Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:28

EmptyWords schreef:
Suzanne F. schreef:

Een pak?? 1 liter?

Ja, daar doe ik een hele ochtend mee, steeds een paar slokken. Is een kleine 300 calorieën ook. Dus valt best mee

Maar wel 33gr suiker (van de 37gr koolhydraten) op één liter. Dat zijn vijf porties drinkyoghurt die je op één ochtend drinkt.

horsii

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:40

Hier yoghurt met blauwe bessen of druiven
Of yoghurt met Bastogne koekje en kersen
Bananen pannenkoeken
Yoghurt met muesli of een zuurdesem boterham.

Soms wel ontbijt soms niet.

Paarden gedaan, honden een blokje om, kids naar school en opvang.
Zo douchen en naar het werk.
8410 stappen al.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 09:40

Klopt, maar het is beter dan de kwark met hagelslag waar ik voorheen mee ontbeet.

Vaak zat kom ik tot een half pak en is het bijna lunchtijd.

Kwark met flavorpoeder is lekker, maar ben ik op uitgekeken. Fruit krijg ik niet weg, alle muesli en granola en havermout ook niet.

Wat maakt dat ik wat beperkt ben in wat ik daadwerkelijk lekker vind. Dus ik ben zoekende. Op dit moment werkt dit, makkelijk mee te nemen, kan er lang mee doen en geen neiging om dan daarna nog vanalles te willen.

Dus ja, voor nu is dit mijn keuze. Dit is wat er nu voor mij haalbaar en behapbaar is. En wie weet kom ik vanzelf op een ontbijt met minder suikers. Misschien ook niet.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:53

DE Optimel zonder suiker - 1 liter is inderdaad maar 360 Kcal, maar wel erg bewerkt en erg veel lege kcal.

Wat je dan mist zijn vezels , fruit, groenten en veel vitaminen en mineralen.
Uiteraard hangt het er ook vanaf wat je de rest van de dag neemt, maar met een optimel start loop je wel een achterstand op.

Misschien is het een idee om de optimel eerst te halveren en er iets met vezels bij te nemen. Een volkoren cracker met wat beleg bv. Met aardbeien, pindakaas met banaan, avocado en tomaat etc genoeg opties.

Als je graag iets vloeibaars wil :
Melk/ sojamelk met fruit ( mag bevroren uiteraard) brinta of havermout erbij en in de blender/ staafmixer doen. Kan zelfs de avond ervoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:59

EmptyWords schreef:
Klopt, maar het is beter dan de kwark met hagelslag waar ik voorheen mee ontbeet.

Kwark met flavorpoeder is lekker, maar ben ik op uitgekeken. Fruit krijg ik niet weg, alle muesli en granola en havermout ook niet.

Wat maakt dat ik wat beperkt ben in wat ik daadwerkelijk lekker vind. Dus ik ben zoekende. Op dit moment werkt dit, makkelijk mee te nemen, kan er lang mee doen en geen neiging om dan daarna nog vanalles te willen.

Dus ja, voor nu is dit mijn keuze. Dit is wat er nu voor mij haalbaar en behapbaar is. En wie weet kom ik vanzelf op een ontbijt met minder suikers. Misschien ook niet.

Gemixte hagelslag bevat 9gr suiker per portie, dat is 15 gram (wat best veel is), magere kwark bevat slechts 5gr suiker op 150gr. Dus dat is zeker niet perse slechter dan een pak optimel.

Misschien is een fruitsmoothie wat voor je? (Bevroren) fruit, water en skyr, (Griekse) yoghurt of kwark. Als je van het zoete bent kun je er ook 2-5gr vanillesuiker of suiker vrije suiker ( :Y) ) in doen, dan is zo'n smoothie ook heel zoet. Ook afhankelijk van het soort fruit natuurlijk. Dan heb je het idee van de drinkyoghurt maar dan vers. Omdat je al eerder WW hebt gedaan, zo'n smoothie zou zonder vanillesuiker 0spt zijn en met 1spt.

Heb er zelf nu ook een klaarstaan op het aanrecht voor als tussendoortje straks!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:17

EmptyWords schreef:

Ik nam aan dat je de versie zonder suiker nam. Die met suiker heeft meer kcal

Magere kwark of skyr met wat geraspte chocola ( puur ) is een betere optie. Is er geen enkel fruit wat je lekker vindt? zelfgemaakte appelmoes / gepureerde frambozen ?
Je komt erg lastig aan je vezelbehoefte. Vandaar advies om er iets met vezels dorheen te mengen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 10:34

Ik heb de versie zonder suiker en zonder vet. Op dit moment de probiotica variant.

Smoothies helaas hetzelfde. Pieter maakt ze iedere ochtend, ik heb ze geproefd, maar ik ging meteen over mn nek.

Helaas heb ik een beetje last van structuur dingen.

De kwark met hagelslag.... er ging niet maar 1 portie in m'n kwark. Ik deed een week met een groot pak (pure) hagelslag. Dus dat is al snel 50 gram per dag. Als ik even kijk, kom ik dan op 35 gram suiker, plus een hoop andere troep.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:42

EmptyWords schreef:
Ik heb de versie zonder suiker en zonder vet. Op dit moment de probiotica variant.

Smoothies helaas hetzelfde. Pieter maakt ze iedere ochtend, ik heb ze geproefd, maar ik ging meteen over mn nek.

De kwark met hagelslag.... er ging niet maar 1 portie in m'n kwark. Ik deed een week met een groot pak (pure) hagelslag. Dus dat is al snel 50 gram per dag. Als ik even kijk, kom ik dan op 35 gram suiker, plus een hoop andere troep.

ah ok, dan is de optimel misschien een betere keuze :D
Maar bedenk iets om te zorgen voor voldoende vezels in je eten al is het maar uit een potje via pillen.
Dat is suboptimaal maar echt veel beter dan geen vezels.

En , het is hier misschien niet helemaal het forum voor, maar hulp hierbij zoeken is niet raar. Dat structuur probleem is echt iets en niet zomaar wat ( dat weet jij natuurlijk al lang , maar ik gok dat de omgeving het niet altijd begrijpt ) .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:53

EmptyWords schreef:

Ik ben wel oprecht benieuwd wat het verschil is in structuur van een smoothie en de optimel drinkyoghurt. Mijn smoothies zijn even glad als optimel, daarom ben ik benieuwd welke structuur je bedoeld.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 11:01

We hebben een nutribullet, maar ik krijg m echt niet helemaal glad, en zodra ik pitjes voel...

Ik weet het, ik ben moeilijk :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 11:07

Eleeke schreef:
EmptyWords schreef:

ah ok, dan is de optimel misschien een betere keuze :D
Maar bedenk iets om te zorgen voor voldoende vezels in je eten al is het maar uit een potje via pillen.
Dat is suboptimaal maar echt veel beter dan geen vezels.

En , het is hier misschien niet helemaal het forum voor, maar hulp hierbij zoeken is niet raar. Dat structuur probleem is echt iets en niet zomaar wat ( dat weet jij natuurlijk al lang , maar ik gok dat de omgeving het niet altijd begrijpt ) .

Ik probeer savonds veel groenten te eten voor vezels, en als ik smiddags brood eet, pak ik brood met veel vezels.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 11:45

Maar Optimel vult toch niet?
Ik neem daar elk ochtend een glas van, maar dat is meer voor de lekker.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 11:59

Ik heb geen trek met dat spul

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:17

EmptyWords schreef:
We hebben een nutribullet, maar ik krijg m echt niet helemaal glad, en zodra ik pitjes voel...

Ik weet het, ik ben moeilijk :o

Ik heb er een van Domo, die kan zelfs ijsblokjes, die worden bij iets langer draaien echt wel glad.
Maargoed, ik denk dat dit bij smoothies wel een persoonlijk ding is.

En ipv hagelslag, heb je al eens gekeken naar de green sweet Stevia druppels, die krijg je ook met een smaakje, caramel of vanille bijvoorbeeld. Minder slecht als zoveel hagelslag op een week ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 12:26

Hagelslag heb ik maanden geleden al ikln de ban gedaan. Heb een tijd flavor poeder van ESN door de kwark gedaan, maar ben even uit gekwarkt. Voor nu is dit mijn oplossing, ik vind vanzelf weer wat anders.

Heb ooit ook zoete aardappel muffins gebakken. Maaar ik merk dat ik eerder aankom dan afval als ik (veel) zoete aardappel eet. Geen idee hoe dat werkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:46

Tja, dat is dan weer niet vreemd, door de koolhydraten.
Dan zijn gewone aardappelen minder erg.

Die kun je ook voorkoken, invriezen en later gebruiken, dan zijn ze lager in koolhydraten (lees suikers).

Hier een lijst met hoeveel koolhydraten per groentesoort.
https://www.diabetesfonds.nl/gezond-lev ... E8QAvD_BwE

Duidelijk waarom erwten of mais hier als enige groenten niet op ons eetplan staan.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 14-01-26 12:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:47

Een liter Optimel moet ik dan weer niet aan denken haha. Maar herken je struggle wel hoor met texturen. Ik eet ook vrij rigide en dat is natuurlijk wel passend bij AuDHD. Heb bijvoorbeeld heel lang geleden elke ochtend een boterham met hagelslag gegeten en een fase met vanille yoghurt met 1 type cruesli met chocola. Ook een tijdje altijd beschuitjes met banaan en ook een tijdje met aardbei. Momenteel heb ik maanden van melk met dingen erin gehad en nu ben ik langzaam aan het afwisselen met vanille yoghurt dus met dingen erin. Ben wel iets flexibeler geworden merk ik, maar aan de andere kant kan ik ook een meltdown krijgen als de melk opeens op is. :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 12:51

Bier ook AD(H)D. Dus ja... goed eten zoeken is soms een zoektocht en dan kies ik het beste uit al het slechte zeg maar

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:09

Sansevieria schreef:

Die kun je ook voorkoken, invriezen en later gebruiken, dan zijn ze lager in koolhydraten (lees suikers).

Duidelijk waarom erwten of mais hier als enige groenten niet op ons eetplan staan.

Koolhydraten bevatten naast suikers ook vezels, dus ik eet er geen erwtje minder om.

Geen idee waarom je van zoete aardappel alleen kan aankomen? Eet je het dan ook met meer kaas/saus/zout/olie dan gewone aardappel? Of eet je als bijgerecht ook vettere/kcalrijkere dingen? Of in je muffins met meel, suiker of kaas etc? Of eet je misschien qua hoeveelheid meer als je het pureert/fijnstampt? De kcal veranderen dan niet alleen de hoeveelheid vocht is eruit. Lijkt me sowieso wel moeilijk vergelijken :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:17

Omdat ik ietwat met de eiwitten zat te hannesen toch maar eens naar proteïne producten gekeken.
En waarempel, bij AH hebben ze het merk HiPro.Vorige week 1+1 gratis.

HiPRO Protein skyr stijl stracciatella, die is lekker, laag in calorie en koolhydraten, hoog in eiwit.
Daar is zelfs een chocomouse van te krijgen die goed is en ook niet veel boven de 5 KH/100 gram.
Niet om elke dag te eten (die sucralose o.a. brrr), maar voor een enkele keer goed te doen.

@Aight, die vraag over zoete aardappels stel je de verkeerde, ik eet ze niet.
Maar inderdaad, zal best ook met de manier van klaarmaken van doen hebben.
En fijn dat jij wel erwten eet, wij vinden twee keer per jaar zelfgemaakte erwtensoep genoeg :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:52

Sansevieria schreef:

Er is een heel groot verschil tussen enkelvoudige , toegevoegde suikers en complexe koolhydraten.
Erwten en mais zijn prima en gezond.
Idem zoet aardappel waar amper meer Koolhydraten inzitten dan "gewone" aardappelen. Dat scheelt bijna niets en kun je dus met elkaar uitwisselen.

Waarschijnlijk bevatten jouw muffins vrij veel kcal, dat kan natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:25

Ik heb net 2 rondjes e-gym gedaan en een half uur op de loopband. :)
Ik liep op 4.5 km per uur.

Nu op bol.com een loopband voor thuis zoeken...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:31

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:35

Ach een beker Optimel per dag kan geen kwaad. Maar een heel pak raad ik toch echt niet aan.
Zeker niet als je wilt afvallen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:23

Als je een pak Optimel al ontbijt wilt, lekker doen. En vooral diegene lekker laten.
Betere opties? Ja. Laag in calorieën? Ja. Beter dan anders niks weg krijgen? Ja.