57 beurten en ik ben nu 8,5 maand na de operatie waarvan 7,5 maand fysio
Bumblehorse
Geplaatst: 19-05-15 10:18
TrIjNIE__: Wat fijn dat je kine afgelopen is!
Ik zit nu op week 4: Die krukken! Wat een ondingen. Ik mag helaas van de kine nog niet zonder. Ik hoop wel op groen licht donderdag. Ik kan op zich goed 'normaal' stappen zonder pijn zonder krukken, maar merk dat ik echt spierkracht moet opbouwen nu, doordat de spierkracht op een laag pitje staat 'zak' ik een beetje door dat been. Als ik gecontroleerd en traag stap is dat gelukkig veel minder! Wil nu echt wel weer dingen doen! Zaterdag ook voor het eerst naar stal geweest, dat heb ik gemist!!
Chantalboes: Strekken is bij mij ook nog een lastig punt. Ik probeer wel altijd het maximale uit mijn stap te halen. In lig heb ik ook nog moeite om te strekken, maar dat doe ik in stapjes. Eerst leg ik er iets onder (knie), daarna iets minder dik, dan zonder iets en daarna iets onder men voet.
TriJNIE_, wat heerlijk. Ik kijk er ergens ook al naar uit. Al moet ik zegge dat ik de laatste paar weken de trainingen geen straf meer vind. Ergens wel lekker om zo te trainen. Ik vermoed als ik dit omzet naar de sportschool dit snel afzwakt. De fysio is mijn stok achter de deur zullen we maar zeggen.
Bumblehorse, ik vond het een verademing om van 2 krukken naar 1 kruk te gaan. Geeft gelijk veel meer vrijheid. al is geen kruk nog veel fijner. Strekken zal ook steeds beter gaan.
Vandaag door omstandigheden gereden zonder brace. Wat voelde dat fijn aan met zitten, maar ik miste hem toch wel. Hij geeft me net wat extra steun. Hopelijk met de nu komende krachttrainingen gauw overbodig.
Wow wat een brace. Die zie je echt niet over het hoofd. Hopelijk gaat ie je rap goed helpen.
Martine, hoe doe jij dat rijden met brace? Lijkt me niet goed gaan? Tenzij het gewoon een stoffen is? Ik hoop echt donderdag... heb vandaag trappen gedaan zonder tussenstapje en moet zeggen dat ik het wel voel, maar het was fijn om toch effen net geen beperking te hebben
Dat ziet er wel ok uit! Mijne is echt ijzer, met de dingen aan de binnenkant dus zie me er echt niet mee rijden Heb wel maandag men eerste Working Equitation wedstrijd aan de had. Ben eens benieuwd hoe me dat gaat afgaan. Gelukkig is mijn paard echt goed opgevoed en echt met me begaan. Kan haar gerust meenemen met de krukken, ze blijft mooi achter/ naast me.
Aan de zijkanten zitten wel metalen beugels met schanier. Die zitten echter verstopt in de stof van de brace, anders was ik er niet mee gaan rijden. Net een nieuw zadel en voor mijn laarzen is het ook niet de allerbeste oplossing.
Bye bye krukken! Vandaag ook voor het eerst gefietst. Ging super goed. Ik ga er wel op moeten letten dat ik het niet ga over doen. Maar het is examentijd dus ik zit toch vooral
Net weer bij de fysio geweest. Hij is zeer tevreden hoe het gaat. Ik eigenlijk ook. Toch kreeg ik nog wat huiswerk van hem mee. Ik moet meer gaan paardrijden. Bah heeeeeel vervelend
Bij mij gaat het even niet zo lekker. Heb heel erg last van mijn knie/been, maar we kunnen de oorzaak niet vinden. De kruisband zit nog goed, het lijkt het omliggende weefsel te zijn. Dus nu even wat voorzichtiger aandoen. Wel balen, want het ging zo lekker...
Haha, wat goed martine, daar zeg je vast geen nee tegen!
Goldenarrow: Spijtig dat het niet zo goed gaat en nog vervelender dat je geen oorzaak kan vinden. Hopelijk gaat het snel weer beter en inderdaad voorzichtig aan dan maar!
Ik moet het helaas ook wat rustiger aandoen. Heb afgelopen weekend een beetje gerend met mijn paard in de hand. Mocht eigenlijk nog niet, maar heb geen last of pijn gehad, wel enorm stijve spieren achteraf en alles zat toch wel weer vast. Bij de kine was een stagiaire. Lief kind, maar wat te voorzichtig en heeft mijn been volledig geplooid, wat op het moment zelf echt heel goed ging. zelfs met extra aanduwen. Gisteren op controle bij de chirurg, had die ook een stagiaire Chirurg heeft wel zelf gecontroleerd, alles was mooi stabiel, hij was wel helemaal niet voorzichtig met mijn been en echt brut moet de brace nog zeker aanhouden tot eind juni. Wat echt een ramp is want hij zakt constant af. Als ik het klittenband aanpas snijd ik straks mijn bloed nog af want hij zit nu echt al strak genoeg.
Te voorzichtig is ook niet fijn hoor... Mijn fysio is absoluut niet voorzichtig Die masseert mijn been altijd vrij stevig (en pijnlijk). Gelukkig weet ze wel wanneer het niet gaat of als het niet mee buigt.
Ze heeft me ook doorverwezen naar hun fysio-goeroe zoals zij dat noemde. Misschien dat die wat beter weet wat de oorzaak kan zijn in mijn been. En anders misschien het in het ziekenhuis na laten kijken?
Ik heb nu ondertussen mijn brace 1,5 week. Wat een verschil ten opzichte van geen brace. Ik denk dat dat alleen voor mij helaas betekende dat ik een nieuwe mediale band in mijn knie moet laten zetten. En dus weer een lange revalidatie periode tegemoet ga. Hopelijk na 24 juni kan het een en ander zo snel mogelijk geregeld worden.
Ik mocht dezelfde brace houden als 4 jaar geleden. Die past nog gewoon.
Bumblehorse
Geplaatst: 17-06-15 17:48
Hoe is het hier met iedereen?
Ik ben vandaag echt gemarteld door de kine. Niet aan mijn knie, maar aan mijn heup. Blijkbaar probeer ik toch nog steeds men knie te ontlasten en mijn heup is hierdoor echt pijn beginnen doen. Daarstraks heeft ze het proberen losmaken, maar het was echt niet fijn. Ze zei het zelf ook al dat het echt enorm vast zat.
Dat is naar! Hoe lang geleden ben je nu geopereerd? Het vervelende is ook dat ze vaak net over dat pijnlijke randje heen moeten om het goed los te kunnen maken
Hier gaat het helaas de laatste tijd wat slechter. Ik had een maand geleden een sprongetje gedaan wat toen niet goed ging (erg veel pijn daarvan). Helaas is het sinds die tijd slecht en heb ik alle klachten weer als van voor de operatie... En op mijn werk verkrampt mijn been heel erg, dus na 2 tot 4 uur heb ik er zo'n last van dat ik gewoon niet meer fatsoenlijk kan functioneren Aanstaande maandag heb ik dus weer een gesprek in het ziekenhuis in de hoop dat de chirurg er wat aan kan vinden. Want de fysio heeft nu vanalles geprobeerd, maar niks schijnt te helpen.