Pascal schreef:dat is niet de naam van een pil, maar een samenstelling van de pil, waardoor jij dus beschermd bent tegen zwangerschappen..
Hoe kom ik dan achter de naam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:dat is niet de naam van een pil, maar een samenstelling van de pil, waardoor jij dus beschermd bent tegen zwangerschappen..
Yessy schreef:Ann_S: volgens mij als je geen stopweek houdt en dus 6 weken je pil slikt, is week 1 gewoon week 1, en week 6 gelijk aan week 3, en alle weken daartussen (2-5) week 2.
MSQuincyTE schreef:Knollboll schreef:ik ben nu een jaar aan de pil en moet morgen voor de eerste controle terug, (mijn receptjes zijn op, vind ik eng..) wat doet de dokter? is dat per dokter verschillend? of stelt hij alleen wat vragen?
Ik ben nog nooit op controle geweest bij de dokter
Yessy schreef:99% zeker. Ik heb hier ooit eens een verhaaltje getypt over plasmaspiegels/concentratie van de pil in je bloed, kwam op het volgende neer:
Als je de pil gaat slikken, neem je steeds een pil in waardoor de concentratie van die stoffen in je bloed hoger worden. Je lichaam breekt ze met een bepaalde snelheid af waardoor de concentratie lager wordt, je krijgt dus een schommeling. Stel een pil innemen is concentratie 1, vanaf concentratie 0,1 of lager ben je onveilig.
Dag 1 schommel je misschien van 1 (pil een paar uurtjes geleden ingenomen) naar 0,2 (vlak voordat je pil 2 inneemt), dag 2 schommel je naar 0,3, dag 3 naar 0,35 tot je aan het begin van week 2 nog zo weinig schommelt dat je zelfs als je de pil een dagje vergeet niet onder die 0,1 komt.
Gevolg is dat als je in week 1 de pil vergeet, je wel onder de 0,1 komt als je je pil later dan 12 uur inneemt, maar de weken die daar op volgen niet meer. Week 3 wordt vervolgens aangeraden om als je de pil vergeet ofwel direct je stopweek te houden, ofwel de pil door te slikken (zodat het geen week 3 meer is).
Reden hiervoor is denk ik (maar niet 100% zeker) dat anders je eindconcentratie te laag is waardoor je te lang onder 0,1 gaat (in de stopweek), dan krijg je hetzelfde effect als dat je je stopweek verlengt, wat ook niet mag.
toch nog een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat het duidelijk is?
Elise88 schreef:eerst had ik Stediril. Na ongeveer een jaar was ik niet meer tevreden over deze pil.
Yessy schreef:Volgens mij krijg je de nuvaring gewoon mee naar huis. De eerste keer een tampon erin doe je toch ook zelf
Storm76 schreef:zweetvos, ik heb zelf ook de nuvaring gehad, en ik denk eigenlijk niet dat je niet fout in kan brengen.
Even dubbelvouwen en dan gewoon net als een tampon inbrengen.