Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:36

Hebben jullie trouwens nog tips voor fijne draagzakken/doeken?
Ik ga vd week wel een keertje passen maar tips zijn altijd fijn!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:12

Een mei tai van bykay. Dat houdt het midden tussen een draagzak en draagdoek. Makkelijk aan te doen, past zich aan naar de baby qua vorm.
En van een collega een draagzak gekregen, maar die is pas vanaf 5kg ofzo.

Zo een infuus %) Ik ga echt vragen of ze die pas zetten als het nodig is. Niet "voor het geval dat". Grote hekel aan naalden en ik durf m'n arm niet bewegen als ik zo'n ding in heb. Gelukkig ben ik heel makkelijk te prikken.

Ilse, het zal wel meevallen :(:) Neus dicht en in 1x uitdrinken. Ik mocht met een slokje water naspoelen, misschien mag jij dat ook?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:26

Ik ben zoveel geprikt de laatste tijd dat nog een infuus erbij ook wel kan _O- Ik krijg tijdens m'n bevalling sowieso een infuus omdat de kans groot is dat ik dan extra kalium nodig heb... Inmiddels ben ik niet meer bang voor naalden :+

Binnenkort waarschijnlijk ook een afspraak bij de anesthesist, omdat ik ook niet zomaar onder narcose kan/mag...

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:28

Taartje schreef:
Hebben jullie trouwens nog tips voor fijne draagzakken/doeken?
Ik ga vd week wel een keertje passen maar tips zijn altijd fijn!

Wij hebben de tula Free to grow (kan vanaf de geboorte gebruikt worden) en wij gebruiken hem nu soms nog als het niet handig is een wandelwagen mee te hebben. (nu als rugdrager)

We hebben ook een marsupi draagzak gehad. Vond zelf niet fijn dat ie alleen maar klittenband had, maar een vriendin gebruikt hem nu en die vind hem geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:47

Afbeelding

Deze hebben wij en ik vind hem fijn.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:08

Wij hebben een Artipoppe, volgens sommigen niet de beste maar zo makkelijk en wij hebben er met de oudste ontzettend veel plezier van gehad.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:09

Is dat normaal dan, dat je een infuus krijgt? Bij mij is er vorige keer helemaal niks geprikt. Of is dat standaard tijdens een inleiding?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:51

Saskia89 schreef:
Is dat normaal dan, dat je een infuus krijgt? Bij mij is er vorige keer helemaal niks geprikt. Of is dat standaard tijdens een inleiding?

Ja, bij inleiding voor de wee-opwekkers.
Ik had overigens helemaal geen tijd of puf meer om me met dat hele infuus bezig te houden :+

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:01

Waarom worden jullie zoveel geprikt dan? Ivm medische indicatie oid? :o?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 16:44

Hoihoi allemaal,

Even een (klein) egoïstisch berichtje vanuit mij. Ik lees nog altijd alles mee hoor maar kreeg zoveel lieve berichtjes in mijn inbox dat ik mezelf al even niet meer heb laten horen <3 jullie zijn allemaal zo lief <3

Ik wil heel graag op alles reageren, maar loop behoorlijk achter. Ik zal vanaf nu proberen wat actiever mee te praten, heb daar nu immers komende week ook voldoende tijd voor :P

Kleine update:
Ik ben dus best wel afwezig geweest afgelopen weken wegens mijn onzekerheid over deze zwangerschap. Ik wilde ook geen nare bijsmaak geven door telkens maar weer te vertellen hoe zenuwslopend dit traject is en hoeveel zorgen ik me maak dat ik ook dit kindje ga moeten afgeven, dus ik besloot maar gewoon wat stiller te blijven :knuffel: Volgende week heb ik op 21 weken mijn 20-weken echo en dan hoop ik op goed nieuws waardoor we eindelijk wat meer onbezorgd kunnen gaan genieten.

Komende week wordt nog wel spannend want ik hik ontzettend tegen de komende 10 weken aan, daar is het immers bij Liam mis beginnen gaan vorige keer.
Vandaag heb ik extra schrik om het hart gekregen want ik ben onverwacht extra naar het ziekenhuis moeten gaan.
Ik had meer buikpijn en krampen als normaal, en aangezien ze vorige week wat bacteriën in mijn urine hadden gevonden wilde ze me graag zien zodat ze een blaasontsteking konden uitsluiten.

Eenmaal daar eerst urine ingeleverd maar die gaf voorlopig geen gek beeld met de dipstick (het labo moet nog bevestigen) dus hebben ze me aan de monitor gehangen.
Daaruit bleek dat ik serieuze harde buiken had dus na een uur monitor heeft ze me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar was gelukkig qua baarmoeder alles rustig en in orde maar ze heeft wel schrik dat de harde buiken kunnen overgaan in voorweeën dus ze hebben me een week op bedrust gezet en utrogestan en magnesium tabletten gegeven in de hoop dat dat de harde buiken afzwakken want anders zijn ze bang dat er mogelijk een vroeggeboorte kan plaats vinden -O-

Al met al zit ik hem nu dus weer lekker te stressen thuis en knijp ik hem enorm hard want ik weet niet of ik het mentaal aan kan om ook dit kindje te moeten afgeven ;( Voorlopig doet de pinda het in elk geval nog heel goed en voel ik hem druk rondtrappelen. Daar haal ik mijn kracht dan maar uit <3

Ik hoop dat ik komende tijd gezellig mee kan blijven kletsen, maar mocht ik toch weer in de meeleesmodus kruipen weten jullie in elk geval waarom :Y)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:36

Helemaal niet erg om alleen lekker mee te lezen hoor Primavera! Ik begrijp dat dit voor jullie een spannende periode is :(:).

Ik had een inleiding zonder wee opwekkers, want die weeen waren enthousiast genoeg, maar ik werd behoorlijk ziek tijdens de bevalling dus kreeg wel een infuus tegen het uitdrogen. Maakte me verder niet uit want voelde me zo ellendig dat ik er niet echt iets van heb meegekregen verder.
Verder hier veel prikken om mijn schildklier in de gaten te houden, maar die doet gelukkig niks raars.

Overigens hier een ByKay met kliksluiting, prima ding, heb hem gehad en niks anders geprobeerd dus ook niks om te vergelijken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:42

Ik denk regelmatig aan je, Primavera. Wat lijkt het me stressvol en vol zorgen voor je nu. Zeker na zo’n schrik met die harde buiken :(:) Ik wil zeggen “hou je rustig” maar ik weet ook dat dat veel makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik hoop in elk geval heel hard met je mee dat het allemaal wel mee valt en die baby gewoon lekker stennis zit te schoppen omdat het zo’n gezonde beer is. Knuffel!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:54

Primavera, het is echt zo begrijpelijk, hoe jij je nu voelt :(:) Alsjeblieft, verontschuldig je niet daarvoor hoor. Soms meer babbelen, soms alleen lezen, of misschien dat zelfs niet voor tijdje, mag allemaal!
Ik denk dat jouw team van opvolging er mooi bovenop zit.
Een week bedrust is wel pittig.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 19:49

Jullie zijn lief <3 :knuffel:

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:36

Wat heftig Primavera!
Gelukkig houden ze je goed in de gaten.
En je mag hier altijd je verhaal doen hoor, en je mag me er persoonlijk een appje over sturen, geen enkel probleem!
Ik duim voor je dat alles weer rustig wordt.

Bedankt voor de vele opties voor de draagzakken, ik ga vd week is even proberen wat me iets lijkt nu ik nog een niet te bolle buik heb.

Net via marktplaats een stokke bedje gekocht, ben er zo ontzettend blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:50

Ja leuk, Stokke is echt een fijn en degelijk merk.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:08

Sorry, breek even in. Is er hier iemand met een geplande keizersnede die belang heeft bij een buikband?
Begreep dat je die niet standaard krijgt erna. Ik heb daar veel aan gehad de eerste dagen (extra ondersteuning). Dus mocht iemand er belang bij hebben, tegen verzendkosten wil ik hem best opsturen.

Edit:
Lees nu je berichtje Primavera!
Sorry dat ik dan zo plompverloren inbreek. Hopelijk zwakken de harde buiken snel af en heb je volgende week een mooie echo. Het is niet gek dat je niet onbezorgd bent na alles wat jullie hebben mee gemaakt! Maar maak van je hart geen moordkuil. Denk dat de dames hier met alle liefde jou zorgen aanhoren en je misschien juist kunnen helpen. Je hoeft je zorgen niet alleen te dragen. Het uitten er van kan de last misschien iets minder zwaar maken! Sterkte.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 01:14

Taartje schreef:
Daffie je bedoelt je infuusnaald?

Had bij jou de verloskundige hem geplaatst dan?

Ik heb geen idee hoe ze dat ding noemen. Zodra je hier het ziekenhuis binnenkomt nemen ze meteen je bloed af. Aan (of in?) die naald zit dan een stukje flexible plastic wat ze dan direct inbrengen, dit zetten ze dan vast met zo'n doorzichtige stekker op je hand. Aan de buitenkant blijf je dan zitten met een stukje slang. Op die manier hoeven ze dan niet vaker te prikken als ze meer bloed nodig hebben, weeën opwekkers moeten toedienen of andere stoffen.

Volgens mij was het de laatste keer weer iemand in opleiding die het mocht doen. Ons ziekenhuis is ook een opleidings ziekenhuis. Snap dat ze het moeten leren in de praktijk, maar ik geef echt de voorkeur aan een verpleegster die vaker prikt.
Nu voor die glucose test kon ik ook bij mijn verloskundige laten doen, maar die heeft me dus ook al eens helemaal bont en blauw geprikt dus vraag ik een doorverwijzing naar de bloedbank.

Ik heb de buikdrager van stokke en die beviel me erg goed.
Rebel_Jits schreef:
Zo een infuus %) Ik ga echt vragen of ze die pas zetten als het nodig is. Niet "voor het geval dat". Grote hekel aan naalden en ik durf m'n arm niet bewegen als ik zo'n ding in heb.

Doen ze dus tegelijk en in je hand ipv arm. Kreeg er uiteindelijk ook een netje omheen omdat ik steeds ergens achter bleef hangen met dat slangetje.
Goldie schreef:
Binnenkort waarschijnlijk ook een afspraak bij de anesthesist, omdat ik ook niet zomaar onder narcose kan/mag...

Ik kreeg voor de keizersnede een ruggenprik, zetten ze die hier hoger dan in NL. Na de keizersnede werkte die narcose zich omhoog richting mn borst- en/of hartspier. Dat was eng zeg.
Samir schreef:
Waarom worden jullie zoveel geprikt dan? Ivm medische indicatie oid? :o?

Hier dus standaard zodat ze echt maar één keer hoeven te prikken. In normale omstandigheden.

Primavera, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Iedereen om mij heen zegt ook dat ik er "vertrouwen in moet hebben" of "het gebeurt echt niet weer", maar zo werkt het gewoon niet. Voel je de baby al? Zoals ik je al zei, ik vindt de zorgen die iedereen heeft er ook gewoon bijhoren. Die roze/blauwe wolk is imo geen verplichting en kun je alleen maar vanaf kletteren. Dus schrijf het van je af, anders vreet het je alleen maar op.

Ik moet eerlijk bekennen dat er bij mij een last van mijn schouders viel toen de baby het nog deed bij de 20-weken echo, daar ging het bij ons fout.

Zo, vieze drankje op en bloed geprikt. Nu boodschappen doen en drinken, blegh

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 06:21

Daffie dan bedoel je inderdaad een infuusnaald.
Mag je gewoon vragen hoor als je liever hebt dat een meer ervaren persoon dat doet, biedt natuurlijk geen garanties.
Ik prik al jaren bloed en zit er ook nog wel is naast.
Ze zetten hem daar dus direct als back up, doet mijn man ook altijd in de ambulance, kan ik wel begrijpen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:39

Bij m'n vorige bevalling werd ik pas geprikt toen ik aangaf echt een ruggenprik te willen. Toen was ik al 8 uur aanwezig in het ziekenhuis, daarvoor zou ik poliklinisch bevallen, dan prikken ze hier niet standaard.

Toen de (hartstikke aardige) verpleegkundige infuus wilde prikken ging ze mis, ik heb daardoor twee weken echt met een zwarte onderarm rondgelopen :'). Enorme bloeding. Andere arm ging gelukkig wel goed. Die mevrouw heeft nog heel netjes haar excuses aangeboden en het schijnt dat ik heel onaardig heb gereageerd, maar dat weet ik niet meer Y;( . Gelukkig zijn ze geloof ik wel wat gewend en na 15 uur rugweeën die niet meer op te vangen waren kun je ook gewoon niet alles meer verwachten van een mens toch :').

Verder word ik standaard blauw als ik geprikt word. Ik krijg 1x in de twee maanden B12-injectie omdat mijn lichaam zelf geen B12 op kan nemen, maar dan ben ik altijd blauw. Ben sowieso makkelijk blauw. Als ik een massage heb gehad zie ik er over het algemeen ook uit alsof ik zwaar mishandeld ben.

-

Primavera, gewoon van je af praten hier, volgens mij zitten er genoeg mensen die je op de een of andere manier heel goed kunnen begrijpen of moed in kunnen kletsen :(:). Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt en succes met de week bedrust!

-

Daffie, hoe is je glucosetest gegaan?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:04

Hi! Ik meld mij ook :D Totaal onverwacht en eigenlijk onbewust (gezien mijn leeftijd, 35) de keuze gemaakt om kindloos te blijven, ben ik toch zwanger! We hebben nooit een super sterke kinderwens gehad en hebben er altijd ingestaan, als het gebeurt dan gebeurt het zo niet, dan is het ook prima. Ik wilde namelijk geen medisch traject in gezien mijn mentale historie. Afgelopen april hebben we besloten om voor een puppy te gaan en 2 weken laten ben ik 'zomaar' zwanger }>

Ik ben nu 11 weken en de uitgerekende datum is 18 januari. Gisteren hebben we ook de 11 weken echo gehad en alles zit erop en eraan. Ook is de NIPT afgenomen. Erg spannend! Qua zwangerschapskwaaltjes ben ik echt verbaasd dat ik alleen last heb van vermoeidheid en soms wat bandenpijn. Misselijk ben ik totaal niet.

Ik heb de laatste berichten nog niet gelezen, die zal ik zo lezen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:06

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:37

Welkom Lucifertje! Klop maar af met die kwaaltjes, ik zou er voor tekenen _/-\o_

Rebecca, ik ben ook standaard blauw na een prik. Nu een week geleden voor die suikertest en de plekken beginnen nu pas te verkleuren :')

Daffie, dat is mijn nachtmerrie he! Ergens achter blijven hangen en dan breekt dat af en %) Die kans is nul natuurlijk, maar de gedachte.. Brrrr!!

En ik heb al een buikband. Ik kreeg bekkenpijn na bijv stofzuigen (ondanks goede houding), dat ding maakt echt alle verschil. Toen we een dagje A'dam deden, heb ik de band 's middags ook even gedragen. Net een beetje extra ondersteuning als het nodig is, scheelt weer pijn later. Verder draag ik 'm nooit eigenlijk. 't Is een aanrader!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:00

Welkom Lucifertje :)
Ik ben ook 35 hoor, nu voel ik me meteen oud door jou _O-

@Rebel_Jits: Iets om te onthouden zo'n buikband stel dat ik last ga krijgen :j
Het is geen naald die erin zit he, alleen een kort flexibel slangetje :)

@Daffie: Als het hier een keizersnede wordt dan is het omdat het met spoed moet en dan is er geen tijd meer voor een ruggenprik en wordt het narcose. Dus vandaar dat alles van te voren al kort gesloten moet zijn in mijn geval :j

@PrimaVera: Welkom terug, goed om weer wat van je te horen <3 Snap dat het zoveel zorgen met zich meebrengt allemaal..
Ik hoop echt dat het je gegund is om straks toch te kunnen gaan genieten van je zwangerschap <3

@Samir: Inderdaad vanwege medische indicatie. Vandaag mocht ik weer prikken en de waardes zijn er prima uit. Niet hoog genoeg om iets de medicatie te minderen, maar goed genoeg om zo door te gaan. Denk dat m'n arts dinsdag hetzelfde zegt :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:15

Hallo!
Na heel lang meegelezen te hebben zou ik me ook graag melden als dat mag :o Nu het wereldkundig is kan ik eindelijk komen meekletsen
Ik ben op 17-01 uitgerekend van ons 1e kindje, ontzettend blij <3 en misselijk haha. Vandaag termijnecho gehad en het is al een beste druktemaker daarbinnen

*Edit even lijst aangevuld

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje