Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Relaxed schreef:Nou ben net geweest en hij denkt nog steeds dat een operatie niet nodig is.. Zijn uitleg klonk wel logisch. Hij legde uit dat kaakchirurgen streven naar perfectie en ortho's streven naar goed.. Hij zei dat een operatie aan de bovenkaak (deze zou gekanteld moeten worden) niet noodzakelijk was, maar dat kaakchirurgen het wel zouden doen omdat zij perfect willen. Het enige wat zou kunnen is dat ze nog iets aan mijn kin gaan doen, zodat ik mijn lippen beter op elkaar kan houden.
Ik kreeg wel een oefeningetje mee voor mijn lippen, als ik achter de pc of voor de tv zit oid moet ik er een paperclip tussen houden of een papiertje oid, zodat ik die spieren train..
Ik ga de verzekering eens bellen hoe het dan zit met die vergoeding, dat ze die niet terug gaan draaien oid
chanicha schreef:Relaxed schreef:Nou ben net geweest en hij denkt nog steeds dat een operatie niet nodig is.. Zijn uitleg klonk wel logisch. Hij legde uit dat kaakchirurgen streven naar perfectie en ortho's streven naar goed.. Hij zei dat een operatie aan de bovenkaak (deze zou gekanteld moeten worden) niet noodzakelijk was, maar dat kaakchirurgen het wel zouden doen omdat zij perfect willen. Het enige wat zou kunnen is dat ze nog iets aan mijn kin gaan doen, zodat ik mijn lippen beter op elkaar kan houden.
Ik kreeg wel een oefeningetje mee voor mijn lippen, als ik achter de pc of voor de tv zit oid moet ik er een paperclip tussen houden of een papiertje oid, zodat ik die spieren train..
Ik ga de verzekering eens bellen hoe het dan zit met die vergoeding, dat ze die niet terug gaan draaien oid
Relaxed ze hebben bij mij mijn onder en bovenkaak tegelijk gedaan, dus ook mijn bovenkaak gekanteld, moet zeggen dat het me erg meegevallen is.
Ook heeft de chirurg iets aan mijn kin gedaan omdat hij op het einde van de operatie de verhouding niet goed vond.
Ik moet zeggen dat het mij alles is meegevallen.
Het enigste wat vervelend was is dat je waves inkrijgt, je bovenkaak wordt met een soort ijzerdraad vastgelust aan je jukbeenderen en dat moet er na 5/6 weken uit.
Over het resultaat ben ik ook zeer te spreken.
Uums schreef:cheyentic schreef:
sta ik echt van te kijken..
(ben hier al een tijdje niet meer geweest)
operatie is ondertussen dik 2jaar geleden en bij mij is het nog steeds een rampenplan.. pijn in mijn kin en onderlip, altijd ontstoken tandvlees. verergering van de kaakproblemen ipv vermindering... als ik het terug kon draaien had ik het nooit gedaan...
O tjeempie...Had jij alleen een correctie of ook implantaten ofzo?
double schreef:Cheyentic, wat hebben ze bij jou precies allemaal gedaan? Klinkt echt als een hele nare ervaring als je er na 2 jaar nog last van hebt..![]()
Doen ze er nu nog iets aan dan?
Prairy schreef:Ook ik heb vorige week een kennismakingsgesprek gehad bij de Ortho, hele vriendelijke man ( in Echt, iemand ervaring mee? Schijnt ook zijn eigen praktijk in Maastricht te hebben).
Hij vertelde me dat ik 2 opties had, 1 met operatie door de kaakchirurg, en 1 zonder.
MVE, ik begrijp dat jij in Belgie geweest bent? Is dat een chirurg die alleen maar deze operaties uitvoert?
Ik ben nogal huiverig voor het idee van de operatie... Sowieso heb ik een fobie voor prikken, dus plaatselijk verdoven is niks voor mij, alsook bloedafname niet.
Verder vertelde de orthodontist mij dat ik sowieso 1,5 jaar aan het beugelen ben, doe ik de operatie erbij, dan ben ik 2 jaar bezig.
Ook vertelde hij mij dat de verzekering sowieso alles moet vergoeden als je een operatie doet voor een overbeet. De overbeet moest miinimaal 13 mm zijn (maar met wat duwwerk werd mijn 10-11 ook wel 13) voor volledige vergoeding. Ik weet alleen niet meer of alleen orthodontie ook vergoed werd (dus zonder operatie) als je overbeet 13 mm of meer was.
Het gaat mij erom dat ik straks normaal mn lippen op elkaar kan zetten, niet meer om de week mijn onderlip kapot bijt (1 ondertand steekt nogal uit, deze moet misschien verwijderd worden) en gewoon een mooier gezicht heb, ook op foto's die van de zijkant genomen worden... Ik wil wel graag mooie trouwfoto's als dat vriendje van me eindelijk eens op zn knieen gaat
Ik ben dus heel benieuwd, 22 april heb ik de 2e afspraak en dan gaan ze allerlei dingen opmeten en op de foto zetten, en 20 mei een vervolgafspraak om alles met mij door te nemen en te bespreken wat ik verder wil.
Mocht ik besluiten dat ik een operatie wil, dan wordt er een kennismaking gepland met de kaakchirurg in Belgie, waarna er eventueel een 2e gesprek gepland wordt dat ze mijn smoeltje met zn 6en gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn etc. Vond dat wel indrukwekkend eigenlijk, dat er 6 man naar mijn mond gaan kijken![]()
Moet zeggen dat ik bij deze ortho wel een goed gevoel had, en niet zoals bij de vroegere smoelensmid (een ander woord heb ik er eigenlijk niet voor...) die m n mond volstouwde met een beugel die bijna niets geholpen heeft, alleen het gat dichten tussen mn boventanden (dat is ook het enige dat daar goed aan geweest is...)
Maar al met al is er nog niks gebeurd en ben ik al redelijk nerveus
Uums schreef:Prima planning!
Hebben jullie trouwens door de gewone kaakcorrectie littekens? En zijn jullie (veel) gewicht verloren? En na hoeveel tijd waren jullie weer verstaanbaar genoeg om, zeg, lessen te geven?
Gewoon even benieuwd, het komt nu zo dichtbij