Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Tieneke schreef:Geloof je echt dat deze man dit uit liefde deed? Waaruit maak je dat op?
Nee. Maar ik moet dat niet geloven. Ik geloof nl niet. Als die man dat geloofd dan verklaart dat zijn gedrag. We kunnen verder nog de rest van ons leven speculeren over zijn motivaties maar het feit blijft dat ik niet vind dat je kan verwachten dat iedereen zichzelf maar verloochend voor jou. En ja ik ben ook zwaar gepest geweest. Ook nog eens voor dingen die mijn naasten deden/beslisten. Hadden die mensen het recht op mij te pesten? Nee. Begrijp ik nú dat zij het niet zagen als pesten?
Ja.
Er zat zelfs een pastoor tussen.
Avalanche: ik zeg nog steeds: ‘go to heaven for the climate and to hell for the company.’mijn jehova getuige ‘schoon’tante doet vanuit naastenliefde ook een boel waar wij weinig mee kunnen.
![]()
maar blijkbaar geloofd zij écht dat ze ons moet redden.
Tieneke schreef:Sorry, maar als je niet begrijpt dat pesterijen door een leerkracht iets anders is dan door iemand in een situatie waar geen machtsverhoudingen spelen, dan... En natuurlijk maakt het niet uit wat wij geloven, want het gerecht heeft geoordeeld.
Tieneke schreef:Wintu, je haalt nog iets aan: ouders brengen hun kind naar een school. Ouders schrijven het kind in en kiezen dus de school. Moet het kind dan gestraft worden omdat één pummel niet de naastenliefde onthoudt maar wel enkel mannetje/vrouwtje?
anjali schreef:Over dit laatste: Als er 1 land is waar de boel zwaar verzuild is dan is het wel India, met het kastenstelsel. Ieder heeft zijn eigen groep met eigen regels en dat is de beste manier om met zo ontzettend veel mensen samen in hetzelfde land te leven. De problemen komen als men over elkaars grenzen heen gaat.
Wintu schreef:Tieneke schreef:Wintu, je haalt nog iets aan: ouders brengen hun kind naar een school. Ouders schrijven het kind in en kiezen dus de school. Moet het kind dan gestraft worden omdat één pummel niet de naastenliefde onthoudt maar wel enkel mannetje/vrouwtje?
Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Nee, ik vind niet dat een kind gestraft moet worden voor de keuze van de ouders, in geen enkele situatie.
Wat ik wilde zeggen, is dat ik niet begrijp waarom ouders hun kind juist op een school als deze plaatsen, wetende hoe moeilijk een kind het daar gaat krijgen.
Ayasha schreef:Tieneke schreef:Sorry, maar als je niet begrijpt dat pesterijen door een leerkracht iets anders is dan door iemand in een situatie waar geen machtsverhoudingen spelen, dan... En natuurlijk maakt het niet uit wat wij geloven, want het gerecht heeft geoordeeld.
Want ik ben niet gepest door leerkrachten…… Dat weet jij omdat jij me zo goed kent.
Jullie verdraaien compleet wat ik zeg maar ga je gang.als je er maar beter van slaapt.
Wintu schreef:Wat ik wilde zeggen, is dat ik niet begrijp waarom ouders hun kind juist op een school als deze plaatsen, wetende hoe moeilijk een kind het daar gaat krijgen.
Tieneke schreef:Ayasha schreef:
Want ik ben niet gepest door leerkrachten…… Dat weet jij omdat jij me zo goed kent.
Jullie verdraaien compleet wat ik zeg maar ga je gang.als je er maar beter van slaapt.
Dat zeg ik niet, maar bon. Des te beter zou je het moeten opnemen voor dit kind en niet goedpraten wat de man gedaan heeft.
Ibbel schreef:Wintu schreef:Wat ik wilde zeggen, is dat ik niet begrijp waarom ouders hun kind juist op een school als deze plaatsen, wetende hoe moeilijk een kind het daar gaat krijgen.
Omdat het kind toen nog niet wist dat het trans was?
Je plaatst je 'gewone' dochter van 12 op een middelbare school, en met 14 wil het kind in transitie, met 15 'out' je ondertussen zoon dat ook op school en de leraar gaat bezerk?
Kan je dat als ouders aan zien komen? Zeker als je als ouders er OK mee bent en denkt dat leraren toch op z'n minst weten wat transitie is en dat het bestaat?
Elisa2 schreef:Bedankt voor jouw bijdrage.![]()
Vind het leerzaam om te lezen vanuit hoe jij het hebt beleefd als kind zijnde en dat geeft mij meer informatie om zaken in perspectief te plaatsen.
Sizzle schreef:Elisa, Excuus, zo was het niet bedoeld.
Kwam door de uitspraak „ik weet niet wat ik er van moet denken“.
Die triggert bij mij altijd wat, maar dat is iets uit mijn eigen jeugd waar dan standaard het ongeinformeerde oordeel achteraan kwam
Elisa2 schreef:Wbt de discussie over het de katholieke school, ik geloof oprecht dat heel veel onderdrukking van meerdere en verschillende soorten mensen voortkomt uit het geloof helaas. Zoals in de geschiedenis ook al gebleken is dat het Christendom voornamelijk de transgenders zijn gaan onderdrukken en er in andere culturen vaak heel anders naar gekeken wordt.