[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:13

Niks stoms aan, lijkt me niet meer dan normaal. Ach gut

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:37

Falona schreef:
Ik liep al met de gedachte toen ik 18 was oid, uiteindelijk pas op mijn 24e naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Achteraf gezien was dat maar goed ook. Toen ik een jaar of 18 was had ik een stevige D/E, toen ik geopereerd was had ik een F/G. Had ik het eerder laten doen dan was er waarschijnlijk minder af gegaan dan nu en waren ze nu groter geweest dan ze nu zijn.

Dat is het enige verschil tussen jou en mij, ik was dus wel 18 toen ik het liet doen. Ik dacht altijd dat ik dus niet goed uitgegroeid was waardoor ik nu weer grotere borsten heb, maar hoe zou dat dan bij jou komen?

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:37

En tientjeh, niets vreemds aan, het is ook kei spannend!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:38

odinloes schreef:
ik was 15 toen ik mijn borst verkleining kreeg.
ben nu 33 en 3 kinderen verder.
als iemand wat wil vragen hoor ik het wel

Heb jij borstvoeding kunnen geven aan je kinderen? En hoe ging dat toen je borsten gingen groeien? Werden ze daarna wel weer kleiner naar je normale grootte?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:49

Henzz schreef:
Dat is het enige verschil tussen jou en mij, ik was dus wel 18 toen ik het liet doen. Ik dacht altijd dat ik dus niet goed uitgegroeid was waardoor ik nu weer grotere borsten heb, maar hoe zou dat dan bij jou komen?

Ik heb echt geen idee. Wellicht omdat ik wat aangekomen ben in de tussentijd of dat ze bij het in vorm komen nog ergens wat opgepikt hebben.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:50

Falona schreef:
Henzz schreef:

Ik heb echt geen idee. Wellicht omdat ik wat aangekomen ben in de tussentijd of dat ze bij het in vorm komen nog ergens wat opgepikt hebben.

Borsten schijnen bijna je hele leven te (kunnen) groeien.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:13

Hebben de mensen die een borstverkleining hebben laten doen, dit vergoed gekregen van de verzekering of zelf moeten betalen?

(sorry voor deze rechtstreekse vraag, maar daar ben ik wel benieuwd naar. Lachen )

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:18

Bij mij was het allemaal netjes verzekerd, gezien ik niet alleen geestelijk ,maar echt lichamelijke klachten had ( verkeerde houding=rugklachten)

Inmiddels ben ik tien jaar verder en zeer tevreden (ben nu 27)
Wel vind ik het spijtig dat ik na de operatie ook nog ben afgevallen, dat doet je borsten dan niet veel goeds
Als je wil afvallen, kan je dat beter voor je operatie doen Haha! Knipoog

Borstvoeding? voor zover als ik dat weet kan dat toch niet?
Je melkklieren zijn toch ook doorgesneden?.

Maar goed, ik heb geen kinderen, dus daar kan ik niet over mee praten

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:37

ik heb ook goedkeuring gehad van de verzekering. ik zit bij unive. en als je meer dan DD hebt en geen overgewicht, dan word het bijna automatisch vergoed.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:44

Henzz schreef:

Borsten schijnen bijna je hele leven te (kunnen) groeien.[/quote]

ik was zelfs 17.

vraag: er is hier toch iemand die het voor de tweede keer gaat (of wil gaan) laten doen. Weet die persoon al iets meer. Of het gewoon kan en hoe de kans op goed herstel dan is ?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:39

Ik heb het ook gewoon vergoed gekregen.

Of je na de operatie nog borstvoeding kan geven is helemaal afhankelijk van de gebruikte methode in combinatie met de welwillendheid van moeder natuur.

De meest simpele methode is de tepel in zijn geheel los snijden en op de nieuwe plek weer vastnaaien, in dat geval is het geven van borstvoeding geheel uitgesloten.

Ook mogelijk is de tepel rondom lossnijden maar wel op de tepelstam laten zitten (waar de melkklieren in zitten), in dat geval bestaat er nog wel kans dat je borstvoeding kan geven. Deze methode heeft trouwens ook nog twee varianten. Je tepelstam is namelijk na een verkleining te lang dus moet verkort worden. Dit kan door hem op de draaien of door hem te lussen. Bij het opdraaien kan eea afgekneld worden waardoor borstvoeding ook niet meer mogelijk is (maar niet uitgesloten), bij het lussen heb je de meeste kans dat er nog borstvoeding gegeven kan worden.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:44

Volgens mij is bij mij de eerste optie toegepast, ik heb het er toen nog wel even met de pc over gehad. Ze zei dat het inderdaad heel misschien nog zou kunnen maar dan zou ze het nog afraden. Ik ga er gewoon niet vanuit dat het nog ooit kan en kan me er ook niet druk om maken.

Ook ik heb het toendertijd helemaal vergoed gekregen van de verzekering.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:18

Vroeger werd vaker de eerste methode toegepast, tegenwoordig is dat wat anders. Bij een kleine verkleining gaan ze liever voor de tweede methode omdat dat de kans op afsterven van de tepels verkleint. Bij een erg grote verkleining gaan ze vaak voor de eerste optie omdat dat de kans op afsterven van de tepels verkleint. (Hoe krom kan het zijn).

Volgens mij is het ook zo dat bij de eerste methode je het gevoel in je tepels verliest en bij de tweede niet altijd, dan hebben ze bij mij dus de tweede gebruikt Haha!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:35

Ik heb wel wat gevoel maar niet veel, dus ik weet het niet. Maar ik dacht de eerste optie was, zo vertelde ze het tegen mij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 00:25

Dorée schreef:
Hebben de mensen die een borstverkleining hebben laten doen, dit vergoed gekregen van de verzekering of zelf moeten betalen?

(sorry voor deze rechtstreekse vraag, maar daar ben ik wel benieuwd naar. Lachen )

Volledig vergoed door de verzekering.

Ik heb trouwens geen idee welke van de beschreven methoden bij mij is toegepast. Is me destijds wel verteld, maar omdat ik toen al geen kinderwens had en nu nog steeds niet (en ik me dus niet bezighoud met de vraag of ik al dan niet borstvoeding kan geven) heb ik me dat nooit afgevraagd.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:08

Ik werk(te) namelijk bij een verzekering en volgens mij werd het daar niet vergoed (mits er grote aantoonbare lichamelijke/psychische klachten zijn denk ik, dat is met ongeveer alles zo).

Heb zelf niet echt plannen, nu nog niet iig. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:11

Ik had aantoonbare lichamelijke klachten, dat was blijkbaar voldoende. Haha!

Volgens mij werkt iedere verzekering op die manier. Ik kan me niet voorstellen dat een verzekering zo'n ingreep 'zomaar' vergoedt.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 12:01

Nee dat lijkt me ook niet, maar zoiets heeft altijd een hele lange procedure. Je kunt bijna alles wel proberen vergoed te krijgen als je het van tevoren aanvraagt. Adhv doktersverklaringen en onderzoek door eigen artsen gaat een verzekering er dan mee akkoord (of niet natuurlijk).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:14

Die procedure valt op zich wel mee hoor. Eerst vraag je een verwijzing aan je huisarts, vervolgens ga je voor een eerste consult langs een PC (hier kan best wel een tijd tussen zitten, maar die periode valt imo buiten de procedure). De PC vraagt vervolgens goedkeuring aan de verzekering en je hoort dan binnen 2 to 8 weken (afhankelijk van de drukte bij je verzekeraar, het kan zelfs korter) of het vergoed wordt. Die goedkeuring wordt meestal gebaseerd op het oordeel van de PC. Soms moet je bij de verzekeringsarts komen omdat ze twijfel of gebaseerd op een steekproef oid. Ik kan niet zeggen dat ik dat een lange procedure vindt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:19

idd, dat duurt helemaal niet lang. ik had al goedkeuring na anderhalve week. dat noem ik geen lange procedure. en het werd ook makkelijk vergoed. als je maar boven de DD had en geen overgewicht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:23

Bij mij was het binnen een week ondanks dat ik in België geopereerd ben. Maar dat vertelde mijn PC mij ook al meteen na het eerste consult dat hij waarschijnlijk binnen 24 of 48 uur al bericht van de verzekeraar zou hebben.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:24

wauw dat is snel zeg. is het trouwens ook zo dat belgische artsen lang niet zo'n lange rusttijd voorschrijven als nederlandse artsen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:31

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. In die periode was ik veel op het borstenforum te vinden dus ik wist dat ik me minimaal 6 weken gedeisd moest houden wat ik ook braaf heb gedaan. Het is bij mij ook allemaal heel goed verlopen, zelfs mijn drielandenpunt is helemaal niet open gegaan oid.

Zoals ik me kan herinneren heeft mijn PC tegen mij er ook helemaal niets van gezegd en omdat ik me al zo goed had ingelezen op het borstenforum heb ik er eigenlijk ook niet naar gevraagd. De (Nederlandse) dame die dezelfde dag als ik geholpen was had zich wel minder goed aan die periode gehouden, die stond na twee weken alweer te stofzuigen met als gevolg dat bij haar wel een van de littekens weer een stukje open was gegaan. Ik denk dus dat hij of wat dingen is vergeten te zeggen of er niet zoveel waarde aan hechte.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:33

ik heb me ook al wat laten informeren op borstenforum, maar ik vind de foto's die daarop staan er naar om te zien. zou dat bij iedereen zo zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:46

tientjeh schreef:
idd, dat duurt helemaal niet lang. ik had al goedkeuring na anderhalve week. dat noem ik geen lange procedure. en het werd ook makkelijk vergoed. als je maar boven de DD had en geen overgewicht.

Als je een D - cup hebt dan wordt het dus standaard niet vergoed? met wat voor reden je ook aankomt?