Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:28

Ik heb even een vraagje waar ik op het internet niet uitkom…
Ik heb vanavond met vriendinnen afgesproken en er word sushi gegeten. Nu weet ik dat je heel veel producten niet mag ivm rauwe vis, garnaal etc. Maar is het erg als ik dingen eet die wel bij in die box hebben gezeten? Dus bijvoorbeeld sushi met komkommer die in een box met rauwe zalm heeft gezeten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 14:31

HappyBuddha schreef:
Ik heb even een vraagje waar ik op het internet niet uitkom…
Ik heb vanavond met vriendinnen afgesproken en er word sushi gegeten. Nu weet ik dat je heel veel producten niet mag ivm rauwe vis, garnaal etc. Maar is het erg als ik dingen eet die wel bij in die box hebben gezeten? Dus bijvoorbeeld sushi met komkommer die in een box met rauwe zalm heeft gezeten?

Lijkt mij niet hoor. Ik geloof er sowieso niet in dat een paar hapjes van iets direct schadelijk zijn voor je kind.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:43

HappyBuddha, dat kan geen kwaad. Ik eet ook gewoon sushi met groenten, ei enz. die in dezelfde box zaten als de sushi van mijn vriend die wel met vis zijn. En de kleine groeit nog als een malle.:D Als je het zekere voor het onzekere wil nemen kun je misschien vragen of ze de vega sushi in een aparte box willen doen? Veel plezier met je vriendinnen! Nu heb ik ook zin in sushi haha.

Gnome, jou verloskundige ken ik niet. Is het een fijne?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 16:46

mriek1990 schreef:
HappyBuddha, dat kan geen kwaad. Ik eet ook gewoon sushi met groenten, ei enz. die in dezelfde box zaten als de sushi van mijn vriend die wel met vis zijn. En de kleine groeit nog als een malle.:D Als je het zekere voor het onzekere wil nemen kun je misschien vragen of ze de vega sushi in een aparte box willen doen? Veel plezier met je vriendinnen! Nu heb ik ook zin in sushi haha.

Gnome, jou verloskundige ken ik niet. Is het een fijne?

Ja het zijn er 3. Tot nu toe allemaal prima vrouwen. Hoe gaat het met werken? Zit je nu op halve dagen ivm vermoeidheid?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:16

Citaat:
Ja het zijn er 3. Tot nu toe allemaal prima vrouwen. Hoe gaat het met werken? Zit je nu op halve dagen ivm vermoeidheid?

Gelukkig dat het goed is.
Nee dat kan nog niet omdat dat via de huisarts/bedrijfsarts moet. Tot dat zo ver is mag ik van mijn directeur geen ouder gesprekken etc. meer inplannen ná schooltijd en moet ik van hem verplicht om 15:00 naar huis. Is wel echt heel fijn dat hij zo meedenkt. :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:57

Pff... ik heb echt onwijs keelpijn op het moment, maar las net dat Strepsels worden afgeraden tijdens de zwangerschap.
Jullie nog goede tips qua zuigtabletten die helpen bij keelpijn die je wel mag als je zwanger bent?
Er gaat af en toe al een lepel honing naar binnen. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:00

mriek1990 schreef:
Pff... ik heb echt onwijs keelpijn op het moment, maar las net dat Strepsels worden afgeraden tijdens de zwangerschap.
Jullie nog goede tips qua zuigtabletten die helpen bij keelpijn die je wel mag als je zwanger bent?

Ik heb precies hetzelfde, mijn standaard saliethee die ik normaal pak tegen de pijn mag ook al niet..

Gisteren eindelijk het hartje kunnen vinden met mijn eigen doppler, samen met mijn vriend even van liggen genieten <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 21:01

Wat cuteee <3

Misschien dropjes of iets anders om op te zuigen? Ijs?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:07

Afbeelding

Oma's en opa waren erg verrast toen de sint nog een cadeautje bij de deur kwam brengen. We krijgen een jongetje <3

Hier het gedichtje dat erbij zat

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:07

mriek1990 schreef:

Thee met honing helpt hier goed

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 22:12

Super leuke aankondiging <3 <3

Kan niet wachten tot dinsdag!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:16

Ik was wel een beetje in shock hoor en heb het ook echt even moeten verwerken dat het een jongentje is :+ Had al zoveel leuke meidennamen bedacht en meidenspullen gezien. Zal al helemaal voor mij hoe ik een roze kamertje zou maken. Maar ik ben al super blij dat er een babytje onderweg is <3 ga gewoon goed opzoek naar leuke jongens namen :')

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:21

mriek1990 schreef:

Volgens mij mag trachitol wel. Dit heb ik wel vaker gebruikt bij keelpijn.

@Azmay wat heerlijk dat jullie samen naar het hartje hebben kunnen luisteren <3

@jenkins Heel leuk verzonnen!

Wij zijn inmiddels weer op weg naar huis van ons weekendje Oostenrijk. Helaas zelf niet de piste op geweest, toch wat meer last van de hoogte en de zwangerschap dan gedacht. Maar wel gezellig met vrienden op pad geweest.

En stiekem tussendoor een foto gemaakt voor onze aankondiging over een week of 3. Ik wilde heel graag een foto in de sneeuw met een miniskipakje :Y)

Morgen gaan we het door middel van een woordzoeker aan mijn ouders vertellen. Dinsdag vertellen we het aan de vader van mijn vriend.
Vind het zo spannend, maar ik kan eigenlijk niet anders voorstellen dan er goed op gereageerd wordt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:39

Jenkins schreef:
[ [url=m/ifkfKP.png]Afbeelding[/url] ]

Oma's en opa waren erg verrast toen de sint nog een cadeautje bij de deur kwam brengen. We krijgen een jongetje <3

Hier het gedichtje dat erbij zat

[ [url=m/nLGNyl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk gedaan *\o/*

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 08:40

Azamy wat mooi dat jullie het hartje hebben gevonden. Heerlijk geluid hé?

Jenkins wat een super leuke aankondiging. Waren ze een beetje blij? ;) Haha wij hadden dat juist gehad als het een meisje was geworden. Hadden ons al zo ingesteld op een jongen, omdat dat mijn gevoel ook de hele tijd was. Maar dat er een kleine onderweg is, is natuurlijk het állermooiste.

VivianHesen, wat jammer dat je niet op de lange latten hebt gestaan. Maar de omgeving is daar ook al prachtig toch? Hebben jullie een beetje mooi weer gehad? Ben heel benieuwd naar de reacties bij jullie.

Gnome voor jou ook spannend dinsdag! Hopelijk laat de kleine het goed zien, haha.

Bedankt voor de tips hier. Trachitol ga ik zeker halen vandaag, dat lucht sowieso altijd wel op. IJs is ook wel een goeie, nog niet aan gedacht.
Thee met honing drink ik normaal ook, maar ja ook daar mag je niet te veel van. Aan de ene kant ben ik daar wel nuchter in, omdat het ook zoveel wisselt met wat wel en niet mag. Maar ja...toch zit er dat stemmetje van wat ÁLS het mis gaat... :=

Fijne dag allemaal! <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:05

Wat leuk gedaan Jenkins!

Vivian: jammer dat je niet hebt kunnen skiën, maar klinkt toch alsof je een fijne vakantie hebt gehad. Ben ook heel benieuwd hoe jullie ouders het gaan vinden :) cool idee zo met een sneeuwpakje!

Mriek: vervelend dat je keelpijn hebt! Dan wordt je weer bewust dat je bepaalde dingen niet mag. Want dropjes mag je ook maar 2-3 per dag :') zet ook niet zoveel zoden aan de dijk. Hopelijk knap je snel op!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:14

Hallo allemaal, ik lees al een tijdje stiekem mee maar wil me nu graag melden, lijkt me leuk om met jullie mee te mogen kletsen. Ik ben vandaag 13 weken zwanger en bijna iedereen die we het zelf willen vertellen weten het nu wel. Ik ben Emma, 32 jaar woon in Burgum (Friesland) met mijn man en hond en kat en nu zwanger van ons eerste kindje, uitgerekend op 12 juni. Tot nu toe voel ik me nog hartstikke goed en heb eigenlijk helemaal nergens last van gehad, ik prijs me maar gelukkig als ik jullie verhalen hier lees.. Ik rij nog fanatiek en werk in de ruitersport/zadelmakerij en hoop dit ook nog zo lang mogelijk te kunnen volhouden. Tot nu toe lijkt alles met de baby ook heel goed, vorige week een goede uitslag van de nipt gehad en donderdag hebben we de 13 weken echo, zin in om de baby weer te kunnen zien :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:19

Wat leuk Emma! En fijn dat alles goed gaat met de baby!
Wij wonen trouwens dicht bij elkaar :) werk je bij Tweespan?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:05

Gefeliciteerd Emma! <3
Wat heerlijk dat je klachtenvrij bent, duimen dat dat zo blijft haha.
Heb je al een voorgevoel voor een jongen of meisje?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 17:46

Gefeliciteerd Emma!! Fijn om te lezen dat er ook klachtvrije zwangerschappen bestaan haha. Hopelijk een mooie 13 weken echo.

@Happybuddah hoe was de sushi?

Hier sinds vorige week weer 4 uurtjes per dag aan het werk. Merk dat ik in de ochtend weer misselijk ben doordat ik perse iets moet op een bepaald tijdstip. Heel stom. Nu wacht ik dus even tot het gal eruit is haha en daarna gewoon lekker ontbijten. Gelukkig blijft alles er verder moeiteloos in. Wel heb ik nu ook iedere dag een hele beste bloedneus.. Volgens mij heb ik echt de hel-jackpot ofzo van zwangerschappen. Maargoed morgen baby kijken <3

Vind het ook heel fijn om m'n buik te zien groeien en eraan te zitten haha. M'n man zei.. Houd nou eens op _-:( werd gek van m'n gefriemel aan m'n buik haha. Heerlijk. Jullie ook veel mee bezig?

Vandaag geen echo's geweest dacht ik?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:55

Wat fijn dat je weer wat kan werken. Dat gal spugen en daarna wél kunnen eten herken ik heel goed. Je gaat er bijna aan wennen he? Gek van je bloedneus, kan dat te maken hebben met je zwangerschap?
Zo heerlijk om morgen de kleine weer te zien! :D
En gewoon lekker aan je buik zitten hoor. ;) Als de mannen het óók beginnen te voelen van de buitenkant, willen ze er ook telkens aanzitten. Mijne wel in elk geval haha.
Mijn buik is al zo dat als ik rechtop zit, ik een soort handen steuntje heb. _O- Telkens als ik de kleine voel bewegen gaat mijn hand ook op mijn buik. Is met name na het douchen dat 'ie druk wordt, haha.

Mijn vriend was net bij de drogist voor Trachitol. Hij dacht bij de kassa, laat ik toch maar even zeggen dat mijn vriendin zwanger is. Nou ze griste het nog nét niet uit zijn handen, maar Trachitol mocht dus ábsoluut niet volgens haar. Er was ook iemand in de winkel die bij de huisarts werkte en ook die raadde het met klem af. Terwijl er op internet staat dat het gewoon mag en kan! Snap er soms echt hélemaal niks van...
Heb nu een homeopatische keelspray gekregen. Hopelijk verlicht dat een beetje. :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 18:17

mriek1990 schreef:
Wat fijn dat je weer wat kan werken. Dat gal spugen en daarna wél kunnen eten herken ik heel goed. Je gaat er bijna aan wennen he? Gek van je bloedneus, kan dat te maken hebben met je zwangerschap?
Zo heerlijk om morgen de kleine weer te zien! :D
En gewoon lekker aan je buik zitten hoor. ;) Als de mannen het óók beginnen te voelen van de buitenkant, willen ze er ook telkens aanzitten. Mijne wel in elk geval haha.
Mijn buik is al zo dat als ik rechtop zit, ik een soort handen steuntje heb. _O- Telkens als ik de kleine voel bewegen gaat mijn hand ook op mijn buik. Is met name na het douchen dat 'ie druk wordt, haha.

Mijn vriend was net bij de drogist voor Trachitol. Hij dacht bij de kassa, laat ik toch maar even zeggen dat mijn vriendin zwanger is. Nou ze griste het nog nét niet uit zijn handen, maar Trachitol mocht dus ábsoluut niet volgens haar. Er was ook iemand in de winkel die bij de huisarts werkte en ook die raadde het met klem af. Terwijl er op internet staat dat het gewoon mag en kan! Snap er soms echt hélemaal niks van...
Heb nu een homeopatische keelspray gekregen. Hopelijk verlicht dat een beetje. :=

Wat een ellende! Moet zeggen dat ze in India ook fruit als taboe zien dat in Nederland weer aangeraden wordt. Dan weet je af en toe ook niet waar je goed aan doet. Hopelijk brengt het verlichting ja!

Dat gal overgeven went inderdaad. Ik geef nu zo makkelijk over.. Bied geen weerstand meer haha. Voor m'n zwangerschap deed ik er alles aan om maar niet te kotsen. De bloedneuzen zijn inderdaad een minder vaak voorkomende bijwerking net als dat vele speeksel dat ik heb.

Hebben jullie nog gekke eetgewoonten ontwikkelt? Ik kan alleen geen paprikachips meer eten... Komt er niet uit maar houd er een hele vieze smaak aan over.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:05

Ballard_L schreef:
Wat leuk Emma! En fijn dat alles goed gaat met de baby!
Wij wonen trouwens dicht bij elkaar :) werk je bij Tweespan?

Oh ja heel dichtbij, leuk! Ja inmiddels al een paar jaar (mede)eigenaar van Tweespan :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:06

mriek1990 schreef:
Gefeliciteerd Emma! <3
Wat heerlijk dat je klachtenvrij bent, duimen dat dat zo blijft haha.
Heb je al een voorgevoel voor een jongen of meisje?

Krijg steeds meer het gevoel van een meisje... 19 december hebben we geslachtsbepaling dus voor de kerst weten we het dat is wel leuk :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:11

Hopelijk helpt de spray wat Mriek!

Wat balen Gnome jij hebt inderdaad wel heel pech met klachten zeg!

Hier nog geen rare eetgewoonten wel wat vreetbuien af en toe }>