier met het hardlopen met je zoontje, wordt het zijn 1e keer meedoen met een evenement?

@iirrssjjee Wat fijn dat de 20km op 6:00 goed gingen, dat PR gaat er vast komen.

@leonie87 Hoe gaat het vandaag met je knie?

@Suliko Die seminar klinkt intens, maar als het een sport is die je gaaf vind kan ik ook wel inzien waarom je het toch heel leuk vond. Hopelijk is de spierpijn snel weg getrokken en rust je ook wat uit deze week.

@suusje26 Ik heb ook echt last van het "warme" weer. Ik vrees al voor de zomer, als het 25 - 30 graden gaat zijn. Het was wel echt heel fijn dat het voor de verandering even droog was...

@ieris 2:45 is een hele mooie tijd voor die afstand, daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen.

Hier nog steeds bezig met opbouwen naar 10k, nog 2½ week in het plan maar volgende week ben ik bij mijn vader dus dat wordt een rustig weekje tussendoor. Ik ben wel de "speed" sessions in het plan aan het vervangen door baantrainingen uit een schema van een atletiekgroep van een kennis van me. Vooral omdat ik 4x 1k op 10k tempo geen speed session vind, zeker niet als ik het weekend er voor 8k waarbij in het midden een 3k blok op 10k tempo heb gedaan. Het baantraining schema heeft een trainingsopzet en een tabel voor doel interval tijden gebaseerd op je doel 10k tempo, dus voor mijn gevoel al wat specifieker dan een basis generiek trainingsplan. Vorige week 10x 400m met 200m wandelen gedaan met als doel 2:28 per 400m interval. Iets te snel gelopen toen, tussen de 2:13 en 2:21 per interval, maar zeker een nuttige workout. En gisteravond een piramide training 2x 200-300-400-400-300-200 met 1x800 tussen de twee piramides. Dat vond ik lastiger omdat de doeltempo's voor de verschillende lengtes intervallen steeds anders waren. Kwam er minder lekker in en ging er de eerste piramide veel te hard in waardoor ik de tweede piramide de tempo's allemaal net niet meer haalde. Maar het levert wel leuke grafiekjes op...

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:56

Wauw wat een post Imay! Respect haha. Interval op de baan is echt super nuttig en leuk! Je leert jezelf echt beter kennen EN wordt er sneller van. Plus het is een fijne manier om samen te trainen en aan techniek te werken.

Super balen Sv dat je maar niet fit lijkt te willen worden... -O-

Mag ik even trots zijn? Ik verbaas mezelf echt. Dat een paar nieuwe schoenen zoveel kunnen schelen... een nieuw pr *\o/* voor mezelf en ik heb wel gepushed maar ging niet volluit.Afbeelding
En dat terwijl mijn training op afstand ligt atm en niet op snelheid. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:55

Supergoed gedaan zeg! Lekker gevlogen op je nieuwe schoenen.
Op een atletiekbaan zul je mij niet zien, ik vind daar echt niks aan :+ . Ieder zijn ding.