Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:01

He bah.. Beterschap @purny :(:)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:34

Beterschap purny, hoop dat je er niet te veel klachten van gaat hebben

Aight

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:51

welke weegschaal heb je dat die tot op de 50 gram nauwkeurig weegt haha

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:59

Aight schreef:
welke weegschaal heb je dat die tot op de 50 gram nauwkeurig weegt haha

Een digitale smart weegschaal.
Koppelt zelfs alles terug naar een app ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:55

Extra stom wel als je de tweede keer er op een minder resultaat hebt… maar, er af is er af! :)

Balen Purny, hopelijk ben je er niet al te ziek van!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:17

Dat ook nog purny, hopelijk niet teveel klachten! :(:)

Mijn smartwatch is binnen! *\o/*

Hopelijk bevalt hij goed. Vanavond eens testen in de sportschool.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:55

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee en ik wil graag meekletsen als dat mag.

Ik ben 168 en ik weeg 78 kilo. Dit klinkt niet alsof ik veel te zwaar ben, maar doordat ik klein ben en alles opslaat op mijn buik en rug ben ik best mollig. Ik wil dan ook graag terug naar mijn oude gewicht, twee jaar geleden woog ik nog 61 kilo en dit was een mooi gewicht voor mij. Ik wil hier graag weer naartoe maar met -15 kg ben ik ook tevreden.

Ik ben een snoeperd en ik grijp snel naar eten wat ik makkelijk tussendoor kan eten. Verder merk ik dat ik eigenlijk nooit een verzadigd gevoel heb en snel een heel wee gevoel krijg als ik minder eet. Dit is vooral tijdens mijn werk erg vervelend (werk bij de politie, bij hard moeten rijden in de auto wordt ik enorm misselijk als ik te weinig heb gegeten).

Daarnaast draai ik 8 nachtdiensten per maand en dan ontspoor ik helemaal met eten. Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet. Ik stoor mij enorm aan hoe ik nu in mijn vel zit, heb geen motivatie om te sporten en ik denk telekens "vanaf morgen ga ik gezond eten" om dan vervolgens als de morgen is gekomen weer de fout in te faan.

Kortom, ik heb een enorme schop onder mijn dikke billetjes nodig haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:03

Draai je maar om, dan kun je de schop krijgen!

Wees welkom!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:10

Veel plezier er van Roosch!

Hi Aukelizzy :wave:
Kan me voorstellen dat het bij je werk lastig is soms ritme te houden, je bent soms ook zo afhankelijk van de meldingen. Bij drukke diensten vergeet ik soms te eten := , dus het is wel zaak daar dan een ritme in te vinden. Kun je na nachtdiensten een beetje doorslapen? Want moeheid zal ook niet helpen met gezonde maaltijden klaarmaken. Ik kom net uit de vierde nacht en ben best moe, dus ben blij dat ik iets makkelijks en gezonds klaar heb.

Wellicht helpt het om het niet per dag te bekijken, maar per moment. Je kunt elk moment een keuze maken waar je blij van wordt en een keuze waar je minder blij van wordt. Al heb je een zak chips en een chocoladereep of drie op, als je het eetmoment daarna kiest voor iets waar je je fijn(er) bij voelt heb je die alweer in de pocket.

De wegblijvende verzadiging zou je je misschien eerst op kunnen focussen? Komt dat omdat je te snel eet en er niet bij stil staat, of de tijd niet neemt/hebt? Drink je genoeg water? Heb je al geprobeerd meer vezelrijk te eten? Wellicht kun je daar wat in ontdekken en dat kan je al helpen.

En ik denk dat het, zeker met jouw werk, heel belangrijk is om te gaan leren luisteren naar je gevoel van wat je nodig hebt. Heb je een bureaudienst heb je misschien minder/anders nodig dan wanneer je een drukke noodhulpdienst draait. Uiteindelijk moet je denk ik heel bewust gaan worden van waarom je op bepaalde momenten keuzes maakt die je niet meer wil maken (moeheid, stress, drukte, etc) en wat je kan helpen dat anders te doen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:35

Welkom Aukelizzy, herkenbaar dat niet snel verzadigd zijn. Wat voor mij het verschil maakt zijn vezels en eiwitten, eet ik hier ruim genoeg van gaat het prima, doe ik dat niet heb ik geen rem := .

Beterschap Purny, het zit je even niet mee.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:02

Welkom @Aukelizzy. Hier geen ervaringen met wisselende diensten, maar kan me voorstellen dat het een aanslag is op je ritme en dat het een flinke zoektocht is om het op een manier te doen die in balans is/blijft... Wees welkom om hier mee te praten en misschien kunnen we met onze tips en ervaringen jou toch een beetje op weg helpen ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:33

Welkom Aukelizzy, hier helaas ook geen ervaring met wisselende diensten. Hopelijk vind je gauw genoeg een goed ritme.

Roosch, ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de smartwatch, ik ben namelijk aan het kijken voor dezelfde :) En wat mooi zeg, die min 10 in het vooruitzicht!!

Purny, beterschap!! Ook jammer dat je niet mag boksen zeg, kan mij voorstellen dat je daar van baalt.

Rose_sonny, keigoed die drie kilo, zet hem op!

Hier tikte gisteren de weegschaal de -7 kilo aan sinds ik weer begonnen ben van de zomer, dus dat motiveert super erg. Inmiddels denk ik -14 kilo sinds ik 2 jaar geleden begonnen ben.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:18

Purny beterschap!

Rose_sunny goed bezig!!

Welkom aukelizzy

Oke ik kan niet opscheppen met 60km fietsen ofzo maar gisteren bijna 3km met de pony door het bos gewandeld :D
Heel veel pijn erna maar voelde wel goed en was mooi weer

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:16

Goed bezig Amandavd, zeker omdat je de afgelopen twee jaar dus al de goede kant op gaat in totaal ipv aankomen :D

Heerlijk Tirzasarah10! Fijn dat je er van genoten hebt :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:20

Goed bezig @Amandavd *\o/*

@Thirzasarah klinkt niet heel fijn, met heel veel pijn een rondje lopen -O- misschien ook niet heel verstandig op lange termijn..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:50

Roosch, wat goed dat de -10 in zicht is! En wat een leuk idee die fotoshoot.

Thirzasarah: ik kan ook niet zoveel sporten zoals sommige hier doen. Iedere vorm van beweging is meegenomen, maar wel met MuSLi eens dat je wel moet uitkijken als het je zoveel pijn oplevert.

Amandavd: goed bezig! Wat Hhilde ook zegt, je bent dus al langere tijd op de goede weg. Dat is wel vaak de blijvende manier.

Bij mij gaf de weegschaal mijn eetgedrag van de afgelopen week wel weer, +400 gr. afgelopen maandag. Maar vandaag na 2 dagen weer netjes eten was het er weer vanaf. Fijn om te merken dat het lukt om op deze manier balans te houden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:18

Ik zwaai ook even snel, goed bezig iedereen.Ik bok even wat minder, andere prioriteiten.

Met mijn orthopedische zolen ben ik weer lekker aan het opbouwen met hardlopen. Afgelopen weekend naar Parijs, lekkers gegeten (stokbrood, kaas en crêpes <3) maar wel goed maat kunnen houden en heel veel gewandeld. Dat maat houden lukte zowaar ook met eten op het werk gisteren, pizza. Had ook geen behoefte aan meer. Het niet wegen en kcal tellen bevalt tot nu toe goed, ik heb veel minder behoefte aan snoepen / veel eten. Geen idee wat het effect is qua gewicht. Kleding past nog in ieder geval.

Ik hoop dat dit op lange termijn leidt tot een gezondere relatie met eten, waarbij ik kan genieten van eten zonder me schuldig te voelen of te overeten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:19

Supertof om te lezen Gaucho *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:08

Ik zit in hetzelfde schuitje als gaucho :j ook wat meer op de achtergrond hier i.v.m. andere prioriteiten en ook bezig met geen calorieën tellen en niet wegen. Ik moet wel nog afvallen, maar het is voor mij even tijd voor rust in de tent. Mezelf voeden met goede producten en vooral leren luisteren naar mijn lichaam. Gewoon lekker bewegen en niet zoveel moeten. Gaat tot dusver lekker :j Voor mij geldt inderdaad ook de graadmeter 'mijn kleding past nog' _O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:39

Haha hier hetzelfde SG.
Al moet ik me nu wel weer ietsje strakker aan m'n gezonde leefstijl houden.
Want ik merk dat 1 broek wel wat strakker zit als dat ik zou willen.

Ik loop ontzettend veel op m'n nieuwe werk.
Minimaal 20.000 stappen.
Ook veel meer uren dan ik bij m'n vorige werk had, dus sporten heb ik al 2 weken niet gedaan :(
Na het werk eten koken en door naar de paarden en daarna heb ik dus echt geen zin (en tijd) meer om ook nog naar de sportschool te gaan.
Daar baal ik echt wel van, maar gelukkig compenseert de beweging die ik op het werk krijg wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:11

Amandavd, ik ben tot nu toe erg content met het horloge! Enige grote nadeel is dat de batterij echt kort meegaat. Dat had ik al gelezen online. Ik zal eens zoeken naar de instellingen, kijken of ik daar wat mee kan vinden. Maar de hartslag- en sportfuncties ben ik heel tevreden over!

Ha gaucho, wat fijn! Goed om te zien!

Wat een mooie resultaten allemaal!
Zo te horen gaat alles goed in dit topic!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:40

Tirza, wat goed zeg, jammer van die pijn maar hopelijk wel genoten met ponylief.

Hhilde, ja ik voel mij er echt fijn bij! Hoe gaat het bij jou?

Sharani, ja dat klopt, hopelijk nu de resterende 33 kilo ook nog en dat ze er afblijven.
Wat fijn dat je die balans zo kunt vinden, daar gaat het uiteindelijk om denk ik. En helemaal fijn dat die 400 gram weer opgehoepeld is :D

Musli, dankjewel!

Gaucho, het klinkt wel als de goede en gezonde manier van met eten omgaan. Als ik straks veel meer richting mijn einddoel zit wil ik ook proberen te minderen met kcal tellen maar op dit moment kan mijn lijf nog niet goed aangeven wat het wel en niet nodig heeft. Wel super dat het bij jou zo goed gaat!

Snippergroen, ook voor jou een compliment, ik vind het echt knap wat jij en Gaucho doen, dat is wel echt streven naar een fijne relatie met eten.

Claudia, ik denk dat als jij idd die 20.000 stappen zetten en naar de paarden gaat die sportschool echt niet nodig is voor het afvallen, misschien wel als je wat krachttraining erbij wil doen.

Roosch, oh klinkt goed! Ik denk dat ik hem ook ga bestellen, heb jij hem aan lifesum gekoppeld?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:48

Ja, via samsung health aan lifesum! De verbrande calorietjes komen braaf erin te staan. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:46

Ik heb m'n horloge niet gekoppeld aan m'n MyFitnessPal, ik eet niet meer als ik meer calorieën verbrand heb. Tenzij het er echt gigantisch veel zijn in verband met een heftige inspanning. Maar gewoon een uurtje sporten, daar "compenseer" ik niet voor..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:02

Ik pas wel m'n kcal aan het sporten aan. :j Ik probeer meestal rond de 70 a 75% van m'n totale verbranding te eten.