Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:00

Sorry, maar als je niet begrijpt dat pesterijen door een leerkracht iets anders is dan door iemand in een situatie waar geen machtsverhoudingen spelen, dan... En natuurlijk maakt het niet uit wat wij geloven, want het gerecht heeft geoordeeld.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:03

Ayasha schreef:
Tieneke schreef:
Geloof je echt dat deze man dit uit liefde deed? Waaruit maak je dat op?

Nee. Maar ik moet dat niet geloven. Ik geloof nl niet. Als die man dat geloofd dan verklaart dat zijn gedrag. We kunnen verder nog de rest van ons leven speculeren over zijn motivaties maar het feit blijft dat ik niet vind dat je kan verwachten dat iedereen zichzelf maar verloochend voor jou. En ja ik ben ook zwaar gepest geweest. Ook nog eens voor dingen die mijn naasten deden/beslisten. Hadden die mensen het recht op mij te pesten? Nee. Begrijp ik nú dat zij het niet zagen als pesten?
Ja.
Er zat zelfs een pastoor tussen. :+

Avalanche: ik zeg nog steeds: ‘go to heaven for the climate and to hell for the company.’
:+ mijn jehova getuige ‘schoon’tante doet vanuit naastenliefde ook een boel waar wij weinig mee kunnen. := := maar blijkbaar geloofd zij écht dat ze ons moet redden.

Ontzettend harde victim blaming dit. "Dat de docent mij standvastig meisje blijft noemen ondanks mijn verworven recht om als jongen aangeduid te worden in dit land, is geen pesten maar gewoon een uiting die mijn aanwezigheid hem dwingt te doen omdat ik geen vanzelfsprekendheid ben in zijn wereld".

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:06

En pesten is oké als de intentie van de pester vanuit zijn geloof komt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:10

Tieneke schreef:
Sorry, maar als je niet begrijpt dat pesterijen door een leerkracht iets anders is dan door iemand in een situatie waar geen machtsverhoudingen spelen, dan... En natuurlijk maakt het niet uit wat wij geloven, want het gerecht heeft geoordeeld.

Want ik ben niet gepest door leerkrachten…… Dat weet jij omdat jij me zo goed kent. :)

Jullie verdraaien compleet wat ik zeg maar ga je gang. :) als je er maar beter van slaapt. :+

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:12

Tieneke schreef:
Wintu, je haalt nog iets aan: ouders brengen hun kind naar een school. Ouders schrijven het kind in en kiezen dus de school. Moet het kind dan gestraft worden omdat één pummel niet de naastenliefde onthoudt maar wel enkel mannetje/vrouwtje?

Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Nee, ik vind niet dat een kind gestraft moet worden voor de keuze van de ouders, in geen enkele situatie.
Wat ik wilde zeggen, is dat ik niet begrijp waarom ouders hun kind juist op een school als deze plaatsen, wetende hoe moeilijk een kind het daar gaat krijgen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:13

anjali schreef:
Over dit laatste: Als er 1 land is waar de boel zwaar verzuild is dan is het wel India, met het kastenstelsel. Ieder heeft zijn eigen groep met eigen regels en dat is de beste manier om met zo ontzettend veel mensen samen in hetzelfde land te leven. De problemen komen als men over elkaars grenzen heen gaat.

Ik werk elke dag met 40+ Indiërs en je hebt echt een veel te roze bril op van hoe het er daar aan toegaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:13

Spoiler:
Wintu schreef:
Tieneke schreef:
Wintu, je haalt nog iets aan: ouders brengen hun kind naar een school. Ouders schrijven het kind in en kiezen dus de school. Moet het kind dan gestraft worden omdat één pummel niet de naastenliefde onthoudt maar wel enkel mannetje/vrouwtje?

Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Nee, ik vind niet dat een kind gestraft moet worden voor de keuze van de ouders, in geen enkele situatie.
Wat ik wilde zeggen, is dat ik niet begrijp waarom ouders hun kind juist op een school als deze plaatsen, wetende hoe moeilijk een kind het daar gaat krijgen.

Dat dus. Maar chargeren is leuker dan lezen wat er gezegd wordt. Ironisch eigenlijk. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-05-23 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:14

Ik bedoelde het niet om jou woorden in de mond te leggen, Wintu, ik wou gewoon voortbreien op wat je zei. Ik had het beter moeten verwoorden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:15

Ayasha schreef:
Tieneke schreef:

Want ik ben niet gepest door leerkrachten…… Dat weet jij omdat jij me zo goed kent. :)

Jullie verdraaien compleet wat ik zeg maar ga je gang. :) als je er maar beter van slaapt. :+

Dat zeg ik niet, maar bon. Des te beter zou je het moeten opnemen voor dit kind en niet goedpraten wat de man gedaan heeft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:23

Wintu schreef:

Omdat het kind toen nog niet wist dat het trans was?
Je plaatst je 'gewone' dochter van 12 op een middelbare school, en met 14 wil het kind in transitie, met 15 'out' je ondertussen zoon dat ook op school en de leraar gaat bezerk?
Kan je dat als ouders aan zien komen? Zeker als je als ouders er OK mee bent en denkt dat leraren toch op z'n minst weten wat transitie is en dat het bestaat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:25

Tieneke schreef:
Ayasha schreef:

Dat zeg ik niet, maar bon. Des te beter zou je het moeten opnemen voor dit kind en niet goedpraten wat de man gedaan heeft.

Je kan je ook af vragen waarom uitgerekend iemand als ik dat niet doe. ;)
Maar zoals ik al zei: de ironie in dit topic is off the charts.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:28

Haha, sorry, eigenlijk interesseert het mij totaal niet waarom jij dit of dat doet of denkt. Maar ik vind het wel schrijnend dat je het hele punt niet ziet. Zoals vele anderen. Ik heb geen bekeringsdrang, maar voor kinderen zal ik altijd opkomen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:29

Ibbel schreef:
Wintu schreef:

Omdat het kind toen nog niet wist dat het trans was?
Je plaatst je 'gewone' dochter van 12 op een middelbare school, en met 14 wil het kind in transitie, met 15 'out' je ondertussen zoon dat ook op school en de leraar gaat bezerk?
Kan je dat als ouders aan zien komen? Zeker als je als ouders er OK mee bent en denkt dat leraren toch op z'n minst weten wat transitie is en dat het bestaat?

Geen idee, heb niet gelezen hoe oud het kind in kwestie is, is dat bekend?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:36

Maar blijkbaar hanteert de school hele andere principes dan de leraar, deze is immers ontslagen. Ik heb zelf ook op een middelbare school gezeten met een christelijke? katholieke? inslag maar daar was iedereen welkom hoor. Ongeacht je geloof, je gender, wat dan ook. Het uitdragen van het geloof verschilde per leraar, van niet tot best gedreven. Maar elke!! leerling was welkom. Zoals het hoort.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:36

Het is volgens mij geeneens een katholieke school, hoofddoek is ook toegestaan (zie een moslima op de foto) en er is geen schooluniform.

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:39

Vrouwen een broek aan, haren los. Man met rode haren... ziet er niet uit als een zeer streng gelovige school waar ze prediken.
Ik denk dat de wiskundeleraar beter een school zoekt die beter past bij hem ipv andersom...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:43

Wel een leuke club om te zien, zeg :D ik hou ervan <3

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:55

Of die het nu om een transgender leerling gaat of niet, een leraar zou helemaal nooit op een leerling mogen inhakken. Niet op een katholieke school en ook niet op een andere school. Wat die leraar er persoonlijk van vindt, zou los moeten staan van een professionele en waarderende houding naar de leerlingen toe.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:59

Elisa2 schreef:
Bedankt voor jouw bijdrage. :)

Vind het leerzaam om te lezen vanuit hoe jij het hebt beleefd als kind zijnde en dat geeft mij meer informatie om zaken in perspectief te plaatsen.

Graag gedaan. :) Ik beantwoord met alle liefde vragen, maar heb lang getwijfeld of ik in dit topic ging posten. Oprechte onwetendheid en twijfels zijn namelijk iets wat ik graag verhelder/uitleg/bediscussieer, maar mensen die vooral gewoon graag boos zijn vind ik mijn moeite en tijd niet waard. En bij termen als 'verminken' en dingen als 'je kan een auto zwart spuiten maar dat maakt het geen ferrari' komt het niet over als iemand die bereid is verder te kijken dan het eigen kader.

Aan de andere kant, bewuste misinformatie en onterecht vingerwijzen zoals dat artikel over de leraar waar het nu over gaat gewoon negeren kan ik eigenlijk ook niet. Dan gaan we straks dezelfde kant op als Amerika, en dat is het laatste wat ik zou willen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:13

Sizzle schreef:
Elisa, Excuus, zo was het niet bedoeld.
Kwam door de uitspraak „ik weet niet wat ik er van moet denken“.

Die triggert bij mij altijd wat, maar dat is iets uit mijn eigen jeugd waar dan standaard het ongeinformeerde oordeel achteraan kwam :o

Geen probleem :) , dat begrijp ik wel.

Ik wist juist niet wat ik er van moest denken omdat ik mezelf te weinig geinformeerd voel.

Julius, dat begrijp ik helemaal...uitleggen heeft geen zin als mensen daar niet voor open staan.

Wbt de discussie over het de katholieke school, ik geloof oprecht dat heel veel onderdrukking van meerdere en verschillende soorten mensen voortkomt uit het geloof helaas. Zoals in de geschiedenis ook al gebleken is dat het Christendom voornamelijk de transgenders zijn gaan onderdrukken en er in andere culturen vaak heel anders naar gekeken wordt.
Of het van verstandig is om je transgender kind op een christelijke school te plaatsen daar kun je natuurlijk vraagtekens bij hebben. Een openbare school lijkt me dan meer op de plek.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:29

Elisa2 schreef:
Wbt de discussie over het de katholieke school, ik geloof oprecht dat heel veel onderdrukking van meerdere en verschillende soorten mensen voortkomt uit het geloof helaas. Zoals in de geschiedenis ook al gebleken is dat het Christendom voornamelijk de transgenders zijn gaan onderdrukken en er in andere culturen vaak heel anders naar gekeken wordt.

Ik ben daar van overtuigd. Religieus fanatisme heeft zoveel mensen vreselijk beschadigd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:47

Er is zelfs iets dat religieus trauma syndroom heet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:51

Oh, dat geloof ik direct. Ik zal eens googelen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:38

Geloof heeft sowieso veel ellende op haar kerfstok staan. Bob Dylan schreef er een nummer over 'with God on their side'.

Als je anders bent dan regulier, moet je knokken voor je bestaan, krijgt je zelfvertrouwen een dreun en ligt depressie op de loer en dat allemaal omdat anderen niet buiten hun kader kunnen kijken.

Is ook lastig, als je er in je omgeving niet mee te maken hebt, dan is het ver van je bed show en je enige info haal je dan uit de media, waar veelal de uitgesprokener types de boventoon voeren en dat zijn nou niet altijd de mensen door wie de groep zich vertegenwoordigd voelt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:40

En dat geldt voor andere religies ook. Macht in al z'n vormen en geld, daar draait de wereld om.