Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:53

nou ik meet nu al 4 maanden lang heel regelmatig (6 keer per dag ofzo en ook 's nachts nog) ik doe er alles aan om mn suiker onder controle te krijgen, maar het lukt gewoon niet. Nu geef ik het op, dan maar niet onder controle....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:56

nja ik zag er niet echt tegenop, heb er zelf bewust voor gekozen,
maar de laatste tijd voel ik me doodop als ik 13 uur uit mijn bed ben =(
en dan te bedenken dat ik om 6 uur op moet staan...
maar het viel allemaal reuze mee, was wel aardige vrouw,
en het is eigenlijk hartstikke simpel hoe dat speelgoed werkt :P
maar ik moet van het ziekenhuis van die dag dinges bijhouden dat ik voor en na het eten prik dus 7 a 8 keer per dag en dat 1x per 2 weken ofzo, nou ze mogen het zelf ook weleens doen, maar dat zijn ze dan na een week ook spuugzat elke keer dat geprik en dan weer zo;n dagcurve :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:57

ow dat is wel balen eg vincent lover, en dan kom ik aan, ik hoef helemaal niet veel moeite ervoor te doen, maar heb allemaal van die spuitplekken :(

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:08

oh maar ook niet echt lekker natuurlijk :)
Misschien dat een pomp voor mij wel de oplossing is, maar ik wil er gewoon niet aan, de hele dag een naald in je lijf, nee bedankt!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:28

nja ach dat had ik eerst ook, maar daar heb ik me maar overheen gezet, want die spuitplekken is ook niets natuulijk =(

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:37

nee daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:09

Ha, die naald blijft er niet inzitten hoor :-)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:41

je hebt toch altijd een naald in je buik met een slangetje eraan??

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:11

De naald haal je eruit na het inbrengen. Er blijft een heel dun flexibel teflon buisje achter en daaraan zit het slangetje vast. Je voelt er totaal helemaal niks van.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:14

oh ja ok, maar er zit toch constant iets in je lijf.... brrr

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:17

En toch denk ik dat het denkbeeld erger is dan de realiteit. Ik heb al bijna 7 jaar een pomp en ik zou hem voor geen goud willen missen.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:10

je kan hem ook in je bil doen :) dat heb ik tenmiste, vind ik echt vele maler fijner dan in me buik :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:57

tis en blijft iets heel persoonlijks, vond dat ding aan mijn lijf ook erg lastig

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:42

Wat voor een tasje hebben jullie om hem in te doen bij het paardrijden
ik heb dinsdag avond springles en daar betalen we apart voor en dat ga je niet ff vezetten 3 lessen voo 1 iemand ofzo en vind beetje zonde om over te slaan... :(
maar woensdags mag ik waarschijnlijk al weer beetje naar huis als alles goed gaat. dus ik ga op tijd een tasje bestellen enzo
want dan kan alles tenminste wel gelijk als ik het wil.

maar bij deze dus: wat voor een tasje hebben jullie voor het paardrijden (als je geen broekzak hebt)?

en nu weet ik niet meer weat ik nog meer wilde vragen (aa)

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:52

Hoi...
tijdje niet hier geweest... Ik suiker allemaal wel lekker eigenlijk. Lukt om redelijk constant te houden en toch af te vallen dus mega blij!!
Ik wil m'n pomp ook voor geen goud meer missen. Heb 'm eigenlijk altijd in een tasje aan m'n BH. Had altijd dat slangetjes stuk gingen als ik 'm in m'n broekzak had.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:44

nou ik heb godzijdank eindelijk gister eens n goede dag gehad, stond op met 5.6, gegeten en geprikt, daarna paarden gedaan en metd e boot en gezin naar biesbosch, daar broodjes gegeten en niet geprikt (ik kelder zo verscrikkelijk als t warm weer is)en zat op 4.2, tegen eind van de middag weer thuis, toen kleine hypo, 3,7 en spaghetti gegeten en normaal geprik en vanochtend met 5.8 eruit, he he............

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:38

suikermeisje schreef:
Wat voor een tasje hebben jullie om hem in te doen bij het paardrijden
ik heb dinsdag avond springles en daar betalen we apart voor en dat ga je niet ff vezetten 3 lessen voo 1 iemand ofzo en vind beetje zonde om over te slaan... :(
maar woensdags mag ik waarschijnlijk al weer beetje naar huis als alles goed gaat. dus ik ga op tijd een tasje bestellen enzo
want dan kan alles tenminste wel gelijk als ik het wil.

maar bij deze dus: wat voor een tasje hebben jullie voor het paardrijden (als je geen broekzak hebt)?

en nu weet ik niet meer weat ik nog meer wilde vragen (aa)

Ik heb gewoon zo'n zwart beschermhoesje met venstertje, die kan ik eventueel aan een broekriemlusje vastmaken. Wat eigenlijk net zo handig is (en nog een stuk "hipper"), ga eens op zoek naar van die telefoonsokjes, die zijn er in tig kleuren en motieven. Mijn Accucheck Spirit past prima in zo'n telefoonsokje. Daar zitten van die handige clipjes aan, kun je ook mooi mee bevestigen. Of als laatste optie, zo'n bh-bevestigingsding, maar dat vind ik met rijden niet zo fijn zitten. Gewoon even rondzoeken wat voor jou goed werkt. Als het ding losschiet onder het rijden is erg vervelend, dat is me wel eens gebeurd en behoorlijk onhandig.

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:13

Ik heb nu bijna 3 jaar een pomp en draag hem al 2,5 jaar aan de klip. Ik klip hem overal aan vast, liefst aan de broekzak. Maar dit moet je zelf weten. Hij is bij mij wel altijd zichtbaar. Daar heb ik zelf geen problemen mee. Mensen in mijn omgeving weten toch allemaal dat ik diabetes heb. En tja,, tegenwoordig heeft toch iedereen een ipod of wat dan ook aan de broek hangen..
Laatst had ik concour, en dan zit ie ook gewoon aan m'n broekzak. Na afloop van de proef wilde ik bedanken voor het jureren en zegt de jury: Zeg, zou je de volgende keer je mobiel wel even af willen doen. want nu zie je het telkens als het jasje openwaait.
Ik: Nou neem me niet kwalijk, t is toevallig wel mijn insulinepomp.
Jury: euh.. hoezo??
Ik: Ik heb diabetes en die pomp zorgt ervoor dat ik niet meer 6x per dag hoef te spuiten (af en toe een beetje overdrijven heXP)
Jury: O, sorry, dan heb ik niets gezegt.

op de coupon stond eerst een 7 voor verzorging en later een 8 :D Ra ra hoe komt dat???

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:31

nou netjes dat ze dat ook hebben gewijzigd

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:57

ok ik sta onwijs van mezelf te kijken, maar komt ook beetje doro jullie allemaal; ik als anti pomper heb net mailtje gestuurd aan mijn dv of we toch niet nog s over het overstappen naar de pomp kunnen hebben, dit gespuit levert me misschien 1 dag in de maand goede suikers op maar verdre, ik wil ook zakken met mijn hba1, en ook wat zorgerlozer kunnen doen en laten, ga t toch nog maar s in de groep gooien, was er heel anti over na mijn slechte ervaring maarja jullie zijn r eigenlijk allemaal blij mee, welk type hebben jullie????

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:12

Allereerst Caroline: chapeau! Alleen al open staan voor verandering, is hardstikke goed van je. En dan kan je altijd nog zien, toch?

Ik ben hardstikke tevreden met mijn Deltec Cozmopomp, maar dat is geen optie, de fabrikant is ermee gestopt. Ik baal, maar weet wel dat het alternatief voor mij de Paradigm zal zijn (van Medtronic). Ik denk ook dat jouw ziekenhuis daar het meest mee werkt en die pomp is gewoon goed.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:17

ja ben ook wel beetje trots op mezelf, Cora heeft t me laatste x nog gevraagd of ik niet nog s na wou denken over de pomp maar nee nee niks voor mij zei ik gelijk.

volgens mij had ik die , die jij nu noemt, ik zie t vanzelf wel.

even off topic, ben je nog op vakantie?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:34

Nee, ik ben weer thuis (snik!) .....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:55

he ik was ook een anti pomper hoor :P
maar iedereen is er tevreden over,
ik heb ook de paradigm van medtronic
en hij is paars =) haha
en hij is echt hartstikke makkelijk eigenlijk :o
maarja, succes alvast!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:09

Ik heb de accucheck Spirit. Heeft een hoop extraatjes, nadeel is dat je de patronen zelf moet vullen, standaard patronen passen er niet in.