[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:40

jup... als je hem eruit wilt hebben, weer afspraak maken en dan is ie er zo uit

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:41

Ik heb nu de M50 die ik ga proberen. Als dat niet gaat kan ik altijd nog overstappen naar spiraaltje.

Barroco

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:46

Mijn vraag gaat over de diane 35..!

Ik ben er nu net een dag aan begonnen, omdat ik van mijn vorige pil last van puistjes kreeg, maar nu lees ik op internet veel negatieve reactie's.
heeft iemand hier ervaringen mee?

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:47

Ben wel benieuwd.. wil mss ook wel overstappen op de Diane

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:50

Lees nu heel veel negatieve reactie's al op vorige bladzijdes van dit topic..ook mensen met positieve ervaringen...
Je kunt me ook pben..

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:51

Ik heb zo ongeveer 12 jaar de Diana geslikt. In het begin ruim 8 kilo daardoor aangekomen.
Voordeel vond ik dat ik echt nihil mestrueerde meer en met 3 dagen klaar was. Puistjes werden er niet minder van, maar de heftige krampen bleven wel weg.
Laatste 2 jaar begon ik mij steeds rotter te voelen, opgeblazen, pijn in onderbuik, ontzettend vaak hoofdpijn en doorbraakbloedingen. Toen ben ik paar maanden gestopt en na een mand te zijn getsopt voelde ik mij al zoveel beter. Toch na die paar maanden er weer mee begonnen en nu kon mijn lichaam er maar moeilijk aan wennen. Voelde niet goed, krampen bleven en heftige menstruatie ook.
Het is een zware pil en ben nu overgestapt op Yasmin. Kan nog niet echt verschil merken, maar tis ook pas geleden..
Diana wordt geadviseerd niet langer dan een jaar tot 2 jaar te gebruiken, althans dit heb ik van horen zeggen, gezien hij zo zwaar is en niet als anticonceptie dient in eerste instantie.
Houd daar dus wel rekening mee.
Mocht je die echt puur tegen puistjes nemen, dan schijnt de Yasmin hetzelfde te werken en is stukken lichter en dus stukken minder slecht voor je gezondheid.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:39

kan je ook een maand met de pil stoppen(microg 30) en dan daarna weer gaan slikken of kom je dan heel erg aan ofso?

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:47

fleurbonnny:hoezo een mnd stoppen?
De pil is daarna alleen effe niet betrouwbaar.En of je dan zwaarder word is ieder voor zich

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:48

Kan iemand mij uitleg geven over de prikpil hoe dat in zijn werk gaat.

Ik heb niet alle 45 blz doorgelezen hoor want daar gaat veel tijd in zitten.

maar zou iemand die het weet mij via PB er iets over kunnen vertellen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:57

Meiden met Mirena-spiraal:

Hebben jullie ook een echo gehad om te kijken offie goed zat?
Dat hoor ik namelijk helemaal niet uit jullie verhalen.
Terwijl ik dat toch wel het hoogtepunt van alle actie vond.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:20

Nee, ik heb geen echo gehad. Hij is bij mij wel door de gyn. geplaatst, maar die heeft 1x per maand spreekuur in het pand van onze huisarts. Hij heeft hem geplaatst en daarna mocht ik naar huis. En ik ben 1 keer terug geweest op controle ongeveer 2 maanden later en toen is er alleen een inwendig onderzoek geweest.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:22

Jups, bij mij is er na 6 weken (dacht ik) idd een echo gemaakt... wat een feest

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:41

Geen echo... de huisarts heeft me uitgelegd hoe het moest voelen en als er problemen waren moest ik maar terugkomen.
Geen problemen, dus niet terug geweest.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:42

noran_nd_me schreef:
Mijn vraag gaat over de diane 35..!

Ik ben er nu net een dag aan begonnen, omdat ik van mijn vorige pil last van puistjes kreeg, maar nu lees ik op internet veel negatieve reactie's.
heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik zou voordat ik dan met de diane begon eerst eens kijken hoe het gaat met de puistjes met een andere pil.

Ik heb wel de diane geslikt, maar dan tegen overbeharing. Helaas is dat wel terug gekomen nadat ik gestopt ben, maar ik ben ook 8 kilo afgevallen en mijn humeur is een stuk stabieler en beter

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:29

Ik had de microganon 30 geslikt, maar kreeg hier juist weer heel veel puistjes van. Daarom was ik teruggegaan naar mn huisarts, en die heeft me de diane pil gegeven. Ik dacht altijd dat het een zware pil was, maar zij zei dat het niet zo zwaar was. Maar ik ga em maar gewoon uitproberen.
Over die Yasmin pil las ik ook niet zulke superdingen, zelfs dat een meisje eraan dood was gegaan wegens een bloedprop (trombose).

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:52

noran_nd_me schreef:
Ik had de microganon 30 geslikt, maar kreeg hier juist weer heel veel puistjes van. Daarom was ik teruggegaan naar mn huisarts, en die heeft me de diane pil gegeven. Ik dacht altijd dat het een zware pil was, maar zij zei dat het niet zo zwaar was. Maar ik ga em maar gewoon uitproberen.
Over die Yasmin pil las ik ook niet zulke superdingen, zelfs dat een meisje eraan dood was gegaan wegens een bloedprop (trombose).

Kans op trombose is bij elke pil verhoogd risico. Ik heb laatst een heel weekend in het ziekenhuis gezeten. Men dacht eerst dat ik een klaplong had, maar het bleek een longembolie te zijn. Das ook een bloedprop in de longen geschoten. Gelukkig had het zichzelf al opgelost, maar was duidelijk te zien op de foto. Zou door de Diana en icm roken komen zei de arts. Dat meisje heeft echt ontzettende pech gehad. Ik denk dat als mijn arts mij van de Diana afhaald en op de Yasmin zet na dat ziekenhuis bezoek er toch een kans is dat de Diana groter risico is. Ach ja en ik mijn geval is het gewoon kwestie van stoppen met roken..nou ja gewoon?! haha

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:53

Jah dat weet ik dat dat bij elke pil is. vind dat wel eng.. maar gelukkig rook ik niet

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:04

dat scheelt al een hele hoop. Denk dat dat het verschil maakt ook hoor. Denk dat als het erg vaak zou voorkomen, dat de pil allang niet meer toegestaan zou zijn. Dus probeer j er niet al teveel zorgen over te maken hoor

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:06

Ik heb een paar pagina's geleden nog een artikel geplaatst dat de kans op trombose bij de diane pil 4 keer hoger is dan bij een andere pil....

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:26

Ja dat had ik al gelezen
Ik had ook geschreven dat ik al veel negatieve reacties hier had gelezen..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:29

Maar waarom dan juist die pil slikken die een 4 keer zo hoge kans geeft?
Wetenschappelijk bewezen informatie is toch wel wat anders dan, 'ik heb gehoord dat er iemand aan is overleden'....

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:32

Ik stap nu over op de Yasmin, na 5 jaar de diane geslikt te hebben.

Yasmin kansen op trombose is hetzelfde als bij de 2e generatie pil onegveer. De diane heeft dus iets meer kans op trombose dan de yasmin.

yasmin feiten: het zit onder de 50 mg *hupeldepup* het hoort dus bij de lichte pillen. Een pil boven 50 mg *hupeldepup* geeft grotere kans op trombose. Diane heeft dus meer kans. In de yasmin zit dus 30 mg *..* hetzelfde hormoon wat in de micr0gynon 30 ( ook 30 gram) zit. Allen het 2e hormoon ( bij microgynon iets van levenorgestel ) is anders. Dat is een nieuw hormoon. wat dus waarschijnlijk vaak als uitwerking heeft: gunstig effect op puistjes en gewichts/vocht afname.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen bij mij:).

( voor de mensen die diane vragen hebben)
De diane heeft bij mij prima geholpen bij puistjes, ik werd echt puits-loos. Wel het idee dat mijn algehele stemming is veranderd na het slikken ervan + hoofdpijn van de diane heb ik het idee. Maar door diverse redenen zie ik dat nu pas is. Ook ben ik erg veel aangekomen door de diane.
Ik hoop dat nu ik de yasmin ga slikken een aantal klachten verdwijnen, maar wel de puistjes wegblijven ( of iig voor een deel).

( de diane is in eerste plaats geen voorbehoedsmiddel. Maar een Medicijn dat als uitwerking een *pil werking * heeft. De diane 35 wordt dus ook geheel vergoed doordat het een voorgeschreven medicijn is. )

Maar ik zou zeggen... probeer gewoon.. elke pil reageert anders op een persoon.
wissel wel niet te vaak van pil... dat is erg slecht voor je. Geef een pil minimaal 3 a 6 maanden de tijd om te wennen.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:46

@wendy Niet gehoord, dat las ik ergens. Net als alle negatieve reacties op Diane...

Lees mijn eerdere berichten maar als je wilt weten waarom ik aan de Diane ben..
@hannannas, thnx voor de info, en het laatste wat jij zegt is precies de reden waarom ik nu niet weer wil wisselen van pil.
Aan de microganon heb ik 4-5 maanden gezeten, amar kreeg hier gewoon ergere last avn puistjes dan dat ik normaal al heb. Daarom besloten om te veranderen en mn huisarts adviseerde me Diane.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:00

@ noran_nd_me, en waarom adviseerde hij niet de yasmin? Heb je erg veel puistjes? ( lees: gezicht,armen,rug,borst?) anders zou ik niet zo 1,2,3 met de diane beginnen..

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:02

mn huisarts is een zij
maar dat weet ik niet..ik ben niet zo bekend met al die pillen..
Dus toen ze zei van de diane, zei ik van is die niet zwaar, en toen zei ze nee, en ze kende heel veel mensen die em zonder bijwerkingen sliken.
Ik heb niet zulke ernstige puistjes nee, ik had altijd redelijk wat in mn gezicht, echt een ongave huid, en door die microganon zijn er meer bijgekomen.