Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:13

Is deze discussie niet beter ergens anders te voeren?
Vind m niet zo relevant voor ons..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:46

Nou nee ik wil toch geen kinderen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:35

Ik wil ook geen kind. Maar als ik een kind onder de rode bulten met korsten zie ren ik op topsnelheid de andere kant op. :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:25

Steeph schreef:
Een kind (en ouders) moeten nou eenmaal dingem, dat klopt. Dat moeten we allemaal. Je wilt dat je kind veilig is rond water, dus leer je het zwemmen. Je wil dat je kind niet ziek word (bof, mazelen, rode hond, difterie, kinkhoest, tetanus, polio). En daar kunnen we heel goed tegen beschermen met vaccinaties. Ook de kinderen die niet geënt kunnen worden door omstandigheden (kanker behandelingen, immunodeficienties) hebben er baat bij dat de hele meute wél geënt wordt, want dan heb je groepsimmuniteit en kunnen de ingeëntte kindjes ook gewoon met de geënte kindjes spelen.

Je zegt dat een kind MOET leren zwemmen, dat doe je toch om te zorgen dat het veilig is? Ent je kind dan ook zodat het veilig is tegen alle bovenstaande, echt hele nare ziektes.

Overigens (even offtopic wellicht) is vriendlief ingeent voor alle kinderziektes, en het heeft ze letterlijk ALLEMAAL gehad. Zo heftig dat er een speciaal kamertje voor hem was in het ziekenhuis. Dus veilig... Hmm niet perse.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:58

Ok leuk, nu gaan we weer ontopic, want dit welles-nietes geneuzel heb ik al veel teveel tijd aan besteed op Bokt :+

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:27

Dat plaatje :')

Bah ik sta hier in de badkamer en ik hoor gewoon de kleinkinderen van de buren aankomen. Wát een geluid produceren die -O- .
Helaas passen ze deze zomer ontzettend vaak op de kleinkinderen, net zoals de achterburen, soms ben ik gewoon omgeven met schreeuwende en huilende koters :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:40

Gezelligheid _-:(

Op mijn werk komen ook de hele tijd collega´s met vakantie even gezellig langs met de kinders.
Weet je wel hoe storend dat is? En dan ook nog vragen waarom ik niet aardig/ leuk kom doen.. Nou ik ben hier niet voor de lol, ben gewoon aan het werk ja. Grrrr!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:22

O man
Daar zou ik ook de hik van krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:19

De enige collega die dat hier doet heeft dochters van 16 en 18 en die zijn gewoon netjes opgevoed en hele gezellige meiden :D
Als ze al eens langskomen is het meestal omdat ze de hond aan het uitlaten zijn en dan is dit gewoon een tussenstop tijdens het rondje.

(in ons wzc is bezoek met honden toegestaan mits aangelijnd en de hond sociaal/goed opgevoed is)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:20

Ik speel inmiddels part-time kraamverzorgster voor mijn zus met baby. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog van geniet ook nog. Mijn zus is uiteindelijk via een KS bevallen en moest afgelopen weekend weer opgenomen worden, omdat er een ontsteking bij gekomen was, nu ze weer thuis is moet ze het heel rustig aan doen. Mijn neefje is geen moeilijke baby, hij huilt als hij honger heeft en verder slaapt hij vooral veel. Toch leuk om zo met de kleine van mijn zus de kraamtijd mee te maken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:29

Fijn toch :)

Mijn zusje heeft sinds iets meer als een maand een puppy. Serieus, het is net een baby. Moet ook op tijd slapen, moet zindelijk gemaakt worden en opgevoed. Maar ze is wel super cute :D En heerlijk fluffy :)

En toch, net als dat ik nooit aan een kind ga beginnen, zal ik denk ik ook nooit een puppy nemen. Mijn god, tis net of je een baby hebt :+ Veel te veel werk.

Ik heb nu gewoon 2 (grote) honden van 6 jaar uit het asiel geadopteerd, heerlijk dat daar al een aantal knopjes op zitten. Al lag 1 wel bij papa in bed vannacht (mijn man sliep buiten ivm de warmte) omdat ze het onweer zo eng vond :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:02

Ooooh, ik vond het heerlijk toen onze hond nog klein was. Wel een hoop werk hoor. Maar oooooh zoooooo schattig. Klein en fluffy en lief.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:05

De fluffy Leonberger van mijn zusje en daarachter één van mijn honden, kruising Saarlose wolfshond.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:06

Ik hou het bij katten :')

Eten brokjes , drinken water en laten zichzelf uit

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:07

Fijn dat je er ook van geniet Daphara!
Ik vind puppies fantastisch. Het lijkt me ook best een goede oefening voordat men aan kinderen begint.
Een pup is toch wat sneller groot dan een kind, en de gevolgen als je het niet goed lukt wat minder groot :+ .
Laatst bijgewerkt door Sintara op 08-08-18 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:09

Dat ligt ook aan het type hond wat je kiest Sintara. :+
Maar met een boomertje kun je vaak meer verpesten zonder ernstige gevolgen dan met een herder om maar ff wat te noemen.

Ik hoef overigens geen pups, kittens of babies, de enige babies die welkom zijn zijn die van mijn garnalen,van mijn vissen liever ook niet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:12

Ja natuurlijk kan je puppies verpesten, tot op het punt dat ze gevaarlijk zijn en moeten worden afgemaakt. Maar met kinderen kan zoiets nog veeeel erger verlopen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:14

Ik word soms al gestoord van mijn honden :')

Eentje kan wel uren doorgaan met balletje/flos terug brengen. En dan mag ik het weer weggooien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:34

Sintara schreef:
Ja natuurlijk kan je puppies verpesten, tot op het punt dat ze gevaarlijk zijn en moeten worden afgemaakt. Maar met kinderen kan zoiets nog veeeel erger verlopen :x

En die worden nooit afgemaakt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:40

In sommige landen doen ze dat nog wel :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:05

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in mijn vakantie op mijn werk te verschijnen. Of het moet zijn dat ik er om een of andere reden echt moet zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:34

Ik vraag me uberhaupt al af of ik geschikt ben voor een hond := Lijkt me ontzettend leuk maar ook veel werk, vergt meer "onderhoud" zegmaar :+ Misschien als ik een baan krijg later waar de hond eventueel mee kan.
Wij hebben (bijna) altijd katten gehad thuis, exact om die reden dat je gewoon een dagje weg kan zonder problemen. Vriendin van me heeft zo'n mooie voerbak-met-timer zodat ze een weekendje naar haar ouders kan zonder dat ze bang moet zijn dat haar huisgenoten vergeten om haar kat te voeren :)

Als ik ooit een hond neem wordt het wel een herplaatsertje :) Lijkt me prettig om een wat beter idee te hebben van het karakter enzo. (Ook dat is een enorm risico met kinderen... Het kan toch nooit zo zijn dat het in 100% van de gevallen klikt tussen kinderen en ouders? :+ Onder volwassenen vind ook niet iedereen elkaar aardig... )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:46

Hoe intensief de verzorging van een hond is hangt van meerdere factoren af.
Heb je een hond met een langharige vacht dan zul je regelmatig moeten borstelen tenzij je hem praktisch kort laat trimmen en iets vaker wegbrengt.
Heb je een hond met een hoog energiegehalte dan zul je er meer mee moeten ondernemen.
Net zoals je een hond met moeilijker/pittiger karakter meer moet begeleiden/opvoeden.
Maar... die zgn moeilijke hond kan voor/bij jou juist ook heel makkelijk blijken, gewoon omdat je er net wat meer mee onderneemt of net wat anders tegenover het gedrag staat/het beter begeleid. :)

Ik heb zo'n hondje wat moeilijk en vals zou zijn met een intensieve vacht (langharig en nog in de vachtwissel van puppyvacht naar volwassenvacht).
Het bleek een überpuber van bijna 10 maanden die weinig begrenst was en overal mee weg was gekomen tot dan toe, toen het schattige eraf was was het happerige ineens niet meer leuk en werd hij bestempeld als vals en onhandelbaar. :+
Hij is verschrikkelijk clownesk, zal nooit slaafs gehoorzamen en zonder lekkers als beloning zal hij niet langdurig gehoorzamen.
Maar maakt dat hem moeilijk?
Voor mij niet, kwestie van zorgen dat je genoeg lekkers op zak hebt, hier en daar een beetje geduld hebben en creatief zijn. :))
Datzelfde hondje gaat overal mee naartoe waar het maar kan, voorop de fiets, in de fietskar achter de fiets, lopend, in het ov of met de auto.
Sporten en naar cursus doet hij ook maar wel op smurfenniveau, heb je ambities dan kun je beter een sportiever type hond uitzoeken. ;)
En wb de vacht; hij gaat elke 2 maanden naar de trimsalon, daar scheren ze hem weer kort (7mm geloof ik), knippen zijn kop en staart in model, wassen hem en blazen hem droog.
Na ong een maand moet ik 1x per week zijn kop en staart even borstelen en zijn oogjes beetje bijknippen en de laatste week 2x borstelen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:43

Palmera schreef:
Sintara schreef:

En die worden nooit afgemaakt. :+

:j :')

Nóg een paar voordelen van puppies, ze huilen meestal niet de hele dag, je kan ze in je achtertuin laten schijten (voordeeltje als je ook paarden aan huis hebt, je bent toch al aan het strontscheppen dus die van de pup kan je dan meteen meenemen) en ze zijn een stuk minder duur in onderhoud dan het gemiddelde kind (school, eten, kleertjes) :')
Ik heb zelf een bordeaux dog kruising en een herder x rottweiler overigens.

Wat ook leuk is, is om je hond een "mensennaam" te geven.
Mensen vragen namelijk wel eens naar eventuele kinderen en dan is het altijd leuk om antwoord te kunnen geven.
Mijn dog heet Daan(tje) en mijn rottweiler heet Sven, gewoon leuk om dan te kunnen zeggen "ja sorry maar ik moet gaan, Daan en Sven moeten nog eten" dan denkt iedereen dat je je jonge kinderen alleen thuis laat _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:34

Oh man. De nieuwe vriendin van mijn beste vriend heeft een kind, en dat kind heeft dezelfde naam als onze hond.
Ik heb het arme joch al heel wat honden bijnamen naar zn hoofd geslingerd xd

Oeps.