Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:56

Lous schreef:
Dat weet ik idd, maar het is dus nu dus al 1 jaar en bijna 4 maanden geleden. En dat is toch wel vrij lang.

Ik bedoelde, hoe lang is het geleden dat jou is verteld dat je er twee moet hebben? Want het is pas sinds 1,5 week de regel dat iedereen die covid heeft gehad maar één prik nodig heeft. Daarvoor was de regel dat je het de afgelopen 6 maanden gehad moest hebben.

En sureido, dat vertelde ik net in mijn post, daar wordt niet moeilijk over gedaan omdat je alleen jezelf ermee hebt als iemand besluit daarover te liegen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:01

Mensen worden alsmaar creatiever. 200 euro voor vaccinatie ' zonder spuitje ' :+

Citaat:
De politie van de zone Vesdre (Verviers-Dison-Pepinster) heeft vrijdag twee medewerkers van het vaccinatiecentrum Pepinster (provincie Luik) opgepakt. Ze worden ervan verdacht gegevensfraude te hebben gepleegd in de vaccinatiecampagne tegen COVID-19. Dat schrijven de kranten van Sudpresse dinsdag.
De twee medewerkers, een man en een vrouw, worden vervolgd voor valsheid in geschrifte en computerfraude. Ze worden ervan verdacht tegen betaling de persoonlijke gegevens van meerdere mensen te hebben gecodeerd, zodat ze als gevaccineerd in het systeem verschijnen. Volgens informatie van La Meuse werd 200 euro per persoon gevraagd.

Geen commentaar

“Het onderzoek is volop aan de gang. Deze twee mensen zijn verhoord en van hun vrijheid beroofd”, bevestigt de afdelingsprocureur van Verviers, Gilles de Villers Grand Champs. “Het doel van het onderzoek is om de identificatie mogelijk te maken van alle mensen die op een of andere manier hebben deelgenomen aan de fraude”, klinkt het.

De verantwoordelijke van het vaccinatiecentrum wilde geen commentaar geven.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:47

Voor de mensen die snel een vaccinatie willen: bellen ipv online! Ik had al afspraken gemaakt voor eind deze maand (eerste opties online), wou eerst omzetten naar Janssen ivm onze bruiloft half juli maar na wat gegevens opzoeken begreep ik dat je waarschijnlijk ook 90% beschermd bent met Pfizer/Moderna twee weken na de eerste prik, alleen ivm dat de antistoffen daarna afnemen is de tweede dan de booster. Met die kennis gebelt en kreeg te horen dat we allebei binnen 5 minuten terecht konden voor pfizer(!) nou redde wij dat zelf niet maar een half uur later was ook plek en daar dus voor gegaan. Dus nu zijn wij al een eerste prik rijker nog voordat mijn uitnodiging op de mat binnen is gekomen _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:51

Ik heb zeer waarschijnlijk in maart vorig jaar corona gehad en mijn partner ook.
Het is niet aangetoond, want in die tijd werd je alleen getest als je je bij het ziekenhuis meldde.

Omdat mijn man wel wat bijwerkingen had na de eerste, heeft hij advies gevraagd aan de huisarts, maar die adviseerde om toch wel de tweede te halen.

Ik heb gisteren mijn eerste gehad.
Van mijn arm niet echt last, kon er gewoon op liggen vannacht. Wel midden in de nacht al wakker geworden met barstende koppijn en die reageert maar deels op pijnstillers.
En heel erg moe.

Nu speelt er thuis ook wel wat, dus zowel de vermoeidheid als de hoofdpijn kunnen ook daarvan komen, maar ik sluit een effect van m'n 1e vaccinatie ook niet uit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:12

sureido schreef:
Ja, maar mij maakt dat niet per se zoveel uit.

Ik ga volgende week bellen voor Janssen en ik denk als dat niet kan ik de ggd gewoon nog een keer bel en dan kijk of ze weer hetzelfde verhaaltje hebben.

Vind ‘t gewoon gek dat ze me op mijn blauwe ogen vertrouwen dat ik covid gehad heb. Dat is ook zo, maar daar kan dan ook misbruik van gemaakt worden.

Ja maar gaat dit niet puur over de afweging tussen 1 of 2 vaccinaties halen?

Volgens mij kan ik namelijk binnenkort via de coronacheck app mijn vaccinatiegegevens erin krijgen en zodoende een vaccinatiebewijs aanmaken. Dit ivm een evenement.

Je zult dan ook 1 vaccinatie erin kunnen zetten icm een positieve testuitslag. En ik denk dat er dan ineens bij jou aan het licht komt dat je hier geen bewijs van hebt en dat ze je dan ineens niet op je blauwe ogen geloven en je geen vaccinatiebewijs krijgt.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:35

Maar zo werkt het niet Vayo, want je kan dat test bewijs overal vandaan halen. Genoeg mensen die niet bij de ggd geweest zijn.

Ik denk dat je na je vaccinatie gewoon geregistreerd wordt als volledig gevaccineerd in het systeem. En dat je dan gewoon in Nederland alles kan. Maar andere landen hanteren wel misschien andere regels.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:35

Ik had ook gebeld, omdat mijn vriend al zo snel terecht kon, maar bij mij was bellen niets sneller of gunstiger dan online een afspraak maken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:38

_Lorette_ schreef:
Ik had ook gebeld, omdat mijn vriend al zo snel terecht kon, maar bij mij was bellen niets sneller of gunstiger dan online een afspraak maken.

Bij mij ook absoluut niet helaas.

Maar ik ga 21 juni sowieso weer bellen.

En volgens mij ben je dan binnen 2 weken aan de beurt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:40

Ik denk dat het veelal toeval is dat er net voor je iemand de afspraak afgezegd heeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:42

Egopost, maar Pfizer zit erin. Ik ben echt zó blij *\o/* , bijna emotioneel, haha.

XladyX

In ons geval was het ivm opschalen van de locatie dat er heel veel plekken ineens vrij waren gekomen voor dezelfde dag. Erg veel geluk gehad dus ook, maar wou het hier toch melden dat het t proberen waard is.

Lous

[code][/code]
Kaus schreef:
Lous schreef:
Dat weet ik idd, maar het is dus nu dus al 1 jaar en bijna 4 maanden geleden. En dat is toch wel vrij lang.

Ik bedoelde, hoe lang is het geleden dat jou is verteld dat je er twee moet hebben? Want het is pas sinds 1,5 week de regel dat iedereen die covid heeft gehad maar één prik nodig heeft. Daarvoor was de regel dat je het de afgelopen 6 maanden gehad moest hebben.

En sureido, dat vertelde ik net in mijn post, daar wordt niet moeilijk over gedaan omdat je alleen jezelf ermee hebt als iemand besluit daarover te liegen.

Ik heb 4 juni gebeld nadat het nieuws kwam en ik al een afspraak had gemaakt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:15

Daar ben ik dus ook bang voor, ik heb een positieve test met een sneltest gehad in maart maar wel een formulier erbij gekregen. De ggd vertelde wel dat het goed was. Hopelijk ook voor het buitenland dat er in het corona paspoort staat dat je volledig gevaccineerd bent. Ik sta op 1 juli en ga 1 augustus op vakantie. Twijfel nog wel klein beetje dus kan altijd nog afzeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:40

Sheran schreef:
Egopost, maar Pfizer zit erin. Ik ben echt zó blij *\o/* , bijna emotioneel, haha.

Gelukkig, fijn voor je en kan me de blijdschap na het afgelopen jaar voorstellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:40

Super Sheran. Ben je alvast halverwege :j

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:39

Ik heb nu net mijn eerste prik gehad vanmorgen *\o/* Eigenlijk had ik eerst de Janssen vaccin afspraak omdat ik van 1976 ben, maar omdat ik die niet helemaal vertrouw had ik de afspraak omgezet.
Ik heb ondanks dat ik vanmiddag gewerkt heb toch wel last van mijn arm en moe. Ik had uur voor de afspraak voor de zekerheid al 2 paracetamol ingenomen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:17

oliebol. Vriend net positief getest. En 2 juli gaan wij op vakantie dus...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:17

Super fijn Sheran!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:19

Soepblik schreef:

Sterkte, hopelijk wordt hij niet te ziek en word jij ook niet ziek

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:19

Soepblik schreef:

Dat kan toch nog ? Met een beetje geluk.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:26

Ik hoop het. Wel een voordeel: als je in ijsland kunt aantonen dat je covid gehad hebt en genezen bent dan hoef je niet in quarantaine. Enkel testen voor het vliegen en nog eens testen daar. En aangezien ik het nu niet heb ga ik toch maar zo'n serologische test doen bovenop m'n PCR. Wellicht dat blijkt dat ik dan toch antistoffen heb van de vorige keer.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:31

Net ook maar afspraak gemaakt, maar geen flauw idee welke prik ik ga krijgen...stond ook niet in de brief of bij het invullen van gegevens. Kan ik het ergens zien welke prik ik krijg?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:45

Bij mij stond het in de bevestiging. Maar iedereen Pfizer/Moderna toch?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:49

Klopt. Hier morgen aan de beurt. Mijn vriend is maandag met Pfizer geprikt en 0 klachten. Ik zal wel weer hondsberoerd worden :+

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:06

Sheran schreef:
Bij mij stond het in de bevestiging. Maar iedereen Pfizer/Moderna toch?

Heb inmiddels de bevestiging binnen en inderdaad een van deze twee, welke is onbekend en kiezen is ook niet mogelijk.

Vind dat laatste best vervelend, je kunt je dus niet inlezen en zelf beslissen wat er in je gespoten wordt.