Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:51

Ninx schreef:
Electra63 schreef:
Kuipers vertelt net bij Jinek, dat er patiënten zijn (een tiental in Nederland, naar schatting), die hebben een pasje dat ze geen bloed willen ontvangen van gevaccineerden.
Het vaccin zit niet in het bloed en er bestaat geen gevaccineerd of ongevaccineerd bloed.

Waanzinnigheid ten top.

Jeetje.... een tiental op miljoenen Nederlanders.... echt de moeite waard daar een item over te maken!

Evenals het handjevol idioten op 25.000 normale demonstranten, ook echt de moeite om alleen daarop te focussen en alleen daar artikelen en foto's van te publiceren.
Dat is gelukkig niet gekleurd, en mooi objectief.

Jij wilt het alleen over de suikertax hebben ?
Open een nieuw topic.

Dit was een voorbeeld van de waanzin en de ernstige gevolgen die dit kan hebben door o.a. fakenews.
En het gaat over mensen die laatst zijn opgenomen in een ziekenhuis en dat zijn er natuurlijk geen miljoenen.
Dus volledig on-topic.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:54

Daphara schreef:
996981 schreef:
Precies. Het feit dat anderen roken, overmatig drinken en te dik zijn heeft ook gevolgen voor mij. Maar wee je haalt dat aan

Ooit hier meegelezen in een discussie over roken?

Ik vind het juist super grappig dat sommigen die daar het hoogste woord voerden over hoe het gedrag van een ander (roker) invloed had op hun gezondheid en dat het belachelijk was dat roken nog steeds was toegestaan in NL enz.

Nu zie ik die mensen aan de overkant staan in de Corona discussie en vast willen houden op hun recht op eigenbeschikking, niet willen vaccineren, niet willen testen, vinden dat een ander (en zeker niet de overheid) niet voor hun mag bepalen dat….

Maar oh wee als iemand in hun buurt een sigaret op steekt, want dan houdt diegene geen rekening met hun. Roken, het zou volgens hun verboden moeten worden. Die dubbelzinnigheid kan ik niet tegen; “iedereen moet rekening houden met mij, maar ik wil met niemand rekening moeten houden”

Waarbij ik niet voor of tegen roken ben, dus die discussie hoef je niet met mij aan te gaan. Ik ben vooral voor verder denken dan ikke ikke ikke en kijken hoe jij elk gezondheidsrisico kunt verkleinen voor je medemens. Of dat (in geval van Corona) nou vaccineren, social distancing of regelmatig laten testen is. En voor de roker, doe dat lekker ergens waar een ander er geen last van kan hebben.

Overigens zie ik niet in hoe het feit dat iemand dik is nadelige gevolgen heeft voor jouw gezondheid, maar dat kan aan mij liggen.

Heel goed gezegd _/-\o_

Het zou 996981 sieren als ze alsnog in zou gaan op de laatste alinea.

De selectieve verontwaardiging over de belasting van de zorg (door dikke, ongezond levende mensen: oooo wat erg, door covid-patienten: ach, valt wel mee), ik word er zo langzamerhand echt heéél moe van, en dan druk ik me nog erg diplomatiek uit.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:57

996981 schreef:
Citaat:
Infectiologen verwachten echter een stevige griepgolf dit jaar. ,,Standaard is dat na een zwak griepjaar er een sterk griepjaar komt’’, zegt hoogleraar infectieziekten Andreas Voss van het Nijmeegse Radboudumc. Eind vorig jaar en begin dit jaar kreeg amper iemand griep, vermoedelijk als gevolg van de coronamaatregelen waardoor het virus minder de kans kreeg zich te verspreiden.

Vrees voor oplopende coronacijfers
Maar als mensen geen griep krijgen, bouwen ze er ook geen immuniteit tegen op. Gevolg: meer mensen zijn vatbaar. ,,Dus het kan nog lastig worden in de zorg’’, zegt Voss. Ook omdat het aantal coronagevallen de komende tijd vermoedelijk op zal lopen. ,,Want mensen gaan nu meer naar binnen.’’ Mogelijk dat eind deze week de coronacijfers weer op gaan lopen, vreest hij

https://www.ad.nl/gezond/aantal-ziekmel ... ~ae6cc009/

We zijn nog lang niet klaar met het zwaar belasten van de zorg.

Dat zou heel goed kunnen. Goede reden voor om naast het coronavaccin ook een griepprik te halen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:02

Zebrastreep schreef:
Goed nieuws is denk ik wel dat het vaccin na 6 maanden nog steeds 90% beschermt tegen ziekenhuis opname. Wel naar 47% tegen besmetting maar mij gaat het vooral om de bescherming tegen ziekenhuisopname.

Voor mij nog niet echt een reden voor een 3de prik. Dat ik besmet raak die kans is er nu eenmaal, maar ik ben vooral blij om het feit dat je nog ruim voldoende beschermd ben tegen een ziekenhuisopname. Dat idee vind ik toch wel erg fijn.

Bron: liveblog nos

Hoe is die 47% gemeten, weet je dat? Op basis van antistoffen of op basis van letterlijke besmettingen in een groep die ze in de gaten houden?

Als het dat eerste is is het maar net de vraag of die bescherming echt zo weinig is. Blijkbaar zijn antistoffen niet het enige wat die bescherming helpt, maar spelen de lastig-te-meten T-cellen ook een grote rol.

Hoe dan ook, eens wbt ziekenhuisopnames. Dat is het belangrijkste (en voorkomen van gevolgen zoals long COVID etc, zijn daar nieuwe cijfers van?)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:08

Askja schreef:
Daphara schreef:

Ooit hier meegelezen in een discussie over roken?

Ik vind het juist super grappig dat sommigen die daar het hoogste woord voerden over hoe het gedrag van een ander (roker) invloed had op hun gezondheid en dat het belachelijk was dat roken nog steeds was toegestaan in NL enz.

Nu zie ik die mensen aan de overkant staan in de Corona discussie en vast willen houden op hun recht op eigenbeschikking, niet willen vaccineren, niet willen testen, vinden dat een ander (en zeker niet de overheid) niet voor hun mag bepalen dat….

Maar oh wee als iemand in hun buurt een sigaret op steekt, want dan houdt diegene geen rekening met hun. Roken, het zou volgens hun verboden moeten worden. Die dubbelzinnigheid kan ik niet tegen; “iedereen moet rekening houden met mij, maar ik wil met niemand rekening moeten houden”

Waarbij ik niet voor of tegen roken ben, dus die discussie hoef je niet met mij aan te gaan. Ik ben vooral voor verder denken dan ikke ikke ikke en kijken hoe jij elk gezondheidsrisico kunt verkleinen voor je medemens. Of dat (in geval van Corona) nou vaccineren, social distancing of regelmatig laten testen is. En voor de roker, doe dat lekker ergens waar een ander er geen last van kan hebben.

Overigens zie ik niet in hoe het feit dat iemand dik is nadelige gevolgen heeft voor jouw gezondheid, maar dat kan aan mij liggen.

Heel goed gezegd _/-\o_

Het zou 996981 sieren als ze alsnog in zou gaan op de laatste alinea.

De selectieve verontwaardiging over de belasting van de zorg (door dikke, ongezond levende mensen: oooo wat erg, door covid-patienten: ach, valt wel mee), ik word er zo langzamerhand echt heéél moe van, en dan druk ik me nog erg diplomatiek uit.

Ik zal er vanmiddag even op terugkomen. Doet iedereen dat dan ook even op mij? In voorgaande discussies? Ik heb namelijk als eens uitgelegd hoe mensen die door obesitas met hart- en vaatziekten in het ziekenhuis worden opgenomen mij persoonlijk beïnvloeden.

Hier discussiëren heeft überhaupt geen zin. Meningen en ideeën liggen hier zó ver uit elkaar.

Dit leek mij het topic voor mensen die niet achter het beleid staan. Maar schijnbaar is dit vooral het topic om die mensen proberen over te halen en aan te vallen door de mensen die wel achter het beleid staan.

Er wordt hier al niet geloofd of je op vakantie bent of niet. Zelfs mijn identiteit wordt in twijfel getrokken. Dan moet ik hier gaan uitleggen hoe de keuzes van anderen mij beïnvloeden? Dan moet ik mijn medisch dossier, of dat van familie, vrienden en bekenden aan jullie voorleggen om te “bewijzen” dat ik “last” heb van de aangehaalde groepen?

Hou op zeg.

Daarnaast; ik ben niet tegen testen. Gisteren heerlijk uit eten geweest met een gemixte groep gevaccineerden en niet gevaccineerden. Geen énkel probleem. Nogmaals; niet iedereen die niet wil enten is anti-alles. Ik ben pro keuze.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:30

996981 schreef:
Citaat:
Met obesitas meer risico hart- of vaatziekte

DEN HAAG (ANP) - Mensen met ernstig overgewicht lopen twee keer zoveel risico een hart- of vaatziekte te krijgen als mensen met een gezond gewicht. Dat blijkt uit een onderzoek van de Hartstichting, de Universiteit Wageningen en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De resultaten verschenen dinsdag in het tijdschrift van de Europese Vereniging voor Cardiologie.

De onderzoekers volgden tien jaar lang 20.000 mannen en vrouwen tussen 20 en 65 jaar. Van de mensen met ernstig overgewicht belandde ongeveer 10 procent in het ziekenhuis met een hart- of vaatziekte. Van mensen met een gezond gewicht was dat bij 5 procent het geval.

https://www.trouw.nl/nieuws/met-obesita ... ogle.nl%2F

Twee keer zoveel kans op opname met hart- en vaatziekten.

Citaat:
Wat zeggen de cijfers?
Zo'n 78% van de coronapatiënten op de IC heeft overgewicht (BMI van 25 of meer). Dit is hoger dan in de normale bevolking. Hier heeft 50% van de volwassenen overgewicht.

34% van de coronapatiënten op de IC heeft zelfs ernstig overgewicht (BMI van 30 of meer). Dit is ook hoger dan in de normale bevolking. Hier heeft 15% ernstig overgewicht.

https://www.hartstichting.nl/nieuws/is- ... -en-corona

Obesitas zorgt dus voor een structureel hoger zorglast door hart- en vaatziekten én geeft een zwaar verhoogde kans op opname na een coronabesmetting

Maar we mogen het er vooral niet over hebben, want bij een heel klein percentage van de mensen met obesitas is het overmacht…

Deze bedoelde je neem ik aan? Want dit heeft volgens mij toch echt geen persoonlijke gevolgen voor jou?

Want ja, het zou goed zijn als er iets aan wordt gedaan. Maar het is en blijft totaal niet vergelijkbaar met de druk op de zorg door COVID en jij zal ook geen risico lopen dat je geen ziekenhuisbed kan krijgen omdat de zaal vol ligt met mensen met obesitas of zo. Ook griep drukt niet zo heftig op de zorg, zelfs die van 2018 niet, zoals Mizora al mooi met cijfers liet zien.

Je bent pro-keuze, en die keuze heb je en blijf je hebben. Alleen de gevolgen van die keuze zal je moeten ondergaan, maar daar kies je dan ook voor (nl., dat je dus elke keer moet testen wil je wat gaan doen).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:36

996981 schreef:
Dit leek mij het topic voor mensen die niet achter het beleid staan. Maar schijnbaar is dit vooral het topic om die mensen proberen over te halen en aan te vallen door de mensen die wel achter het beleid staan.

Het er niet mee eens zijn is niet het probleem. Waar mensen hier terecht over vallen is als dat keer op keer met (bewust) onjuiste informatie, nepnieuws en leugens wordt onderbouwd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:41

IMANDRA schreef:
Deze bedoelde je neem ik aan? Want dit heeft volgens mij toch echt geen persoonlijke gevolgen voor jou?

Want ja, het zou goed zijn als er iets aan wordt gedaan. Maar het is en blijft totaal niet vergelijkbaar met de druk op de zorg door COVID en jij zal ook geen risico lopen dat je geen ziekenhuisbed kan krijgen omdat de zaal vol ligt met mensen met obesitas of zo. Ook griep drukt niet zo heftig op de zorg, zelfs die van 2018 niet, zoals Mizora al mooi met cijfers liet zien.

Je bent pro-keuze, en die keuze heb je en blijf je hebben. Alleen de gevolgen van die keuze zal je moeten ondergaan, maar daar kies je dan ook voor (nl., dat je dus elke keer moet testen wil je wat gaan doen).

Weet je wat de gemiddelde tijden; pre-Corona waren voor een afspraak bij een Cardioloog?

Zoals ik zei; ik heb geen zin mijn medisch dossier hier uit te diepen, maar neem maar van mij aan dat ik last heb van mensen die wegens obesitas hart- en vaatziekten ontwikkelen.

En nogmaals; nee, dat zorgt niet voor een piekdruk op de zorg. Het zorgt voor een structurele zware druk op de zorg.

Citaat:
Zo geeft obesitas een grotere kans op diabetes, een verhoogd cholesterolgehalte en een verhoogde bloeddruk. Die factoren vergroten het risico op hart- en vaatziekten, zoals een hartinfarct of een beroerte. Ook is er sprake van een verhoogd risico op het krijgen van sommige vormen van kanker.

De extra druk op het lichaam door overgewicht veroorzaakt gewrichtsklachten en ook slaapapneu, met ernstige vermoeidheid tot gevolg. Verder kan ernstig overgewicht, net als ondergewicht, zorgen voor menstruatieproblemen, verminderde vruchtbaarheid en incontinentieproblemen.

Al met al heeft obesitas dus grote gevolgen voor uw gezondheid

Druk op de zorg is daarnaast meer dan de bezette ziekenhuisbedden. Obesitas geeft een verhoogde kans op een vele andere klachten, waarbij ook zorgverleners betrokken zijn

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:42

oomens schreef:
996981 schreef:

Het er niet mee eens zijn is niet het probleem. Waar mensen hier terecht over vallen is als dat keer op keer met (bewust) onjuiste informatie, nepnieuws en leugens wordt onderbouwd.

Ik heb je al eerder gevraagd om welke informatie, leugens en nepnieuws het dan gaat. Dat heb je vooralsnog verzuimd te beantwoorden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:44

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:47

Mwah oomens, er word hier ook wel echt heel erg gehamerd op vaccineren door een aantal. Als je ziet hoe er op Ninx gehakt word, dat zou echt een boeiende discussie kunnen opleveren over of we in de tijd van Corona kunnen leren anders naar de problemen in de wereld kunnen kijken maar word meteen doodgeslagen met: voor nu is vaccinatie de enige oplossing/open je eigen topic over suikertax.

Ik vind dat ironisch in juist dit topic zeggen dat ze een eigen topic moet openen, dit zou toch juist de plek zijn voor zo'n gesprek? Het zou boeiend zijn ( naar mijn mening) om het daar over te kunnen hebben.

Dan neem ik de posts van Ninx even als voorbeeld, ik zie hier ook mensen posten die hier puur zitten voor het verspreiden van fake-news. Die mensen mogen wat mij betreft hard aangesproken worden( wat ook gebeurd) . Maar een prettige discussie komt hier echt nooit op gang. Waarom kunnen we het niet hebben over het anders inrichten van de zorg/de maatschappij naast het vaccineren? Waarom is het meteen of of?

Ik vind dat zo zonde....Het lukt ons in Nederland op dit moment gewoon niet om het gesprek over zoiets aan te gaan :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:56

996981 schreef:
IMANDRA schreef:

Weet je wat de gemiddelde tijden; pre-Corona waren voor een afspraak bij een Cardioloog?

Zoals ik zei; ik heb geen zin mijn medisch dossier hier uit te diepen, maar neem maar van mij aan dat ik last heb van mensen die wegens obesitas hart- en vaatziekten ontwikkelen.

En nogmaals; nee, dat zorgt niet voor een piekdruk op de zorg. Het zorgt voor een structurele zware druk op de zorg.

Citaat:
Zo geeft obesitas een grotere kans op diabetes, een verhoogd cholesterolgehalte en een verhoogde bloeddruk. Die factoren vergroten het risico op hart- en vaatziekten, zoals een hartinfarct of een beroerte. Ook is er sprake van een verhoogd risico op het krijgen van sommige vormen van kanker.

De extra druk op het lichaam door overgewicht veroorzaakt gewrichtsklachten en ook slaapapneu, met ernstige vermoeidheid tot gevolg. Verder kan ernstig overgewicht, net als ondergewicht, zorgen voor menstruatieproblemen, verminderde vruchtbaarheid en incontinentieproblemen.

Al met al heeft obesitas dus grote gevolgen voor uw gezondheid

Druk op de zorg is daarnaast meer dan de bezette ziekenhuisbedden. Obesitas geeft een verhoogde kans op een vele andere klachten, waarbij ook zorgverleners betrokken zijn

Ik zeg ook nergens dat de grotere aantallen van obesitas niks doen, en dat er niks aan hoeft te gebeuren.

Ik zeg enkel dat je het niet met COVID en/of ongevaccineerden kan vergelijken (omdat grootste gros op de IC nu niet (volledig) gevaccineerd is). Dat zijn echt twee verschillende niveaus qua grootte. Zeggen dat ongevaccineerden niet erg zijn omdat er ook veel mensen met overgewicht zijn (wat een beetje mijn idee is van jouw beargumentatie, maar verbeter me als ik dat fout zie) is dus appels met peren vergelijken.

Dat obesitas óók druk geeft op de zorg (maar in mindere mate qua extremen) doet 0,0 af aan het feit dat het oplopen van COVID door niet (volledig) gevaccineerden flink drukt op de zorg en voor veel problemen zorgt nu.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:02

IMANDRA schreef:
Ik zeg ook nergens dat de grotere aantallen van obesitas niks doen, en dat er niks aan hoeft te gebeuren.

Ik zeg enkel dat je het niet met COVID en/of ongevaccineerden kan vergelijken (omdat grootste gros op de IC nu niet (volledig) gevaccineerd is). Dat zijn echt twee verschillende niveaus qua grootte. Zeggen dat ongevaccineerden niet erg zijn omdat er ook veel mensen met overgewicht zijn (wat een beetje mijn idee is van jouw beargumentatie, maar verbeter me als ik dat fout zie) is dus appels met peren vergelijken.

Dat obesitas óók druk geeft op de zorg (maar in mindere mate qua extremen) doet 0,0 af aan het feit dat het oplopen van COVID door niet (volledig) gevaccineerden flink drukt op de zorg en voor veel problemen zorgt nu.

Nee hoor. Het oplopen van Corona door een niet gevaccineerde drukt niet op de zorg. Dat is pas als diegene dusdanige klachten ontwikkeld dat hij professionele zorg nodig heeft. Dat is bij welk percentage van de besmettingen precies?

En nee, ik vergelijk niks. Ik hoop dat men gaat inzien dat we op deze manier niet verder kunnen met zijn allen. Mensen worden steeds ouder, steeds dikker, vragen steeds meer zorg. Daarnaast consumeren we meer dan ooit en is er sprake van overbevolking. Ook zijn we al lang gewaarschuwd voor virusuitbraken en deze hebben in het verleden ook altijd opgespeeld.

Zóveel signalen dat er iets moet veranderen in het systeem, in de manier waarop we leven. We doen er helemaal niks mee. We halen een prikje en hebben het er niet meer over

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:10

Dan zou ik bijv obesitas laten gaan, want als ongezonde mensen gezonder worden, worden het er nog meer… en dat is niet gunstig voor het overbevolkingsprobleem.. denk ik
En een soort maximum leeftijd instellen? Of afvoeren zodra iemand teveel zorg nodig heeft?
Ik zie t niet helemaal..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:19

Cer schreef:
Dan zou ik bijv obesitas laten gaan, want als ongezonde mensen gezonder worden, worden het er nog meer… en dat is niet gunstig voor het overbevolkingsprobleem.. denk ik
En een soort maximum leeftijd instellen? Of afvoeren zodra iemand teveel zorg nodig heeft?
Ik zie t niet helemaal..

Hoe zie jij het dan? Vindt jij dat we op de goede weg zijn? Mensen met behulp van (dure) medicijnen zoveel mogelijk levensjaren erbij laten sprokkelen? Ziektes aan de achterkant proberen onder controle te houden, terwijl ze in veel gevallen aan de voorkant voorkomen hadden kunnen worden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:29

Jij geeft aan dat mensen gezonder moeten leven, want druk op de zorg .. maar dat betekent ook dat ze ouder worden en dus langer leven..
ik zag daar een tegenstelling in..

Wat ik vind heeft daar niet zo heel veel mee te maken..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:30

ruitje schreef:
Waarom kunnen we het niet hebben over het anders inrichten van de zorg/de maatschappij naast het vaccineren? Waarom is het meteen of of?

Ik vind dat zo zonde....Het lukt ons in Nederland op dit moment gewoon niet om het gesprek over zoiets aan te gaan :o

Ik ben het hier helemaal mee eens. En en lijkt mij super; en het acute probleem aanpakken, en wat aan de oorzaken gaan doen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:34

Humpiedumpie schreef:
ruitje schreef:
Waarom kunnen we het niet hebben over het anders inrichten van de zorg/de maatschappij naast het vaccineren? Waarom is het meteen of of?

Ik ben het hier helemaal mee eens. En en lijkt mij super; en het acute probleem aanpakken, en wat aan de oorzaken gaan doen :j

Ja het een hoeft het andere niet uit te sluiten.

Meer belasting op bewerkte producten en gezond eten promoten. Op basisscholen kinderen voorlichten over gezonde voeding etc. Maar op dit moment gaat dit niet de pandemie oplossen op korte termijn. Dus helaas zitten we met vaccins en maatregelen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:40

Cer schreef:
Jij geeft aan dat mensen gezonder moeten leven, want druk op de zorg .. maar dat betekent ook dat ze ouder worden en dus langer leven..
ik zag daar een tegenstelling in..

Wat ik vind heeft daar niet zo heel veel mee te maken..?

Daar zit geen tegenstelling in. Je kunt ook gezond oud worden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:43

996981 schreef:
IMANDRA schreef:

Nee hoor. Het oplopen van Corona door een niet gevaccineerde drukt niet op de zorg. Dat is pas als diegene dusdanige klachten ontwikkeld dat hij professionele zorg nodig heeft. Dat is bij welk percentage van de besmettingen precies?

En nee, ik vergelijk niks. Ik hoop dat men gaat inzien dat we op deze manier niet verder kunnen met zijn allen. Mensen worden steeds ouder, steeds dikker, vragen steeds meer zorg. Daarnaast consumeren we meer dan ooit en is er sprake van overbevolking. Ook zijn we al lang gewaarschuwd voor virusuitbraken en deze hebben in het verleden ook altijd opgespeeld.

Zóveel signalen dat er iets moet veranderen in het systeem, in de manier waarop we leven. We doen er helemaal niks mee. We halen een prikje en hebben het er niet meer over

Dat percentage maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuis & ic-aantallen.
Meest recente cijfer is dat er 326 ziekenhuisbedden bezet zijn door COVID-besmettingen en 128 IC-bedden (Dit is 18,2% van alle bezette IC-bedden).
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Als je rekent met 74% die niet of niet volledig is gevaccineerd (percentage van een steekproef aldus rijksoverheid), dan zijn dat 94 IC-bedden en 241 ziekenhuisbedden die vrij waren geweest als iedereen die kon, gevaccineerd kon worden. En dan houd ik nog niet eens rekening met de mindere kans op besmetting waardoor wellicht een deel van die 26% niet in het ziekenhuis zou hoeven te komen.

Eigenlijk zegt het ook al genoeg dat de reguliere zorg nu nog steeds flink achterloopt en het lastig is om die inhaalslag te doen.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... atregelen/

Dan kan je wel stellen dat het percentage ziekenhuisopnames/ic-opnames laag is, maar het levert dus alsnog problemen op. Als die 74% wél volledig gevaccineerd was geweest, dan scheelde dat al behoorlijk en is er meer kans voor de reguliere zorg om er weer bovenop te komen.

En eens dat er iets aan moet gebeuren. Zeker. Zoals Marlinde al zegt, het een sluit het ander niet uit. Maar de hoeveelheid obesitas en gevolgen daarvan doen niets af aan de huidige problematiek waar we tegenaan lopen. Er is daar geen 'snelle' oplossing voor, je kan niet met je vingers knippen en mensen hebben een gezond gewicht. Zelfs al gooi je er alles tegenaan wat je hebt, duurt het alsnog jaren voordat je dat aandeel mensen op een gezond gewicht krijgt waardoor die druk op de zorg waar je het over hebt minder wordt. En dat is zelfs áls iedereen gemotiveerd meewerkt. Bij gebrek aan die intrinsieke motivatie.... Gaat dat veel langer duren.

Tegen covid-besmettingen die in het ziekenhuis komen heb je die 'quick fix' technisch gezien juist wel...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:47

996981 schreef:
Daar zit geen tegenstelling in. Je kunt ook gezond oud worden

Maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
De meeste ouderen krijgen wel problemen.
En veel mensen hebben al vanaf jongere leeftijd problemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:56

ruitje schreef:
Mwah oomens, er word hier ook wel echt heel erg gehamerd op vaccineren door een aantal. Als je ziet hoe er op Ninx gehakt word, dat zou echt een boeiende discussie kunnen opleveren over of we in de tijd van Corona kunnen leren anders naar de problemen in de wereld kunnen kijken maar word meteen doodgeslagen met: voor nu is vaccinatie de enige oplossing/open je eigen topic over suikertax.

Ik vind dat ironisch in juist dit topic zeggen dat ze een eigen topic moet openen, dit zou toch juist de plek zijn voor zo'n gesprek? Het zou boeiend zijn ( naar mijn mening) om het daar over te kunnen hebben.

Dan neem ik de posts van Ninx even als voorbeeld, ik zie hier ook mensen posten die hier puur zitten voor het verspreiden van fake-news. Die mensen mogen wat mij betreft hard aangesproken worden( wat ook gebeurd) . Maar een prettige discussie komt hier echt nooit op gang. Waarom kunnen we het niet hebben over het anders inrichten van de zorg/de maatschappij naast het vaccineren? Waarom is het meteen of of?

\
Noem je dit hakken?

Ninxs hamert voortdurend over suikertax en obesitas, gezonde leefstijl enz.
Allemaal waar, maar geen haalbare oplossing op korte termijn.

Maar als ik bijv. aangeef dat er idioten bij de demonstraties aanwezig zijn (on-topic :D ), hoe noem je anders een vent in een luier en een gevangenisshirt ? Of zoals Kuipers aangeeft, dat er nu mensen komen met een pasje dat ze geen bloed van gevaccineerden willen ontvangen (on-topic :D ), dan waait Ninxs dit weg, dat het er maar enkelen zijn.
Dat doet de discussie ook geen goed.

Als je het over een gezonde leefstijl wil hebben, dan kan je beter een ander topic openen, dit gaat tenslotte over de waanzin :D
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 05-10-21 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:58

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Dat percentage maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuis & ic-aantallen.
Meest recente cijfer is dat er 326 ziekenhuisbedden bezet zijn door COVID-besmettingen en 128 IC-bedden (Dit is 18,2% van alle bezette IC-bedden).
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Als je rekent met 74% die niet of niet volledig is gevaccineerd (percentage van een steekproef aldus rijksoverheid), dan zijn dat 94 IC-bedden en 241 ziekenhuisbedden die vrij waren geweest als iedereen die kon, gevaccineerd kon worden. En dan houd ik nog niet eens rekening met de mindere kans op besmetting waardoor wellicht een deel van die 26% niet in het ziekenhuis zou hoeven te komen.

Eigenlijk zegt het ook al genoeg dat de reguliere zorg nu nog steeds flink achterloopt en het lastig is om die inhaalslag te doen.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... atregelen/

Dan kan je wel stellen dat het percentage ziekenhuisopnames/ic-opnames laag is, maar het levert dus alsnog problemen op. Als die 74% wél volledig gevaccineerd was geweest, dan scheelde dat al behoorlijk en is er meer kans voor de reguliere zorg om er weer bovenop te komen.

En eens dat er iets aan moet gebeuren. Zeker. Zoals Marlinde al zegt, het een sluit het ander niet uit. Maar de hoeveelheid obesitas en gevolgen daarvan doen niets af aan de huidige problematiek waar we tegenaan lopen. Er is daar geen 'snelle' oplossing voor, je kan niet met je vingers knippen en mensen hebben een gezond gewicht. Zelfs al gooi je er alles tegenaan wat je hebt, duurt het alsnog jaren voordat je dat aandeel mensen op een gezond gewicht krijgt waardoor die druk op de zorg waar je het over hebt minder wordt. En dat is zelfs áls iedereen gemotiveerd meewerkt. Bij gebrek aan die intrinsieke motivatie.... Gaat dat veel langer duren.

Tegen covid-besmettingen die in het ziekenhuis komen heb je die 'quick fix' technisch gezien juist wel...

Natuurlijk maakt dat percentage uit! De druk op de zorg is de reden waarom we maatregelen hebben en we ons laten vaccineren. Hoe kun je dan stellen dat het percentage dat daadwerkelijk zorg nodig heeft niet van belang is?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:00

Ik vind het echt bizar hoe de druk op de zorg door COVID hier ontkent en zelfs gebagatelliseerd wordt?
Heel de wereld heeft er last van, honderdduizenden doden, maar dat is niet de oorzaak van de druk op de zorg?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:02

Nou, echt hè? Want IC’s op de hele wereld waren al overbezet door mensen met obesitas :roll: