Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:43

Mijn plan voor vandaag is met de pootjes omhoog vooral weinig doen. Straks lunchen met mijn ouders, en genieten van het feit dat ik gister bijna 4km/uur sneller was dan ik vooraf ingeschat had...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:01

Ohh goed gedaan, IMAY! Wat knap. Hoe was het?

Leuk van die NTB, T2T! En wat veel training vandaag. Vind het knap hoe je dat allemaal doet!

Ik had/heb een fietsdipje, maar dit is mijn favoriete weer dus ik ga stap ook maar weer eens op de fiets vandaag!

Chita, heb je toevallig de kans om een fiets te huren? Van die clinic-groepjes bieden wel eens die optie (Start2Bike misschien?). Ik ben ook begonnen met een beginnerscursus en een huurracefiets. Een fiets is een flinke uitgave, zeker als je ook nog een helm etc nodig hebt, dus vond het een mooie manier om te testen of het wielrennen iets voor me was en welke maat goed bij me paste. Er zijn vast ook gravelclinics of gravelbikes te huur om eens te testen! Een rondje in de fietsenwinkel vind ik altijd te kort en ik voel me zo bekeken :P

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:34

Musli: heerlijk om zo met z’n drietjes te kunnen fietsen.

Maaikemuis: een smerige fiets schoonmaken geeft wel veel voldoening vind ik altijd :D

IMAY: knap gedaan!! Hoe was het?

T2T: gaaf dat je nu mag jureren. Staat dat al op de planning?

Gothico: je vriendin aan de ligfiets en een leuk evenement bezocht, klinkt goed allemaal +:)+

Calcuccino: waar heb jij je racefiets gehuurd? En was dat voor langere tijd? Kan wel eens iets voor mijn vriend zijn die het racefietsen wil proberen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:03

Het was leuk. Water was nog erg fris met 15½ graad toen het 's ochtends gemeten werd, wetsuits net niet meer verplicht maar wel zeer aangeraden. Ik had voor de gelegenheid een wetsuit geleend van een kennis. Een niet triathlon specifiek wetsuit, wat schijnbaar nog een wereld van verschil kan maken, adem best hoog door de combinatie van het koude water en stroeve wetsuit maar de zwemtijd is wat ik vooraf zou hebben ingeschat. Al zegt mijn gevoel dat daar zelfs met mijn schoolslagje nog wel wat te winnen is. De wissel naar de fiets was erg traag, voornamelijk door het uit moeten doen van het wetsuit, dus daar is ook nog wel wat te winnen (helemaal als ik over 5 weken de volgende wedstrijd zonder wetsuit kan doen). De fiets was een lekker ritje, maar ook hier de hele route niet in het rood gegaan. Kleine sidenote is dat mijn horloge de route 18.8km geeft met een snelheid van 27km/h rond en de officiële timing het parcours 19.5km geeft in dezelfde tijd dus de gemiddelde snelheid gebumpt wordt naar 27.85km/h but I'll take it. Met de 2e wissel was ik wel echt tevreden, minder dan 3 minuten vanaf het de transitiezone inlopen, fiets ophangen, schoenen wisselen, veters strikken en de transitiezone weer verlaten voelde wel goed. Het hardlopen zelf was op tempoduur hartslag en was ook goed vol te houden en hoewel er ook daar nog wel een klein beetje meer in zat achteraf gezien had ik hier een 5k pb kunnen lopen als er niet halverwege een hele grote trap ingezeten had. I mean, wie verzint het om 22 meter hoogteverschil waard aan trappen in het midden van een 5k aan het einde van een triathlon te stoppen?!?!?! Maar goed, de km splits wijzen er op dat die trap me zeker een minuut gekost heeft en kijkend naar mijn 5k pb wat nu op 31:02 staat had ik daar op zijn minst bij in de buurt kunnen komen en als ik in de laatste 500 meter had gezien dat ik daar zo dicht bij was dan had ik nog een eindsprintje gedaan. Nu met 32 minuten was ik nog steeds dik tevreden though.

Kort samengevat: Het was leuk, ik ben tevreden met de overall tijd en de tijd op alle onderdelen maar ik weet nu ook dat er nog iets meer in had gezeten.

Het geeft vertrouwen voor over 5 weken als ik alle afstanden dubbel moet doen, en het fietsparcours zelfs wat meer dan dubbel met 45km. Doel dan is onder 4 uur blijven. En wie weet, misschien doe ik deze volgend jaar wel weer en kijk ik of ik dan een betere tijd kan neerzetten.

EDIT: Hier moesten we op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Big_Spotters_Hill
Laatst bijgewerkt door IMAY1990 op 15-05-22 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:26

Ohh supergoed gedaan, IMAY!! En mooi verslag. Het lijkt me loodzwaar, vooral die transities. Laat staan een steile trap op het eind := Mooie prestatie!

@leeslampje, ik had toen een racefiets gehuurd via de studentenfietsvereniging in Groningen; die hadden een dealtje met een verkoper. Kostte me €10,- voor vier weken (duur van de cursus). Dat was natuurlijk wel een bizar goede deal, maar ik er zijn vast wel meer mogelijkheden. Volgens mij dus ook bij Start2Bike maar weet het niet zeker!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:31

Wat een prestatie IMAY! Ik vind het echt waanzinnig knap dat je alles zo achter elkaar kunt plakken. Fijn ook, van die trappen op het einde %) .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:35

Knap gedaan IMAY! Tof dat je sneller was dan je vooraf had gedacht.
En mooi om te weten dat er nog meer in het vat zit, dat geeft kracht voor de volgende :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 06:34

Gefeliciteerd Imay , goed gedaan hoor . :j
Dat van die trap zag ik idd op social media ergens voorbij komen .

@leeslampje ; jureren staat nog niet op de planning .
Ik moet eerst vanuit de NTB extra toegang tot de planning krijgen .
En dan even goed kijken wat past , ook met mijn eigen trainingen etc .
Maar wel leuk hoor .Als je straks als basis official ervaring hebt kun je
nog doorgroeien naar technical official , dit is dan een twee daagse
cursus met examen .En dan maar je bv ook naar buitenlandse wedstrijden .

Afbeelding

Gisteren de week afgesloten met 110 km fietsen en aansluitend 6.7 km
hardlopen . En mijn wedstrijdvoeding getest .
Komende week relatieve rustweek .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:49

Ik ben vandaag op de fiets naar het werk gegaan! *\o/*

30km heen en dan vanmiddag ook weer terug. Dan heb ik mijn training voor vandaag wel weer gehad. Wel lekker trouwens. Om half 6 is er nog geen kip op de weg. En om half 7 kun je nog lekker doorfietsen in Amsterdam. Dat laatste hoef ik vanmiddag niet te proberen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:51

maaikemuis schreef:
Ik ben vandaag op de fiets naar het werk gegaan! *\o/*

30km heen en dan vanmiddag ook weer terug. Dan heb ik mijn training voor vandaag wel weer gehad. Wel lekker trouwens. Om half 6 is er nog geen kip op de weg. En om half 7 kun je nog lekker doorfietsen in Amsterdam. Dat laatste hoef ik vanmiddag niet te proberen.

Altijd leuk dat soort ritjes. En inderdaad: je hebt gelijk je training erop zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:26

Lekker, maaike! Mijn stad heeft superveel stoplichten en onnodige oversteekplaatsen en van die stoeptegelfietspaden, daar moet ik mentaal altijd even doorheen :P Daarna vind ik het ook heerlijk. 's Ochtends lekker wakker worden en 's middags mijn werk uit mijn hoofd trappen. Ik hoef maar zo'n 15 km; in de spits ben ik op de fiets net zo snel als met de auto of trein.

Nog 244 woon-werkritten te gaan en ik heb de racefiets eruit met de kilometervergoeding :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:56

Dit is de route van een collega. Het is iets om, maar veel minder stoplichten. En zo vroeg in de ochtend kun je echt lekker doorrijden. Vanmiddag komen alle mensen vanuit iedere denkbare richting opzetten.

Opstaan om kwart voor 5 gaat toch niet echt mijn hobby worden. :Z

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:46

Wow jullie zijn allemaal goed bezig. Ik blijf een beetje achter.

T2T, Wat leuk dat je die jury dingen allemaal volgt.

Zelf ben ik niet aan het fietsen geweest. Maar ik volg al 5 dagen mijn fietsmaatje. Die heeft een 1000km brevetrit gereden. Maar aan de andere kant van het land was de start. Dus donderdag daar heen gefietst, vrijdag, zaterdag en zondag die 1000km rijden en vandaag terug. Hij is nu nog aan het fietsen opweg naar huis. Nog een km of 15. Hij heeft dan in 5 dagen bijna 1400km gefiets ongeveer.

Ik vond die 200brevet (250km) al heel wat . Hij doet rond 370km per dag dan.

De ligfiets is echt een uitkomst. En dat mijn vriendin er nu ook een heeft is erg leuk. Maar het idee is ook dat ik de eerste keer als ze naar mij komt met die fiets. Dat ik tot de helft ongeveer fiets zodat we samen naar mij terug kunnen fietsen. 80km is voor haar echt nog veel te ver. Eerst maar eens wennen aan deze fiets. Maar ze zegt nu al dat ze ook de 20km naar haar moeder al liever met de ligfiets wil doen dan haar stadsfiets. Dat is met een beetje oefenen al wel prima te doen.

(Mijn eerste keer dat ik mijn velomobiel kocht heb ik hem naar huis gefietst 92km. Dat is denk ik het domste om te doen met een nieuwe fietsXD)

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:19

Oeps, ik ben ineens trotse bezitter van een gravelbike.

Wat een geld heb in uitgegeven haha. Maar ik had gekeken vorige week bij 12 gobiking en die adviseerde een marin gestalt. Mijn vriend gebeld en die vond die echt niet goed genoeg. Slechte versnellingen ed.

Zaterdag nog gekeken bij andere winkel. Maar niks op voorraad. Maar had geluk kwam gister 1 brulls grinder 3 binnen. Net opgehaald. Heb nog nooit echt gefietst op een gravelbike/ racefiets verder dus ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:23

Ohh gefeliciteerd!! Heb je een foto? Ik vond de houding even wennen maar dat gaat snel. Veel plezier van je nieuwe ros!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:28

Ik heb wel een foto, maar weet niet hoe ik die moet plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:32

[voeg foto's toe] > [bestanden kiezen] > (foto zoeken; die komt dan al in miniformaat onderin beeld) > [upload]

En dan zie je 'm onderin beeld onder 'Afbeeldingen' staan. Als je er dan op klikt, komt er
[img.]m/blabla.jpg[/img] in je berichttekst te staan.

Als je dat laat staan, kunnen wij 'm zien. Het is een beetje omslachtig maar het went :P Ben benieuwd!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:50

Leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Dat heeft je vriend goed geadviseerd (en 12go biking bijzonder slecht haha, maargoed dat is een mening) want voor gravel wil je minstens een grx 400 groep erop hebben en 1x11 of 2x11 wat die Marin alles behalve heeft. Ook 35mm bandjes zou ik toch net wat te smal vinden.

Dat zit met de Bulls allemaal wel goed :)

T2t wat goed zeg dat je gaat jureren!
En iedereen lekker fanatiek bezig. Ik heb het de laatste tijd best druk met werk, paardrijden, (sociale) verplichtingen dus kom er zo slecht aan toe. Donderdagavond weer even een rondje pakken denk ik.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:53

Chita schreef:
Oeps, ik ben ineens trotse bezitter van een gravelbike.

Wat een geld heb in uitgegeven haha. Maar ik had gekeken vorige week bij 12 gobiking en die adviseerde een marin gestalt. Mijn vriend gebeld en die vond die echt niet goed genoeg. Slechte versnellingen ed.

Zaterdag nog gekeken bij andere winkel. Maar niks op voorraad. Maar had geluk kwam gister 1 brulls grinder 3 binnen. Net opgehaald. Heb nog nooit echt gefietst op een gravelbike/ racefiets verder dus ik ben benieuwd.

Dat heeft je vriend inderdaad heel goed geadviseerd! Ik weet zeker dat je heel veel plezier gaat hebben van de bulls. Toffe fiets!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:01

(Sorry alvast voor een egopost)

Vandaag de laatste rit van het alfabet gereden. De ‘J’ was de laatste letter die nog ontbrak en dat bracht de reis vandaag naar Jisp. Vandaag is de sterfdag van mijn mams en het leek me een ontzettend mooi eerbetoon om deze dag haar leven te vieren met datgeen dat zij in de jaren ‘70 deed: het alfabet bij elkaar rijden. En omdat het de laatste was, wilde ik een mooie afstand rijden. En wat is er nu mooier dan mijn eerste keer 100km op deze dag te rijden.

In liefdevolle herinnering aan mijn mams. 1400 kilometer langs Amsterdam, Borger, Crailo, Drachten, Enkhuizen, Feanwalden, Grootebroek, Heerhugowaard, Ilpendam, Jisp, Kreileroord, Lambertschaag, Medemblik, Nieuwe Niedorp, Obdam, Portengen, Quatrebras, De Rijp, Scherpenzeel, Tuitjenhorn, Ursem, Volendam, Westbeemster, Texel rond, IJselstein, Zeelwolde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:12

Een prachtig eerbetoon, maaikemuis! Sterkte :knuffel:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:14

Chita: leuke impuls aankoop :D Ik heb de Marin Gestalt een paar maanden terug ook geprobeerd bij 12gobiking, maar ben uiteindelijk ook bij een andere winkel voor een andere (race)fiets gegaan _O-

Maaikemuis: zag het op Strava (en nu hier met het verhaal erbij). Zo mooi om dit op deze dag te doen <3

Bij mij schiet het fietsen er een beetje bij in door andere sporten (hardlopen) en ook sociale activiteiten. Heb me wel ingeschreven voor een toertocht in augustus die wat training vraagt, en voor een introductierit bij een fietsclub hier in de stad. Dus dat fietsen komt spoedig wel weer meer, genoeg stokken achter de deur :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:29

Heel mooi @Maaikemuis :j :knuffel:

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:04

Wauw maaikemuis, mooi om dat op deze dat te voltooien. :(:) Mooi eerbetoon aan je moeder. En ook nog voltooid met een 100 km rit, erg knap! Ook leuk om te zien dat je ook naar 2 plaatsen hebt gefietst die hier vrijwel om de hoek zijn. :j

Chita gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik ben ook benieuwd naar een foto.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:26

Dankjulliewel! Het was echt een prachtige dag gisteren, zeker wanneer je naar vandaag kijkt. :wow:

KleinBoefje schreef:
Wauw maaikemuis, mooi om dat op deze dat te voltooien. :(:) Mooi eerbetoon aan je moeder. En ook nog voltooid met een 100 km rit, erg knap! Ook leuk om te zien dat je ook naar 2 plaatsen hebt gefietst die hier vrijwel om de hoek zijn. :j

Chita gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik ben ook benieuwd naar een foto.

Dat moeten Quatrebras en Feanwalden zijn geweest :j . Friesland is ook echt ontzettend mooi om te fietsen. Ontzettend genoten toen. En het hotel had iets niet zo netjes gedaan en als excuus mochten we nog een keer terugkomen. Toen zijn we nog een keer een rondje gegaan! <3