fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:00

Zo, ga even van me af vloeken. Je hoeft niet alles in detail te lezen maar wil het wel even van me afschrijven.. Boos!

Hadden het er op de vorige pagina nog over wandelen.
Mijn rug zat/zit heel vast door de buitenrit die ik 25 maart gemaakt heb.
Dus ik wandelen. Woensdag echt pijn, was het helemaal zat, hond mee en naar buiten. Loop maar weer los.
Na zon half uur verminderde de pijn echter niet. Hond even laten zwemmen en met veel pijn en moeite naar huis gelopen. Thuis gaan zitten en de eerste 10 minuten daarna niet verroerd.
Sochtends ook al keelpijn gekregen, dat viel alleen niet zo op door mn rug.
Daarna wel gewoon een beetje avondeten gegeten en even gecomputerd.
Ouders gingen om half 7 weg, en om half 8 lag ik met koortsrillingen in bed, had het ijskoud en kon niet stil liggen van de pijn.
Normaal ligt de hond bij me op bed maar die kon ik er helemaal niet meer bij verdragen.

Toen mn moeder thuiskwam om half 9 (lag al een uur te rillen en mn beleving van alles klopte ook al niet helemaal meer) nog 2 paracetamol gekregen (had om 4 uur ook 2 ingenomen) en een hiitepit erbij zodat ik warm kon worden. Rond 9 uur was ik weer redelijk bij zinnen maar wel nog 39 graden koorts.
Maakte niet uit hoe ik ging liggen, mn rug deed gewoon pijn. Uiteindelijk ben ik met naproxen (500mg) in slaap gevallen.

Donderdagochtend wakker om 8 uur, even liggen draaien tot ik om half 9 echt pijnstillers wilde hebben, rillingen terug, en pijn.
Dus weer naproxen dr in.
Weer wat bijgetrokken en een warme douce (oooh...das lekker zeg!!) en nog steeds keelpijn, dus maar drinken en drinken en drinken.
Halverwege de dag overgegaan op paracetamol en het ging beter.

Vannacht ook poedersuiker geslapen. was veel wakker, keelpijn en heb van 3 tot 6 wakker gelegen. Nog steeds de koorts dus heb vage ideen gehad over van alles en nog wat, kan het me niet eens meer es herrinneren maar ik weet dat het absoluut niet spoorde.
Vandaag is de keelpijn een heel end gezakt en de rugpijn ook, toch doet mn rug iedere keer weer veel pijn als ik weer ga liggen en ontspan. Neem nu wel netjes mn paracetamol pas om de 6 uur, ipv de idote dosering waar ik woensdag aanzat.

Slikken gaat ondertussen wel weer maar mn keel is opgezet en ik zie dr uit als een hamster, het lijkt gigantisch op de bof, toch ben ik daar gewoon voor ingent, dus alles is gewoon opgezwollen en dik.

Had donderdag stage en zou te horen krijgen wie mijn maatje was, pasen dus allerlei lekker eten, maandag verjaardag, en volgende week naar school en coachgesprek.
Heb alles maar afgebeld want ik zie het nog niet gebeuren.

zo, moest er even uit.....
nu op naar de mri 2 mei..misschien een verklaring voor de lage rugpijn die ik nu heb.
Gelukkig heb ik een laptop en kan ik die lekker op/naast mijn bed zetten om een beetje te bokken en msnen.

En bedankt voor het lezen... Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:05

Jeetje balen zeg!! Hoop dat je je snel beter voelt!!

Ik loop ook al een paar dagen met koorts in de avond, maar dat komt puur omdat ik moe ben en wat teveel heb gedaan afgelopen dagen.
Heb gelukkig een lang weekend vrij, dus ben van plan wat bij te slapen Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:50

't Is stil hier, leven we allemaal nog? Clown

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:51

*kijkt naar alle ledematen*
check
*meet hersenactiviteit*
doet t ook nog..
yup ik leef nog Haha! Clown

naproxen 500 2x op n dag..gaat heerlijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:56

Geen nieuws is goed nieuws....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:09

Ik scharrel nog steeds rond hoor Clown

Afgelopen vrijdag uitslagen gehad, in rust en bij minimale inspanning vliegt mijn hartslag naar 160 en keldert vervolgens naar 55, er is geen ritmestoornis gemeten.
Ik ben met de boodschap naar huis gestuurd dat ik maar rustig aan moest doen best dagen thuis mocht blijven om uit te rusten ook i.v.m. mijn B12.
Verder willen ze mij in een revalidatieprogramma plaatsen waarbij ik 2 á 3 dagen in de week wordt opgenomen, dit ga ik domweg gewoon niet redden met mijn studie Sigaar

Ik word zo moe van dat ziekenhuis, iedere keer met zo'n simpele boodschap naar huis van er zijn geen medicijnen voor doe maar rustig aan, ik ben verdorie 18 studeer en moet werken omdat ik anders niet eens mn verzekering kan betalen en dan zoiets zeggen? Verward

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:17

ik scharrel ook verder
veel pijn steeds
maar ach
t went ( nee eigenlijk went het niet...Lips are sealed

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:18

sronnie klinkt me bekend in de oren..
helaas..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:51

Yep leef ook nog. Gisteren werd ik door revalidatiecentrum gebeld.
Ze hadden me opnieuw besproken en vroegen zich nu af of ik een groepsprogramma ook prettig zou vinden. Zo ja, dan hadden ze eventueel in juni al een plekje voor me.
Sta nu op de wachtlijst voor individueel programma en da's dus lang wachten!!

Lijkt me idd wel wat, lotgenotencontact kan erg prettig zijn immers. Ze gaan nu dus kijken of ze me idd daar kunnen plaatsen en ik hoor dus mogelijk zeer binnenkort al meer!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:21

Bij mij werkt de naproxen dus niet Scheve mond

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:48

ik heb er nog nooit aan gezeten Scheve mond
dus ik weet het niet Nagelbijten / Gniffelen

hmm risje das idd beter dan zolang wachten Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:51

Ja ik moest het uitproberen, geen resultaat => tel.afspraak met reumatoloog. Maar ik ben nu al zo lang door de mangel gehaald en ik zal van hem echt niet de diagnose FM krijgen dus zit ik te twijfelen of ik dan maar weer terug naar de huisarts moet,...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:48

Ik kan ook als ik wil een programma volgen in een groep maar heb juist daar geen behoefte aan
Ligt er misschien ook aan dat ik 18 ben en nog niet tegen dingen aan loop zoals kinderen e.d. Clown

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:48

Bij mij helpt naproxen redelijk, maar inmiddels al stukken minder. Tsja gewenning helaas. Heb nu sinds eind vorig jaar Zaldiar, Dat is paracetamol in combinatie met tramal. Mag er 2 per dag en zo nodig 2 diclofenac erbij.
Eigenlijk hele zware pijnstillers / ontstekingsremmers, maar goed, ze helpen, eindelijk!
Neem ze alleen wanneer het qua klachten echt niet anders kan, anders liever niet omdat ze dus zo zwaar zijn. Volgens arts in revalidatiecentrum vallen ze zelfs in de groep opiaten......

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:50

diclofenac werkt niet

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:04

alleen diclofenac helpt idd niet meer afdoende, daarom heb ik die zaldiar gekregen en in combinatie met elkaar werken ze dus vooralsnog goed.

Maar goed, ideale situatie zou naturlijk zijn als je niet zulke medicijnen zou moeten nemen;-)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:41

Diclofenac werkt bij mij totaal niet, merk geen enkel verschil of ik die wel of niet slik had toen 75 en 100 mg als ik mij niet vergis.
Zaldiar heb ik ook geslikt maar die hielp ook niet afdoende, moest ik alsnog redelijk wat gaan slikken en voelde mij er hondsberoerd van, zaldiar is overigens geen opiaat Knipoog

Ik slik nu Tramadol wat wel goed helpt, probleem is dan alleen dat het zware medicijnen zijn en dat goed te merken is als ik ze op heb dus ook vandaag wordt het weer een dagje thuis blijven Scheve mond

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:06

Citaat:
Verder willen ze mij in een revalidatieprogramma plaatsen waarbij ik 2 á 3 dagen in de week wordt opgenomen, dit ga ik domweg gewoon niet redden met mijn studie

Das inderdaad heel erg vervelend!! Ben zelf ook 18 en zou niet weten hoe ik mijn studie zou moeten doen als ik 2/3 dagen in de week daar zou zitten, of jah..in het weekend..maar dat doen ze niet en wil je niet.
Gelukkig zijn er (mocht het echt toch moeten) oplossingen bij de IB groep.
En ik word vanuit school door mijn coach en de vertrouwenspersoon voor mensen met een lichamelijke/geestelijke handicap heel erg gesteund en serieus genomen.

Citaat:
ik ben verdorie 18 studeer en moet werken omdat ik anders niet eens mn verzekering kan betalen en dan zoiets zeggen?

Ook dat herken ik..ik ben jong, ik moet nog beginnen ik zit er vol in. Ik kan niet thuis gaan zitten en niks doen. Hoe moet ik dan rondkomen? op mn ouders teren...

Citaat:
Lijkt me idd wel wat, lotgenotencontact kan erg prettig zijn immers. Ze gaan nu dus kijken of ze me idd daar kunnen plaatsen en ik hoor dus mogelijk zeer binnenkort al meer!

Lotgenoten contact schijnt inderdaad heel erg te helpen, al is het maar om te horen dat je er neit alleen voor staat. Ik krijg er op school ook veel over te horen. Je kunt wel praten met een psychiater, maar iemand die er ook in zit en weet hoe je je voelt maakt je toch sterker dan iemand die het niet kent.

Citaat:
Ja ik moest het uitproberen, geen resultaat => tel.afspraak met reumatoloog. Maar ik ben nu al zo lang door de mangel gehaald en ik zal van hem echt niet de diagnose FM krijgen dus zit ik te twijfelen of ik dan maar weer terug naar de huisarts moet,...

Bel m voor die afspraak en zie wat er uit komt, ben je niet tevreden. Ga door!! Jouw lichaam jouw leven! Je betaalt ervoor dus ze gaan ook maar door ook!

En die naproxen deed wonderen tegen de oorpijn en keelpijn, mijn rug (waarvan de RT (reumatoloog) ) denkt dat het de bron van mijn onstekingen is verzacht het alleen maar. En ja, je word er zo duf van dat je vanzelf wel in slaap valt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:23

Hoi, ik denk ik meld me hier ook eventjes.

Ik loop al tijden naja jaren en voor zo ver ik weet eigenlijk al m'n hele leven rond met gevoelige spieren en gewrichten.

Eigenlijk heb ik er nooit veel aandacht aan besteed want tja je weet niet anders. De laatste twee jaar veel vaker door m'n knie/enkel gegaan en kwam ook m'n schouder erbij.

Dit was toch wel het toppunt voor mij want loop ook nog eens dagelijks met spierpijn rond (naja zo voelt het) terwijl ik amper wat gedaan heb. Ook gaan mijn gewrichten steeds meer zeer doen of zitten soms vast.

Nu heeft de dokter bloedgeprikt voor reuma maar daar kwam niets uit.

Hij wou me eigenlijk afschepen met asprientjes slikken maar daar liet ik het niet bij zitten dus mag nu een afspraak maken bij de reumatoloog (moet nog wel de verwijsbrief krijgen.)

Nu kreeg ik van een aantal mensen om me heen te horen dat het wel eens fybro kon zijn. Dus mijn zusje die studeerd voor fysio ging die pijnpunten indrukken en pff wat doet dat zeer.

Het zegt natuurlijk niets maar tja je gaat wel denken en dat is eigenlijk ook de reden dat ik hier nu kom posten.

Ik was namelijk erg benieuwd hoe dat nu gaat bij de reumatoloog. Hoe lang duurt het voordat je er terecht kan (moet nog afspraak maken en dokter zei dat het best lang kon duren vandaar dat ik nog geen verwijsbrief mee kreeg) en wat gaat hij allemaal doen/vragen.

Zie er namelijk best wel tegenop Nagelbijten / Gniffelen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:31

Hoelang het duurt voordat je terecht kan bij de reumataloog is afhankelijk van de regio en arts zelf, soms kun je beter 10 km verder op een afspraak maken waar zelfs meer dan een maand verschil in kan zitten Knipoog
Verder hoef je er helemaal niet tegenop te zien, er worden vragen gesteld en wat kleineren onderzoeken en evt. nogmaals bloedgeprikt.
Mijn advies is wel om niet meteen over fibro te beginnen, laat ze lekker alles grondig onderzoeken voordat je dit ter sprake brengt, zo hebben ze ook geen aanleiding om andere onderzoeken niet te doen Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:16

Citaat:

Ik vond dat dus juist niet. Dacht het in eerste instantie wel, dus ben ook gaan zoeken op internet, heb me op gegeven moment ook ergens bij aangemeld, maar ik kwam er na twee dagen al niet meer.
Het staat me juist enorm tegen dat iedereen alleen maar dat hele forum vol loopt te klagen dag in dag uit, ik werd daar echt niet vrolijker van.
Voordeel is wel dat je met evt. vragen terecht kan bij mensen die weten wat je voelt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:18

Ik heb mee ook ooit aangemeld bij een forum maar dat was maar lopen klagen en vragen welke sterke medicijnen er op de markt waren die hielpen, daar houdt ik niet zo van Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik wel prettig vind is de chat van het reumadorp, weinig geklaag en meer tips/trucs om dingen in het dagelijkse leven wat makkelijker te maken Ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:04

sronnie schreef:
Hoelang het duurt voordat je terecht kan bij de reumataloog is afhankelijk van de regio en arts zelf, soms kun je beter 10 km verder op een afspraak maken waar zelfs meer dan een maand verschil in kan zitten Knipoog
Verder hoef je er helemaal niet tegenop te zien, er worden vragen gesteld en wat kleineren onderzoeken en evt. nogmaals bloedgeprikt.
Mijn advies is wel om niet meteen over fibro te beginnen, laat ze lekker alles grondig onderzoeken voordat je dit ter sprake brengt, zo hebben ze ook geen aanleiding om andere onderzoeken niet te doen Knipoog

Dankje voor je informatie!
Zal ook je tip meenemen Knipoog

Heb natuurlijk zelf wel even rond gesurft op internet en er komen wel veel dingen overeen, maar er zijn inderdaad ook veel meer andere dingen wat het eventueel kan zijn. Ik sta overal voor open en wil gewoon graag weten wat er aan de hand is en of ze er iets aan kunnen doen.
Want nu kan ik ook zoveel niet en dat is behoorlijk frustrerend...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:09

Heb je hele verhaal gelezen..niet zo veel puf nu om een lang antwoord te typen en sronnie heeft al veel beantwoord.
Ik vind het heel goed van je dat je doorgezet hebt:

Citaat:
Hij wou me eigenlijk afschepen met asprientjes slikken maar daar liet ik het niet bij zitten dus mag nu een afspraak maken bij de reumatoloog (moet nog wel de verwijsbrief krijgen.)

dat is niet even makkelijk voor iedereen!
En verder kun je natuurlijk met vragen hier terecht! (al zal het antwoord soms iets langer duren..vanmiddag je post gelezen ..nu pas gereageerd Clown)

Oh, en om het topic leuk te houden..
Ik ga mijn aquarium eindelijk inrichten!!!!
Ik heb een nieuwe gekocht van 96 liter, en ik ga binnen nu en snel (warm weer = warm water) de eerste plantjes planten!!
heb er zinnin!! wheeeee

oh..visjes..houd ik van Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:23