wie heeft HET middel tegen puistjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiekKiek

Re: wie heeft HET middel tegen puistjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:06

Gewoon 1 a 2x per week zachtjes scrubben en elke ochtend en avond met reinigingsmilk en reinigingstonic!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:45

Als je acne hebt moet je (voor zover ik weet ) juist oppassen met scrubben, want dan gaan je puistjes open en kunnen bacterien zich verspreiden.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:50

Veel water drinken Bloos ...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:56

Iemand vertelde me: Tandpasta opdoen.. Volgens mij helpt dit niks maar het is het probere waard

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:14

Voor zover ik weet kan je juist niet aan al die middeltjes beginnen (clearasil etc). Ik zelf was daar dus wel mee begonnen, en ookal werd het al erger, ik bleef maar denken dat het ooit wel zou aanslaan en ik een zalfje zou vinden die wél hielp. Nou heb ik nooit extreem veel puistjes gehad, tot een maand of 3 terug toen ik grote onderhuidse ontstekingen kreeg die echt behoorlijk pijn deden. Gelijk die dag naar de huisarts geweest en die verwees me door naar een flebologischcentrum want dit bleek een extreme vorm van acne te zijn. Ik zit nu zo'n 2 maanden aan medicijnen en die helpen onwijs goed! M'n huid is zo goed als glad, enige wat je ziet zijn vage vlekjes die ik over heb gehouden van die ontstekingen. Die verdwijnen overigens vrij makkelijk met behulp van wat zon.
Maar wat mij dus bij dat centrum werd verteld, is dat je beter niet aan al die middeltjes kan beginnen. Iedere huid reageerd weer anders op een zalf, en vaak maken sommige spulletjes het dus erger en maken je huid erg onrustig. Kijk het kan geen kwaad om zo'n tonic reinigings spulletje te gebruiken wanneer je weinig puistjes hebt. Maar wanneer jij er meer last van hebt kan het (hoeft natuurlijk niet, verschilt per huid) erger worden daardoor. Het is het beste om gewoon iedere ochtend en avond je gezicht gewoon te wassen met een washandje, niet te ruw, gewoon normaal. En zo min mogelijk spul te gebruiken, tenzij je iets hebt kwa zalf wat bij jou erg goed schijnt te helpen natuurlijk. En wanneer het echt extreem word, gewoon even een bezoekje aan je huisarts brengen, die hebben er toch meer verstand Knipoog. Eerst twijfelde ik of ik wel heen moest gaan, want ik dacht ach iedereen heeft er wel eens last van, en ik had het niet extreem naast die pijn dan van die onderhuidse. Uiteindelijk dus toch maar gegaan en ik ben er zoo blij mee! Ik denk maar zo; vroeger was er tegen sommige dingen weinig te doen, maar nu is dat wel mogelijk dus waarom zouden we daar geen gebruik van kunnen maken Lachen. Ik zit nu zoveel lekkerder in me vel, puur omdat je weet dat je niet van die stomme dingen in je gezicht hebt!

Dat over tandpasta erop smeren is een fabeltje, ik heb het bij dat flebologisch centrum gevraagt en die zeiden dat het idd lijkt te werken, maar bij meervoudig gebruik kan je huid er onrustig van worden. Toen ik nog geen medicijnen gebruikte dacht ik dat tandpasta idd hielp, maar na een paar keer eigenlijk niet en werd het juist erger.

En idd wat al veel gezegt is, veel water drinken is sowieso goed voor je en de zon wil ook wel is wat voor je gezicht betekenen Lachen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:11

maar die medicijnen die jij krijgt
moet je daarvoor oook bloed laten prikken en elke maand bij je HA een zwangerschapstest laten doen?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:23

Nope, geen van beide. Knipoog Maar nogmaals, deze medicijnen zijn alleen verkrijgbaar als de dokter dat heeft voorgeschreven.
Ik weet niet precies wat voor medicijnen het zijn (wil zonodig best even de naam opzoeken) maar ik moet er 1 per dag slikken, en dat een aantal maanden. Ik moest 2 maanden, dan controle, en omdat het een beetje terug kwam zit ik er nu weer 2 maanden aan. De verwachtig is dat het zeker na 6 maanden slikken helemaal over is, maar dat kan net zo goed na 4 maanden. Wat ik wel weet is dat deze medicijnen een bacterie in je lichaam doden na zo'n tijd, waardoor je (althans, dat is de bedoeling) na een aantal maanden geen puistjes meer krijgt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:39

Je bedoelt waarschijnlijk antibiotica?

Antibiotica heeft mij echt super geholpen Ja . Je krijgt zes weken antibiotica voorgeschreven, heb je er daarna nog last van dan krijg je nog een kuur van zes weken en eventueel daarna nog een etc etc. Is het na die periode van zes weken over, dan kun je stoppen met antibiotica. Iig krijg je net zoveel kuren totdat je acne weg is.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:40

ik moet na mijn vakantie beginnen met antibiotica.
Maar ik mag maar 6 weken. Is het dan niet over dan wordt ik doorgestuurd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:46

antibiotica heeft voor mij niets gedaan

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:14

Het is idd een soort antibiotica, maar niet die jullie waarschijnlijk bedoelen. Want daar heb ik namelijk ook 2 weken aangezeten voor die ontstekingen, maar nu zit ik aan een veel minder zwaardere (kwa bijwerkingen) en die helpt 1000x beter! Van die 2 weken antibiotica kreeg ik namelijk nare bijwerkingen dus dat was niet zo'n succes. Ik zit nu aan de Minicocycline Actavis (zegt jullie vast wel wat, Clown) en het is echt een wonder middel! Die antibiotica moest ik 4 maal per dag slikken, deze 1 maal. Bij die antibiotica moest ik de zon echt vermijden voor zover het kon, en mocht ik absoluut geen alcohol drinken. Dit mag nu allemaal wel, en heb nog steeds nergens last van!
Deze soort antibiotica zorgt er voor dat het na een periode dus echt weg is, weet niet of dat bij die andere antibiotica ook zo werkt of alleen periodes.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:32

@Shanna_ : Zitten hier dan nog veel (vervelende )bijwerkingen aan vast? en gaat alles dan echt voorgoed weg + meeeters?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:14

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:02

@ Prada_07: Of alles echt voorgoed vergaat is natuurlijk gewoon afwachten, maar bij dat centrum vertelde ze mij dat het bij het grootste deel (dus op een enkeling na) het ongeveer na een periode van 5 tot 6 maanden volledig weg is. Van bijwerkingen heb ik totaal geen last, maar op de bijsluiter staat het volgende:
Het is mogelijk om bijwerkingen als;
- maagdarmstoornissen als braken, misselijkheid en buikpijn.
- huid en allergische reacties als een rode verkleuring van de huid na kort contact met zonlicht, huiduitslag, jeuk en andere huidaandoendingen (Ik heb hier echt géén last van, bij het kleinste zonnetje zit ik al buiten en merk echt niets)
- duizeligheid, hoofdpijn
- verkleuring van de tanden, aantasting van de beenderen en gewrichtspijn
- afwijkingen in het bloedbeeld en verminderde stolling van het bloed
- bij langdurig gebruik kunnen leverafwijkingen ontstaan

Het is natuurlijk per persoon verschillend, misschien dat ik net geluk heb dat ik echt nergens last van heb.

Ik gebruik dit medicijn dus tegen puistjes, maar je kan het ook voorgeschreven krijgen voor:
Infecties van de luchtwegen, het maagdarmkanaal, de urinewegen, de huid, alsmede keel-, neus- en oorinfecties, veroorzaakt door voor minocycline gevoelige micro-orgasmen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:11

Die antibiotica die ik geslikt heb (volgens mij ook die minocycline, die naam komt me iig bekend voor Vork ), was ook 1x per dag zo'n pil. Heb ook geen last van bijwerkingen gehad gelukkig en bij mij is het nu echt over, heb heel af en toe nog maar een puistje. Maar ik mocht niet veel in de zon zitten óf ik moest me al heel goed insmeren met zonnebrandcreme omdat zon + antibiotica = niet goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:45

Shanna_ schreef:
Ik gebruik dit medicijn dus tegen puistjes, maar je kan het ook voorgeschreven krijgen voor:
Infecties van de luchtwegen, het maagdarmkanaal, de urinewegen, de huid, alsmede keel-, neus- en oorinfecties, veroorzaakt door voor minocycline gevoelige micro-orgasmen.

Micro Orgasmen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:45

ROFL

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:57

HAHA. Huilen van het lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:44

Ik slik echt al jaren minocycline, maar het helpt niet genoeg... Scheve mond
Nu met het mooie weer gaat het al wel wat beter.