[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:48

Mar77, ik hoop ook echt dat dat dagje ongesteld een foutje was. Alhoewel dit al een ongelovelijke verbetering was ten opzichte van de pil Lachen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:50

Ik ben na het plaatsen ook nog niet ongesteld geweest...
maar ja, hij zit er pas net Tong uitsteken

wel al een paar dagen slijmproppen verloren.. maar dat was ook zo voorbij..

Hebben (of hadden) ook meer last van puitsen gehad??
Ik zie er echt niet uit op het moment... ik hoop dat dat komt omdat mijn lichaam nog aan het wennen is Bloos

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:51

Ik heb er welgeteld eentje. Maar met de pil was die er ook wel eens. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik nooit een puistenkop ben geweest hoor Knipoog

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:53

Ik gelukkig ook niet Tong uitsteken
Normaal alleen in de week dat ik ongesteld moest worden, en dan eigenlijk maar een paar...

maar loop nu al een week met zeker 5 plekken op mijn gezicht No Cheer

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:16

haha ja daar ben ik ook bang voor Tong uitsteken..
ik kreeg diane 35 op mijn 16e omdat ik en een vriend had en aan het rotzooien was en omdat ik zoveel puisten had.
ik ben er nu 2 weken vanaf en heb meteen al een vette op me lip zitten Tong uitsteken.

dus ik hoop dat dit gewoon even een foutje was van mn lichaam haha Tong uitsteken

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:27

@denk4ever; ben jij dat die in je ava van het paard valt????

edit; laat maar, ben blond ,zie nu op de vorige pagina dat jij het inderdaad bent! Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:08

Mijn huid is nu ook wat onregelmatiger, maar ik heb er nooit veel last van gehad en met dagelijks reinigen is er eigenlijk niks aan de hand

Verder heb ik mijn mirena nu 6 of 7 weken maar heb nog altijd geen bloeding meer gehad sinds het plaatsen. Aangezien ik wanneer ik voorheen onregelmatig was altijd laat was of uitbleef, maak ik me nu ook geen zorgen. Vind het juist ideaal. Knipoog

Verder ben ik nog steeds een héél tevreden klant. Ja Sinds de plaatsing geen absurde stemmingswisselingen meer gehad, ben heel vrolijk, het gaat super met afvallen en ik zit gewoon goed in m'n vel.
Heel af en toe heb ik even kramp, vergelijkbaar met menstruatiepijn. Soms wat heviger en dan moet ik gewoon een stukje lopen en dan voel ik het niet meer.

Ben heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb zeg. Ja Nooit meer de pil!

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:40

Ik heb na ongeveer alle anticonceptie gebruikt te hebben 1 3/4 jaar terug een mirena spiraaltje genomen.

De eerste 1,5 jaar helemaal niet ongesteld geweest! Ook geen pijn, alleen mijn huid was wat onrustiger. Het leek ideaal, kon het nooit vergeten, was heel veilig en niet ongesteld! Haha!

Maar na 1,5 jaar kreeg ik ineens weeën? Verward Hiervoor verschillende echo's gehad en verschillende keren bij de gyn en HA geweest. Konden niets vind en ik was helemaal gezond. Liep ondertussen wel elke dag met weeën die vaak later op de dag best heftig waren. In overleg 2 maanden na mijn eerste doktersbezoek spiraaltje er uit gehaald, en sinds dien geen pijn meer gehad! Ik ben echt blij dat ik em dr uit heb laten halen. Ik kon me niet concentreren door de pijn, ik kon ook niet zwemmen of sporten. En ook mooi meegenomen, mijn huid wordt langzaam aan weer beter!

Dus mijn advies, denk ajb echt goed na of er geen alternatief is!4 maanden met zulke pijn is niet te doen, zeker niet als de afweging een paar kilo is!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:02

@pianka: En wat gebruik je nu dan?
Ik heb ook al van alles geprobeerd en echt niets bevalt goed.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:09

Wat fijn dat jullie door de mirena geen bloedingen meer hebben gehad. Ik heb hem begin augustus laten zetten en helaas nog elke maand (na en naast mijn abnormale bloedingen) nog gewoon ongesteld geweest en niet kort ook. Ook ik heb nog wel last van buikpijn vergelijking met de kramp die Leo_ke noemt. Maar met een half jaar zouden klachten wel over moeten zijn. De gyn was in ieder geval erg tevreden over hoe de mirena geplaatst was. Ik vind het verder een 'heerlijk' ding, geen omkijken naar de pil die ik steeds vergat.
Over het algmeen ben ik wel goed tevreden.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:18

Ik heb hem nu bijna een maand en heb al de hele maand eigenlijk een lichte bloeding.. erg irritant Scheve mond

Ben zeer gevoelig voor puistjes, dus ik hou mijn gezicht heel erg goed schoon en eigenlijk heb ik er nog geen last van *klopt af*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:18

Nymphadora, dat heb ik ook 3 weken gehad, in combinatie met bruin slijm. Hierna was het opeens over.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:40

ik heb net een verweizing gehaald om een mirena te zetten maar i kdurf eigenlijk niet goed, hoewel het me ideaal lijkt.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:45

Gewoon gaan!! vtv pijnstillers nemen..
ik ben heel eerlijk, het zetten is geen pretje, maar het is echt zo voorbij!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:08

Yolien schreef:
Zijn er hier nog meer meiden van de Microgynon 30 naar de Stediril 30 gegaan.
De Microgynon 30 zat niet meer in mijn ziekenfondspakket en nu heb ik de Stediril voorgeschreven gekregen. Heb het idee dat sinds ik deze slik (2 maanden nu) ik last van hoofdpijn heb. Heb nooit last gehad van hoofdpijn maar nu zijn de paracetamols niet aan te slepen!! Iemand met ervaring?!?!

ik heb ook een tijdje de stediril gehad..
ook ooit begonnen met de microgynon 30, toen schakelde mn apotheek over op de stediril, daarna naar een nog goedkoper merk.
had verdacht veel (meer) last van bijwerkingen, vaker misselijk, enorme stemmingswisselingen enz.
heb die strips opgemaakt, terug gegaan naar de apotheek, en de microgynon terug geeist.
sindsdien zijn de stemmingswisselingen vrijwel weg, en ook minder misselijk. stukke beter dus.

nu zit ik te kijken naar de pleister pil.
heeft iemand hier ervaringen daarmee?
had er namelijk wel eens eerder van gehoord maar heb vandaag een college gehad over 'de pil'.
en heb daar toch flink de zenuwen van gekregen.
( dingen waarvan ik dacht dat het de werking niet beinvloedde, werd tijdens college verteld dat dit toch wel het geval is).
dus ik wil eigenlijk overstappen naar iets wat je niet zo snel kan vergeten.
pleister pil lijkt me ideaal, maar in het college werd gezegd dat deze wel minder betrouwbaar is. terwijl op internet staat dat de betrouwbaarheid exact hetzelfde is als die van de gewone pil (die je oraal inneemt dus).
voordeel vind ik ook dat bij de pleister pil de hormonen gelijk in je bloed terecht komen en je dus geen zorgen hoeft te maken over diarree/overgeven enz.

maargoed, ervaringen hiermee?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:15

ik had eerst ook microgynon 30.
die word nu niet meer vergoedt dus nu heb ik stediril.
tot nu toe heb ik nog niet echt veel veranderingen gemerkt *klopt het af*

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:00

dingetje schreef:
@pianka: En wat gebruik je nu dan?
Ik heb ook al van alles geprobeerd en echt niets bevalt goed.

Ik gebruik nu noodgedwongen weer de pil. De tijd voor kindjes is nog niet aangebroken Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:09

Zonnebloem schreef:
ik heb net een verweizing gehaald om een mirena te zetten maar i kdurf eigenlijk niet goed, hoewel het me ideaal lijkt.

Het zetten is niet leuk, dat is eenmaal zo, maar bedenk maar dat je er daarna voor 5 jaar vanaf bent Knipoog
Als je twijfelt omdat je hem eigenlijk niet durft te laten zetten, gewoon doorzetten, je bent jezelf er dadelijk dankbaar voor Knipoog Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:18

IvysToeter schreef:
ik had eerst ook microgynon 30.
die word nu niet meer vergoedt dus nu heb ik stediril.
tot nu toe heb ik nog niet echt veel veranderingen gemerkt *klopt het af*

Sinds de invoering van het "nieuwe" ziektekostenstelsel betaal je relatief veel. Ik vind het zooo ontzettend belachelijk dat geneesmiddelen die goed bevallen zomaar vervangen worden door goedkope "prut".
Ik zie hier zoveel berichten van mensen die daardoor klachten krijgen. Ik vind dat niet normaal.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:20

Bij de pil is het toch niet zo erg. Als je perse je eigen merk wil, dan neem je die toch, kost iets van 7 euro per maand...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:37

Het is niet ERG maar je betaald toch je voor je ziektekosten... dan vind ik dat je ook recht hebt op fatsoenlijke geneesmiddelen. Of dat nu de pil is of iets anders, dat maakt geen verschil.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:39

De pil is toch ook geen echt geneesmiddel.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:44

Dat maakt toch geen verschil? Die pil zit in het basispakket. Tenminste de goedkope prut. Dat is te zot voor woorden als ik zie dat er erg veel mensen klachten van krijgen die ze voorheen niet hadden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:19

Als je die mirena net hebt laten zetten hoe voel je je dan? Heb je erg veel kramp en kan je gewoon zelf naar huis rijden?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:20

De kramp viel na het zetten bij mij nog best mee, een weeig gevoel.. maar was wel een beetje dizzy.. ik was dus blij dat ik iemand bij me had om me naar huis te rijden.
en dat raad ik dus ook aan Bloos