Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Ik heb ook astma, gebruik geen medicatie meer, maar krijg wel oproep voor controle bij de huisarts en oproep voor griepprik. Laatste heb ik nooit genomen. Ik zie mezelf niet als risico groep al weet ik dat ik wel veel moeite heb met virussen die op mijn luchtwegen slaan.
Ik ben niet bang om Corona te krijgen. Als ik een oproep krijg voor een enting neem ik hem maar zit inmiddels comfortabel in mijn bubbel. Ik houd dit nog wel even vol als het moet. Dus wacht rustig af.
lenaa_tje schreef:Mindim prima dat jij dat vindt maar ik vind dat bij een tekort iemand met combinaties aan dingen, wachtend op bijv. Een transplantatie etc etc. Voorrang moeten krijgen.
Dus ja daar geef ik mijn plek, omdat ik astma heb en een griepprik krijg, graag voor op. Ik ben prima bekend met wat jij schrijft. Ik heb afgelopen jaren verschillende longontstekingen doorgemaakt en ben daar ook voor opgenomen geweest. Er zijn alleen zat mensen die een groter risico zijn bij het doorlopen van een Corona besmetting en die niet even kunnen wachten.
Marcella schreef:Longfunctie is hier bij de huisarts. Heb symbicort (zonder deze laait de longontsteking weer op) en ventolin. Mag geen griepprik, want deze actieveer de ontsteking in de lage luchtwegen.
Mindim schreef:lenaa_tje schreef:Mindim prima dat jij dat vindt maar ik vind dat bij een tekort iemand met combinaties aan dingen, wachtend op bijv. Een transplantatie etc etc. Voorrang moeten krijgen.
Dus ja daar geef ik mijn plek, omdat ik astma heb en een griepprik krijg, graag voor op. Ik ben prima bekend met wat jij schrijft. Ik heb afgelopen jaren verschillende longontstekingen doorgemaakt en ben daar ook voor opgenomen geweest. Er zijn alleen zat mensen die een groter risico zijn bij het doorlopen van een Corona besmetting en die niet even kunnen wachten.
Waar vind ik wat van precies? Want ik heb nergens mijn mening over wie eerder gevaccineerd moet worden geschreven? Die schuif jij mij nu in de schoenen.
Ik leg enkel uit dat lichte astma kan veranderen in een zware aanval.
lenaa_tje schreef:Maar mijn punt ging toch om het vaccineren? Waarom leg jij dit dan uit? Ik schrijf namelijk ook nergens dat ik dat niet weet. Ik schrijf dat ik het terecht vind dat iemand met licht astma niet in een zelfde groep gaat vallen als iemand die wacht op een transplantatie of copd. Daar zit gewoon een enorm verschil in risico.
Dus nee (en dat zegt het longfonds ook) niet iedereen met licht astma is direct een risicogroep voor Corona, lijkt mij iets goeds.
Citaat:Iemand met licht astma heeft geen extra risico Corona eerder te krijgen.
MyWishMax schreef:Jij zei dat je alleen oproep voor griepprik krijgt als je onder controle in ziekenhuis bent. Dat klopt weer niet, dus de vergelijking waar jij op reageerde van lenaa_tje klopt dus wel.
Het begon dat mensen die griepprik krijgen voorrang zouden moeten hebben volgens purny. Daar kwam de astma en een zware aandoening als copd vandaan. En dat iemand die dus al jaren geen medicatie meer hoeft te gebruiken maar wel een griepprik krijgt ook voorrang zou moeten krijgen.
Citaat:Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?
FF: ‘Nee, onderzoek laat zien dat mensen met COPD en astma niet meer risico lopen op het krijgen van corona. Ook voor andere longziekten is niet aangetoond dat het risico op infectie verhoogd is.
lenaa_tje schreef:Ik had het inderdaad begrepen zoals mywishmax
Verder zo gek is die opvatting van mij niet, dit schrijft het longfonds ook.Citaat:Lopen mensen met een longziekte meer risico op besmetting?
FF: ‘Nee, onderzoek laat zien dat mensen met COPD en astma niet meer risico lopen op het krijgen van corona. Ook voor andere longziekten is niet aangetoond dat het risico op infectie verhoogd is.
Ik schrijf ook bewust niet over verloop want dit zou kunnen maar als je naar de ic kijkt lijkt dit gelukkig mee te vallen. Naar rest klachten is naar mijn weten helaas nog weinig uitsluitsel over
Popstra schreef:Marcella schreef:Longfunctie is hier bij de huisarts. Heb symbicort (zonder deze laait de longontsteking weer op) en ventolin. Mag geen griepprik, want deze actieveer de ontsteking in de lage luchtwegen.
Apart. Ik moet sputum inleveren, longfunctie, rontgen en bloedprikken in het ziekenhuis 3x per jaar. Daarna consult longarts. Krijg gewoon de griep prik en geen longontsteking daar van. Antibiotica word om de tijd veranderd om resistentie tegen te gaan. Die krijg je enkel om de ontstekingen niet te laten groeien. Die gaan echter nooit helemaal weg. Is ook altijd op de foto's te zien en in het bloed.
Ik moet maandag weer. Krijg donderdag de uitslagen van mn arts. Ik zal eens vragen aan haar hoe het zit met die enting tegen covid
Marcella schreef:Nooit longfoto gemaakt was nog niet ernstig genoeg volgens ha. Sta ook niet onder controle van zh.
Zo zie je maar hoeveel verschillen er zijn.