Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:48

Zebraatje frustrerend als dingen niet meer lukken, gelukkig het klussen nog wel en vitamine paard/pony knapt iedereen van op natuurlijk :D

Zira1994 mooie mijlpaal ook 24 weken *\%/*

Pieneappel lekker hoor vakantie gehad, en heel erg herkenbaar van het vooral drinken 'savonds. Ik dronk altijd van die mega mokken thee maar daar ben ik mee gestopt anders kan ik elke 1,5 uur naar de WC lopen snachts, heel irritant.

Joanieke lekker bezig! Flinke nesteldrang maar zo lekker als je dan dingen gedaan krijgt. Qua hormonen, kreeg van iemand de tip om voetreflexmassage te proberen en dat dit heel erg helpt tegen het chagrijnig zijn. Heb het zelf niet geprobeerd (afgelopen 2 maanden erger ik me niet meer aan mn man itt de maanden ervoor }> Hoe kunnen ze ook zo luid ademen?!) maar wie weet is het wat voor jou?

Sannens tijd gaat hard he %) niet normaal, herkenbaar! Anderzijds gaat het ook weer langzaam, net hoe je het bekijkt. Wel heel fijn een toename in energie!

Hier nu 27 weken ook! Merk dat deze baby lager en meer naar voren ligt dan vorige zwangerschap, daardoor ook minder last van mijn ribben en maagzuur tot nu toe. Wel meer last van mijn blaas en ophouden. Eerste rondjes draven op mijn paard voelt het alsof ik elk moment in mijn broek plas O:) Gister voor het eerst met een buikband gereden dat hielp wel tegen dat gevoel en kon daarmee ook weer echt rijden en proefje doorzitten.

Ik merk ook dat mijn bekkenbodem veel minder pijn doet, ik wordt snachts niet meer wakker van omdraaien, sinds ik erop let niet in bepaalde houdingen te gaan zitten. Door daarop te letten nu helemaal geen last meer van, hopen dat het zo blijft *\o/*

Qua nesteldrang valt het een beetje tegen hier. Ben wel aan het klussen en opknappen geweest maar nog niet veel aan de babykamer. Wel de kamer bijna leeggehaald waar mijn dochter heen gaat (haar kamer wordt dan weer de babykamer) maar verder moet er nog een hoop gebeuren. := Maar maak me er niet heel druk om, plan is sowieso dat de kleine eerste weken op onze kamer in de co-sleeper slaapt. Wel afgelopen week een nieuw kolfapparaat gekocht en tepelhoedjes omdat ik die de vorige keer nodig had. Binnenkort ook weer de "thuisbevaldoos" bestellen die was ik vergeten.

Sweetgirl1

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:06

Eindelijk is het kamertje geschilderd. Bedje in elkaar. Alleen nog de kast en dan kan eindelijk het aankleden voor me beginnen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:40

Oh schiet lekker op bij iedereen zo! Ik heb kraampakket ook in huis en opgeruimd. En tens apparaat met nieuwe elektroden ligt ook klaar. :D ik neig nu heeeel erg naar een thuisbevalling, dus lekker dat dat allemaal al klaar ligt. Alleen de klossen enzo moeten nog komen.

Sannens, hier ook t gevoel dat t zooo snel gaat eigenlijk.. Maar aan de andere kant klinkt oktober nog zo ver weg.. :')

Xladyx, zo'n massage lijkt me helemaal niks eigenlijk, ik probeer er maar gewoon op te letten.. En ademen, zitten, stil staan, gewoon aanwezig zijn? Hoezo doen mannen dat ook!? :')
M'n man heeft vandaag wel lekker in de tuin gewerkt (lekker even uit mij aura ook XD), hoef ik daar niet meer aan te denken, zo fijn. <3
Knap dat je nog op het paard zit hoor! Ik durf t met al die bewegingen echt niet meer aan. M'n merrie loopt nu ook zonder graasmasker, ze ging er even niet zo goed op (sloom en chagrijnig), alleen nu heeft ze haar energie x10 weer terug. Echt kiezen tussen 2 kwaden wat betreft wel of geen graadmasker. :')
Hier gaat mn bekken gek genoeg ook weer beter! Merk echt dat mn buik toch anders is dan de eerste (of ik ben er al een beetje aan gewend/weet wat nog gaat komen?). Ook met draaien in bed, ik let er nu al op dat ik dat rustig doe ipv als een gek uit bed springen. Dat ging de vorige zwangerschap een paar keer flink fout, met hele pijnlijke banden als gevolg... :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 00:15

Wat fijn nog zo lekker aan het rijden Lady!
Hier vandaag voor het laatst gereden. M’n bijrijdpaard is onder voorbehoud van de keuring verkocht en gaat helaas morgen weg. Dus moet opzoek naar een andere manier om nog in beweging te blijven.

Hier nog niet veel last van irritaties moet ik zeggen. Valt reuze mee.

Wat fijn dat jullie bekken goed gaan!! Ik heb een paar weken geleden snachts een paar nachten wat last gehad met liggen idd maar dat is ook weer helemaal over gelukkig !
Dat minder thee drinken en plassen herken ik wel haha helaas. De halve nacht zit ik op de wc.

Ach nog tijd zat voor de kamer idd lady. Joanieke wel al flink aan de voorbereiding. Heb je de vorige keer ook de tens gebruikt?

Fijn sweet girl het kamertje al bijna klaar

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:34

Ik rijd al jaren geen paard meer ;( 10 jaar geleden een ongeluk gehad met een jonkie. Behoorlijk in de kreukels gelegen waardoor ik besefte dat ik mijn leven meer waard vond dan paardrijden. Maar goed, ik ben zo’n pechvogel die gewoon snel iets breekt. Paar jaar geleden met touwtje springen mijn voet gebroken :+

Ik weet niet of het mijn bekken zijn maar ik heb serieus last van mijn onderrug. Zitten is de hel, bukken is drama en met lopen lijkt het net alsof ik mijn rechterbeen niet naar normaal naar voren kan zetten. Ik heb morgen een afspraak staan bij de bekkenfysio. Ik ga sowieso al iedere maand naar de masseur, heerlijk!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:48

Klinkt alsof je bekken scheef staat lucifertje! Zeker even naar laten kijken. :j

@Zira de tens heb ik de hele bevalling gebruikt. Was op het laatste niet meer voldoende (toen heb ik morfine pompje erbij gekregen), maar het heeft me wel echt heeel goed geholpen. Het gaf me ook een beetje een controle over de bevalling en dat vond ik wel fijn. Ik zou het iedereen aanraden, maar je moet je wel goed inlezen (je moet hem bv al vrij snel gaan gebruiken anders ga je weinig effect merken).

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 11:45

Oh gadsie lucifertje! Dan snap ik wel dat je toen gestopt ben. Denk ook niet dat ik dan nog gedurfd had !

Wat vervelend van je rug/bekken! Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen!

Ah fijn om te horen Joanieke! Ik zag het namelijk langskomen in m’n cursus. Nog niet in verdiept, maar interessant om ervaring te horen van iemand die het daadwerkelijk gebruikt heeft. Kan je vertellen hoe het geholpen heeft? Leidde het af van de pijn of verminderde het echt de pijn? Of wat moet ik me er bij voorstellen haha ?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 08:16

Het verdeeld/verplaatst de pijn/ongemak. Het is ook niet bepaald prettig (in de zin van een fijn gevoel). Het is een beetje lastig te beschrijven. Het voelt een beetje aan als een heel hard trillende vibratie met wel wat steekjes, zeker als je hem gaat opvoeren. Ook als je hem goed opgevoerd hebt gedurende de bevalling is het best een flink gevoel zodra je op de knop drukt bij een wee. Het is dus echt niet zo dat je helemaal geen pijn/ongemak meer hebt, maar ik wil hem desondanks weer gaan gebruiken met bevallen. Ik was ook in shock toen ik bij 7 cm op z'n max zat (had hem toen ongeveer 12 uur in gebruik). Wist niet hoe ik dan de rest vol moest gaan houden. :') Toen heb ik morfine bij gekregen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 08:50

Wat interessant Joanieke! Heb er de vorige keer wel wat dingen over gelezen maar uiteindelijk niet voor gekozen (wou graag een badbevalling, maar dat is ook niet gelukt ivm de snelheid vd bevalling en ivm termijn. Vanaf uitgerekende datum kwamen ze pas het bad meegeven met je verloskundigeafsrpaak en ik beviel met 38 weken dus had m nog niet in huis) maar wist niet dat het zo werkte met het apparaat. Nu ging mijn bevalling ook heel erg snel en heb de eerste 8 cm weinig pijn gehad, ik had niet door dat het al zo snel ging. Toen ik pijn kreeg en moest focussen op de weeën, was de verloskundige net binnen en bleek ik op 9 cm te zitten. Ik beviel thuis dus zijn dan heel weinig opties qua pijnbestrijding. Dan is een tens volgens mij de enige optie.

Qua rijden, ik heb een hele ervaren en brave ruin staan van mezelf. Is heet met rijden maar erg betrouwbaar, op andere paarden stap ik ook niet meer.

Sweetgirl lekker bezig! Altijd fijn als dat vorm krijgt :D

Zira jammer van de verkoop van je bijrijdpaard! Wel een fijn nieuw huis kunnen vinden, vrede mee?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:25

Ik raad m alsnog iedereen aan, ook met een badbevalling. Het is niet dat je de hele dag in zo'n bad zit. Ik wilde hem sowieso vanaf t begin inzetten omdat het de kans op andere interventies en pijnbestrijding ook verkleind. Het zou ook bevorderend zijn voor je hormonen (het zou de aanmaak van endorfine stimuleren). Er zitten dus best wel wat voordelen ook aan tov andere pijnbestrijdingen, mits goed gebruik.
Myron (vriendin van Enzo Knol) heeft hem ook gebruikt, kun je terug zien in hun beval filmpje, ook badbevalling (ik had m'n twijfels toen ik hem ging kijken, maar oprecht zo goed in elkaar gezet, zonder rare beelden).
Ik had m trouwens volledig vergoed gekregen via m'n zorgverzekering, had mn verzekering toen wel verhoogd zodat ik o.a. die kon halen (en korting op borstkolf, cursus, etc..).

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 15:02

Bedankt voor je uitgebreide uitleg en ervaring Joanieke! Daar kan ik wel wat mee :) denk dat ik idd maar een ga huren en het gewoon ga uitproberen. Als het niks is stop ik er gewoon weer mee, maar het klinkt eigenlijk wel goed. Met een beetje verdeling van de last en de andere voordelen!

Ik had er wel vrede mee Lady ook omdat ik straks moet stoppen. Maar hij is gisteren door de dierenarts niet goedgekeurd dus de koop is niet doorgegaan. Hij staat dus weer gewoon in de wei. Dus voorlopig ik kan nog even weer door. Weet niet wat de eigenaar er nu mee wil. Nu maar kijken hoe lang ik doorga nu. Wel een rollercoaster zo haha

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 09:05

Domi_94 schreef:
Wat een mooie verrassing Jolien!
Zira, je fotobehang is echt prachtig!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je box Zebraatje!
Ik heb een vraagje aan de Ascal-slikkers: hoe komen jullie aan het herhaalrecept? Via de gynaecoloog of de huisarts?

Bij deze het proces en eindresultaat vd box!
Afbeelding

En voor dit weekend alweer n volgend klusproject. Een zwarte hemnesladekast verven naar een blauwe als commode.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 09:09

Zebraatje schreef:
Domi_94 schreef:
Ik heb een vraagje aan de Ascal-slikkers: hoe komen jullie aan het herhaalrecept? Via de gynaecoloog of de huisarts?

[ [url=m/vOyZvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor dit weekend alweer n volgend klusproject. Een zwarte hemnesladekast verven naar een blauwe als commode.

Oh leuk zeg! Ik heb de box ook geschilderd (gespoten) van de week, maar gewoon weer wit, wilde er niet teveel moeite in stoppen. _O-

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:36

J0anieke schreef:
Oh leuk zeg! Ik heb de box ook geschilderd (gespoten) van de week, maar gewoon weer wit, wilde er niet teveel moeite in stoppen. _O-

Gaat spuiten goed en snel?
Zelf verven met een roller kost dus heel veel tijd met al die spijltjes en zou ik alleen aanraden als je genoeg tijd over hebt :')

Met spuiten was ik bang dat ik heel veel verf nodig zou hebben, of valt dit mee?
We hebben hier ook nog een oud ledikant staan wat een opknapbeurt nogdig heeft, maar na de uren besteed aan de box neig ik nu gewoon naar een bedje van marktplaats gelijk in de goede kleur :=

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 12:11

Gaaf geworden zebraatje !!

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:52

Mooi Zebraatje, mooie kleur ook!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:10

Zebraatje schreef:
J0anieke schreef:

Gaat spuiten goed en snel?
Zelf verven met een roller kost dus heel veel tijd met al die spijltjes en zou ik alleen aanraden als je genoeg tijd over hebt :')

Met spuiten was ik bang dat ik heel veel verf nodig zou hebben, of valt dit mee?
We hebben hier ook nog een oud ledikant staan wat een opknapbeurt nogdig heeft, maar na de uren besteed aan de box neig ik nu gewoon naar een bedje van marktplaats gelijk in de goede kleur :=

Ja daar was ik al bang voor. :') Met spuiten was ik nog geen 5 minuten bezig per kant (ik had m uit elkaar gehaald).
Ik had aan 3 bussen van de Gamma genoeg (7 nog wat per stuk), maar wel wit op wit dus en met de nodige schoonheidsfoutjes, maar hij ziet er wel veel beter uit nu. :o

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:50

J0anieke schreef:
Ja daar was ik al bang voor. :') Met spuiten was ik nog geen 5 minuten bezig per kant (ik had m uit elkaar gehaald).
Ik had aan 3 bussen van de Gamma genoeg (7 nog wat per stuk), maar wel wit op wit dus en met de nodige schoonheidsfoutjes, maar hij ziet er wel veel beter uit nu. :o

Oke, dan ga ik dus spuiten de volgende keer haha

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:27

Mooie kleur box geworden Zebraatje <3

Wat knap dat jullie de moeite nemen om zelf meubels op te pimpen! vind alles kopen en inrichten en in elkaar zetten al zo’n gedoe, laat staan het ook nog te gaan verven :') maar misschien is dat omdat ik voorlopig wel genoeg geverfd heb sinds de verhuizing afgelopen mei.

Hier is er vooruitgang met de babykamer! Geverfd, afgelopen zaterdag de meubels binnengekregen en de commode staat al. Langzaamaan wordt het wat!

Vandaag precies 28 weken, hallo derde trimester :D
Vanochtend een goede groei echo gehad bij de verloskundige. De metingen klopten bij het termijn en vruchtwater was ook goed. Zo fijn!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 14:04

Fijn dat de controle goed was vanochtend ! En wat een mijlpaal alweer het derde trimester !!
Heb je een foto van het kamertje?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:04

Zebraatje schreef:
Domi_94 schreef:

[ [url=m/vOyZvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ie mooi geworden!
Wat fijn dat je echo goed was Pieneappel. Ik ben ook benieuwd naar je kamertje.

Hier weer eens een rondje meubelwinkel gedaan voor ons nieuwe huis, vanavond gaan we er even kijken qua grootte en afmetingen (dat het niet meer bank dan woonkamer wordt bijvoorbeeld). Ik wil graag een groene bank, maar m'n vriend heeft liever blauw (hij is in ieder geval niet bang voor een gekleurd meubelstuk).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:23

Prachtige kleur box.

Pieneappel wat gaat het hard.

Domi, leuk meubels uitzoeken.

Hier een goede 20 weken echo. Kleine knul liep iets voor qua groei.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 17:42

Leuk Domi! Lekker allemaal spulletjes voor de nieuwe woning uitzoeken!! Wordt steeds echter dan zo

Fijn Horsi! En goede twintig weken echo en een goed gegroeid mannetje !!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 18:02

M’n man heeft vandaag het ledikant nog inelkaar gezet dus hierbij een foto hoe ver het kamertje tot nu toe is! Nu nog decoreren en gordijnen zoeken enzo

Afbeelding

Weten nog niet zo goed wat handigste plekken zijn om de meubels neer te zetten in het kamertje. Maar het staat in ieder geval in elkaar

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 18:17

Jeetje, wat vliegt de tijd!
Superfijn om allemaal positieve berichten te lezen, hier.
Allemaal lekker bezig om spulletjes te regelen en kamertjes klaar te maken.

Trekken jullie het allemaal nog een beetje met de warmte?

Hier is het soms echt hangen en trekken.
De ventilator is momenteel mijn beste vriend en ik doe regelmatig een hazenslaapje (of twee ;) ) in de middag.
De baby's maken het nog goed, ik voel ze meerdere keren per dag heerlijk spartelen in mijn buik.

Fysiek heb ik het wel zwaar, vooral mijn bekkengebied en rug breken me op.
Vandaag ben ik voor het eerst naar de fysio geweest en dat was geen dag te vroeg.
Pfoe, die heeft me flink toegetakeld maar hopelijk ga ik er wel wat aan hebben.
Ook het vocht in mijn handen doet me zo zeer dus ik heb braces besteld voor 's nachts in de hoop dat die gaan helpen om de boel wat beter af te voeren.

Afgelopen weekend had ik mijn babyshower, wat een enorme verrassing!
Lekker bij mijn moeder in de tuin want mijn energie laat echt wel te wensen over maar daar was superfijn rekening mee gehouden.
Het was echt een heel gezellige dag en we zijn enorm verwend met allemaal leuke cadeautjes.

Gisteren heb ik met een vriendin de hitte getrotseerd om alle kleertjes en drogisterijspulletjes in te slaan.
Ook weer zo leuk om te doen en supergezellig.
Wat zijn babykleertjes toch leuk <3
Vooral bij de Hema werden we helemaal wild van al dat leuks _O-

De geboortepakjes willen mijn vriend en ik graag samen uitzoeken dus dat gaan we op een ander moment nog doen maar de eerste maanden hebben ze in ieder geval alvast genoeg om aan te trekken hahaha.

Over een maand hebben we de intake van de kraamzorg, tegen die tijd hopen we het meeste toch ook al wel klaar te hebben dus dan kunnen we hopelijk de laatste 1,5 maand vooral nog even genieten van deze bijzondere periode.