Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:27

IsaCalixa schreef:
Kayleigh_ schreef:
Hoe weet je deze getallen als je je eten niet weegt?

Vaak staat er op de verpakking hoeveel kcal er in een product zit. Ik maak een schatting van hoe veel het is. (Koop ik 300g gehakt, neem ik daar 1/3e van, zal het ongeveer rond de 100 zitten).

Ik weet dus niet precies hoe veel het is, maar wel ongeveer. iig is het zeker dat ik meer dan 1600 neem.

Schattingen zijn niet accuraat hè. Als je gaat schatten kan je ruiiiiiim over je doel heen komen. Meten=weten!

@myrth welkom! Ik ben ook een beetje bang ervoor haha. Denk dat ik de week voor kerst een balansweekje doe zodat ik de week erna onbezorgd kan (vr)eten (a)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:27

Ontbijten verplicht is is allang een fabeltje ;)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:29

Ik ben een frequent pinterest gebruiker, maar ik pin niet zo heel veel voedsel.. Kijk er wel regelmatig op voor eten maar dan pin ik het meestal niet haha. Mijn pinterest is https://www.pinterest.com/nadinevantuyl/

Intermittent fasting is ook best wel relatief xMyrth; in principe 'vast' iedereen want iedereen slaapt dus we vasten 's nachts allemaal. En 's avonds niet meer eten komt natuurlijk op precies hetzelfde neer als smorgens niet meer eten; het is alleen een ander gedeelte van de dag. Ik gebruik het voornamelijk om mn kcal in beperking te kunnen houden; ik ben heel erg van het 's avonds eten, maar het smorgens eigenlijk nooit honger. Dus mezelf verplichten om smorgens te eten en daarmee dus ook 'savonds minder kcal te eten werkt voor mij niet; ik moet 's avonds gewoon zoveel kunnen eten dat ik vol zit.

IF is niet per definitie je ontbijt over slaan.. is alleen wat vaak gedaan word bij mensen die IF doen, puur omdat dat voor veel mensen beter uitkomt :'D

Waarom IF voor mij werkt is dan voornamelijk ook dat ik zo mn kcal intake goed kan houden, en daardoor afval. Want dat is gewoon simpel weg het belangrijkste bij afvallen. IF heeft overigens wel ook effect op je hormoonhuishouding, wat positieve effecten kan hebben op gewicht verlies, is vast op google meer over te vinden als je daar belang bij hebt :D
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 03-12-15 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:31

IMANDRA schreef:
IsaCalixa schreef:
Hoe weet je deze getallen als je je eten niet weegt?

Vaak staat er op de verpakking hoeveel kcal er in een product zit. Ik maak een schatting van hoe veel het is. (Koop ik 300g gehakt, neem ik daar 1/3e van, zal het ongeveer rond de 100 zitten).

Ik weet dus niet precies hoe veel het is, maar wel ongeveer. iig is het zeker dat ik meer dan 1600 neem.

Schattingen zijn niet accuraat hè. Als je gaat schatten kan je ruiiiiiim over je doel heen komen. Meten=weten!

@myrth welkom! Ik ben ook een beetje bang ervoor haha. Denk dat ik de week voor kerst een balansweekje doe zodat ik de week erna onbezorgd kan (vr)eten (a)

Ik weet dat het niet precies is, zo lang ik het maar in de gaten houd ben ik tevreden. En ja, het zal vast niet zo effectief zijn als afwegen. Maar in ieder geval beter dan helemaal niet op letten en alles maar naar binnen werken wat je wilt.

In ieder geval hebben jullie mij al vaker uitgelegd dat wegen beter is, dat geloof ik ook zo, maar ik wil het liever op deze manier doen. Mag je stom vinden of wat dan ook, maar mijn keuze :+ Ik merk uiteindelijk zelf wel of het wel of niet werkt.

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:32

Oke :')

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:36

Mag ik ook weer binnen springen? Ik ben even afwezig geweest... Met erg slechte weegschaal-gevolgen. Ben een beetje boos op mijzelf. Dit is erg typisch ik: een paar weken flink zijn, opletten, bijhouden, afvallen, dan daar even op verder teren, en dan komt er een periode van alles-eten en is alles er weer bij. Bah.
Niet fijn, ik was net zo blij weer op mijn oud gewicht te zitten. Dan maar weer opnieuw beginnen zeker... Al is de motivatie nihil hier, dus hopelijk kan ik ze terugvinden door weer mee te lezen en posten :(

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:37

Ah zonde Stral! Wel reden om er weer te gaan knallen :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:40

Ja het moét echt, zeker met al die eindejaars-etentjes in het vooruitzicht :?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:40

Vervelend is dat he!
Ik heb eigenlijk voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik aan het afvallen ben.

Aan de andere kant is het wel gezellig dat je mee kletst! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:41

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:41

Oh ziet er lekker uit, heb je een recept? :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 15:42

Hooi!
Ik weet dat er al een app groep is, maar daar zitten (naar mijn idee) de meer "die hards in.
Nu is er nog een app groep, die iets minder "streng" is en wie zich aan wil sluiten is welkom! Je mag mij dan een pb sturen met je nummer

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:42

Ik zoek eigenlijk weer even motivatie :)

Zijn er nog mensen hier die dezelfde problemen als ik kennen? Druk leven, geen tijd voor boodschappen, vaak sociale-eet-uitstapjes (die hebben voor de extra 2kg gezorgd dus, de afgelopen maand, vooral de alcohol allicht). Er is een beetje te vaak voor gemakkelijke pizza-pasta-friet gekozen vorige week door omstandigheden, et voila, ineens is alle motivatie helemaal weg dus. Erg stom! Ik vloek echt op mezelf.

Misschien moet ik echt weekmenu's maken, en op voorhand heel strikt gaan denken wat we wanneer gaan eten ofzo...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:43

_sharonnn schreef:
Hooi!
Ik weet dat er al een app groep is, maar daar zitten (naar mijn idee) de meer "die hards in.
Nu is er nog een app groep, die iets minder "streng" is en wie zich aan wil sluiten is welkom! Je mag mij dan een pb sturen met je nummer

Euh we zijn in de app niet streng hoor.. Je wil niet weten hoeveel taarten er vandaag voorbij zijn gekomen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:44

Ik heb het geluk dat ik momenteel niet druk ben op mijn werk en het heerlijk vind om te koken. Ik denk zelf echt de hele dag aan eten. Dus op die manier heb ik tijd om er bewust mee bezig te zijn.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 15:44

IMANDRA schreef:
_sharonnn schreef:
Hooi!

Euh we zijn in de app niet streng hoor.. Je wil niet weten hoeveel taarten er vandaag voorbij zijn gekomen :')

Ik heb ook een tijdje in de app gezeten en dat is niet zo mijn ding :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:44

Eulogy schreef:
Oh ziet er lekker uit, heb je een recept? :)

Recept heb ik onder de foto gezet! :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:45

IMANDRA schreef:
_sharonnn schreef:
Hooi!

Niet? Ik heb ook al gedacht dat de app een beetje bootcamp-controle op je gsm was, en ik had daar schrik van :D

Wat bespreken jullie dan?
Werkt de app motiverend? Of is het eerder voor de lol? :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:49

Meer voor de lol/gezelligheid vind ik haha. Komen ook vaak genoeg ongezonde dingen langs.. eigenlijk grotendeels :') En we bespreken van alles haha, gaan niet alleen over afvallen. :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:50

Nou ja als je moeite hebt met motivatie zou ik er eerlijk gezegd ver van weg blijven := Er word verrassend genoeg namelijk vooral veel slecht eten besproken (zoals mijn pizza van meer dan 2,000 calorieën van gisteravond :') ) en verder gaat het gewoon over van alles eigenlijk... Wat Nadine zegt :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:55

_sharonnn schreef:
IMANDRA schreef:

Ik heb ook een tijdje in de app gezeten en dat is niet zo mijn ding :)

Misschien moet jij dan de strenge app maar doen haha.

@stral: vanalles, ook veel off-topic. Gewoon gezellig, gaat vaak over wat iemand voor lekkers gekookt heeft (gezond of niet gezond, vandaag werd er bijv veel over Sinterklaas taart gepraat)! En voor mij werkt t heel motiverend!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:56

Eulogy schreef:
Nou ja als je moeite hebt met motivatie zou ik er eerlijk gezegd ver van weg blijven := Er word verrassend genoeg namelijk vooral veel slecht eten besproken (zoals mijn pizza van meer dan 2,000 calorieën van gisteravond :') ) en verder gaat het gewoon over van alles eigenlijk... Wat Nadine zegt :)

Vind ik juist motiverend, gewoon t feit dat je best een keer wat lekkers kan doen en dat je niet op je vingers getikt wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:57

Ik denk dat deze app groep vooral bestaat uit mensen die op 1 lijn zitten qua afvallen en toch ook wel qua denkniveau. Er wordt van alles besproken inderdaad, van lekkere recepten tot mannen tot ja.. Eigenlijk echt alles. Over gezond eten gaat het in ieder geval echt bijna nooit.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:57

Ik ben Belg, wij 'appen' zo niet zoals jullie dus kan er mij niet veel bij voorstellen

Ik ben echt erg *eet praline*, dus misschien moet ik eerst maar even aan de slag met MFP weer, dat werkt altijd wel confronterend.

Vanaf morgen 8)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:01

Ik zie de app gewoon als een huiskamer topic van dit topic :'D