verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:14

Gisteren dus weer naar de tandarts geweest, ik had deze keer de lieve/knappe tandarts :D Hij heeft me verzekerd dat het absoluut niet onstoken is. Maar dat ik gewoon zeker wel 2 weken nodig zal hebben voordat alle pijn is en het helemaal geheeld is. Ik heb gelukkig wel zwaardere pijnstillers mee gekregen, deze werken goed. En ik heb het idee dat de pijn sinds vandaag ook wat minder is, gelukkig. Als het maandag niet veel minder is mag ik weer terugkomen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:25

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:40

Mijn verstandskiezen moeten er eigenlijk ook uit^^
Ben alleen nog aan het nadenken, ben niet zo'n held :x

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:07

hmm ik ga morgen maar eens even bellen, het is iets minder, maar ik kan nog steeds niet zonder pijnstillers....

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:30

Ik begrijp niet dat jullie allemaal onder narcose willen.. Het probleem was dat ik onder narcose moest in het ziekenhuis. Dit omdat ze de diep lagen en gewoon uitsnijden niet kon. En niet omdat ik zwaar gehandicapt ben :+ Ze hebben ze alle vier tegelijk uitgehaald. Nou als ik kon kiezen had ik liever plaatselijke verdoving gehad. Ik ben heel de dag in het ziekenhuis geweest.

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:32

Mijn verstandskiezen moeten er ook alle 4 uit, overmorgen de eerste 2.. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt. Hoeveel dagen moet je eigenlijk rustig aan doen? Of mag je als het niet te veel pijn doet, na een dag gewoon rijden? Ik heb namelijk zaterdag een wedstrijd staan, een beetje dom gepland :+

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:38

Mijn 2 onderste zijn er 2 jaar geleden uit gehaald.
Ze moesten eruit omdat ze scheef lagen, en anders tegen mn andere tanden aan zouden crashen !!
Ik ben ook als de dood voor de normale tandarts, maar bij mij werden ze er in het ziekenhuis uitgehaald met een olifanten verdoving ofzo haha voelde er echt helemaal niks van!!
Pas toen de verdoving uitgewerkt was had ik wel allemachtig veel pijn, en een extreem dikke wang hahaha!
Maar voor de pijn kreeg ik Ibuprofen 600 mg als ik die op had voelde ik er ook niks van, alleen dat ik me mond niet ver open kreeg.
Zou wel vragen om die Iburofen van 600 mg die kan je namelijk alleen op dokter recept halen! Niet zomaar zelf ergens kopen!
Sterkte alvast!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:41

Die krijg je standaard. Ik kreeg morfine maar zelfs dat hielp niet meer :P

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:54

toen ik pas geleden bij tandarts was, werd me verteld dat er witte puntjes tevoorschijn kwamen achterin. :=
het begin is er dus. :')

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:01

Een vriendin van mij kreeg 400 mg. hoor !!
Haha ik zeg het niet voor niks :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:08

Ik heb een hele tijd terug al eens gereageerd en meld me nu weer even. De vorige keer bij de tandarts werd al gezegd dat het toch wel tijd werd dat mijn verstandskiezen er een keer uit moeten. Maar ik durf echt niet. Heb een slechte ervaring bij de kaakchirurg met verdoving, dus laat ze liever zitten zoalang ik er geen last van heb. Boven zijn ze al vrij ver door en onder nog bijna niet. Rechtsonder doet nu een poging om door te komen.

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:01

Bij mij zijn ze er boven helemaal door, maar zijn ze nogal gevoelig, en onder zijn ze nog niet door maar liggen ze helemaal schuin tegen de volgende kies aan. Boven dus trekken en onder snijden -O-

Maar ik ga dan zeker om de ibuprofen 600 vragen!
En opnieuw mijn vraag, na hoeveel dagen konden of mochten jullie weer rijden?

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:02

Ik heb er op dit moment ook weer last van MAAR IK WIL NIET ! %)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:30

Ik heb toen op donderdag de boel laten verbouwen (ééntje uitsnijden, in 3 stukken hakken en zo eruit peuteren) en op zaterdag heb ik weer lichtjes gereden. Had toen op zondag wedstrijd staan. Je moet je daar niet te veel van voorstellen hoor, van dat rijden! Het is mij toen iig heul flink tegen gevallen!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:53

ik moet morgen weer :\ 23 februari is de eerste er uit gegaan... de ingreep helemaal neits van gevoeld... maar daarna! ik zie er echt tegen op...
oja die van mij liggen onder beide op hun kant :\

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:59

ik ben morgen om 10.15 de pineut.
al 2 dagen last vanmorgen naar de tandarts gegaan en die heeft een spoedafspraak gemaakt.

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:02

Nou succes allemaal, ik moet morgen om 14.10..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:11

hihi ook toevallig :)

succes allemaal!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:03

Heb vorige week maandag te horen gekregen dat er 3 sowieso uit moeten, omdat hier gaatjes inzitten ze moeten er dus alle vier uit.
Nu heb ik afspaak staan in juni van uur en anderhalf uur.
Ook voor gaatjes.
Hoop niet dat hij gelijk mijn verstandskiezen gaat trekken, want laat dit liever door kaakchirurg doen.

Weet niet het is geen aanstellen, maar heb het idee dat ik ga flauwvallen als ze gaa trekken bij het idee al.
Nee wordt er niet blij van.

Succes voor degene die morgen moeten.
Zal aan jullie denken

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:38

Machotjuh, ik zou er heel wat voor over hebben als die onderste twee van mij gewoon door de tandarts getrokken konden worden in plaats van bij de kaakchirurg (gesneden?).
De twee bovenste zijn getrokken en dat stelde écht niks voor. Het is onzin om je voor normaal staande verstandskiezen die gewoon door zijn naar de kaakchirug te sturen. Je tandarts zal dat ongetwijfeld minstens nét zo goed kunnen ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:29

Ik mag zodirect weer terug naar de tandarts. Ben nu een week verder en de pijn wordt gewoon niet minder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:28

Zo ben er weer bij de tandarts vandaan, bleek in de kies VOOR mijn verwijderde verstandskies een zwaar geirriteerde zenuw te hebben dus heb ik een wortelkanaal behandeling gehad. Kreeg op me donder dat ik zo lang met zoveel pijn doorgelopen was. Nu zou het beter moeten gaan, laten we het hopen! Ga zo heerlijk met een verdoofde mond mensen bedienen, hihi.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:47

Bij mij is de 3e aant doorkomen, wat een rotgevoel zeg.
Het het idee dat ik met een dikke wang rondloop. Er is me al verteld dat ze er allemaal uitmoeten, maar ik hoop voorlopig nog niet. :=

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:09

Zo, bij mij zijn er vanmiddag 2 uitgehaald.. De bovenste is getrokken, die was er zo uit, maar onder moest eerst gesneden en toen nog geboord worden, maar goed ze zijn eruit! De verdoving is inderdaad wel het vervelendst, maar hij werkt nogsteeds (vanaf 14.15) dus heb nog geen pijn! Heb al wel een iboprufen gepakt voor als ie uitwerkt, ben wel benieuwd hoe het straks zal voelen..

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:19

er is er bij mij 1 uit gehaalt.
heb verder nergens last van.
de verdoving is al uitgewerkt en heb geen pijn.
ook nog geen pijnstiller genomen.
wel heerlijk na 2 dagen met pijn te hebben moetten lopen.