Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:52

klinkt als een leuke loop Goof!

Oh wow, je hartslag bij de tandarts SV %) Ik snap dat je erna even bent gaan liggen!
Ik ga vanmiddag lopen, zou eigenlijk gisteren gaan, maar dat lukte niet en ik wil eigenlijk wel die 3x per week volhouden met 24 uur rust tussendoor. dus dan vandaag en zaterdag nog een loop

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:05

Ik heb contact gehad met een trainer in Groningen. Die werkt dus juist niet met schema's en zegt dat je je eigen schema kunt maken als je weet hoe je fijn hardloopt. Zijn aanpak is dus 4 keer samen lopen en dan komt hij met tips dat je losser en makkelijker loopt. Ergens wel wat zweverig, maar misschien werkt zoiets wel? Ik zou dan gewoon de Garmin Coach kunnen blijven volgen zegt hij, en aanpassen waar ik denk dat het nodig is.
Het is de persoon van die link die ik hierboven al eens neergezet heb. Het kost 60 euro per training waarbij hij meeloopt en tips geeft (training 1 uur). Dus je zit feitelijk op hetzelfde als dat je een priveles met je paard neemt (dat is iets goedkoper meestal). Niet iets om lang vol te houden wegens de kosten en logistiek, voor een paar keer te doen. Frequentie kun je zelf bepalen. Het komt wel wat zweverig over. Dat heb ik ook gezegd. Verder direct aangegeven dat ik niet met muziek wil hardlopen en meestal zelfs geen telefoon bij me heb omdat ik tijdens hardlopen niet gestoord wil worden. Ik wil om me heen kunnen kijken (en zo nu en dan een haasje of roofvogel zien en dan balen dat ik geen camera bij me heb ;) ) Dat was gelukkig ook zijn idee. Ik denk aan van alles en nog wat tijdens het hardlopen als het lekker gaat (en alleen aan hoe zwaar het is als het niet fijn gaat). Dus op dat gebied zitten we in ieder geval op 1 lijn, dat vind ik wel fijn.
We hebben nu ergens afgesproken over een aantal weken op een vroeg tijdstip op een avond zodat ik eventueel na dat uur ook nog mijn normale training kan doen als ik er zin in heb of een deel er van. Sceptisch ja, het een kans geven ook een ja.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-07-24 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:07

germie schreef:
Ik heb contact gehad met een trainer in Groningen. Die werkt dus juist niet met schema's en zegt dat je je eigen schema kunt maken als je weet hoe je fijn hardloopt. Zijn aanpak is dus 4 keer samen lopen en dan komt hij met tips dat je losser en makkelijker loopt. Ergens wel wat zweverig, maar misschien werkt zoiets wel? Ik zou dan gewoon de Garmin Coach kunnen blijven volgen zegt hij, en aanpassen waar ik denk dat het nodig is.
Het is de persoon van die link die ik hierboven al eens neergezet heb.

Nou, die lijkt me top voor jou. Even loslaten wat er op papier staat en moet en juist gaan voelen wat je doet en hoe dat gaat. Ik denk dat je hier heel veel uit kan halen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:50

Lekker bezig Goof en Germie!

Ben benieuwd Germie, klinkt inderdaad goed.

Ik heb vanochtend m’n herstelloopje gedaan, 5 km op 6:30. Nu even 2 dagen looprust en zondag Noordwijk.
Ben wel blij dat het niet zo warm wordt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:15

Lekkere loop, Leonie. Wat gaaf dat je naar Mongolië gaat!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:45

Denk dat je veel van die trainer kunt leren Germie. Ik hoop dat het je bevalt.

Tandarts en stress.. heel herkenbaar! :o
Hopelijk is de kwaal wel verholpen SV?

Wat een bijzondere reis Leonie!! Wat ga je er allemaal doen?

Denk dat verschillende groepen echt niet nodig is hoor.. zoals SV al schrijft is aanpassen echt prima mogelijk. En de mensen die na het eerste rondje door willen kunnen dan ook misschien het tempo iets omhoog schroeven. Het is vooral voor de leuk!!
Een datumprikker lijkt me een goed begin.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 18:58

Helaas maandagochtend nog een tandartsbezoek, er moet nog een vulling gerepareerd worden. Dinsdag ga ik op vakantie. Dus nog even doorbijten.

Vandaag afscheid genomen van mijn lieve collega's en op mijn nieuwe werk heb ik kennis gemaakt met de groep die ik na de vakantie ga lesgeven (groep 3/4).
Een paar heftige dagen dus met slecht slapen.. ik ben heel slecht in afscheid nemen. Maar nu vakantie. Morgen ga ik het bos in, lekker even mijn hoofd proberen leeg te maken.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:47

Oh bah! Het hele weekend tegen zo’n afspraak aanhikken.. -O-

Dat zijn pittige dagen… hopelijk kun je morgen even genieten in het bos en afschakelen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:52

Zo, dat is wel intensief SV. Ik ben ook slecht in afscheid en wisselingen enzo. Lekker morgen het bos in!
Heb jij al vakantie trouwens? Ik dacht dat wij in dezelfde regio vielen?

Wo Leonie, mooie reis heb je voor de boeg.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 22:11

Onze school wordt helemaal opnieuw ingericht plus nieuwe vloeren en muren schilderen en daarom was woensdag de laatste dag voor de kinderen. Zodat woensdagmiddag, donderdag en vrijdag alle spullen ingepakt konden worden. Alle lokalen moesten helemaal leeg en alles van de muren. Maar in de praktijk was iedereen sneller klaar dan verwacht. Dus was ik al rond 12 uur thuis vandaag. Heerlijk!
Na de vakantie ga ik zeker kijken hoe het is geworden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 13:37

Rondje bos vanmorgen met 260hm.
Weer bar slecht geslapen, dus benen van lood en een hartslag die door het dak ging. Dus rustig gelopen en af en toe op een bankje gezeten.
Genoten van de schaapskudde en vooral van de hond die helemaal opging in zijn werk om de kudde bij elkaar te houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:38

Mooie plaatjes weer @SV <3
Fijn dat je evengoed genoten hebt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:41

Supervixen, herkenbaar, de tandartsfobie, ik vermijd het ook als de pest. := Hopelijk valt maandag mee. Geniet van je welverdiende vakantie, je hebt een turbulente tijd achter de rug.
Wel heerlijk zeg waar je hebt gelopen, goed dat je rustig aan hebt gedaan, genieten is uiteindelijk het belangrijkste. :D

Goof, fijn dat je zo lekker gelopen hebt!

Germie, klinkt goed en het zou fijn zijn als hij tools en tips kan geven dat het lopen wat makkelijker gaat voelen.

Samantha, voor het rennen vind ik dit koudere weer ook wel echt top. :')

Leonie, ik denk dat jouw gemiddelde tempo wel een beetje de uitzondering is :+ Ik snap dat met zo'n tempo opeens 07:00 gaan lopen een grote aanpassing is. Voor mij is dat ook wel langzamer (als er niet veel hoogtemeters zijn), maar wel prima te doen. Ik loop wel eens tussen de 05:00-06:00, maar voor een trailrondje met gezelschap trekt me dat niet, dan wil ik gewoon comfortabel kunnen kletsen.
Fijn dat je wel lekker gelopen hebt, ondanks dat het niet allemaal soepel ging. Heb je trailschoenen voor als het gladder is?
Mega tof trouwens, dat je naar Mongolië gaat! Daar wil ik wel offtopic een verslag en foto's van. :D

Mijn knie valt gelukkig mee! Ik was zo bang dat het een blessure zou zijn/worden. := Gister voelde het al wat beter, alleen met overstrekken en overbuigen nog gevoelig. In de avond met vriendin haar schema meegelopen, 5x 6 min. Met het idee als ik het voel, stop ik direct, maar ik voelde er niets van met gewoon lopen. Vanochtend ook een heerlijke bootcamp gehad zonder last.
Sprintjes ga ik even vermijden en rustiger opbouwen. :o
Afbeelding

Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:10

Ik kom me ook weer terug actief melden, afgelopen weken wel meegelezen maar stress := ... Vandaag uitslag van mijn scriptie gekregen: geslaagd. Dus nu weer tijd en ruimte voor de leuke dingen in het leven, hardlopen weer oppakken. :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:59

Gefelie Myka! *\o/*

Fijn dat het meevalt, Suliko!

Lekker even de zinnen verzetten, SV. Weer prachtige foto’s.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:10

SV, mooie foto's :D
Die schapen ook echt :')

Suliko, fijn dat je knie meevalt!

Myka, gefeliciteerd!

Ik zal ook weer eens een loopje plaatsen.
Ging lekker vandaag. :D was wel zweetweer.
De lucht gaf mooie plaatjes. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 09:19

Lekker bezig, vies benauwd is het!
Mooi zo'n leeg strand.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:37

Heerlijk zo over het strand.
Genieten is het belangrijkste, mooie plaatjes komen voorbij.

Ik heb een soort onderhoudsloopje gisteren gedaan, 6 km. Niks bijzonders te melden. Nou ja, ik heb voor het eerst sinds jaren drie keer in de week gelopen. Het kwam zo uit, ik zou dat wel vaker willen, maar met een paard en een full time job, red ik dat niet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:39

Vandaag zou er erg veel wind zijn, hier (Zwolle) valt het nu nog erg mee. Gelukkig.
Vanmiddag ga ik een rondje bos doen met het paard, maar die is windbestendig. 173 hoog, grote jongen, waait i.i.g. niet weg :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:47

Supervixen schreef:
Lekker bezig, vies benauwd is het!
Mooi zo'n leeg strand.

Ja idd, was ook een moment bang dat het zou gaan onweren. Dikke zwarte wolken en de wind stopte voor een moment ook ineens helemaal. :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:42

Heerlijk, Sherivey!

Mooie afstand, Morris! Lekker, straks even het bos in.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:05

Morris schreef:
Vandaag zou er erg veel wind zijn, hier (Zwolle) valt het nu nog erg mee. Gelukkig.
Vanmiddag ga ik een rondje bos doen met het paard, maar die is windbestendig. 173 hoog, grote jongen, waait i.i.g. niet weg :D

Hopen dat het vanmiddag dan beter weer is dan nu hier -O- wat een ellende...

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:14

Mooie afstand Sherivey, en lekker op tijd begonnen. :D

Lekker Morris naar het bos, geniet er van! *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:32

Wat een lekker loopje! Lekker op het strand.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:00

Mooie strandloop zeg, lekker.

Ik heb vanmorgen via marktplaats nagenoeg noeuwe trailschoenen gekocht. Kijken of het me iets oplevert. En zo niet kan ik er vast weer een ander blij mee maken.