Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:57

Interessant van die internist Diane!! ben 0ook erg benieuwd!

Ik ben overigens ook zo'n enorme koukleum, ik heb het heel vaak heel koud.. komt idd ook overeen dat ik dan de meeste klachten heb.
ben nu op vakantie, en helaas al weer 2 dagen erg last, vooral kramp en opgeblazen. Voornamelijk van het eten denk ik.. gelukkig heb ik een flinke pillen voorraad bij :+ maar heel stiekem verlang ik weer naar huis.. niet van die gehorige wc's enzo :o :+

Sim0ne

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:36

De Asa Foetida doet wel iets in ieder geval, mijn darmen zijn nu aardig in de war. Maar het schijnt dat het bij homeopathie eerst erger kan worden, dus ik hou nog even vol, het is niet al te erg, vooral veel opgeblazen gevoel. Ik hou jullie op de hoogte.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:49

ben benieuwd of het binnenkort beter gaat met de klachten simone!

Enne Kytha, erg he, die gehorige wc's, haha. Ik kan er ook niet tegen hoor... Vorig jaar waren mn vriend en ik gelukkig met mn ouders mee op vakantie. Wij in een tent en mn ouders in een huisje, daar ben ik toen elke keer naar de wc geweest, vond ik veel relaxter!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:25

Ik ben erg benieuwd of het werkt, Simone!
Omdat ik nog op vakantie moest ben ik er nog niet aan begonnen. Volgende week eens kijken welke drogist het wil bestellen dan dan begin ik er ook aan!

joyce; idd vreselijk :o wij zitten in een soort stacaravan, maar is nog behoorlijk gehorig hier :o godzijdank niet in een tent op een camping met van die gezamenlijke wc's. moet er niet aan denken :))

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:46

Ik hoop het ook, is echt smerig spul, BLEGH. haha, maar het begint al te wennen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:46

Argh, ik haat campingwc's. Lekker open en gehorig... Brrr...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:47

Maar ja, mijn eigen toilet gebruik ik ook niet graag als er visite is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:27

Wij krijgen eind van de week de sleutel van ons nieuwe huis en daar zit de wc lekker in een gang, een eind bij de woonkamer vandaan. Dus niemand hoeft je te horen en anders kan ik boven in de badkamer naar de wc!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:05

Vandaag risotto met courgette gegeten samen met gehaktrolletjes met geroosterde paprika er omheen. Weinig vet dus. Wel paprika en een bouillontablet (groente). Lijkt goed te vallen; pannen helemaal leeg met z'n tweeën!

Ik bewaar mijn toetje (soja-ijs) voor straks als ik van Harlie terug ben, dat gaat vaak beter dan meteen na het eten opeten.

Was met melktoetjes trouwens nog 100x erger. Dan kan ik niet eens meer helpen met de afwas. Iedereen dacht dat het een smoes was, krijg het nu nog te horen nu ik uit huis ben.. ;-)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:19

He e-horse, waar koop jij soja-ijs? Ik eet dus al bijna een jaar geen roomijs/melkijs meer want dan kan ik ook direct gaan rennen, maar ik mis het wel. En zeker met dit warme weer.....;-)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:23

Even denken... bij de AH XL hebben ze meerdere smaken. Bij de Vomar hier hebben ze vanille soja-ijs. Het zijn van die ronde plastic doorzichtige potten van 500 ml ongeveer. Soort emmertjes.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:43

Thanx, als ik in mijn vakantie langs de XL rij, dan ga ik er maar eens naar binnen.

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:49

Ik heb ook een spastische darm, vreselijk is het... Sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik ook een lactose-intolerantie heb, en sindsdien gaat het wel iets beter. Ik gebruik nu enkel nog soja of lactosevrije producten. Toch krijg ik nog regelmatig een "opstoot", maar gelukkig niet meer dagelijks!

Ik neem trouwens Spasmomen voor mijn darmen, een half uurtje voor de maaltijd. Het helpt wel. Ik neem het wel niet altijd (ben niet zo pillen-minded). Voor de lactose-intolerantie heb ik nu ook medicatie, die moet je nemen een half uur voordat je iets met melk gaat eten.

Ik heb zelf ook voortdurend kou, heeft dit met een spastische darm te maken?? (Ik las het hierboven, maar ik kon niet meteen iets terugvinden in het topic)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:37

naja, het is wel opvallend dat veel mensen met darmklachten het regelmatig koud hebben...

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:55

Beetje vreemde vergelijking, maar als mijn konijnen last hebben van darmgas of darmimmobiliteit, dan worden ze ook heel koud (voel ik aan hun oren). Op het moment dat ik ze dan onder een doek doe en ze opwarmen, dan knappen ze op. Logisch eigenlijk wel, het verteringsproces van voedsel levert brandstof voor ons lichaam. Dus als daar wat hapert, vind ik het niet zo gek dat we ons niet goed warm kunnen houden.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:07

Ik heb ook een lactose-intolleratie/allergie voor melk.. hoe het ook heet. Ik heb in ieder geval last van melk/kaas/ijs/sausjes etc. Net BBQ gegeten (nouja wat erop ligt dan) bij m'n ouders. Kon onder weinig uitkomen, maar.. mijn moeder maakt veel zelf (saus en vleesstokjes) en had eigenlijk weinig tot geen last! Dus zelf maken is beter in dit geval dan die kant en klare troep waar zoveel eh troep in zit.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:55

joyce2 schreef:
naja, het is wel opvallend dat veel mensen met darmklachten het regelmatig koud hebben...

Je houdt je lichaam vooral warm door de warmte die vrijkomt bij de vertering. Dus als de vertering niet optimaal is, dan heb je het ook sneller koud?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:51

T zou best kunnen inderdaad. Ik heb nu last van mn buik en heb het weer erg koud, net lekker een vest aangetrokken, dus je zal idd wel niet voldoende energie hebben om je warm te houden, als je vertering niet goed gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:54

Ik kan ook niet tegen de BBQ. Heb gister geBBQed maar de hele avond last gehad van mijn buik en naar de wc gerend. Zijn jullie ook moe dan?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:50

purny schreef:
Ik kan ook niet tegen de BBQ. Heb gister geBBQed maar de hele avond last gehad van mijn buik en naar de wc gerend. Zijn jullie ook moe dan?

ik heb gisteren ook geBBQ'd. ik vrees dat voornamelijk de sausjes (met name de satésaus) verkeerd vallen hier.. kip gaat meestal nog wel goed.. maar alles wat vet is en waar kruiden in zitten gaat hartstikke mis. Dus ook weer een avondje wc rennen ...

Ik heb overigens bij een drogisterij hier vlakbij Asa Foetida kunnen bestellen, komt woensdag binnen. Ben benieuwd!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:16

Bij mij doet de asa foetida duidelijk wel wat, maar het is allemaal nog wat onrustiger dan normaal nu, zit nog niet echt verbetering in. Ben nu ruim een week bezig geloof ik.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:22

bij mij zijn mijn medicijnen op :S:S
heb ze vanochtend meteen besteld, maar ik kan ze pas morgenmiddag ophalen :S
dat wordt dus vandaag en morgenvroeg veel buikpijn :S:S

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:38

Ik had vanochtend gigantisch buikpijn, misschien omdat ik maandag avond bbq heb gegeten... Maar meestal heb ik dan dezelfde avond of de opvolgende dag last. Alleen ik zou anders niet weten wat het geweest kan zijn!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:06

Ik heb weleens dat BBQ verkeerd valt, maar dan heb ik last van mijn maag, geen buikpijn (heb ik bijna nooit).
Ik ben bijna altijd moe. Als ik 's ochtends een paar college's heb gevolgd of heb gewerkt dan ga ik zelfs 's middags bijslapen. Door het moe zijn, kan ik me helemaal niet meer concentreren en heb daardoor ook een grote studieachterstand.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:27

Ik heb periodes gehad dat ik idd 's middags op de bank lag te slapen, dat heb ik nu niet echt meer (en dat kan ook niet meer, want ik werk nu tot 18:00u haha). Ik heb zelf ook niet al te vaak kramp, meer last van mn maag (misselijk, zure smaak in mn mond) idd en last van mn stoelgang. Maar af en toe heb ik dus flink krampen, gelukkig niet zo vaak als de meesten hier in het topic!