Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:01

Ooh wat goed dat de gynaecoloog nou op de rem trapt Farjen. Ik hoop dat je nu ook rustiger wordt.

Ik moet morgen weer naar de verloskundige. Dus ben benieuwd. Ik heb een vermoeden dat het bij mij ook wel 41 weken gaat worden. Moet ook volgens mijn vriend, want hij moet deze week en volgende week grasmaaien zegt die. :')

Ik heb ook een webinars over o.a. borstvoeding, de bevalling en over de kraamweek gevolgd.

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:24

Ik vond beide keten het ook echt heel veel beter te doen na de bevalling qua slaap! Dan heb je idd de lichamelijke klachten niet meer en zit je vaak op je roze wolk. Pas na 3 maanden ofzo voelde ik dan het slaaptekort pas echt. Hoop dat dat deze keer ook weer zo is!

Begint al op te schieten voor een aantal van jullie, spannend!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:14

Ik ben de 24e uitgerekend maar ik denk niet dat baby tot dan binnen blijft.
Ik heb ook al aardig wat (voor)weeën, stiekem mag het van mij ook wel, lichamelijk ben ik er helemaal klaar mee :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:23

Ik hoop dat de baby blijft zitten nicole_floor! Hebben de vrienden van je vriend het nog op kunnen lossen met hun babyshower trouwens?

Snap dat je er klaar mee bent Nadia, wel wat mobieler als een paar weken geleden?

Ik was wat afgevallen de afgelopen 2 weken (0.5 kg ofzo) en buik was ook niet zo hard gegroeid. Dus dat lijkt wel wat gunstig.
Vandaag de mrsa test gehad, ben 6 jaar geleden bij een operatie positief getest helaas. Zit wegens m'n werk op het randje of ik risico groep ben en had eronder uit kunnen praten maar helaas heb ik die positieve test al.
Ik hoop dat hij negatief is scheelt een hoop gezeik.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:32

Jaa ik denk dat het gewoon doorgaat, heb er niks meer verder overgehoord helaas. Ik had gehoopt dat ze mij minimaal zouden vertellen waar ze heen gingen ofzo.

Ooh die mrsa test heb ik ook moeten doen, vanwege ons geitenbedrijf. Bij mij was die gelukkig negatief, ik hoop bij jou ook!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:35

Ik ben veearts dus zit ook in de risicogroep. Het lab op m'n werk heeft me 4 jaar terug ook nog eens positief getest dus vrees het ergste. Maar misschien valt het mee gezien ik de laatste maanden minder op stal ben geweest.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:37

redbutton schreef:
Snap dat je er klaar mee bent Nadia, wel wat mobieler als een paar weken geleden?

Jaa dat gelukkig wel weer en daar ben ik wel echt heel blij mee!
Ik kan inmiddels weer normaal dingen ondernemen met onze zoon, met de honden lopen en mn ding doen in huis/tuin.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:15

Fenn, ik ben nu door de gynaecoloog verplicht thuis gezet en zal normaal ook niet meer gaan werken alvorens de bevalling. Dinsdag was ik nog gaan werken, maar had hoge bloeddruk en een mega druk onderaan dus alarmbellen genoeg voor de gynaecoloog :o

Redbutton, oeh nee een schoonzus zou ik ook niet bij de bevalling willen. Ik ben niet preuts bij vreemden maar wel bij bekenden :+ Wauw afgevallen zelfs, hier komt er alleen maar bij :P Ik duim voor een negatieve test! En inderdaad, vanaf nu moet ik verplicht thuisblijven

Ik was uitgerekend voor 23/7 maar het zal eerder begin Juli worden := Zo komt het opeens wel erg dichtbij

Nicole_floor, pff wat belachelijk van die babyshower dat ze je niets vertellen...

Nadia, fijn dat het beter gaat met je rug!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:42

Wij hebben gister de laatste medische echo gehad!
Placenta moest minimaal op 2cm zitten van de "uitgang" af. En die zat al wel op 5! *\o/*

Nu lekker de rest van de controles bij de verloskundige.
Ik tel de ongeveer 8 weken al bijna af.
Al mag de kleine zich van mij ook al wel ietsje eerder melden.
Hij ligt tot dusver nog steeds helemaal goed, en drukt lekker met z'n hoofd op m'n blaas.
Maar die bandenpijn vind ik 10x minder... Wat is dat vervelend zeg!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:02

Fijn dar het beter gaat!

En suus_toes ook fijn dat de laatste controle goed was. Dat van de blaas herken ik.

Ik heb gistermiddag teveel gedaan en ben nu ook al kapot haha. Vandaag maar heel rustig aan doen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 16:50

Fijn dat het beter gaat Nadia!

En goed nieuws Suus_toes *\o/*

Gelukkig dat je kon stoppen met werken Farjen.

En dat af en toe te veel doen is herkenbaar redbutton.

Net weer controle gehad, baby is ingedaald, maar heeft ruimte. En hoewel ik ook nu af en toe voorweeën heb en goed misselijk ben soms is de verwachting dat ik overtijd ga. Ik houd mezelf dus maar een beetje bezig..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:17

Oh beter dat je gaat stoppen met werken Farjen, dat lijkt me wel schrikken en een duidelijk teken van je lichaam. Gaan ze je 2 of 3 weken eerder al inleiden dan?

Wat fijn dat je weer naar verloskundige mag suus_toes!

Wat balen dat je zo misselijk bent Fenn, hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten.

Ik krijg steeds meer last van harde buiken, vooral op de dagen dat ik werk is dat erg lastig, dan sta ik de hele dag. Maar ook de dagen met m'n kindjes worden wel wat pittiger nu. En slapen is nog niet veel beter geworden.

Maar goed nieuws is dat ik tot nu toe nog bijna geen jeuk heb. Vorige week bloed laten checken en waardes zijn ook nog goed! Had het er met de verloskundige over, dat als dit zo blijft ik graag thuis wil bevallen. Dat wilde ik alle keren, maar vorige 2 keer werd ik medisch. Ik sta er heel relaxed in en zie wel hoe het loopt, maar zou mooi zijn om deze derde en laatste bevalling toch nog thuis te kunnen doen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:35

Wat fijn Jasz dat de waarden zo goed zijn! En dat de dagen zwaar zijn met twee kindjes kan ik me goed voorstellen. Ik vind de ene dag dat ik alleen ben met m'n dochtertje ook zwaar. Dan ben ik blij dat ik kan slapen als zij slaapt.

Mooi als het lukt met thuisbevallen. Ik hoop daar dit keer ook weer een beetje op!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:38

Bij de eerste was je ook overtijd toch fenn? Dan had je je er misschien al op ingesteld?

Ik heb het gevoel dat ze hier eerder gaat komen maar dat is zo een raar gevoel, zometeen duurt het ook gewoon tot 41 weken haha.

Jasz fijn dat er nog geen jeuk is, duim voor je dat het zo blijft!

Ik heb afgelopen dagen teveel gedaan en dis heerlijk geslapen 's nachts. Maar volgende week in m'n laatste week ga ik echt rustig aan doen want krijg anders m'n werk niet klaar en het is gewoon teveel. Maar nog maar 1 week werken hier *\o/*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:42

Ja, toen was ik precies een week overtijd. Dus ik weet dat het langer kan duren... ik vind 12-6-24 alleen zo'n mooie datum dat ik gewoon heel erg hoop dat het dan gebeurt. Kleine kans enzo, dus ik ga nog maar de hort op en probeer zo relaxed mogelijk te zijn.

En wat lekker dat het werken bijna voorbij is!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:02

Ja dat is wel echt een mooie datum idd! Vaak ga je bij de tweede en derde wel eerder dan bij de eerste toch?

Ik was bij m'n oudste 40+3 en vorige keer ingeleid, maar had toen wel al 4cm met 38+2 dus denk dat het dan wel eerder was geworden. Moeders die ik ken met een tweede gingen ook allemaal wat eerder dan de eerste, dus hoop het voor je!

Ja ik heb 2 dagen met de kleine mannen. Maandag gaat meestal wel heel soepel, maar de dinsdag vind ik wel vaak wat pittiger. Zal vooral blij zijn als m'n lijf weer van mij voelt en niet alles zo moeizaam gaat

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:09

Haha ja dat je gewoon kan aankleden zonder dat er iets tegen je ribben duwt :')
Ik kijk er naar uit

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:14

redbutton schreef:
Haha ja dat je gewoon kan aankleden zonder dat er iets tegen je ribben duwt :')
Ik kijk er naar uit

Of je veters te strikken of je sokken aan te trekken, zonder dat je maag inhoud naar boven wordt geduwd.

Vandaag een verloskundige gehad die ik nog niet eerder heb gehad. En heel eerlijk ik hoop dat zij niet bij mijn bevalling is. De eerste waarbij ik dat gevoel heb. :=

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:30

Dat ja! Zulke dingen die anders zo normaal zijn gaan zo moeizaam. Ik wilde vorige week uit bad komen, was ook een hele operatie haha.

Hebben jullie grote verloskunde praktijken? Ik zit bij een eenmanspraktijk, heeft voordelen maar als ze geen dienst heeft krijg ik een vreemde en dat is wel raar

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:44

Bij ons vier verloskundige. Er was er eentje met wie ik dacht: met jou heb ik niet zo'n klik. Die was bij mijn bevalling en ze was fantastisch! Komt dus vast goed.

Oeh, twee dagen achter elkaar twee kindjes is ook veel Jasz. Ik wil m'n lijf ook weer terug van mezelf. Broek aantrekken, sokken aantrekken. Fietsen zonder buik. Hoewel ik dit keer nog zoveel kan. Alleen op het einde van de dag opstaan van de bank moeilijk en na een nacht liggen moet ik ook echt uitvouwen in de ochtend... :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:57

Haha ja als ik savonds eenmaal ben gaan zitten loop ik daarna ook als een bejaarde :') zolang ik blijf bewegen gaat het wel.
Maar vooral dat alles zoooveel moeite kost. Schoenen aandoen, traplopen, was doen en wandelen. Bij alles gelijk buiten adem, terwijl ik normaal best sportief ben en echt een goede conditie heb.

Nicole_floor haha precies dat had ik ook bij 1 verloskundige. Zij is nieuw en echt lief, maar mij net wat te intens en te enthousiast. Heb het liever wat kalmer. Maar soms kunnen ze je ook verrassen en dan opeens wel heel professioneel zijn op het moment zelf.

Had ik bij m'n eerste ook. Toen had ik ook precies degene die ik niet zo fijn vond, maar zij deed het hartstikke goed en voelde precies aan wat we nodig hadden en toen ik medisch werd begeleidde ze ook heel goed

In mijn praktijk zijn er 3 vaste verloskundigen en nu 2 die er tijdelijk zijn voor ondersteuning, omdat de vierde verloskundige ermee is gestopt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 21:07

redbutton schreef:
Dat ja! Zulke dingen die anders zo normaal zijn gaan zo moeizaam. Ik wilde vorige week uit bad komen, was ook een hele operatie haha.

Hebben jullie grote verloskunde praktijken? Ik zit bij een eenmanspraktijk, heeft voordelen maar als ze geen dienst heeft krijg ik een vreemde en dat is wel raar

Jaa wij hebben 4 of 5 verloskundige.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:22

En jullie hebben iedereen wel al een keertje gezien? Wel fijn dat je sowieso een bekend gezicht hebt. Dat is hier nog maar de vraag, maar de meeste diensten doet ze wel zelf.

Hier is de nesteldrang toegeslagen, lease auto al aan het opruimen, keukenkastjes aan het poetsen. Blijf je wel bezig zo haha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:51

Jaa ik had alleen haar nog niet gezien. Ze plannen bij ons wel zo gelukkig, dat ik iedereen een keer gezien heb.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:24

Fenn de cursus is echt de basics voor baby beginners zoals ik. Posities, ademhaling, en omgaan met pijn tijdens de bevalling, borstvoeding, verzorging, dat soort dingen. Ik vind het wel handig
Fijn om te lezen dat dragen jou goed bevallen is! Daar hoop ik ook op :) zeker op openbaar vervoer of veel heuvel op-heuvel af lijkt het me zoveel makkelijker dan een wagen
12/6/24 is inderdaad een mooie datum :D maar gelukkig zijn er in deze periode niet echt 'slechte' data- niet dat je in de feestdagen zit oid

Farjen dat is even schrikken, wel fijn dat je gynaecoloog je nu thuis zet :(:) kun je een beetje ontspannen nu?

redbutton een bekende bij de bevalling lijkt me ook zo ongemakkelijk := voor erna is het wel handig! Heb je de uitslag van je test al?

nicole_floor wat flauw dat ze je niet wat meer vertellen, dat zou toch fijn zijn om te weten :(

Nadia wat fijn dat je rug beter gaat. Snap wel dat je er verder klaar mee bent

suus_toes fijn dat de laatste echo goed was. Bijna aftellen dus :)

jasz ook goed nieuws dus, ik duim voor je dat het zo blijft en je thuis kunt bevallen

Ik gok dat ik nog niet iedereen in het ziekenhuis gezien heb, maar degenen die ik gezien heb waren allemaal fijne mensen, behalve de dame die toentertijd onze 24 weken echo heeft gedaan :7 verder hoop ik vooral op iemand die Engels/Italiaans/Nederlands verstaat, ik begrijp Frans goed maar het tijdens de bevalling spreken zie ik minder zitten

Ik heb echt geen flauw idee wanneer ze zal komen. 37 weken nu maar ik voel nog niets, weet ook niet wat de voortekenen kunnen zijn. Ik hoop in elk geval dat ze voor 41 weken uit zichzelf komt. Dit weekend ga ik eindelijk de tas inpakken, niet heel erg op tijd maar bijna alles ligt klaar.