Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:34

Oh Tiwi wat moet dat een geweldig gevoel zijn!!
Echt super dat je dat bereikt hebt.

Ooit hoop ik dat ook te bereiken.
Ik heb mezelf eigenlijk altijd “te dik” gevonden.
Maar als ik nu foto’s van vroeger terug kijk, dan kan ik mezelf wel voor de kop slaan :?

De eerste 5 kilo is er hier af :)

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 22:41

Niet laten ontmoedigen door de weegschaal Pet. dat ding is altijd een moment opname en geeft alleen op de langere termijn een accuraat beeld.
Ik heb mij in het hele proces 1 maal per maand gewogen en dan zie je toch een mooi verloop.
Donderdag ben ik weer aan de beurt en daar heb ik alle vertrouwen in.
Het stomme is dat ik een broek maat 42 had gekocht bij de kringloop, dus eerst gewassen. Paste in de winkel prima en toch heeft het na het wassen een week geduurd voordat ik hem durfde te passen, bang dat hij te klein zou zijn.
Onzin natuurlijk maar gewoon een mentaal ding.
Ik zag er gewoon goed uit in een broek die mooi past en niet slobbert.

Mooi resultaat Zerena geeft moed om door te gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:23

Het is natuurlijk niet leuk die weegschaal, maar ik doe er niks opuit en ga gewoon door! Heerlijk deze levenstijl. :)

Aah ja herkenbaar wat je zegt, toch bang zijn dat hij dan te klein is terwijl die super staat!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:09

Wat fijn dat je zo naar jezelf kan kijken Tiwi!

Petrichor als het zo goed gaat dan geef ik je groot gelijk.

Zerena voor nu zou er dan nog 13 kilo af moeten.. Nou is best pittig maar ik hoop dat ik een eindje kan komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:24

Zerena schreef:
Winged wat fijn dat het zo goed gaat. Je gewicht vind je nu oké?

Ik moest nog een kilo of 2 naar mijn idee, maar ik weet dat als je gaat afvallen en een marathon wil lopen de kans vrijwel 90% is dat je blessures gaat krijgen. Of problemen met je botten, energie etc etc etc. Ik heb daarom ook besloten mij te focussen op het aantal cm op mijn lijf ipv het aantal kilo's dat de weegschaal aan gaat geven. Ik weet namelijk dat die waarschijnlijk weer gaat stijgen met een kilo of 3. En dat is eigenlijk prima. Mijn bmi (22,3, met +8kg zit ik op overgewicht) is meer dan gezond en ik weet ook dat brandstof komende maanden (marathon is 21 juni) harstikke belangrijk gaat zijn. Mijn heupomvang is afgelopen 3 maanden met 12 cm geslonken. Dus dat zit goed.

Afgelopen zondag liep ik 15 kilometer hard en dat resulteerde in een extra verbranding van 1000kcal. Daar kan ik dus eigenlijk niet tegenaan eten. Houdt natuurlijk niet in dat ik de voorraadkast kan gaan vullen met allerlei chocolade, koekjes, chips etc. Maar dat ik vooral ga focussen op het binnenkrijgen van koolhydraten, eiwitten en vitaminen. Vrijwel hetzelfde als nu, maar dan grotere porties.

Pet: De weegschaal is maar een gek ding. Niet teveel aan denken en gewoon doordoen. Komt echt goed.
Tiwi: Gek he hoe dat werkt in het hoofd. Fijn dat de broek goed past!
Zerena: gefeliciteerd met de eerste 5!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 12:20

Vanmorgen toch al op de weegschaal gaan staan, vanaf 18/12 1,4 kg eraf dus dat is prima.
Ik ben lichter dan ooit nadat ik kinderen heb gekregen. Zit nu op 77,9, nog een paar kg en dan zit ik ook met mijn BMI op een gezond gewicht.
Al vind ik die BMI niet zo heel interessant want dat zegt niks over spieren.
Wat wel een leuk getal is is mijn metabole leeftijd, 53 en dat is 3 jaar jonger dan ik echt ben.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:29

Tiwi wat goed zeg!

Winged ook al zo goed bezig!

Zerena 5 kilo is ook al heel netjes!

Hier vandaag op de weegschaal gaan staan en waar er vorige week beetje teleurstelling was(0,4) maar ik al dacht dat dit vocht zou zijn was er dus vandaag weer een week later meer dan 2 kilo af.
Dus nu in totaal 7,2 kilo eraf. Ik moet nog 21,8 kilo in totaal eraf nu maar ik ga stapje voor stapje en lijk nu een beetje te hebben gevonden wat goed past bij mij qua eten.

Doen jullie cheatdays of echt een keer goed zondigen? Ik probeer altijd op vrijdag keer lekker voor een frietje te gaan of iets en dan weer netjes eten, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 19:23

Goed bezig DL! Beter langzaam maar gestaag naar beneden dan crashen en als een jojo weer omhoog.

Ondertussen zit oma bij de Mac met haar kleinzoon. Een Mac chicken en een half bakje patat en ik zit gewoon vol. Vroeger zou ik er nog een ijsje achteraan gepropt hebben.
Morgen een pannenkoek en zondag sushi als mijn dochter hem komt halen.
Een beetje een cheat-weekend maar doordat ik de rest van de dag netjes eet ben ik er niet zo bang voor.
Wat dat betreft is het wel goed dat kleinzoon niet ieder weekend komt logeren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:04

Lau schreef:
[ Afbeelding ]

Nog heel even en ik kan weer paardrijden. Ben zo blij! 99,7 met kerst en gister had ik dit gewicht op de weegschaal.

Dat is best al snel. Gefeliciteerd!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:05

Dustinlover schreef:
Doen jullie cheatdays of echt een keer goed zondigen? Ik probeer altijd op vrijdag keer lekker voor een frietje te gaan of iets en dan weer netjes eten, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.

Het heeft mij erg geholpen om mijn relatie met eten centraal te stellen (dus een mentale verandering). Ik zie eten nu meer als "wat doet het voor mijn lichaam" in plaats van "hoeveel calorieën bevat het". Ik probeer nu weg te blijven van termen als "zondigen" omdat ik merk dat het me druk geeft. En met de goede voedingsstoffen crave je minder naar koolhydraten etc. Dus heb je minder behoefte om terug te vallen in eten dat vroeger veel beloning gaf. Ik denk zelf dat je wel blijft afvallen, ook al eet je friet, zolang je in een calorietekort zit. In die zin kan en mag alles. Maar ik merk wel dat als ik een dag erg ongezond heb gegeten, ik de dagen erna gestraft word door een instabiele bloedsuikerspiegel en cravings. Dus het komt wel voor maar het wordt steeds minder belonend. Ik heb niet meer zoals vroeger bewust "cheatdays".

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:10

Hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat t niet lekker, 3 kg aangekomen :(
Proberen de draad weer op te pakken vanaf vandaag.
Ik had wat stressvolle dingen en dan verval ik gelijk in slechter en meer eten.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:37

Ik had ff een dipje :o kwam zelfs bijna 3kg aan. Kreeg 2 weken terug buikgriep en viel doordat ik niks binnenhield ook in korte tijd die 3 kg weer af. Daarmee was mn vlammetje weer aangewakkerd, want voelde stom dat ik weer aangekomen was terwijl ik zo goed bezig was! Dus we zijn weer lekker bezig *\o/* Probeer ook m'n beweging weer ff omhoog te krijgen dus wat meer wandelen en vaker een grow with jo workout :j

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:55

Hier vorige week 1,1 kg kwijt.
Sinds november 5 kg kwijt.
Nog 31 te gaan

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:03

Aah wat jammer allemaal die dipjes, maar goed helaas hoort dat er soms wel een beetje bij. Dus kop op en schouders er onder, jullie kunnen het wel!!

Ik ben op vakantie geweest en heb van alles gegeten en gedronken wat god verboden heeft, maar aan de andere kant heb ik wel elke dag 25km door de bergen gewandeld. Dus of ik ook daadwerkelijk ben gestraft dat weet ik niet.

Ik heb de weegschaal een verdieping hoger getrapt (op de zolder) ik wil er niet meer op staan, ik maak mij zelf met elke gram die ik zwaarder ben dan de dag er voor gek. Ik ben vandaag ook begonnen met de pil omdat mijn hormonen op tilt slaan dus ook beginnen met de pil is vaak niet gunstig voor de weegschaal ivm vocht vasthouden de eerste weken.

Verder ben ik gister weer gestart met netjes en gezond eten en vandaag heb ik weer voor het eerst paard gereden en ga ik straks weer sporten. We gaan het allemaal wel zien, ik wil alleen niet meer bezig zijn met wat die weegschaal mij te vertellen heeft. :)

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:41

meelezer reageert...
Dat heet een haat/liefde verhouding :D
Ik ben maar 1.54 klein,en kom van 62 kilo.
Nu na maanden zit ik keurig op 56. *\%

Ik was het ook zo beu om elke dag ruzie met mezelf te hebben als ik gewogen had.
Dus vriendjes worden met jezelf,en blijven vertellen dat je maar 1 lijf hebt ,en dat je er gewoon voor moet zorgen,en niet naar de knoppen moet helpen met rotzooi er in te stoppen.

Mindset,elke dag weer opnieuw.

Nu snoep en ik eet een lekker patatje als ik me oke voel, anders niet.
De trigger is anders elke dag te groot,als ik weer teleurgesteld was.

De beloning is elke dag een trotse blik in de spiegel en duimpje op :) :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:10

Nou exact dat, ik ben eigenlijk best trots op hoe ik eruit zie. We hebben natuurlijk ook op vakantie veel foto's gemaakt en ik ben gewoon echt niet meer dik. :) Ik hoor ook gewoon van veel mensen dat ik ben afgevallen, dus het is goed weg met die weegschaal en gewoon lekker doorgaan met mijn nieuwe leven! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 16:59

Heel knap van jullie!

Ik zit natuurlijk nog in de begin fase en heb er soms echt nog wel moeite mee. Nu op kantoor bijvoorbeeld ook. Heb netjes een salade op maar dan zijn er lekker belegde broodjes over en ik heb altijd rond 15u wat honger dus die broodjes loeren zo erg naar mij. Kan het weerstaan en normaal pak ik dan wel stukje fruit of iets anders gezonds maar ben vandaag echt alles vergeten.
Dat soort momenten heb ik echt moeite maar zeker vandaag ben ik "streng" want morgen is mijn weegdag zeg maar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:45

Dustinlover schreef:
Heel knap van jullie!

Ik zit natuurlijk nog in de begin fase en heb er soms echt nog wel moeite mee. Nu op kantoor bijvoorbeeld ook. Heb netjes een salade op maar dan zijn er lekker belegde broodjes over en ik heb altijd rond 15u wat honger dus die broodjes loeren zo erg naar mij. Kan het weerstaan en normaal pak ik dan wel stukje fruit of iets anders gezonds maar ben vandaag echt alles vergeten.
Dat soort momenten heb ik echt moeite maar zeker vandaag ben ik "streng" want morgen is mijn weegdag zeg maar.

Toch wel super knap dat je niks hebt gepakt, mag je trots op zijn!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:30

Soms heb ik echt een hekel aan het menselijk danwel vrouwelijk lichaam.. afgelopen 2 weken netjes gegeten. Vorige week door (ik vermoed) cyclus gelijk gebleven en nu ineens weer 0,5kg zwaarder _-:(

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:25

DideH schreef:
Soms heb ik echt een hekel aan het menselijk danwel vrouwelijk lichaam.. afgelopen 2 weken netjes gegeten. Vorige week door (ik vermoed) cyclus gelijk gebleven en nu ineens weer 0,5kg zwaarder _-:(

Nou en dat is dus exact de redenen waarom mijn weegschaal op de zolder ligt.

Je weet dat je het goed doet, en toch heeft dat stomme ding het lef om te zeggen dat je zwaarder bent. :+

Ik heb wel afgesproken om over een tijdje een meting te doen bij de sportschool (als de vakantie iets langer geleden is en mijn lijf gewend is aan de pil) en om daarna 1 keer per 2 maanden te vergelijken. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:33

Petrichor schreef:
DideH schreef:

Nou en dat is dus exact de redenen waarom mijn weegschaal op de zolder ligt.

Je weet dat je het goed doet, en toch heeft dat stomme ding het lef om te zeggen dat je zwaarder bent. :+

Ik heb wel afgesproken om over een tijdje een meting te doen bij de sportschool (als de vakantie iets langer geleden is en mijn lijf gewend is aan de pil) en om daarna 1 keer per 2 maanden te vergelijken. :)

Je wil gewoon zo graag dat dat stomme ding gewoon even laat zien dat je goed bezig bent als een soort van bevestiging. Heel demotiverend inderdaad

Snap jouw keuze wel :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:24

Ik ben nu 2 maanden op dieet. Samen met een voedingcoach eet ik 1300 kcal gemiddeld. Mijn BMR is 1577 kcal.
Ik sport 2 x per week, rij 2-3 x per week paard maar ik kom alleen maar bij.
Ik snap er niks van en ben behoorlijk moedeloos.
Schildklier is goed.
Hebben jullie tips?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:30

Yenni schreef:
Ik ben nu 2 maanden op dieet. Samen met een voedingcoach eet ik 1300 kcal gemiddeld. Mijn BMR is 1577 kcal.
Schildklier is goed.
Hebben jullie tips?

Jij moet 1300 eten van je voedingscoach? Want dan zou ik maar snel een andere zoeken.
Als jouw bmr al 1577 is, dan eet je dus onder je BMR. Super slecht.
Weeg je echt alles af? Elk scheutje bakboter, olie, lepel saus e.d??
Wat met 1300kcal zou je eigenlijk keihard moeten afvallen.

Ter vergelijking, mijn BMR is 1450. Ik eet 1700 kcal per dag.
Elke dag ruim 15.000 stappen en 3x per week sportschool, combi van cardio en krachttraining.
Ik ben 26 dec begonnen en nu 6.5kg kwijt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:57

ClaudiaHS schreef:
Yenni schreef:
Schildklier is goed.
Hebben jullie tips?

Jij moet 1300 eten van je voedingscoach? Want dan zou ik maar snel een andere zoeken.
Als jouw bmr al 1577 is, dan eet je dus onder je BMR. Super slecht.
Weeg je echt alles af? Elk scheutje bakboter, olie, lepel saus e.d??
Wat met 1300kcal zou je eigenlijk keihard moeten afvallen.

Ter vergelijking, mijn BMR is 1450. Ik eet 1700 kcal per dag.
Elke dag ruim 15.000 stappen en 3x per week sportschool, combi van cardio en krachttraining.
Ik ben 26 dec begonnen en nu 6.5kg kwijt.

Ja in moet indd rond de 1300 kcal eten. Soms 1250 soms 1350 zeg maar. Ja ik weeg alles af. Kan ik dus ook te weinig eten en daardoor niet afvallen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:34

Nou onmiddelijk naar een andere diëtiste gaan, dit is super slecht waar je mee bezig bent. Als je te weinig eet gaat je lichaam juist vet vast houden om te overleven en val je niks af, je sport daarnaast ook nog eens dus ik vind je calorieën aantal doodeng.

Mijn BMR is 1640 calorieën. Ik ben erg sportief ik doe aan krachttraining en cardio en rij daarnaast paard en werk in de horeca. Om op gewicht te blijven mag ik rond de 2800 calorieën eten, maar gezien ik wil afvallen eet ik tussen de 2000/2300 calorieën per dag. Dat is dus gemiddeld 650 calorieën te kort en daar val je dus netjes mee af zonder jezelf uit te hongeren.