Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:35

Ik voel me echt heel poedersuiker. Ik had gisteren een verjaardag van mn schoonvader die ik dus niet kon skippen. Vandaag de verjaardag van mn moeder. AALES IS TEVEEL. ALLE SMAAKR HELUID ik haat dit poedersuiker weer

Little_Gift

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:45

Ehhhh???

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:49

Je zit allicht niet lekker in je vel. Maar dit is wel moeilijk te volgen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:28

Alles is teveel en alles maakt geluid denk ik dat ze bedoelt.

Maar herkenbaar dat zelfs typen niet meer lukt. Sterkte allemaal! :(:)
Pok met verlies van kat, vreselijk moeilijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:43

Ik denk zwaar overprikkeld?

Zal ik dan maar iets positiefs delen?
We hebben drie baby egels in de tuin <3 (en ook nog een stuk of vier volwassen egels).

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 16:49

Iris82 schreef:
Ik voel me echt heel poedersuiker. Ik had gisteren een verjaardag van mn schoonvader die ik dus niet kon skippen. Vandaag de verjaardag van mn moeder. AALES IS TEVEEL. ALLE SMAAKR HELUID ik haat dit poedersuiker weer

Waarom niet? Juist deze mensen zullen toch begrijpen dat het soms niet lukt? :knuffel:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:58

Tallie heel veel sterkte met het verlies van je huistijgertje. Ik heb er zelf 4 en ik weet hoe wijs je met ze kunt zijn.

Dreamboy oh wat herkenbaar, heel jammer is dat als je het leuke moet opgeven voor het nodige. Hopelijk snel weer iets leuks in het verschiet.

Iris.. heh wat rot. Probeer even je rust te pakken en een beetje weer op te laden. Dat niet meer kunnen typen heb ik ook wel eens. Meestal lees ik dan alleen en laat het schrijven maar. Daarom zijn bijleesposten soms ook moeilijk, dat kost me een energie in hardlopende topics.

Cayenne wat superlief <3

Ik ben trots op mezelf. Ik heb gisteren het gras gemaaid en vandaag mn ramen gewassen aan de buitenkant. Dat laatste daar zag ik al weken tegenaan want ik weet dat ik daar last van ga krijgen maar het moest toch eens. Dat is soms wel lastig hoor als je alleen woont in een oud, vrijstaand huis met best veel ruimte en dieren aan huis. Tis prachtig, maar altijd werk te doen en als dat soms niet gaat dan lijkt het direct een zootje (denk ik, anderen zeggen dat het meevalt).

Ik ben nog steeds niet pijnvrij voor zover dat echt zou gaan gebeuren. Ik heb wel het idee dat de tramadol nu beter werkt dan voordat ik aan de pregabaline ben begonnen. Zodra de tramadol uitwerkt begint het weer erger te worden, maar als ik ze dan weer neem, zakt het vrij vlot weer af. Terwijl dit niet zo was.. ik ben benieuwd of het de komende dagen nog verder verbetert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:58

Wat intens rot :knuffel:

Ik lees ook alles maakt geluid.

Kun je thuis nu rustig bij komen in wat koelte?

@cayenne
Wat leuk en ze zijn niet heel schuw.

@Dreamboy heftige klus.
Jammer dat je nu niet kunt gaan.
Logisch voor ons, maar niet voor de meeste mensen. Balen.

@talley wat was hij knap.
Heel veel sterkte :knuffel:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:08

Ja, mijn opaatje, hij was zeker knap! En ik ben ook op een hele bijzondere manier aan hem gekomen. Hij zat in een doos aan de kant van de weg, gedumpt. Met dichte oogjes van de niesziekte en zichzelf helemaal onder gescheten.

Hij is mee naar huis gegaan, verzorgd, gewassen en tot gisteren altijd bij me geweest. <3

Vorige week had ik hem officieel 14 jaar bij me.

Ik ben “blij” dat ik dit voor hem kon doen. De beslissing nemen om hem, volledig omringd met liefde, te laten gaan. Dus ik ben zeker heel verdrietig, maar ook dankbaar dat hij er was.

Alleen die oorverdovende stilte… ;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:13

Iris82 schreef:

Ohh jee meis! Het klinkt alsof je emmertje over loopt. :(:) Dikke knuffel! Niks zo verwarrend en vermoeiend als overprikkeld raken.

Cayenne schreef:
Ik denk zwaar overprikkeld?

Zal ik dan maar iets positiefs delen?
We hebben drie baby egels in de tuin <3 (en ook nog een stuk of vier volwassen egels).
[ Video ]

Ahhhh! <3

Muronia schreef:
Ik ben trots op mezelf. Ik heb gisteren het gras gemaaid en vandaag mn ramen gewassen aan de buitenkant. Dat laatste daar zag ik al weken tegenaan want ik weet dat ik daar last van ga krijgen maar het moest toch eens. Dat is soms wel lastig hoor als je alleen woont in een oud, vrijstaand huis met best veel ruimte en dieren aan huis. Tis prachtig, maar altijd werk te doen en als dat soms niet gaat dan lijkt het direct een zootje (denk ik, anderen zeggen dat het meevalt).

Ik ben nog steeds niet pijnvrij voor zover dat echt zou gaan gebeuren. Ik heb wel het idee dat de tramadol nu beter werkt dan voordat ik aan de pregabaline ben begonnen. Zodra de tramadol uitwerkt begint het weer erger te worden, maar als ik ze dan weer neem, zakt het vrij vlot weer af. Terwijl dit niet zo was.. ik ben benieuwd of het de komende dagen nog verder verbetert.

Goed gedaan!! Ook al doet het zeer, je hebt het gedaan. En dat is heel goed van je! :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:14

Ach wat ben jij een held geweest voor dat diertje zeg, onbegrijpelijk hoe sommige mensen met hun dieren omgaan |(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:24

Muronia schreef:
Ach wat ben jij een held geweest voor dat diertje zeg, onbegrijpelijk hoe sommige mensen met hun dieren omgaan |(

Er was ook maar 1 mens voor hem. Andere mensen vond hij vaak eng, maar ik kon er echt alles mee. :)

Hier de laatste foto van hem van vrijdag. Met zijn “kleine zusje”. En dan stop ik met spammen. ;)

Afbeelding

“Zusje” is niet heel erg van streek, maar ze wil wel de hele dag in mijn buurt zijn. Gelukkig zijn ze nu nog met zijn 2en, ze heeft onze witte pluizenbol nog.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:54

Dieren rouwen op hun eigen manier.

Iris knuffel voor jou, zo te lezen zit je er even doorheen :(:)

Wat leuk die egels, helaas heb ik die niet in de tuin, wel een katten familie waar ik nog steeds niet mee geholpen wordt.

Morgen maar weer eens actie ondernemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:32

Goed bezig geweest, Muronia! *\o/* De ramen lappen vind ik ook vreselijk!
Kun je daar geen glazenwasser voor inschakelen de volgende keer? Die halen vaak ook meteen je dakgoten leeg wanneer je dat vraagt.

Tallie, wat een waardevolle foto hierboven! :(:)

DP: Ze zijn idd niet schuw! De oudere egels trouwens ook niet. Die associëren mij ondertussen met eten denk ik :')

Percy, wat is het verhaal van de katten? Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:13

Ik zal het katten gebeuren proberen uit te leggen.
Er kwam een overduidelijke zwangere maar verdere broodmagere kat bij ons aanlopen die via een kapot raam de garage in kwam en bij ons huilde om eten. Dat konden wij niet weerstaan en omdat we er zelf 2 hebben hadden we ook kattenvoer in huis.
Sidenote: mijn man is super allergisch voor katten dus ze kon niet bij ons naar binnen.

Een goede week later kreeg ze haar kittens op de rugleuning van een oude bank in de garage. Uiteindelijk heeft een mooi katertje het overleefd. Ik kon zijn geslacht bepalen omdat hij nog niet kon stappen.

Onze gemeente heeft een zwerfkatten beleid waarbij de dieren geholpen worden en dan weer in hun omgeving worden terug gezet. Dus mailde ik met goede moed de gemeente en die mevrouw reageerde doodleuk dat ze nu onze katten waren en dus onze verantwoordelijkheid.
Dat had ik niet eens erg gevonden maar met een invaliditeitsuitkering en een man die niet volledig kan werken omdat ik afhankelijk ben van hem is dat financieel een onverwachte uitgave die we nu niet kunnen dragen.

Dus ik heb bezwaar gemaakt en er zou een katten vrijwilliger wel eens komen kijken. Die man heeft 2 keer gebeld op een moment dat we niet thuis waren en vervolgens reageerde hij nogal ongelovig op het feit dat een zwerfkat zich had gevestigd in een tuin waar ook 2 honden rond scharrelen.

Opeens zagen we weer een bol buikje, er achteraan gegaan maar zonder resultaat. Buikje was opeens weg maar geen kittens te zien tot mijn man het nest ontdekte, 5 kittens van ongeveer een week oud.
Twee dagen later hadden we vrienden op bezoek en zij wilde graag naar het nest kijken als mijn man eten gaf. Geen probleem alleen vond ze het nodig om ze alle 5 op te tillen. Een vreemde bij een moederpoes die we net redelijk tam hadden. Mama is nog steeds tam maar de kittens zijn niet meer te vinden. Ze zijn nog steeds in de garage maar het is een dubbele garage die volgestouwd staat dus ga maar eens zoeken. Zodra ze een mens horen zijn ze muisstil.

Ik kan echt geen 7 katten steriel laten maken dus ik hoop dat er een oplossing komt anders woont er hier straks een hele kolonie. Helaas hebben alle poezen stichtingen nogal vreemde ideeën over opvang. Die willen de kittens van de moeder afhalen en ze met de fles groot brengen zodat ze tam worden en dan vind ik niet oké.
Als ze uit hun verstopplek komen maak ik ze wel tam maar ze kunnen hier niet allemaal blijven.

Zo, een heel verhaal.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:30

Percy schreef:
Ik zal het katten gebeuren proberen uit te leggen.
Er kwam een overduidelijke zwangere maar verdere broodmagere kat bij ons aanlopen die via een kapot raam de garage in kwam en bij ons huilde om eten. Dat konden wij niet weerstaan en omdat we er zelf 2 hebben hadden we ook kattenvoer in huis.
Sidenote: mijn man is super allergisch voor katten dus ze kon niet bij ons naar binnen.

Een goede week later kreeg ze haar kittens op de rugleuning van een oude bank in de garage. Uiteindelijk heeft een mooi katertje het overleefd. Ik kon zijn geslacht bepalen omdat hij nog niet kon stappen.

Onze gemeente heeft een zwerfkatten beleid waarbij de dieren geholpen worden en dan weer in hun omgeving worden terug gezet. Dus mailde ik met goede moed de gemeente en die mevrouw reageerde doodleuk dat ze nu onze katten waren en dus onze verantwoordelijkheid.
Dat had ik niet eens erg gevonden maar met een invaliditeitsuitkering en een man die niet volledig kan werken omdat ik afhankelijk ben van hem is dat financieel een onverwachte uitgave die we nu niet kunnen dragen.

Dus ik heb bezwaar gemaakt en er zou een katten vrijwilliger wel eens komen kijken. Die man heeft 2 keer gebeld op een moment dat we niet thuis waren en vervolgens reageerde hij nogal ongelovig op het feit dat een zwerfkat zich had gevestigd in een tuin waar ook 2 honden rond scharrelen.

Opeens zagen we weer een bol buikje, er achteraan gegaan maar zonder resultaat. Buikje was opeens weg maar geen kittens te zien tot mijn man het nest ontdekte, 5 kittens van ongeveer een week oud.
Twee dagen later hadden we vrienden op bezoek en zij wilde graag naar het nest kijken als mijn man eten gaf. Geen probleem alleen vond ze het nodig om ze alle 5 op te tillen. Een vreemde bij een moederpoes die we net redelijk tam hadden. Mama is nog steeds tam maar de kittens zijn niet meer te vinden. Ze zijn nog steeds in de garage maar het is een dubbele garage die volgestouwd staat dus ga maar eens zoeken. Zodra ze een mens horen zijn ze muisstil.

Ik kan echt geen 7 katten steriel laten maken dus ik hoop dat er een oplossing komt anders woont er hier straks een hele kolonie. Helaas hebben alle poezen stichtingen nogal vreemde ideeën over opvang. Die willen de kittens van de moeder afhalen en ze met de fles groot brengen zodat ze tam worden en dan vind ik niet oké.
Als ze uit hun verstopplek komen maak ik ze wel tam maar ze kunnen hier niet allemaal blijven.

Zo, een heel verhaal.

Jeetje, wat een verhaal dit! Dan denk je goed te doen, schuiven ze het zo op je af?!?

Zo stimuleer je mensen dus om een kat aan de weg te zetten. (En hiermee zeg ik zeker niet dat jij dat doet!!) stichtingen zijn afhankelijk van schenkingen, dus ik snap wel dat ze proberen kosten te drukken, maar een vangkooi uitzetten is toch zo gepiept, denk ik dan?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:58

Mamapoes hadden we zo in een reismand gekregen maar nu is het probleem alleen maar groter geworden. Ik heb net een van de kittens gezien, een week of 2 oud, oogjes net open maar omdat ik zo slecht ter been ben en niet goed kan bukken kan ik ze niet pakken.

Morgen ga ik ook eens met onze dierenarts praktijk overleggen. Die zitten een plaats verder maar hebben echt een hart voor dieren.

Ze dumpen zal ik nooit doen maar dit gaat onhoudbaar worden als er niets gebeurt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:23

Wat een verhaal!
Jemig, dan denk je een goede daad te doen en laten ze je zo aan je lot over!
Echt bizar dat dit gewoon kan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:40

Tja, ik snap er ook niets van. Ik heb net de gemeente en de dierenarts weer gemaild dus ik ben benieuwd wat het nu weer wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:56

Uhw... Ja. Ik ben weer hersteld. Misschien beter van Bokt weg blijven als er rook uit mn oren komt.

Sorry voor onleesbare dingen. Ik zie sowieso dubbel en dat zorgt ervoor dat ik continu mn tekst aan moet passen. Maar ik kreeg het niet meer voor elkaar en het bleef maar fout op fout en ik was er klaar mee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:06

Dat geeft toch niet Iris, sterkte :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:30

Hier kan je wat mij betreft gewoon posten, ook wanneer het minder gaat. Ik vond het wel duidelijk genoeg wat je ermee wou zeggen, dat het echt even teveel was allemaal. Als even afreageren helpt, dan is dat alleen maar fijn denk ik :)

Beetje offtopic, een vraag voor de mensen die supplementen nemen.
Wat voor merken zijn goed, zit daar veel verschil in, weten jullie dat. Ik las hier enkele berichten over dat magnesium zou helpen bij pijnklachten, welke magnesium hebben jullie? Ik heb het een tijdje in de vorm van pillen uit een potje gehad (volgens mij van lucrovitaal of kruidvat eigen merk, tijd geleden ik weet het niet meer), en momenteel heb ik zakjes met magnesium poeder van Lucrovitaal, wat je dan in een glas water moet oplossen. Wat ik tot nu toe allemaal heb geprobeerd aan magnesium dat lijkt voor mij niet zoveel te doen, zou een ander merk of andere vorm van magnesium misschien nog kunnen helpen? Wat nemen jullie?

Voor mijn zenuwpijn heb ik ook een tijdje PEA gebruikt, ook weer van lucrovitaal, en ook daar merkte ik eigenlijk niks van. Zou het dan aan mijn specifieke situatie liggen dat het niet voldoende werkt, of ligt het eraan dat ik Kruidvat/lucrovitaal kwaliteit spul in huis heb gehaald en niet van de nog duurdere merken. Want er zijn nog duurdere merken die claimen dat ze beter zijn, maar is dat echt zo...? Of is dat geld weggooien. Ik twijfel zo, want het is best veel geld.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 07:23

Ik weet wel dat - door de apothekers van het Radboud Ziekenhuis - ooit eens is geanalyseerd wat er in de verschillende merken glucosamine zit (supplement bij artrose, werkt voornamelijk ook op de pijn). Daar bleek dat het een complete toss-up was of de vermelde dosis wel in het potje zat (normaal is een dagdosis 1500 mg). Dat varieerde echt van minder dan de helft in een pil tot méér dan die 1500 mg.
Het Kruidvat kwam daar goed uit de test en geen enkele van de dure merken had de vermelde dosis in hun pillen zitten. Is overigens al heel lang geleden, die dure merken hebben vast ondertussen hun leven wel gebeterd, maar in ieder geval toont het wel aan dat je niet per se veel hoeft te betalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:25

Ik neem die van lucovitaal. De citraat want dat zou goed opneembaar zijn.
Niet voor pijn maar voor de spieren. Merk wel als ik die paar keer ben vergeten dat ik kramp in de benen krijg.
Zo had ik pas steeds een vinger die automatisch op en neer wiebelde zoals een trillend ooglid zeg maar.
Toen heb ik een paar keer 2 pillen gepakt ipv 1 en het was over.

Het zou ook voor migraine helpen, maar dat heb ik nog niet ervaren helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:28

Iris82 schreef:
Uhw... Ja. Ik ben weer hersteld. Misschien beter van Bokt weg blijven als er rook uit mn oren komt.

Sorry voor onleesbare dingen. Ik zie sowieso dubbel en dat zorgt ervoor dat ik continu mn tekst aan moet passen. Maar ik kreeg het niet meer voor elkaar en het bleef maar fout op fout en ik was er klaar mee.

Nee is helemaal niet erg.
Zo werkt dat nu eenmaal als je flink overprikkeld bent.
Mag ook wel eens gezien worden toch :)

Fijn dat het nu weer beter gaat :j