Ik wil juist aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

Wishper schreef:
Een auto immuun ziekte is een afwijking aan je immuun systeem.
Je immuun systeem hoort antistoffen aan te maken tegen schadelijke dingen van buitenaf (giep enz.), maar mijn lichaam maakt antistoffen aan tegen mijn eigen organen.. Dus eigenlijk maak ik mijn eigen lichaam kapot.. Verward

Heb je Graves-Basedow?
De dokter zei dat ik me ook daarop moest laten onderzoeken, maar heb het nooit gedaan omdat ik geen medicijnen wil slikken. Bloos

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:57

rooslovertje schreef:
Wishper schreef:
Een auto immuun ziekte is een afwijking aan je immuun systeem.
Je immuun systeem hoort antistoffen aan te maken tegen schadelijke dingen van buitenaf (giep enz.), maar mijn lichaam maakt antistoffen aan tegen mijn eigen organen.. Dus eigenlijk maak ik mijn eigen lichaam kapot.. Verward

Heb je Graves-Basedow?
De dokter zei dat ik me ook daarop moest laten onderzoeken, maar heb het nooit gedaan omdat ik geen medicijnen wil slikken. Bloos

Waarschijnlijk wel..

Ik was al een hele tijd niet lekker, en viel steeds meer af.Eigenlijk schommelde mn gewicht meer, de ene dag woog ik 63 en de volgende weer 59(ik schommelde per maand soms wel 10 kilo!).
Verder kreeg ik het elk half uur erg warm ineens, en voelde dan ook heel warm aan.De laatste maanden ging het steeds slechter, ik was steeds vaker moe en ziek totdat ik niet eens meer kon lopen.Heel mijn spieren doen pijn als ik even ga staan..Ook sloeg mijn hart steeds op hol, voelde hem dan zelfs in mijn benen kloppen.. heel snel en onregelmatig!Kon dan amper ademhalen..
Nu weet ik niet precies welke klachten van deze ziekte zijn (naast moe zijn,het heel warm hebben en mijn hart die op hol slaat)omdat ik 3 jaar geleden een hersenoperatie heb gehad en daar ook wat dingen aan over heb gehouden.
De arts zei dat als ik geen medicijnen zou nemen ik nog maar 2 weken zou leven, zo verhoogd waren mijn bloed waardes..
Ik voel me nu nog steeds heel ziek, het enige wat ik tot nu toe merk van de medicijnen is dat mijn hart niet meer op hol slaat en ik wat aan ben gekomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:00

Wat heftig Wishper! Waaom ging je toch aandringen op een bloedonderzoek en vertrouwde je de arts toch blijkbaar niet helemaal?

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:09

Idd heftig...
Ben ben sinds ong 2,5 jaar aan de lopende band ziek..
Daarvoor echt NOOIT!

Ik val daardoor continue af, wat ik niet kan gebruiken want ik ben al zo smal..

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:11

Omdat ik steeds zieker werd en steeds meer afviel.. het ging echt niet meer.
Ze zeiden tegen mij elke keer dat ik in het ziekenhuis was( nog voor controle van mijn andere ziekte) dat mijn verergerde klachten door hersenletsel kwamen of psychisch zijn..
Hersenletsel kan zowiezo niet, want dat blijft constant of verminderd, dat kan echt niet erger worden.En het psychische, daar geloofde ik ook niet in.
Na heel lang aandringen voor verder onderzoek gaf de arts toe en wilde mijn bloed onderzoeken, maar dat was meer om mij gerust te stellen zei hij.
Ik zou na 2 weken de uitslag krijgen maar hij belde de volgende ochtend al dat mn bloed niet goed is.

Zo was het met mijn andere ziekte ook, werd steeds naar huis gestuurd Verward Dus ik heb wel geleerd dat ik er zelf achteraan moet gaan wanneer ik denk dat er iets mis is met me.

Het is vaak ook zo dat bij te dunne mensen de schildklier gewoon niet goed werkt, het hoeft dan geen auto immuun ziekte te zijn en kan met medicijnen gewoon goed komen ! Dus voor de mensen die al lange tijd te dun zijn en waarbij het niet aan het eetpatroon ligt, laat je onderzoeken... Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:27

Ik ben ook behoorlijk aan het aandringen bij mijn arts, die niet wilde geloven dat ik geen 100 gram vet per dag at . Hij had een onderzoek gedaan op basis van 100 gram vet per dag (dat had hij gewoon aangenomen) en toen waren de waarden aan de hoge kant. Na heel lang aandringen heeft hij een dietiste ingeschakeld en die zei dat ik ongeveer 20 gram per dag at. Dus dan zouden de waarden totaal niet kloppen. Ik heb er verder niets meer van gehoord

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:00

sorry tussen alle wat minder berichten door even een blij bericht: ik weeg 57 kg (give or take 0,5 kg) en ik ben gewoon niet zozeer dikker geworden, het zit hem in meer spieren en beter eetpatroon..
het probleem zat hem dus echt in het afgelopen (school)jaar - lang verhaal
nu loop ik stage, dus ritme..
ik ontbijt,
tussendoor ontbijtkoek of iets wat er op lijkt
lunch met 6 boterhammen
tussendoor iets van een mueslireep en/of appel/ander fruitigs iets
gewoon avondeten
en op de dagen dat ik paardrijd daarna als ik thuiskom nog wat kellogsspul met melk, zodat ik geen rommelende maag heb als ik m'n bed in ga maar niet iets zwaars heb gegeten waar ik echt weer enorm energie uit haal en niet van kan slapen Lachen

ik hoop dat het zo blijft, ben vooralsnog blij dat mijn probleem so far opgelost is en ik hoop dat als ik zo doorga ik gewoon een mooi stabiel gewicht hou Lachen verder hoop ik dat voor jullie met nog problemen, lopende onderzoeken en andere dingen er schot in de zaak komt, ik zal voor jullie duimen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:23

Hoi Bloos
Sorry dat ik toch even hier kom weer, maar ik heb een vraagje:

Ik ben aan de pil en ik heb ondergewicht.
Als ik ongesteld moet worden ben ik 1,5 week van te voren zó moe.
Mijn energie is echt laag, lager, laagst.
Zou dat te maken kunnen hebben met de pil?
Omdat ik eigenlijk niet meer uit mezelf ongesteld word, maar het opwek door de pil dat, dat teveel energie kost?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:41

Haai allemaal,

Sorry dat ik zo ineens kom binnen vallen, maar ik wou me graag ook even hier melden. Ook ik heb ondergewicht en probeer er met heel veel bloed zweet en tranen wat bij op te krijgen. Ik heb een eetstoornis waardoor en dagen zijn dat het er heel snel weer vanaf is. Ik ben 1,68 en weeg nu 44 kg.
Broccoli; dat je moe wordt van je ongesteldheid kan heel goed kloppen hoor. Ik wordt ook niet mee ongesteld maar ben wel onwijs moe en ziek rond de tijd dat het zou moeten komen. Maar ik slik de pil niet dus ik weet niet of het erger wordt als je het dmv de pil opwekt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 16:48

Broccoli schreef:
Hoi Bloos

Omdat ik eigenlijk niet meer uit mezelf ongesteld word, maar het opwek door de pil dat, dat teveel energie kost?

Geeft niet hoor, Broccoli Knipoog

Ik slik zelf de pil niet, en ik ben eigenlijk constant moe. Maar als ik ongesteld word, dan is het allemaal nog veel erger, in combinatie met erge buikkrampen. Maar het klinkt me niet heel raar in de oren Lachen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:13

Hallo, hier nog iemand die wil/moet aankomen Bloos
Ik ben 15 jaar, 1.73 m lang, en nog maar 42 kilo Bloos
Ik ben sinds de zomer steeds magerder geworden, ik woog eerst altijd 50 kilo, maar ben dus 8 (!!) kilo afgevallen... Ik merkte er helemaal niets van eigenlijk, maar toen ik niet meer ongesteld werd, alles te wijd begon te zitten, er overal botjes te zien waren en iedereen bezorgd naar me begon te kijken, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Ik krijg volgende week bloedonderzoek en een dieet van een diëtiste, hopenlijk komt er dan weer wat aan! Het is niet leuk om te dik te zijn, maar als iedereen je kent als 'anorexia-patiëntje' is dat ook niet alles...

Ik vind zo'n topic een goed idee, dus ik denk ik kom me ook even melden Knipoog

edit: ik doe best veel aan sport, ik fiets 45 min. per dag, 5x per week paardrijden of wandelen in de duinen, 1x per week dansen, schoolgym, en soms hardlopen
Dat is best veel, maar ik wil bijvoorbeeld niet minder gaan paardrijden om aan te komen Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:33

Hoi Aleida!
Sporten is goed hoor! Daar moet je vooral niet mee stoppen? Wat eet je zoal op een dag? Fijn dat je een dietiste erbij krijgt, die kan je vast wel helpen Ja

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:41

Ik was altijd mager, ook mee gepest heel erg enz. Nu viel het de laatste maanden mee, vind ik zelf. Wel slank, maar niks meer of minder! Ben begonnen met de pil en ik zie toch heeeeeel duidelijk verschil..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:40

Sheran schreef:
Broccoli schreef:
Hoi Bloos

Geeft niet hoor, Broccoli Knipoog

Ik slik zelf de pil niet, en ik ben eigenlijk constant moe. Maar als ik ongesteld word, dan is het allemaal nog veel erger, in combinatie met erge buikkrampen. Maar het klinkt me niet heel raar in de oren Lachen

Thnx
Hmm voel me nu ook echt beroerd.
Ben amper ongesteld.
Ik ga maar eens stoppen met de pil denk ik.
Heb toch geen vriend.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:54

Als jij niet meer uit jezelf ongesteld word heb je waarschijnlijk meer ondergewicht dan echt goed kan zijn of heeft het andere redenen? op de bijsluiter staat ook wat voor bijwerking de pil heeft die jij slikt.

ben je wel bij de dokter geweest met oog op het niet uit jezelf ongesteld worden?

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:46

Sheran schreef:
Hoi Aleida!
Sporten is goed hoor! Daar moet je vooral niet mee stoppen? Wat eet je zoal op een dag? Fijn dat je een dietiste erbij krijgt, die kan je vast wel helpen Ja

Iedereen roept altijd dat ik er juist caloriën bij moet krijgen, ipv verbranden Tong uitsteken
Ik eet per dag 2x fruit (bijvoorbeeld appel en kiwi), ongeveer 6 boterhammen, 3 crackers, ontbijtkoek, 's avonds 1 bord eten met genoeg groenten, daarna vaak een handje chips of koekjes (volkoren Tong uitsteken )

Soms is het meer, soms minder. Ik heb echt veel te weinig gegeten in de de zomer, daar ben ik nu vanaf, al eet ik liever geen patat, ijs, taart, enz.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:49

Ben je verder gezond aleida?

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:54

natural_ schreef:
Ben je verder gezond aleida?

Ja, ik kan alles nog doen met evenveel energie, ik ben niet vaak ziek oid, alleen word ik dus niet meer ongesteld...
Misschien is er iets mis met mijn bloed maar dan moet nog worden onderzocht.
Ik neem aan dat ik dus wel gezond ben ja Knipoog

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:56

Oke, heb je extreem ondergewicht? En kan ook door stres komen!

Ben je aan de pil (misschien erover heen gelezen hoor Knipoog)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:10

aleida_thijs schreef:
Sheran schreef:
Hoi Aleida!

Iedereen roept altijd dat ik er juist caloriën bij moet krijgen, ipv verbranden Tong uitsteken
Ik eet per dag 2x fruit (bijvoorbeeld appel en kiwi), ongeveer 6 boterhammen, 3 crackers, ontbijtkoek, 's avonds 1 bord eten met genoeg groenten, daarna vaak een handje chips of koekjes (volkoren Tong uitsteken )

Soms is het meer, soms minder. Ik heb echt veel te weinig gegeten in de de zomer, daar ben ik nu vanaf, al eet ik liever geen patat, ijs, taart, enz.

Sporten is gewoon nodig om in conditie te blijven. Als je je eten maar aan het sporten aanpast.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:44

Ja inderdaad, hoe meer ik "sport" of in ieder geval in beweging ben hoe meer ik aankom. Hoe minder ik doe hoe dunner ik word, snappen jullie het?? Ik niet, haha..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:03

Heee hallo, ik ben hier in het begin eens aangemeld, daarna veel te druk gehad met oa de strijd tegen het afvallen en paarden enzo. Nu kom ik net van de gastro enteroloog af, mijn passage gaat te snel. Oké, dus al neem ik 10 boterhammen per dag én 4 pakjes Nutridrink Choco dan blijf ik bezig. Nu heeft ie Benefiber voorgesteld, dat schijnt je darmwerking te reguleren. In Duitsland heeft het goede resultaten behaald, dus mag ik nu ook gaan experimenteren. Fijn... Ik heb een pouch, dus mijn ontlasting mag ook weer niet té dik worden dan heb ik een groter probleem dan met het afvallen.

Is er iemand hier die zelf ervaring heeft met of iemand kent met ervaring met Benefiber? Het is vrij verkrijgbaar bij apotheek en drogist, ik ga het dus ook niet vergoed krijgen vrees ik, het kost iets van 10 euro en geen idee hoe lang je ermee doet.

Wie o wie kan mij iets wijzer maken voor ik dat spul daadwerkelijk ga innemen?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:24

Benefiber van Recourse bedoel je?
Op mijn werk gebruiken we het redelijk veel en dan vanwege de hoeveelheid vezels in het product.
Maar iedereen reageert anders op vezels dus het is vooral testen met welke hoeveelheid jij efect heb.
En mijn ervaring is dat het een smaakloos product is mischien scheelt dat voor je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:25

Ik merk dat ik de laatste tijd alleen maar méér en méér en méér afval.
Dat is niet aan mijn gewicht te merken (tenminste, ik sta niet meer zo vaak op de weegschaal) maar riemen die ik eerst op gaatje numero 1 had (de strakste) zijn nu een heel stuk te breed geworden.

En dat terwijl ik mezelf toch echt een slag in de rondte eet.

Mijn eetgewoontes zijn verder niet zo raar.
Ik ontbijt netjes met 2 crackers.
Een koek tussen de middag en een pakje drinken.
Een gewone lunch - boterhammen en een keer in de week een loempia.
Dan in de kleine pauze een pakje drinken of wat ik bij anderen kan schooien (:Y) ).
En dan 's avonds eet ik vrij normaal.
Nog steeds niet veel, maar niks om je zorgen over te maken.

I don't get it?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:31

Je spreekt jezelf tegen:
Eerst zeg je dat je, jezelf een slag in de rondte eet en later dat je nog steeds niet veel eet.
That's the point: je eet je niet een slag in de rondte.
Verre van dat.
Je bent in de puberteit en zal dus héél wat meer meer moeten eten. En je weet dat ook wel want ik meen dat je een keer van iemand al een lijstje hebt gehad met wat een puber zou moeten eten?