Oh dat is wel heel rot, dat geeft ook minder energie als het zo'n moeite kost en pijn doet.
Heftige stappen terug hoor, die je soms moet doen. Hoop zo dat je bestraling en chemo aanslaat en er voor zorgt dat je wat minder van dit soort problemen ervaart.
Pauline
Geplaatst: 28-12-22 16:13
Kay_Kim schreef:
Ik kan ook niet goed meer slikken men klepje van men strottenhoofd en ook aan men maag doen pijn… dus eten en drinken is echt een opdracht…
Jeetje heftig zeg, veel sterkte. Lees al een tijdje mee, maar had nog niet eerder gereageerd. Mijn vader heeft (jaren geleden) slokdarmkanker gehad, toen was eten en drinken ook een missie op zich. Heb hem daar ongelooflijk mee zien worstelen, dus kan me een beetje voorstellen hoe het voor je is.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 28-12-22 20:47
Kay_Kim schreef:
Ik kan ook niet goed meer slikken men klepje van men strottenhoofd en ook aan men maag doen pijn… dus eten en drinken is echt een opdracht…
Ik herken dit van bij mijn vader, vraag optijd eventueel een sonde voeding. Voordat je lichaam nog meer verzwakt en de chemo’s daardoor alleen maar zwaarder gaan worden.
Je hebt ook van de pakjes , die wij astronauten voeding indertijd in de zorg noemden, en dat is drinkbaar en zit werkelijk alles in. Dan heb je in elk geval geen tekorten en vast voedsel eten kun je dan erbij doen als jullie aan tafel gaan, maar daar hoef je dan niet alles uit te halen, dus kun je gewoon paar hapjes eten en klaar.
Gisteren weer controle in het ziekenhuis, bloed geeft niet echt een rede voor een opname maar ik was weer afgevallen…
Temperatuur was 37,6, voor mij is dit toch wel een verhoging…
Ik kan nog steeds niet goed eten omdat het een helse mijn doet maar Ik heb nu iets gekregen om de slikker en maag wat te verdoven aangezien dat dat zo pijn doet…
Gisteren avond was ik helaas echt niet lekker… temperatuur was 38,6… ben dan maar gaan slapen en vandaag is hij alweer gezakt naar 37,6…
Fijn dat je thuis kan zijn, maar afvallen is ook niet fijn. Vechten kost heel veel energie, ik ga mee met de voorgangers om te overleggen over een sonde, scheelt je stress over het eten en ze kunnen de pomp zo afstellen dat je niet te veel tegelijk in je gevoelige maag krijgt en ze kunnen zelfs de sonde in de twaalfvingerige darm leggen zodat de voeding de maag helemaal overslaat. Ik wens je sterkte en kracht en een wonderbaarlijk 2023!